Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
11AFotograaf schreef:Kun je je BTW aangifte al doen voor 1 juli? Dacht dat ie dan pas online kwam.
kay27 schreef:@11A: kan iedereen na loondienst terecht bij het UWV, ook als je zelf ontslag genomen hebt??
kay27 schreef:@Leedebee: dat hoop ik toch wel, is wel de bedoeling! Ik heb nu aangifte gedaan, vraag maar liefst 13,- terug.Bedankt voor de uitleg!
kay27 schreef:@Leedebee: ik kan de berekening niet helemaal volgen.Ik had wel begrepen dat er voordeel zit in de kleine ondernemersregeling, en ik verwacht ook dat ik daar iig dit jaar onder zal vallen. Klopt het dat als je onder een bepaald bedrag blijft (die € 1.883,-) dat je dan dus gewoon geen belasting hoeft af te dragen? Wordt dat in latere jaren nog weer terugverrekend?
En hoe zit het met de teruggave die ik nu krijg, kan dat zomaar, ook al heb ik er geen inkomsten tegenover staan?
11AFotograaf schreef:De kor werkt idd zo, maar je krijgt alleen maar al je gelf terug als je onder de 1335 euro af te dragen BTW zit per jaar. Tussen dat bedrag en die 1800 nogwat is het maar een deel, maar hoeveel weet ik niet meer precies. De belastingdienst heeft het op hun website heel gemakkelijk uitgelegd, dus misschien dat het dan duidelijker is.