Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:52

eridinges schreef:
Ik ben aangenomen bij de jumbo voor de afdeling vers voor de vakantie!
Ben helemaal blij waarschijnlijk is het ook voor na de vakantie een aantal uur naast de studie:)

Dus ik zit me thuis niet meer te vervelen voorlopig

klinkt misschien gek, maar ben blij dat ik iets kan doen ipv achter een bureau zitten haha. Ben dat kantoorwerk zo beu. manager keek raar dat ik geen kantoorwerk wilde doen.

Ik heb het ook hoor, ik ben best een studiebol van mezelf,
maar in mn vrije tijd werk ik op een manege, en kan ik nog bijna blij worden van een stal uitmesten!

Gefeliciteerd trouwens!

Mandyy

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:19

Gefeliciteerd!!

Uitzendbureau heeft net gebeld dat ze m'n CV hebben gezien op monsterboard en een baan in de farmacie hebben.
Heb nu per mail informatie over de functie gekregen, maar heb het idee dat het niet echt aansluit bij wat ik gedaan heb. :=
Zo maar even een net mailtje terug sturen.

Het loopt wel sinds deze week!! Alle energie en tijd die ik er in heb gestoken dus niet voor niets!!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:59

Gupje, misschien kan je je werkgever vragen om begeleiding bv. een sollicitatietraining of iets dergelijks? Bekijk het positief, je kan nu alvast gaan solliciteren (wel doen hoor! Ik wist het ook al een half jaar dat ik geen contractverlenging kreeg, maar ik heb te lang gewacht, ik dacht dat lukt me wel in drie maanden... Niet dus). Bekijk het positief, ga lekker solliciteren op functies in Den Helder en omgeving, kan je weer terug daar naar toe verhuizen. :)

Mandyy, dat is wel vaker zo, vreemd genoeg. Gewoon het spelletje meespelen. Bedenk gewoon eigenschappen die van pas kunnen komen, die je in je vorige week ook gebruikte. En ach, het gaat ze soms ook alleen maar om het feit dat je werkervaring hebt, maakt niet eens zo zeer uit wat je hebt gedaan.

Pfff, ik heb vandaag voor het eerst sinds begin februari weer eens gewerkt. :') Ik dacht, laat ik eens wat kleine klusjes aanpakken, ik heb toch nog een maand voordat ik begin met nieuw werk. Dus ik heb op een groot kantoor van de overheid geholpen met het vervangen van de computersystemen, dus de hele dag met muizen, toetsenborden, schermen en (kleine) pc kasten gesleept, m'n vingers doen alleen een beetje pijn nu van het pielen aan die kabeltjes, losmaken en weer aansluiten, en m'n rug is ook een beetje gaar van het kruipen onder die bureaus. Was wel heel leuk, normaal gesproken zit ík achter de computer en wordt míjn systeem vervangen. Een van de ICT mannetjes die daar rondliep (een externe) kende ik zelfs nog van mijn vorige werk :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 05:02

He GITM, wat leuk dat je weer aan de slag kan.
En Mandyy? Hoe is je sollicitatie gegaan???

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 05:42

als iemand tips nodig heeft of vragen, ik werk bij een uitzendbureau. PB´s zijn welkom.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:11

bo0tjeee schreef:
He GITM, wat leuk dat je weer aan de slag kan.
En Mandyy? Hoe is je sollicitatie gegaan???

Die heb ik volgende week dinsdag. ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:43

Oooooow, dacht nu al :D Hahaha, dan wacht ik even af.
Laat je 't wel weten :)

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:10

Joepie... Vandaag gebelt door afdeling DPD Medische keuring in Amsterdam!! Heb maandag gesprek voor de functie Medewerkster Medische administratie..hopen dat ik wordt aangenomen!!!! kan ik tenminste bij Defensie blijven..!!!! en weer gaan wonen in Den Helder..MIJN HOOP IS GROOT!! jullie horen van me!!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:13

Wow dat klinkt gaaf gupje!!

Trouwens wellicht ten overvloede, maar.... Zorgen jullie ook dat al jullie profielen (Hyves, facebook, etc) op internet zijn afgeschermd of in ieder geval alleen héél braaf en onschuldig materiaal bevatten? Ook even op je naam Googelen of er toevallig geen rare dingen van jezelf naar boven komen. Ik weet dat hier op wordt gecontroleerd.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:18

Girl In The Mirror schreef:
Wow dat klinkt gaaf gupje!!

Trouwens wellicht ten overvloede, maar.... Zorgen jullie ook dat al jullie profielen (Hyves, facebook, etc) op internet zijn afgeschermd of in ieder geval alleen héél braaf en onschuldig materiaal bevatten? Ook even op je naam Googelen of er toevallig geen rare dingen van jezelf naar boven komen. Ik weet dat hier op wordt gecontroleerd.

Hoi.. is dit voor mij bedoeld.. denk dat er dan een misverstand is hahahha

Ik ben militair geweest!! Ben terug gekomen als burger!
Aanstaande maandag heb ik een gesprek voor overplaatsing van Utrecht naar Amsterdam :D Ik zit al in dienst bij Defensie... hahah dus ze weten al 4 jaar alles over mij :P 8-)

Groetjes oohhhh ik hoop zo op mijn overplaatsing

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:28

Wat bedoel je, dat laatste?
Nee dat is gewoon in het algemeen, tegen iedereen, aangezien ik het over 'jullie' heb.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:30

Goed dat je dat hier meld girl in the mirror!Veel vergten dit idd.. Bij mij is alles lief en onschuldig op internet, daar let ik wel op. Heb t gehad hoor bij een sollicitatie.. Of ik ook motorreed, want ze zagen me op een motor zitten op hyves :+
Toen werd ik er echt weer even op gewezen. Stom he, je weet t, je let erop (staat bewust niet alles op), en toch "schrik" je een soort van als ze je ermee confronteren...

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:31

Girl In The Mirror schreef:
Wat bedoel je, dat laatste?
Nee dat is gewoon in het algemeen, tegen iedereen, aangezien ik het over 'jullie' heb.

Hahah okee!!!

Maar je heb zeker gelijk!!!!
Opletten wat je op internet zet hihi

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:35

Ja, ik vind het een beetje... naja, eng is niet het juiste woord, maar idd wat jij zegt, je schrikt toch even als een onbekende iets van je 'privéleven' weet. Ik heb zelf alles afgeschermd, ook al heb ik een bijzonder saai leven, ik heb zelfs niet eens een foto waar ik dronken op sta. :P
Ik heb trouwens wel een naamgenoot, dus iemand met dezelfde achternaam en voornaam, wat heel erg typisch is aangezien ik geen standaard achternaam heb, en mijn naam vind ik ook niet altijd tussen voorbedrukte naam-producten (mokken enzo). Gelukkig is mijn naamgenoot ook braaf. :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:43

Haha dat scheelt wel idd.
Bij mij hebben ze ook op woonplaats gezocht, en daar is er toch echt maar 1 van.
Eng is idd niet het goede woord. Maar t blijft gewoon even vreemd als ze erover beginnen op sollicitatie. T was ze bijgebleven omdat de receptioniste/adm medewerker daar ook motorrijd, en die zat ernaas toen ze keken :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 05:02

Hmmm, MuppetMayo, dat is wel bijzonder dat ze dat dan weten. Bijzonder he dat ze alles nazoeken. Bij mij valt ook niet veel te vinden. Geen gekke dingen in mijn leven en m'n profiel staat afgeschermd.

Als ik nou eens leuk administratief (o.i.d.) werk zou vinden i.p.v. schoonmaak, ben ik gelukkig. Vind dit echt helemaal niets!!!!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:16

Hoi! :D

Vanmiddag een gesprek bij Kijkshop, hopelijk wordt 't wat! :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:19

Succes!!

Hyves etc. heb ik allemaal afgeschermd voor zover ik weet!

Bootje, ik zal het laten weten. :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:32

Heb gesolliciteerd als medewerker huurincasso.

Zag eruit als een leuke afwisselende baan, goede voorwaarden en dichtbij huis. Ben alleen bang dat het net iets te hoog gegrepen is voor mij. Maar goed niet geschoten is altijd misgeschoten.

Postbezorgen ga ik niet doen dat was echt uitermate slecht betaald. Het zou mij 30 euro in de maand opleveren.....tja.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:04

Cowgirl schreef:
Heb gesolliciteerd als medewerker huurincasso.

Zag eruit als een leuke afwisselende baan, goede voorwaarden en dichtbij huis. Ben alleen bang dat het net iets te hoog gegrepen is voor mij. Maar goed niet geschoten is altijd misgeschoten.

Postbezorgen ga ik niet doen dat was echt uitermate slecht betaald. Het zou mij 30 euro in de maand opleveren.....tja.

Waar had je dan gesolliciteerd :? // van post

Gesprek bij Kijkshop ging lekker, hij eindigde het gesprek ook met dat ie positief over me was. Hij zou me voor 2 juli wat laten weten, dan is m'n proefcontract bij ander bedrijf afgelopen.. Dus hopen maar!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:07

Dat van d epost was via DHL. Heb ik me in januarie ofzo eens voor ingeschreven.
Vandaag nog eentje weggedaan voor receptiemedewerker in een hotel.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:35

Hey hey, ik kom even een update geven over hoe het nu gaat op het werk.

16 Juni ben ik begonnen zoals jullie weten.
Momenteel sta ik op 2 Horeca's die onder HMS Host valt.

Ondertussen heb ik de werkplek van Vlaamse opgestart en afgesloten.[ook sta ik dus soms bij de Delifrance]
Ik draai momenteel ook de kassa dus ja ik doe een beetje van alles nu daar.

Een Manager zei gistern een zin wat ik jaren niet meer hd gehoord sinds ik bij Bakkersland heb gewerkt.[hey chef]
Naja waarom wordt ik altijd chef genoemd overal[naja alleen bij Bakkersland en HMS Host]

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:49

Pfff ik kan het niet vinden.
Ben op zoek naar ander werk, maar weet echt niet wat ik wil.
Ik werk al ruim 8 jaar in een supermarkt ben begonnen als vakkenvuller en sinds maart zijn we als super de boer zijnde overgenomen door Jumbo. Dit is zachtgezegd niet mijn bedrijf.
Nu zoek ik ander werk liever geen supermarkt meer.
Maar iedereen zoekt opgeleid personeel:(
Ik kan nu echt geen opleiding betalen.
Hebben mensen nog tips of goede sites voor mij?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:00

Kensha, heb je het naar je zin?

Goedemorgen!

Heb net m'n contacten met uitzendbureau's onderhouden, heb er 3 gebeld. :+ Kan niet eens meer bijhouden bij hoeveel ik nu ingeschreven sta. :))

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:28

Had vandaag sollicitatiegesprek. Ging heel fijn, aan het eind zeiden ze dat het een goede eerste indruk was! :D Hoor eind volgende week meer.

Word ik vanmiddag door het uitzendbureau gebeld, ze hebben per direct een tijdelijke baan voor me.. Administratief. Pf wat heb ik getwijfeld, maar heb besloten m'n sollicitatie af te wachten. Die baan wil ik echt graag!!
Opgehangen. Uitzendbureau 2 belt, weer een aanbod.

Zal je altijd zien he?