een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madelyn

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:44

Welk land ik wilde, en wat mijn gevoel daarbij was waarom ik dat koos.
of ik wist dat ik in een gastgezin zou komen, en wat dat met mij zou doen
wat voor sport ik deed, hoe ik dacht hoe ik zou veranderen als ik daar naartoe zou gaan, en nog wat andere vragen, maar die weet ik zo even niet.
als ik ze weet post ik ze hier nog wel :)

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:12

ahh, ok :)
zeiden ze nog iets van je antwoorden?
het zijn dus gewoon een beetje de verkenningsvragen van hoe graag wil ze dit fzo?

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:15

Nee, ze zeiden er niks van... :)
dat denk ik wel ja, ze wilden ook graag dat ik 1 september naar de info avond zou gaan... maar dat moet ik nog overleggen.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:10

Ik heb nu de folder van STS dit is eigenlijk VEEL goedkoper als EF is.
Wie is er nog meer met STS gegaan?

Want bij EF is het schooljaar 6795 + 495 voor Regiokeuze(ik wil dan regio 4(Tennessee of Georgia) maar ik kan dan ook nog altijd in Texas, Louisiana, Florida, Arkansas, Mississippi, Alabama, South Carolina, North Carolina) dus het is niet zeker of ik dan in Tennessee of Georgia wordt geplaats.
Bij STS daarintegen, kost het 6100 en de regiokeuze 390 en dan kun je ook echt de Staat aangeven.. + ik heb de folders besteld en daardoor 565 Euro korting.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:20

Wat een geld toch :=

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:22

Ja idd :P.

Betalen jullie ouders dat? Of betalen jullie ook mee?

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:25

@ Denicee_x,
ik ben van plan, áls ik mag gaan, om met sts te gaan.
ook omdat het goedkoper is, ik heb ook die kortingen gekregen :j

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:38

Denicee_x schreef:

Want bij EF is het schooljaar 6795 + 495 voor Regiokeuze(ik wil dan regio 4(Tennessee of Georgia) maar ik kan dan ook nog altijd in Texas, Louisiana, Florida, Arkansas, Mississippi, Alabama, South Carolina, North Carolina) dus het is niet zeker of ik dan in Tennessee of Georgia wordt geplaats.
Bij STS daarintegen, kost het 6100 en de regiokeuze 390 en dan kun je ook echt de Staat aangeven.. + ik heb de folders besteld en daardoor 565 Euro korting.

Lieneke is met STS naar Nieuw Zeeland en mijn jongste gaat in dec. 2011 met STS naar Australie....
Vlgs. mij is Melanie ook met STS gegaan..... Als je je voor oktober (of was het november) opgeeft krijg je inderdaad korting (dit verplicht je overigens NIET tot deelname)....

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:46

Patty14 schreef:
Ja idd :P.

Betalen jullie ouders dat? Of betalen jullie ook mee?

Wij betalen de reis... maar ik vind dat je eigenlijk in die tijd ervoor ook zelf mee mag sparen voor de extra uitjes..Lieneke gaat straks voor tien dagen naar het ZUidereiland.. kun je allerlei extra dingen doen zoals zwemmen met dolfijnen, vliegen met een helicopter over een gletcher etc. en dan kost allemaal weer extra.. dan is het toch wel erg fijn als je zelf ook wat meebetaald.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de jongelui die meebetalen aan de reis en er voor werken... +:)+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:49

Ik ben idd ook met STS gegaan :j

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:53

@ Patty, mijn ouders zijn gescheiden, dus mijn vader betaald 1/3, mijn moeder betaald 1/3 en ik betaal 1/3 :)

@ Madelyn heb je al 'geboekt'? ik vond opzich de regelingen van bij EF wel heel fijn, maar ik ga nu ff alles van STS doorlezen :) Hun bevallen me nu toch een beetje beter (kwa prijs en regiokeuze)

@lightielight ik moet er zelf voor werken := nu is mijn werk niet vervelend, maar ik werk nu wel bijna elke dag van 9 tot 5 :=
(dan is het bij ons op het werk wel ONTZETTEND leuk := zo is mijn baas nu bij ons, haha bbq xD)

@Melanie wat heb je allemaal erbij 'gekregen'? en ben je goed voorbereid? (ja, ik ga de boekjes nog lezen :+)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:16

@Denice, ik zou zoiezo naar een infoavond gaan bij je in de buurt, heeft mij zeker overtuigd. :j

En bovendien krijg je flinke kortingen als je op tijd inschrijft (verplicht je tot niks, dus verplicht je NIET tot deelname. ).
En bovendien kwam die man bij mij thuis op alles netjes uit te leggen, en gesprek te doen in engels etc.

Daarna heb je voor je gaat (in Juni ofzo) nog een gezamenlijke info dag voor alle sts-ers en luister je naar nog meer verhalen en informatie en krijg je dingen zoals tas etc.

Ze hebben zelfs speciaal voor mij last minute andere reis kunnen boeken zodat ik toch nog op tijd aan zou kunnen komen en we hoefden niks te betalen (en dat kostte toch 2,400 euries)! +:)+

Dus ik raad het aan. :j Maar gewoon folders door lezen en info dag doen, dan komt organisatie man bij je thuis en je kunt dan echt alles vragen etc. Je bent nergens toe verplicht dan nog.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:27

Denicee_x schreef:
waarom zouden jullie het niet mogen :) ?
@ Lau
Als je het echt graag wilt maar bang bent of je het niet durft moet je je gewoon echt over je angsten heenzetten! Dit gaat serieus een levenservaring zijn & hierdoor leer je ook zelfstandig & Fearless te worden :) Ik bedoel, wat is nu more fearless than naar America gaan voor een jaar! :)

Ik weet het. Ik wil het zooo graag maar ik ben bang dat ik me gewoon niet zonder me vertrouwde leventje kan.
Maar als ik zo al die verhalen van iedereen hoor en lees, lijkt het me zo geweldig.

Mijn ouders zijn het er trouwens helemaal mee eens als ik zou gaan, ze vinden idd dat ik zelfstandig moet worden en ze moedige het alleen maar aan :)

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:45

@melanie Ja, het probleem is dus, eindhoven is het dichtste bij(1 uur rijden) en daar zijn we afgelopen woensdag ook al voor EF geweest..

Ik ben tot nu toe all over EF geweest, maar STS begint me nu toch meer te trekken :j
Hoe was de pep rally?? :):)

@lau Ik zou het gewoon doen, al helemaal als je ouders het er mee eens zijn :) Je kan je altijd nog terugtrekken :)

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:18

@ Denicee_x,
Nee, we hebben nog niet geboekt, mijn moeder en ik zijn het nog steeds niet eens.
Sts trekt mij ook steeds meer aan...
ik moet trouwens ook gewoon meebetalen ;)

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:57

Moeders toch...
*zucht*

en maar verontwaardigd zijn dat ik toch echt van 2011-2012 moet doen omdat ik anders te oud ben 8) (Ik wordt dit jaar 17, dus volgend jaar 18 en het jaar daarna(schooljaar 2012-2013) zou ik dus 18 en 9 maanden :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:43

Pffff wat een bedragen.... blij dat ik dat nooit betaald heb! Mijn ouders hebben mijn uitwisseling betaald, maar dat was wel een heel stuk goedkoper! Eigenlijk was het het ticket (1100 euro) en voorbereidingsdingen waren denk ik rond de 750 euro. Kreeg daar gewoon mn zakgeld doorbetaald toen. Had zelf ook geld gespaard om daar wat dingen te kunnen doen.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:19

Met welke organisatie ben jij dan gegaan? want dat is echt 'goedkoop'! werd wel alles geregeld voor je?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:32

Jep, doorzoek mijn berichten in dit topic maar even... anders post ik dat voor de zoveelste keer! Maar ben dus met Rotary weg geweest.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:33

miccamaaike schreef:
als ik mocht kiezen tussen de VS en Canada was ik zeker naar Canada gegaan!! Dat was ook mijn 1e keuze, maar het werd toen toch de VS, waar ik het ook prima naar mijn zin heb gehad.

Hier een kostenoverzichtje van de Rotary:
Er moet gerekend worden op ca € 5000, bestaande uit de volgende geschatte posten (2005):

Te voldoen aan Rotary Nederland

Aanmelding selectie € 60.-
Deelname Oriëntatieweekend € 70.-
Inschrijving deelname (incl. € 40.- lidmaatschap ROTEX voor 2 jaar) € 570,-
Blazer € 80.-

Overige kosten:
Verzekering € 500,-
Reiskosten (afhankelijk van de bestemming) € 400 tot 1000
Zakgeld € 1100,- (MAAR: je krijgt ook ca 80 euro pm van de plaatselijke rotaryclub!)
Rondreis in het gastland € 1300,- (is een grote busreis, erg leuk, maar niet verplicht)

al met al valt dit dus allemaal wel mee! Ik ben niet op reis geweest dus dat heeft me veel geld bespaard. Het enige met de rotary is dat je wel een club moet vinden die je uit wil zenden, maar dat moet op zich wel kunnen!

dit is een eerdere post van mij. Mijn disctrict had een kleine busreis, werd door mijn rotary club betaald. Al met al viel het bij mij dus heel erg mee! Er staat bovenaan 5000 euro, dat is dus incl zakgeld dat je mogelijk van je ouders krijgt en daarnaast krijg je nog zo'n 80 euro per maand van je rotaryclub.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 22-08-10 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:34

Wat vonden jullie eigenlijk van het niveau, vind dat niet direct

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:36

Van de highschool? LAAG! Maar vond ik niet zo erg, heb vooral leuke vakken gedaan :)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:32

halloooo :wave: ik ben terug van vakantie, ik ga even alles bijlezen :D

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:49

Ik heb weer gelachen om al je berichtjes vanuit Amerika Melanie haha :)) Ik ga zo even je blog bijlezen!

Verder veel succes aan iedereen die zijn ouders gaat overhalen haha!

Lau_ schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee maar ik vond het nu wel is tijd dat ik zou reageren.

Ik ben er van overtuigd dat ik een jaar high school wil gaan doen na me Havo.
alleen durf ik niet zo goed..
Maar ik vind dat ik me maar is over me angsten heen moet zetten.

Is het goed als ik hier meepraat? :)

Hee Lau, toch maar gekomen haha :D Gezellig

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:31

Denicee_x schreef:

Dat klinkt inderdaad veel aantrekkelijker. :)

Edit: weet het al. :P
Laatst bijgewerkt door Nette op 23-08-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt