werk met dieren wat goed verdiend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Re: werk met dieren wat goed verdiend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:26

@imketarek:
Dat was niet zo'n slimme opmerking van mij want ik wist eigenlijk allang dat het MBO was Nagelbijten / Gniffelen Ik was even in de war ofzo Nagelbijten / Gniffelen
mijn excuses Bloos

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:29

ik vind het niet hoor.
veel is willen is kunnen, maar je leervermogen heb je niet altijd voor het kiezen.
dus om het zo te stellen vind ik persoonlijk nogal kort door de bocht.. Lachen
je moet wel reeel blijven..

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:26

Citaat:
dierenarts? moet je nog wel doorleren tot de VWO en hopen dat je ingeloot wordt. verdient wel heel super

Oh whahahaha *valt van stoel van lachen en raapt zichzelf weer op*

Ik zou er maar niet op rekenen ROFL Huilen van het lachen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:38

jasmijn78 schreef:
trisca schreef:
Vragen die je je zou kunnen stellen:

-Zou je de paardensport die jaren van die studie willen laten varen? Of wil je constand actief blijven rijden?

Wie zegt dat je de paardensport tijdens je studie moet laten varen? Ik heb tijdens mijn studie gewoon een paard gehad en wedstrijden gereden hoor. En daarnaast werkte ik ook nog in de supermarkt. Ging prima. Beetje slim plannen, en prioriteiten stellen....

Ze gaf aan dat ze wel wilde, maar niet wist of ze de opleiding wel kon. Wil je dan tijdens je opleiding blokken en al het andere aan de kant zetten? Ik reed ook 6 paarden en gaf veel les naast mijn opleiding, maar had gewoon veel over. Als je opleiding tegen je grens aanzit, zal je meer moeten doen om het te halen andere dingen laten varen voor die periode Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:42

maar een andere optie...

(denkt even hardop)

Als je alleen veel geld wilt verdienen om een eigen paard te hebben.... Een groom/stalhulp verdient heeeel weinig, maar is wel omgaan met dier (paarden zelfs Haha! ) en ik heb vaak gezien dat je intern kan (het je een dak boven je hoofd) en je paard kan vaak mee...

Heb ik het helemaal mis, of is dit (buiten het vele geld) exact wat je zoekt? Eigen paard en baan met dieren..

of ben ik nu dom aan het denken (zou ook goed kunnen) Clown

en is volgens mij met VMBO ook nog eens haalbaar (dacht ik)

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:36

Maar je blijft niet tot je 65ste intern wonen, en intern samenwonen is er denk ik ook niet bij??? Of kindertjes krijgen?

Bel eens een dierenartsenpraktijk of een stal of waar je interesse ook naar uit gaat, en vraag of je een dagje mee kunt lopen en oordeel dan nog eens of het de baan is die je zoekt. Dat zal je echt een beter beeld geven bij het beroep en je dus helpen in het maken van een keuze.

Met dat parttime werken bedoelde ik 32 uur werken in een gewone baan en 1 dag in de week (of de zaterdag) helpen op een stal of wat dan ook, al dan niet tegen vergoeding. Daarvoor heb je niet persé een opleiding nodig, je kunt dan ook intern worden opgeleid. Maar 1 dag in de week minder werken kost je wel 20% van je salaris.

Vervelend hé? Met al deze informatie ga je alleen maar meer twijfelen... Maar de keuze die je nu maakt beïnvloed je leven voor een aantal jaren. Al is het ook niet zo dat je nooit meer over kunt stappen naar iets anders zou je dat willen.

Sterkte met die keuze!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:40

Ik ga dit jaar beginnen met paardenhouderij niv. 4, MBO, hierna wil ik misschien nog HBO doen, in ieder geval wil ik een hengstenhouderij of een pensionstalling of hoefsmid worden, phoe lastig zeg Bloos

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:42

Ik ga volgend jaar beginnen aan een opleiding dierenverzorging. Ik heb al best wat mensen die zeggen als je trimster bent kom ik langs met de hond (van hun heb ik ook allemaal een telefoonnummer of emailadres zodat ik ze op de hoogte kan brengen tegen die tijd). Als je het goed doet kun je er aardig mee verdienen. Als wij de trimster bellen kunnen we meestal ook pas na een maand langskomen ofzo want ze hebben altijd wel werk.