Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) (zo'n beetje 7 maanden geleden voor het laatst op kassa
).

Laura1989 schreef:Weet je wat ik een keer had! Ik werkte in een ruitersport winkel en we verkochten van die 10 kg zoutblokken. Ik was op de toonbank een paklijst aan het controleren. Komt er een boer met een zoutblok en gooit die zo op de toonbank met mijn vingenrs eronder.. Dus dat deed natuurlijk ontzettend zeer dus ik sloeg zegmaar een kreet van Auw! zegt die man jah dan moet je je handen niet op de toonbank houden. Ik was zooo kwaad dat ik maar weggelopen ben naar achter.. ik dacht als ik nu blijf staan dan krijgt die man er toch van langs...
Karin_88 schreef:Zoals de titel al enigszins vertelt; ik wil het graag hebben over winkelpersoneel.
De laatste paar dagen dat ik gewerkt heb (en daarvoor ook al) irriteer ik me toch behoorlijk aan klanten die denken dat we geen mens, maar robotjes zijn ofzo die je met sleutelwoorden aan moet sturen.. ("anderhalve ons rosbief", "ik wil een halve boulogne")
De laatste tijd heb ik gezien dat collega's werden toegefloten, als "aandacht" zodat mijn collega verbaasd omkeek, en ze haar wat konden vragen.
Ikzelf had het laatst ook, en toen ik verbaasd omkeek kreeg ik nog even naar mijn hoofd gesmeten hoe ik het in mijn hoofd durfde te halen zo lelijk te kijken, want je werkt wel bij Albert Heijn...!!! (dus ik mag niet meer mens zijn en verbaasd zijn dat mensen me op een rare toon (hard) roepen met Hey hallo je moet me helpen!!!!
Kennen deze mensen dan niet de vraag, pardon.. mag ik u iets vragen?
Ik moet zeggen, we zijn echt veel gewend in ons filiaal (veel asociale klanten), maar soms snap ik toch echt niet dat mensen dit kunnen. Ik zou dit echt niet kunnen, of ben ik dan te braaf voor deze samenleving dat ik altijd vraag of ik ze mag storen??
Moeten we nou echt alles opzij zetten en ongevoelig, alles-pikkend werken, en pas weer je normen en waarden uit je kluisje halen als je klaar bent met werken en de winkel uitloopt??? Want.. Als we ook maar iets van onszelf laten zien, wordt dit niet gewaardeerd door dhr of mevr. de Klant.
Ik sta ook op de deli (en regelmatig ook op brood), en heb precies hetzelfde. Mensen die fluiten om je aandacht te trekken, of een kaasklant JOEHOE ZIE JE ME NIET? als ik met een klant van 't vlees bezig ben. Mensen die roepen: "BELEGEN KAAS, 1 POND, PLAKJES". Kan het niet laten om er dan nog iets van te vragen zoals, dunne of dikke plakjes? "DIKKE!"
Karin_88 schreef:Dat kan ik wel waarderen hoor dan.. Dan toon je toch initiatief dat je het wel wil leren... Maar in principe hoef je het maar een paar keer te doen en dan heb je m al.. Vind eigenlijk dat het hoort bij de basis van een cassiere, ook voor bijdraaiers... Toch ook een stukje klantvriendelijkheid, en controle voor jezelf.

) 

xSharonax schreef:Ik herken het echt helemaal. Ik werk in een campingsuper, kan je nagaan, dan is iedereen op vakantie en dan doen ze nog stééds zo!
vanochtend nog. Ik zit aan de kassa en er komt een vrouw, 2 mannen en een kind aan de kassa. Ik zeg netjes hallo; geen reactie. Met z'n vieren komen ze bijna áchter de kassa staan, naast mij, en kijken mee op het scherm. Als ik zeg hoeveel het kost loeit die vrouw door me heen: EN NOG EEN TASSIE DR BIJ!
dus ik een tasje erbij en netjes met 'alsjeblieft' en 'dankjewel' afrekenen; geen reactie. ook gewoon allemaal niks zeggen als ze weglopen...
Zo raar, als je dan klaar ben met werken en je loopt in je gewone kleren nog even in precies dezelfde winkel, doen ze ineens wel normaal tegen je... net of je niet kan nadenken als je een winkelshirtje draagt ofzo![]()
word altijd zo chagrijnig als er een rijtje mensen aan de kassa staan die allemaal niks zeggen. Ga dan altijd extra vrolijk doen of juist ook niks meer zeggen en alleen geld terug gooien in hun hand, als ik dat duidelijk genoeg doe draaien ze meestal wel bij en zeggen ze aardig gedag als ze weggaan
MISTRAL94 schreef:In jou beroep hoor je ten alle tijden beleefd te zijn. Wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten maar je hoort gewoon je fatsoen te houden ongeacht wat een klant ook zegt.

MISTRAL94 schreef:Dus jij mag een muil open trekken van hier tot gunder? Ik geloof er niets van dat jij klanten de huid vol mag schelden als zij niet vriendelijk zijn. Dat je er iets van zeggen mag is niets mis mee maar het gaat om de manier waarop je dat doet. Zo onbeschoft als mensen hier omschrijven? Nee dat geloof ik niet dat dit van jou baas mag. Als dit wel gebeurd dan hou je weinig klanten over en terecht ook!

Sita_ schreef:Ja je hebt wel gelijk, sommige reacties gaan inderdaad over de top.. Zo behandel je je hond bij wijze van nog niet eens..
Zoals ik al eerder zei, ik blijf altijd vriendelijk. Maar laat ook echt niet met me sollen.