1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMK

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:09

Bij ons op school is ook massaal gestaakt. Eieren gooien, illegaal vuurwerk, radio's met hardcore en allemaal van die dingen, echt een zootje. Wij mochten om 12 uur al weg van school omdat ze de leerlingen ook niet meer rustig kregen.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:10

na aanleiding van die 1040 uur heeft ook onze school gestaakt , beetje uit de hand gelopen. We zouden met zijn alle naar buiten gaan, maar iedereen ging op bussen klimmen en over het hek enzo Clown maar ze staan nu wel op omroepbrabant.nl Tong uitsteken en we mochten om 12 uur naar huis Clown

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:12

mijn school staat met foto op internet Nagelbijten / Gniffelen
mijn halve klas staat op de foto.

ze zijn nu naar het gemeentehuis toe.
ze hebben auto's vernielt en iets op het station.

k word op de hoogte gehouden via sms.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:13

Auto's en andere dingen vernielen vind ik een beetje ver gaan, waarom zou je dat doen? Helpt niet echt volgens mij, als je alleen minder uren wilt.

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:15

Bij ons beweerde een taxi dat er een deuk zat in zijn mercedes. Was helemaal niks te zien! heeft die gast de politie gebeld! wij hebben ook nog met heel wat mensen achter op een vrachtwagen gestaan die rondjes over de rotonde ging rijden. En je hoorde iedereen zingen op het schoolplein: ''Ik heb schijt aan de overheid''

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:16

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:19

Mensen jullie zitten er voor je zelf... Als je een goede baan wilt en carriere wilt maken zul je gewoon naar school moeten. Als je later een goede baan hebt zul je ook van half 9 tot 5 uur moeten werken en dan daarna nog je paarden/pony's doen.

Mensen die 36/40 uur in de week moeten werken hoor je toch ook niet klagen... Misschien zie ik het te kort door de bocht maar ik vind dat jullie echt KLAGEN... 1040 uur in een jaar naar school is echt niet veel hoor...

Een jaar heeft 52 weken, Als je op de middelbare school zit heb je in een jaar 11 weken vakantie.
Dat is dus 52 weken min 11 weken vakantie. Dan houd je dus 41 weken over (dan niet gesproken over goede vrijdag, 2de paasdag, hemelvaart en pinksteren) 1040 uur in een jaar gedeeld door de 41 (overgebleven) weken is 25,35 uur in de week. Dat is per dag (als je uit gaat van 5 dagen school) is nog GEEN 6 uur op een dag... En wat klagen we zeg... En dan heb je ook nog regelmatig les uitval... Poeh poeh...

Sorry maar misschien ben ik de enige die er zo over denkt, maar kom op scholieren dan houdt je nog tijd genoeg over om je hobby's uit te oefenen.... Het is niet de bedoeling om jullie scholieren een steek onder water te geven, maar ik vind 1040 uur in een jaar echt niet veel...

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:19

ja, maar ik heb liever kwalitiet dan kwantiteit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:20

Ik vind die 1040 uur nieteens zo slecht. Goede voorbereiding op het MBO/ HBO want dat gaat je echt zwaar tegenvallen als je altijd relaxte dagen hebt gehad. Ik zit nu op het MBO met 3 halve dagen en 2 hele dagen op school maar moet thuis zoveel werken voor school dat ik ook elke dag wel moet denken aan 9 - 4 minstens. In de tijd dat ik op de middelbare school zat heb ik altijd onwijs veel vrij gehad, bijna geen school om het zo maar te zeggen, en heb ook amper wat geleerd.. beetje nutteloos dus. Dan vind ik het niet zo'n slecht idee om meer uren te geven, mits ze goed besteed worden door de leraren dan Lachen

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:25

Juul schreef:
Ik vind die 1040 uur nieteens zo slecht. Goede voorbereiding op het MBO/ HBO want dat gaat je echt zwaar tegenvallen als je altijd relaxte dagen hebt gehad. Ik zit nu op het MBO met 3 halve dagen en 2 hele dagen op school maar moet thuis zoveel werken voor school dat ik ook elke dag wel moet denken aan 9 - 4 minstens. In de tijd dat ik op de middelbare school zat heb ik altijd onwijs veel vrij gehad, bijna geen school om het zo maar te zeggen, en heb ook amper wat geleerd.. beetje nutteloos dus. Dan vind ik het niet zo'n slecht idee om meer uren te geven, mits ze goed besteed worden door de leraren dan Lachen

Dat is nou juist het probleem van onze school...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:27

Vandaag was het onze beurt Nagelbijten / Gniffelen
Ze gingen "staken" ROFL
Morgen gaan ze verder Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:31

_Svadie_ schreef:
[naam] schreef:

Dat is nou juist het probleem van onze school...

Tja dan moeten ze dat natuurlijk ook oplossen. Maar er moet wel wat gebeuren iig aan het onderwijs want dat is de laatste tijd echt niet meer wat het ooit was.. Niet dat ik zo van school hou ofzo, integendeel, maar ik vind het veel erger om elke dag vroeg mn bed uit te moeten om een paar uurtjes nutteloos op school te zitten dan dat ik in godsnaam maar lange dagen heb maar wél er echt wat aan heb.. Zit nu op het MBO nog steeds vaak nutteloos op school omdat leraren niet op komen dagen enzo, daar word ik ook echt gek van af en toe..

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:33

Wij hebben ook heel vaak tussenuren op waarnemings uren. Of aan het eind van het schooljaar dat je 3 weken film zit te kijken omdat de leraren niks meer weten om te doen.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:34

zoals mijn reactie in het andere topic
reactie op de stakingen van vandaag..

natuurlijk krijg je hierna allemaal demonstraties dat er niet naar de leerlingen word geluisterd tegenwoordig, een aanklacht wegens het opzettelijk vernielen van een openbaar gebouw en het in gevaar van anderen brengen met vuurwerk, een maatschappelijke kwestie over het te harde aanpak van de politie, een onderzoek naar hoe dit kan gebeuren, grote media aandacht richting de congierge want die heeft de deuren dicht gehouden met kettingen, een volledig politiek debat over geweld op scholen.

kom op mensen, dit is toch triest allemaal. wees blij dat je lessen krijgt, of moet het hele onderwijssysteem maar ingeruild worden voor dat systeem in afrika? die kinderen zijn namelijk zo gelukkig..

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:39

Ik ben elke vrijdag vrij van school Lachen
En kom trouwens wel gewoon aan m'n uren hoor.
Ik heb 2x in de week een 10e uur, tot half 6 ong.
Nou, ik heb het wel voor m'n vrije dag over hoor:D
Heb dus ook niets van staking meegekregen hier, dichtstbijzijnde school is 9km verderop, waar wel staking was trouwens:P

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:47

En al die kindertjes in andere delen van de wereld maar hopen dat ze een keertje echt naar school mogen gaan......die kindertjes zijn gek zeg!!!! Ze moeten juist genieten van die paar uurtjes les die ze van de dorpsoudste krijgen. Dan hebben ze tenminsten nog tijd om op hun pony's te rijden met kieffer zadeltjes die ze van hun ouders hebben gekregen

En ja ook ik heb lesdagen gehad tot 17:00 uur (op vrijdag) en veel tussenuren (hierin deed ik trouwens mijn huiswerk) Ook als de leraar maar een halve les aan stof had deden we gewoon alvast ons huiswerk. Het is vooral plannen, iniatief nemen en je tijd goed gebruiken

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:49

Wij gingen vandaag staken Lachen
Iedereen na 1e pauze op schoolplein:
NOOIT MEER NAAR LES NOOIT MEER NAAR LES NOOIT MEER NOOIT MEER NOOIT MEER NAAR LES 8)
Echt iedereen van de hele school deed mee. En ik zeg het eerlijk ik vond het geweldig Bloos Haha!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:50

Rachel_ schreef:
NOOIT MEER NAAR LES NOOIT MEER NAAR LES NOOIT MEER NOOIT MEER NOOIT MEER NAAR LES 8)
Echt iedereen van de hele school deed mee. En ik zeg het eerlijk ik vond het geweldig Bloos Haha!

Jullie moesten je schamen!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:50

Onze school heeft ook gestaakt.
Geweldig Lovers

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:51

Rachel_ schreef:

Waar moet het heen met de jeugd.... Een goede baan is niet belangrijk??? Zonder opleiding kom je nergens... Je zit er voor jezelf hoor...

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:51

_lies_ schreef:
Onze school heeft ook gestaakt.
Geweldig Lovers

volhouden..
doe het voortaan elke dag..

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:52

Nooit meer naar school maar wel lekker met je kont op een paard met daar tussen een mooi dekje en kieffer zadel. Haha! Moet je me toch vertellen hoe je dat doet

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:54

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 04-04-22 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:55

Orangiste schreef:
Nooit meer naar school maar wel lekker met je kont op een paard met daar tussen een mooi dekje en kieffer zadel. Haha! Moet je me toch vertellen hoe je dat doet

en dan kan je op een gegeven moment niks en krijg je een slecht betaald baantje.
dag paardje, dag kieffer zadeltje, dag anky dekje..

er zijn ook mensen die wel wat van hun leven willen maken en hun opleiding af willen maken.
stoor die mensen dan neit met je stakingen..

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:56

Ik vond het gewoon leuk en maak me niet uit wat jullie zeggen is mijn mening Lachen
Van kwart over 8 tot 5 uur op school zitten vind ik niet normaal hoor.
En de studiecoordinaten vonden het niet eens erg ze zeiden alleen maar ga maar nu weer naar les.
Er hingen zelfs brieven in de school.
Laatst bijgewerkt door Rachel_ op 23-11-07 14:59, in het totaal 3 keer bewerkt