sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 09:02

er zijn veel sites waar voorbeelden gegeven worden, ga maar eens Google-en. Knipoog
Het lijkt mij erg lastig om een open sollicitatie te schrijven. Ik denk dat je een goede karakterbeschrijving van jezelf moet geven en aangeven waarom je goed bij het bedrijf past en waarom ze jou niet moeten laten lopen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:20

Het is hier rustig zeg!

Mijn tweede gesprek ging over:

- aantal vakantiedagen
- salaris
- uren
- manier van werken
- opleidingen
- groeimogenlijkheden
- wanneer beginnen
- vakantiegeld
- CAO
- km vergoeding
- (lease) auto
- pensioenvoorziening ( hebben ze niet)

Ik hoor het morgen. Voor het tweede gesprek waren 2 mensen uitgenodigd.

Vraag me af of het normaal is dat je iets meer loon wilt dan ze je aanbieden. Gaan ze er (net als bij verkoop paarden) vanuit dat de prijs anders wordt, of staat dat redelijk vast?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:23

Het heet niet voor niets salarisonderhandelingen Knipoog Je kan dus gewoon onderhandelen. Als ze echt veel te laag gaan zitten naar jou zin / in verhouding tot je voorgaande baan dan ga je daar natuurlijk niet op in. Jij wilt daar werken, maar zij willen jouw ook hebben.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:26

dank je wel.

Ik wil de baan, maar zij willen mij ook wel graag. Het is mijn 1e baan, dus voorgaande salaris is niet van toepassing. Is het raar als ik er bruto 200 euro bij wil hebben?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 09:37

Hallo allemaal.

Wil even melden dat ik per 1 september ga beginnen als CRA.

Ben dus aangenomen!!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:48

Gefeliciteerd! Ik heb gisteren tijdens mijn 2e gesprek ook gehoord dat ik ben aangenomen voor een nieuwe baan! Ik ga als directiesecretaresse aan de gang bij een bouwbedrijf hier in de buurt. Eindelijk geen 250 euro reiskosten meer per maand!
Mijn loon wordt bruto 175 euro hoger als ik nu heb, maar ik heb gewoon hoog ingezet Knipoog. Toen gaven ze zelf aan nog 50 euro meer per maand te willen geven Haha!. Altijd fijn! Nog lekker anderhalve maand bij mijn huidige baas werken, dan 2 weken vrij en dan bij mijn nieuwe baas beginnen.
Heb er zin in!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 11:48

super!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:17

Nou gefeliciteerd allemaal! Ikke... heb nog niets Boos! Alleen berichten dat ik niet ben uitgenodigd of dat er al gesprekken gepland staan en mochten die niets opleveren ik dan word uitgenodigd.. bleh...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 12:37

Is dat de reden Elise? Hoeveel brieven heb je nu al verstuurd? Misschien moet je andere mensen even je brieven laten lezen. Ach gut

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:42

Ik laat mijn brieven altijd aan andere lezen, klinkt misschien stom maar het komt niet door de brieven denk ik. Er zijn gewoon véél mensen die dezelfde soort baan zoeken en weinig aanbod. Staat een adv. er dan een week op, dan hebben er blijkbaar al een aantal gereageerd en die worden dan ook direct uitgenodigd. Dus ook al is de sol.termijn nog niet gesloten. Tja... zo snel mogelijk brieven schrijven en vaak kijken denk ik.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 12:45

wat vervelend zeg. Wat voor baan zoek je?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:01

Tsja, veel kijken en domweg mazzel hebben. En ook eens een open sollicitatie sturen. Heb me laatst laten vertellen dat 70% van de vacatures nooit op internet komt. Die worden vervuld met open sollicitaties en netwerken...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:17

YES!! ik heb contact gehad met een bedrijf waar een leuke vacature openstond,
maar de sluitingsdatum was al geweest (1 juni),
maar ik kreeg net te horen dat ik deze week mijn cv met brief even door moest sturen. Eventueel ook voor andere vacatures.
Ik ben alleen een beetje bang dat mijn twee jaar werkervaring, wat mijn voordeel zou kunnen zijn, juist tegen me werkt!
ff denken hoe ik tóch mijn CV kan 'opwaarderen'...

Owja...het is een vacature voor stedenbouwkundig tekenaar-grafisch ontwerper Cool

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:00

Spannend dat je toch mag reageren! Waarom ben je bang dat je ervaring tegen je zal werken?

Pfrt. Net weer een afwijzing in de mail, en nu wel een hele botte. Een mailtje zonder persoonlijke aanhef, met een bestandje afwijzing.doc eraan als attachment. Lekker persoonlijk, nou, bij zo'n bedrijf wíl ik niet eens werken!

Vorige week wel een uitnodiging gehad voor een gesprek, maar dat was helaas echt te ver weg (uur met de auto, en dan ook nog over de ring Rotterdam). Balen, want het leek me supertof.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:44

Nou omdat mijn werk wat ik nu doe een veel kleiner schaalniveau heeft dan het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb.

Maargoed..ik ben al weet iets verder, heb wat werk uit mijn portfolio doorgestuurd en ik moest referenties opgeven. Helaas kan ik mijn huidige baas niet opgeven, hij word gek als hij hoort dat ik ergens anders solliciteer.

Maar nu gaan ze een oud stageadres bellen, al heb ik daar niet een geweldige stagetijd gehad, ik heb er ook geen grove fouten gemaakt..dus het zal wel loslopen.

Ik stuur trouwens steeds heel formele mails, geachte heer...met vriendelijke groeten...ect ect..maar als ik dan iets terug krijg is het in de trant van Dank je, ziet er goed uit. Groeten (naam)

Ik moet voor deze baan ook ver rijden (geen files is een half uur) maar ik kan het voor 4 dagen invullen, dus dan is het te doen!

Stom zeg van die afwijzingen....jij doet zo je best ervoor...en dan krijg je een botte afwijzing terug!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:43

Na veel solliciaties kreeg ik deze week te horen dan ik aangenomen ben bij Toyota Louwman Den Haag. Op de administratie. Kan 1 september beginnen als het goed is (moet nog even contact opnemen).
Vind het wel jammer dat ik wegga bij mijn huidige werk, maar Zoetermeer - Dordrecht is geen doen met al die files...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:03

@ Linda1986: gefeliciteerd!! Lijkt het je wel en leuke baan dan?

Maar september duurt nog even...als ik word aangenomen bij het bedrijf dan kan ik ook pas per 1 september beginnen.. ik heb een opzegtermijn van 1 maand ..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:04

rijoyco schreef:
Ik stuur trouwens steeds heel formele mails, geachte heer...met vriendelijke groeten...ect ect..maar als ik dan iets terug krijg is het in de trant van Dank je, ziet er goed uit. Groeten (naam)

Ik moet voor deze baan ook ver rijden (geen files is een half uur) maar ik kan het voor 4 dagen invullen, dus dan is het te doen!

Haha, herkenbaar. Dat van die mails had ik ook altijd. Maar ik bleef altijd formeel.
Je weet immers nooit in wat voor cultuur je terechtkomt... lastig hoor.

Een half uur rijden is toch helemaal niet veel? Ik woon in Enschede en werk in Hengelo. Op de fiets is het een half uur, met de auto ook Clown

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:18

rijoyco schreef:
Nou omdat mijn werk wat ik nu doe een veel kleiner schaalniveau heeft dan het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb.

Ah, maar dan is het altijd nog beter dan niks hé. Lachen Wel fijn dat ze zo positief zijn! Ik heb dat ook altijd met formeel hoor. Dan 'geachte heer' ik er rustig op los, en dan bellen ze op: 'Ja, met Dirk van daar-en-daar, ik wil je uitnodigen voor een gesprek.' Haha!

En ja, die botte afwijzing! Onbeschoft vind ik dat altijd van bedrijven. Neem in elk geval even de moeite om netjes te reageren... Gelukkig kreeg ik op mijn volgende sollicitatie een telefoontje ('Ja, met Dirk...' Knipoog) en mocht ik op gesprek komen... en ik ben aangenomen! Zo vaag! Ik solliciteer al máánden en ik had de hoop om de lerarenopleiding nog te kunnen doen al opgegeven, en dan word ik op de valreep nog aangenomen. Lachen Bij een school goed in de buurt (half uur met de auto, maar ik vind dat dichtbij Knipoog), een halve baan, die dus mooi te combineren is met de opleiding. Hele aardige mensen, ik heb er een goed gevoel over!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:27

Wendy schreef:
rijoyco schreef:

Haha, herkenbaar. Dat van die mails had ik ook altijd. Maar ik bleef altijd formeel.
Je weet immers nooit in wat voor cultuur je terechtkomt... lastig hoor.

Een half uur rijden is toch helemaal niet veel? Ik woon in Enschede en werk in Hengelo. Op de fiets is het een half uur, met de auto ook Clown

Nee een half uur niet nee, maar als ik s'ochtends naar van Doetinchem naar Arnhem moet rijden, moet ik wel rekenen op een uur..want ik sta dan zeker in de file! Maarja...dat heb ik er wel voor over!

Ik zit echt te wachten op een belletje eigenlijk, tot nu toe was alles positief.
Grrr..wat duurt wachten lang...zeker nu ik mijn huidige baan echt zat begin te worden!!!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:30

Ik heb een baan! Wel tijdelijk voor 6 maanden maar goed salaris en een leuke plek en in mijn studierichting.
Ik = blij en heb alle tijd om rustig verder te zoeken dan. Jippie! En heb er niet eens voor hoeven solliciteren. Ik ben erachter, netwerken IS belangrijk Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:13

Gefeliciteerd! En vergeet niet dat je ook weer 6 maanden ervaring aan je CV kan toevoegen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:22

Mochten er ICT-ers zitten hier; Raet (www.raet.nl) heeft nog een mooie vacature open. Ze zoeken al erg lang naar een geschikte kandidaat. Mijn vriend en een goeie vriend werken op de ICT afdfeling daar. Erg goeie sfeer, maar alleen maar testosteron..

Ik ben zelf aan het solliciteren bij de Paradigit voor een bijbaan Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:30

Ik ben mijn CV weer eens aan het updaten en ik weet het even niet meer. Ik hoop dat iemand hier mij wat advies kan geven.

Ruim een jaar geleden ben ik aan mijn eerste echte baan begonnen. Ik deed toen het werk "assistent van baas" met de titel "assistent van baas". Na een aantal maanden is "baas" "opperbaas" geworden en ben ik het werk van "baas" gaan doen. Maar in eerste instantie nog wel met de titel "assitent van baas" en pas later heb ik ook de titel "baas" gekregen.

Hoe zet ik zoiets nou goed in mijn CV?

Als ik die promotie op de datum zet dat ik officieel promotie heb gemaakt doe ik mezelf te kort, maar als ik zeg dat ik een paar maanden eerder die promotie heb gemaakt ben ik ook niet helemaal eerlijk. Maar om nou aan die periode "assitent van baas" toe te voegen dat ik eigenlijk al halvewege het werk van "baas" ben gaan doen is ook weer zoiets.

Kan iemand mij adviseren?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:16

Ik zet bij elke functie altijd de titel neer, en daaronder 'werkzaamheden: bloemetjes plukken, liedjes zingen en voor algehele vrolijkheid in de buurt zorgen' of iets dergelijks. Ik zou zelf daarbij bij de naam 'baas' iets zeggen als 'n.b.: hoewel de officiele startdatum van deze functie 07-07-2007 is, ben ik in de praktijk al op 07-01-2007 begonnen met de bijbehorende werkzaamheden', of iets soortgelijks.

En neem mijn advies maar aan, want ik heb sinds vorige week een baan. Of nou ja, ik heb vorige week gehoord dat ik vanaf september een baan heb. Knipoog