Het lijkt mij erg lastig om een open sollicitatie te schrijven. Ik denk dat je een goede karakterbeschrijving van jezelf moet geven en aangeven waarom je goed bij het bedrijf past en waarom ze jou niet moeten laten lopen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Je kan dus gewoon onderhandelen. Als ze echt veel te laag gaan zitten naar jou zin / in verhouding tot je voorgaande baan dan ga je daar natuurlijk niet op in. Jij wilt daar werken, maar zij willen jouw ook hebben.
. Toen gaven ze zelf aan nog 50 euro meer per maand te willen geven
. Altijd fijn! Nog lekker anderhalve maand bij mijn huidige baas werken, dan 2 weken vrij en dan bij mijn nieuwe baas beginnen.
Alleen berichten dat ik niet ben uitgenodigd of dat er al gesprekken gepland staan en mochten die niets opleveren ik dan word uitgenodigd.. bleh...
rijoyco schreef:Ik stuur trouwens steeds heel formele mails, geachte heer...met vriendelijke groeten...ect ect..maar als ik dan iets terug krijg is het in de trant van Dank je, ziet er goed uit. Groeten (naam)
Ik moet voor deze baan ook ver rijden (geen files is een half uur) maar ik kan het voor 4 dagen invullen, dus dan is het te doen!
rijoyco schreef:Nou omdat mijn werk wat ik nu doe een veel kleiner schaalniveau heeft dan het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb.
Wel fijn dat ze zo positief zijn! Ik heb dat ook altijd met formeel hoor. Dan 'geachte heer' ik er rustig op los, en dan bellen ze op: 'Ja, met Dirk van daar-en-daar, ik wil je uitnodigen voor een gesprek.' 
) en mocht ik op gesprek komen... en ik ben aangenomen! Zo vaag! Ik solliciteer al máánden en ik had de hoop om de lerarenopleiding nog te kunnen doen al opgegeven, en dan word ik op de valreep nog aangenomen.
Bij een school goed in de buurt (half uur met de auto, maar ik vind dat dichtbij
), een halve baan, die dus mooi te combineren is met de opleiding. Hele aardige mensen, ik heb er een goed gevoel over! Wendy schreef:rijoyco schreef:Ik stuur trouwens steeds heel formele mails, geachte heer...met vriendelijke groeten...ect ect..maar als ik dan iets terug krijg is het in de trant van Dank je, ziet er goed uit. Groeten (naam)
Ik moet voor deze baan ook ver rijden (geen files is een half uur) maar ik kan het voor 4 dagen invullen, dus dan is het te doen!
Haha, herkenbaar. Dat van die mails had ik ook altijd. Maar ik bleef altijd formeel.
Je weet immers nooit in wat voor cultuur je terechtkomt... lastig hoor.
Een half uur rijden is toch helemaal niet veel? Ik woon in Enschede en werk in Hengelo. Op de fiets is het een half uur, met de auto ook