Stagelopen bij Stutteri Stasevang Denemarken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

Re: Stagelopen bij Stutteri Stasevang Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:53

wat een gaaf filmpje van meindert zeg Haha! hij kan het nog steeds Haha! had het in me laatste week geprobeerd bij hem Tong uitsteken

Jobbeltje

Re: Stagelopen bij Stutteri Stasevang Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:38

Misschien ook leuk om hier te vermelden Knipoog

"MIJN" veulentje in Denemarken is de eerste voorlopig kroonmerrie:

Phryso augustus 2008 schreef:
EERSTE VOORLOPIG KROONMERRIE

Marijke af Stasevang is op de fokdag in Denemarken van 12 juli 2008 door de jury aangewezen als voorlopig Kroon.

Vorig jaar was de vierjarige Beart-dochter fokdagkampioen. Marijke zoogt een veulen van Wobke 403. Fedze Veldstra: "Een hele beste en goed bewegende merrie. Misschien iets uit conditie door haar veulen. Ze was wat schraal op de rug maar ze heeft een mooie ruime stap en een vlotte draf met een sterk achterbeengebruik. Vorig jaar vonden we haar al heel apart. In type is ze iets gerekt. Zij heeft een mooi front en vooral veel uitstraling."

Om het voorlopig predikaat om te zetten in een definitief, zal Marijke af Stasevang een IBOP of een ABFP af moeten leggen met minimaal 77 punten.

De eerste voorlopig kroonmerrie werd gefokt door Stutteri Stasevang, Horsholm uit Zerike Marjan Petra M. (v. Anton 343) en is eigendom van mevrouw M. Rasmussen en combinatie S. van der Bij / S. Hoeksma, Ulstrup.

kleine toelichting:
Toen ik op Stasevang werkte in 2004 werd dit veulentje geboren. Zij is geboren op mijn verjaardag ('s ochtends rond half 10) en daarom vernoemd naar mij. Ik was toen al gek op dat dier (niet omdat ze mijn naam droeg, maar vanwege haar karakter en uitstraling).

Toch leuk om ze zo terug te zien. Er staat een foto bij in de Phryso. Lachen
jammer dat ik toen het geld niet had om haar te kopen Boos!