Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 03:20

Bij een woonvorm voor mensen met autisme. Ben in de proeftijd (dus binnen een maand) weg gegaan omdat ik een andere baan aangeboden kreeg (en daar werk ik bijna 8jr later nog steeds).
Had net m’n kerstcadeau gehad, die heb ik maar terug gegeven, voelde me best wel banketstaaf

Lynn_Nikita

Re: Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 06:49

Ik werkte op de markt en verdiende daar niet slecht. Ik had gesolliciteerd bij een ander bedrijf, vlakbij huis, normale werktijden en omstandigheden maar was alleen bang dat ik in loon zou zakken. Loon besproken en ik kreeg daar hetzelfde uurloon, de startdatum afgesproken en de avond van tevoren belde hij op dat hij een vergissing gemaakt had. Het loon wat ik besproken had was voor 23 jaar en ouder en ik was pas 18, minimumloon dus, scheelde een aantal euro per uur en op fulltime contract was dat een mega verschil.
Ik heb dus vriendelijk bedankt en ben niet begonnen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:13

1 week op een springstal wat een vreselijk mens was dat. Er werd niet leuk met de paarden om gegaan en zo ging ze ook met het personeel om. Op mijn 5e dag gingen we op concours, ik werkte op de vrijdag van 8 tot 12 maar we kwamen zonder overleg na 18 uur terug ondanks dat ze zei alleen de ochtend weg te gaan. Maar het ergste vond ik nog dat er paarden gespoten werden met rustgevende middelen maar sommige ook met pijnstillers. Daarnaast niet toegestane middelen onder oor netjes enzo gebruikt. Ik heb daarna mijn ontslag meteen ingediend. Ik heb nooit betaald gekregen voor de week dat ik gewerkt had. Iemand voor 20 uur aannemen en dan 35 laten draaien onder t mom van je moet geen 9 tot 5 mentaliteit hebben. Jaja

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:30

Wat een verhalen!!
Ik heb veel vakantiebaantjes gehad, maar die waren dan ook alleen bedoeld voor de vakantie.
Mijn kortste was bij een paardenhandelaar, leuke vent, goed voor de paarden en salaris was prima. Alleen een van de paarden sloeg tijdens het logeren en brak mijn wijsvinger! Dat was einde verhaal voor deze vakantiebaan, want tegen de tijd dat die compleet genezen zou zijn, was de vakantie voorbij.
Ik heb toen nog wel met mijn gipsen arm bij mijn vaste zaterdagbaan gewerkt. Dat ging prima!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:30

Ik werkte op een bekende stal als stagaire (paardensport opleiding) Het werk was zwaar maar ik mocht veel rijden op goede paarden die zelfs mee deden aan de WK en EK's dus daarom nam ik het verbod om tijden het uitmestens te praten maar voor lief.
Ik moest 6 dagen in de week werken en omdat ik een stagaire was (intern) mocht ik geen bruin brood eten alleen wit 8)7

Maar toe ik zag dat ze een pony voor het span vastbonden om hem achterwaarts te leren gaan en toen het beest dit weigerde werd hij hard geslagen met een zweep en werd om getrokken door de andere paarden en vervolgens over de grond getrokken........ Heb ik gezegd dat ik dat mishandeling vond (pony lag serieus open)
Toen mocht ik direct vertrekken..... :evaw:
Op de volgende stal heb ik netjes mijn stagepreriode van 6 maanden met mijn mond dicht af gemaakt. Maar ook daar werd 1 van me paarden als de stal eigenaar er afviel met een PVC buis zo hard geslagen dat de striemen over zijn hele lijf stonden.... Als de eigenaar van het paard dan op stal langs kwam moesten we altijd zorgen dat de merrie netjes onder een deken stond en hij niets kon zien.....

Je kan wel raden dat ik na 2 jaar ben gestopt met de opleiding...... zag de lol er niet meer echt van in....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:15

Jemig wat mensen toch doen met paarden! (Post hierboven).

Ikzelf: Wehkamp retour afdeling. 3 dagen volgehouden. Wat een triest gedoe. Targets op zo’n groot bord, pauze zo kort dat je net naar de kantine en terug kan lopen, telefoon in kluisje, random controles of je niks steelt. En echt heel overspannen meiden maar ook oudere vrouwen (buitenlands meest) gezien die blijkbaar niet uit die fuik weg weten te komen.
Ik raad het niemand aan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:23

Marigold schreef:

Ikzelf: Wehkamp retour afdeling. 3 dagen volgehouden. Wat een triest gedoe. Targets op zo’n groot bord, pauze zo kort dat je net naar de kantine en terug kan lopen, telefoon in kluisje, random controles of je niks steelt. En echt heel overspannen meiden maar ook oudere vrouwen (buitenlands meest) gezien die blijkbaar niet uit die fuik weg weten te komen.
Ik raad het niemand aan.

Targets bij een retourafdeling? Hoe dan?
Zoveel pakketten afhandelen binnen een bepaalde tijd ofzo?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:59

DDDara schreef:
Ik werkte op een bekende stal als stagaire (paardensport opleiding) Het werk was zwaar maar ik mocht veel rijden op goede paarden die zelfs mee deden aan de WK en EK's dus daarom nam ik het verbod om tijden het uitmestens te praten maar voor lief.
Ik moest 6 dagen in de week werken en omdat ik een stagaire was (intern) mocht ik geen bruin brood eten alleen wit 8)7

Maar toe ik zag dat ze een pony voor het span vastbonden om hem achterwaarts te leren gaan en toen het beest dit weigerde werd hij hard geslagen met een zweep en werd om getrokken door de andere paarden en vervolgens over de grond getrokken........ Heb ik gezegd dat ik dat mishandeling vond (pony lag serieus open)
Toen mocht ik direct vertrekken..... :evaw:
Op de volgende stal heb ik netjes mijn stagepreriode van 6 maanden met mijn mond dicht af gemaakt. Maar ook daar werd 1 van me paarden als de stal eigenaar er afviel met een PVC buis zo hard geslagen dat de striemen over zijn hele lijf stonden.... Als de eigenaar van het paard dan op stal langs kwam moesten we altijd zorgen dat de merrie netjes onder een deken stond en hij niets kon zien.....

Je kan wel raden dat ik na 2 jaar ben gestopt met de opleiding...... zag de lol er niet meer echt van in....

En paardenmensen het maar gek vinden dat er steeds meer mensen tegen paardrijden zijn..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:08

Bijbaantje bij de plaatselijke videotheek toen ik 16 was.
De eerste dag na 4 uur staan wilde ik graag een broodje eten. De eigenaar zat de hele dag al op zijn reet aan een tafeltje met 'klanten' te praten. De vrouw van hem fluisterde naar mij 'ga maar even snel eten dan..' Blijkbaar doodsbang voor haar man. Dus ik eten, komt de eigenaar op me afstormen en begint te schreeuwen hoe ik het in mijn hoofd haal om zomaar pauze te nemen.
Ik was flabbergasted. Heb mijn jas gepakt en ben zo de deur uitgelopen.
Achteraf best dapper, meisje van 16.
Ik was nogal hangry denk ik :D

Het uitzendbureau heeft voor me geregeld dat ik mijn werkbriefje nog kreeg. Ze liet me later nog weten dat ze het contract met de videotheek hadden opgezegd, de communicatie tussen hun was ook 'niet zo fijn' verlopen. Weet niet of ze dat wel mocht zeggen maar ik merkte aan haar dat ze ook not amused was door hoe deze man deed.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:05

3 maanden bij een transportbedrijf. Echt een verschrikkelijk slecht management was daar die zichzelf allemaal veel te serieus namen. :+
Het allerbizarste was toch wel dit. Er was een chauffeur overleden in het weekend voordat ik begon en dit werd dus op de maandagochtend toen ik begon meegedeeld. Super heftig natuurlijk.
Vrijdagmiddag even een gesprekje met één van de managers over hoe mijn eerste week gegaan was. Dus ik antwoorde dat ik 0 ondersteuning vanuit hun kreeg en eigenlijk geen flauw idee had wat ik aan het doen was.
Toen zei hij dat ik daar gelijk in had, maar "dat in een drukke periode als dit, met veel orders, een overlijden en dat soort kleine dingetjes... dat er een beetje bij inschoot". Echt onbeschoft.

Het langste werk ik bij mijn huidige werk, 2,5 jaar.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:16

10 maanden na overname van vorige bedrijf waar ik ruim 4 jaar had gewerkt. Ik was weekendpersoneel maar werkte bijna evenveel als fulltimer, viel altijd in voor andere en als ze me belde stond ik er. Maar de nieuwe directeur die behandelde me als stront en noemde me ook echt een weekendhulp, plande me op mijn niet beschikbare dagen in en als ik naar de reden vroeg zei die: had je maar geen weekendhulp moeten worden.

Zo jammer dat niks in overleg ging het verziekte de hele werksfeer terwijl collega's heel leuk waren. Toen toch nog overstap gemaakt voor anderhalfjaar tot studie afgerond was.

Spreek nu geregeld nog mensen van daar en kom er nog weleens, maar meer dan de helft is opgestapt door die directeur.

Als vorige eigenaar erop had gezeten had ik er nog best naast mijn fulltime baan af en toe willen helpen omdat het daar zo leuk was.
Zo zonde....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:52

Eén dag bij een groot bedrijf met producten voor in het vriesvak. :D

Ik werd aan IEDEREEN voorgesteld en kreeg daarna de taak om maar foldertjes door te lezen op een stoel voor gasten bedoeld. Verder kon ik niets doen. Ik zat na 20 minuten om mij heen te kijken en heb mij de rest van de dag zitten vervelen. Ik kon voor niemand iets betekenen. Ik ben naar huis gegaan en vanuit de auto meteen het uitzendbureau gebeld dat ik de volgende dag niet meer terug zou komen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:43

Zalig topic dit. Je komt echt de meest bizarre werksituaties tegen.

Ik onthoud vooral:

1: koop geen voorgesmeerde broodjes :r
2: Chinese keukens :wave:
3: bijzonder veel handel en trainingstallen ;(

Mijn kortere ervaringen:
Bij blokker als vakantiejob, een tang van een manager. Heeft me op 1 maand tijd maar liefst 2x beschuldigd van diefstal. Beide keren vond ze uiteindelijk het ontbrekende bedrag alsnog terug en kon er ook geen sorry vanaf. Acties stonden niet in de kassa waardoor ik soms eens een foutje maakte, hierbij werd ik volledig uitgekafferd. Onkruid voor de winkel uit de grond trekken waarbij ik geen handschoenen kreeg terwijl ze die gewoon verkopen, distels met een plastic zakje rond je hand trekken is best pijnlijk. Ik heb haar ook eens voor een kassavraag bij haar achternaam genoemd zonder mevrouw voor, hierop werd ze razend "HET IS MEVROUW KES....!!!" waar klanten bijstonden. Heb de maand uitgezeten, maar wat een onaangenaam mens was dat. Krijg er nog steeds de rillingen van.

Op een showstal gewerkt 5 maand: Geen strooisel meer betekende uren rondrijden naar alle zagerijen om gratis schafelingen te scheppen. Ik moest samenwerken met een stalbewoonster die over alles loog en mij haar klussen liet doen waarop ik vervolgens uitgekafferd werd omdat mijn eigen taken niet gedaan waren, moeilijk natuurlijk als de doorgeefster de boel naar haar luie hand zet. De paarden kwamen er ook weinig uit stal, wat met hengsten soms wel gevaarlijke situaties opleverde. Ook veel leuke en mooie momenten gehad, maar door het liegen van die ene persoon wel vroegtijdig vertrokken.

De kortste was 2 weken bij een staalfabriek als logistiek bediende+receptioniste, Eerste week enkel naar de vertrekkende collega die ik ging vervangen zijn scherm mogen kijken zonder zelf iets te kunnen doen. 2de week mogen genieten van een grimmige sfeer tussen directe collega's en een heel hyrarsische opstelling waarbij de bovenverdieping duidelijk superieur was. Wc papier was er net schuurpapier, op de bovenverdieping wel 3 lagen :+ Voor deze job ook uren psychologische testen enzo moeten invullen, 8)7

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:46

Joy_Mennings schreef:
2 dagen als krantenbezorger. Zeiden dat de buurt zo'n 2 a 3 uur zou duren om te bezorgen. We deden er met 2 personen zo'n 6 uur over...

Lijkt PostNL wel, laten je ook onbetaald doorlopen in je eigen tijd.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:48

1 dag op een Pensionstal, ik moest me de tyfus werken voor 5,- per uur, en hun zaten vanaf de stoelen te commanderen, toen ik zei dat ik er klaar mee was, wilde ze mn dag niet betalen omdat dit onder proefdraaien viel :') na wat dreigen toch mn geld gekregen achteraf

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:50

Zoolgangster schreef:
Joy_Mennings schreef:
2 dagen als krantenbezorger. Zeiden dat de buurt zo'n 2 a 3 uur zou duren om te bezorgen. We deden er met 2 personen zo'n 6 uur over...

Lijkt PostNL wel, laten je ook onbetaald doorlopen in je eigen tijd.

Bij kranten/folders krijg je niet per uur betaald, maar per adres en aantal folders. Meestal is er ook nog een deel vaste vergoeding die meestal afhankelijk is van het aantal adressen per kilometer of oppervlakte of iets dergelijks.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:58

1 dag bij een zorginstelling, dagbesteding. Ik had een paar uur meegelopen, leek leuk, contract getekend etc. Week erop was mijn eerste dag, zou alleen staan als begeleider, maar de jongeren zouden me helpen en er was een vaste vrijwilliger die ook zou helpen.
Bleek dat ik de jongens ook moest ophalen, op voor mij onbekende locaties, zonder verdere uitleg. De vrijwilliger bleek een halve deelnemer en hielp mij niet echt. De dag doorgekomen, ontslag ingediend en uren doorgegeven. Ik had immers wel gewerkt dus ik wilde ook geld zien. Uiteindelijk is mij door de instelling 200€ overgemaakt, voor 1 dag. Had wel goed betaald gekregen _O-

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:05

Lieffiefi schreef:
Marigold schreef:

Ik raad het niemand aan.

Kleren uitpakken en op de juiste manier als nieuw opvouwen en in sealing doen. Aan de lopende band en via een bord houden ze de scores bij en wordt de ploeg opgejaagd hogere targets te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:08

Marigold schreef:
Lieffiefi schreef:

Kleren uitpakken en op de juiste manier als nieuw opvouwen en in sealing doen. Aan de lopende band en via een bord houden ze de scores bij en wordt de ploeg opgejaagd hogere targets te halen.

Vind je dat zo gek dan? Iedere sector heeft zo zijn beloningssystemen, dit is er ook 1, anders wordt er geen retour meer verwerkt :+

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:33

2 maanden bij de Bagels en Beans. Ze waren net geopend, in december, en dus meteen dikke feestdagen winst gedraaid. Toen kwam de horeca dip in januari en werd ik ontslagen omdat ik te oud was :+ alsof ik tijdens de jaarwisseling ineens 5 jaar ouder was geworden.

Oh en een paar maanden bij een cafe. Bij de sollicitatie aangegeven dat ik tijdens examenweken niet kon werken en dat mijn studie prio had. Dit begrepen ze en zou rekening mee gehouden worden met het roosteren. Uiteindelijk ben ik er weggegaan omdat ik ingepland was op een zondag voor een examen (ik had aangegeven niet te kunnen werken) en de baas probeerde mij te overtuigen om toch te komen werken omdat haar dochter jarig was die zondag en dan zou dat in het water vallen. Ja ehh, sounds like a you problem :=
Laatst bijgewerkt door UMayDream op 27-10-22 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sfh1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:48

1 maand bij Schockemohle in Duitsland, toen ben ik huilend naar huis gegaan... Dit was zo niet mijn manier van hoe je met paarden om hoort te gaan. Dit was ook de doorslag dat ik nooit meer full time in de paarden zou gaan werken.

En in mijn tiener jaren heb ik 1 ochtend tulpen staan koppen met een vriendin, daar voelde we ons te goed voor :') Toen zijn we na de pauze niet meer teruggekomen (ik was toen 12?)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:07

Jemig, wat een ervaringen :(:)

Hmmm, manegebedrijf op een eiland spande wel de kroon bij mij :roll:
Aantal uren gewerkt: 0
Lees jaren ‘90 dus alles per brief en tel geregeld; zou daar aantal weken ponykampen gaan leiden.
Dus met zeer grote tas smorgens vertrokken per ov om einde middag op eiland te zijn.
Kom ik daaraan gezeuld, hartstikke gaar, blij dat ik er was maar ontvangst was zeer koel.

Kreeg kamertje aangewezen en dat was het. Deelde ik samen met andere leidster maar die zou nog maar 1 week blijven (en dan kwam er weer andere).
Afijn, avondeten (bleeuh :r )werd geen woord gezegd en daarna zou ik meegaan naar het strand om ingewerkt te worden hoe zij strandrit deden. Ik keek m’n ogen al uit hoe de paarden erbij stonden >;)

Maar ala.
Krijg ik paard dat bit in had maar teugels ad neusriem >;) ???
Dus gevraagd waarom want ik vond dat niet zo’n prettig idee…
Moest want was zooo gevoelig (en snel en nog niet bekend op strand) !!!
Whut ?? Daar ga ik dan nie als proefpersoon op :n
Reactie; ok dan moet je maar zien wat je nu gaat doen .
De andere begeleidster had die avond vrij dus we raakten ad praat en ze was meteen in tranen want het was daar zo verschrikkelijk -O-

Maw ik heb daar de nacht doorgebracht, stond op maar niemand te zien, had dus ook geen idee wat te doen oid dus in keuken boterham gepakt en vervolgens m’n grote tas en ben terug naar huis gegaan zonder iets te zeggen (er bleek niemand vd familie aanwezig te zijn op dat moment).

Niet netjes maar als je gewoon nog niet eens vriendelijk kon zijn en tijd nemen voor een nieuwe?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:50

O zo ken ik nog wel 1; dit was bij een zeer goed bekende stal in Twente. Die zochten toen mensen om de ruiterkampen te draaien. Dat wilde ik met een vriendin wel doen en we hadden ook al ruimschoots ervaring op andere stallen.
We moesten dan een weekend proefdraaien bij een of andere evenement. We hebben ons daar uit de naad gewerkt en er werd alleen maar tegen ons geblaft wat we moesten doen en dat er vooral niet moesten verwachten dat we mochten rijden. Dat was ons wel beloofd, maar was wat ons betreft geen harde eis.
Na dat weekend werd er nog steeds heel vervelend gecommuniceerd en hadden wij er geen zin in. Ik heb toen aangegeven dat we afzagen van de ruiterkampen en heb betaling geeist voor het harde werk. We hebben toen wat geld gekregen en zijn opgestapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:39

Relaxed schreef:
Marigold schreef:

Vind je dat zo gek dan? Iedere sector heeft zo zijn beloningssystemen, dit is er ook 1, anders wordt er geen retour meer verwerkt :+

Ik vind dat zelf bij zulke baantjes echt onzin. Nouja. Je moet wel een doel stellen natuurlijk, en als een medewerker daar niet aan komt a la. Maar verder vind ik het allemaal een beetje pretentieuze onzin hoor. Ook als je minimumloon verdient heb je recht op werkplezier. Vind het zo bizar hoeveel beter dingen geregeld zijn als je een grote-mensen-baan krijgt, die inhoudelijk vaak ookal veel leuker zijn (waarom kunnen de arbeidsvoorwaardes dan ook nog ineens wel goed zijn. :? )

Als ik pakketjes bezorgde mocht ik maar 1% van mijn pakketjes mee terug nemen. Oftewel, je moest alles bij de buren bezorgen. Maar je had wel maar 2 minuten om een pakketje af te leveren (aka. als iemand niet thuis was had je ook "maar" twee minuten om de buren af te gaan. En als je op een gallerij bezorgde had je sowieso al vertraging). In 2 minuten kun je simpelweg niet meer dan 2 huizen aanbellen, want mensen doen er al een minuut over om open te doen.
En dan werd tijdens een wekelijkse meeting iedere ochtend besproken wat de "fiets-up score" was per medewerker.

Iedereen had er op mijn eerste locatie schijt aan, want onder de 2% haalde je toch nooit. Maar op de tweede locatie namen mensen het heul serieus. Voor je r*kbaantje tegen bijna minimumloon, waarbij je lekker in de storm 80 km op je bakfiets mocht zitten terwijl je niet weet of je dat ding heelhuids terug op locatie krijgt.

Voordeel was wel dat als je vertraging opliep je overuren moedertje goed betaald werden, dus dat scheelde wel. En als de zon scheen en je had een chille rit te pakken, was het makkelijk verdienen :D

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:39

In mn tienerjaren zou ik gaan werken in de horeca, bediening, in een pretpark.
Had via het uitzendbureau een korte inwerk periode gehad waarbij me geleerd werd wat de bedoeling was.
Kom ik daar aan, bleek ik volgens hun de verkeerde schoenen aan te hebben en werd ik in de spoelkeuken gezet.
De volgende dag zorgde ik voor de juist schoenen, maar werd gewoon weer in de spoelkeuken gezet.
Heb mn dag afgemaakt, maar ben niet meer terug gegaan.

Jaren later was ik net begonnen bij een nieuwe baan in een verpleeghuis dat naast een ziekenhuis was.
Na een paar dagen overleed geheel onverwacht mijn stiefvader
Uiteraard was ik helemaal van de kaart en kon ik niet werken..na 2 weken werd ik verzocht te komen werken want ik zat nog in mn proeftijd.
Dus ik ben gaan werken, de sfeer was ijskoud, niemand condoleerde me of had überhaupt begrip voor de situatie, werd niet opgenomen in het team.
Hoorde meerdere malen per dag ambulances met sirenes voorbij komen, wat ik niet trok.
Na 2 maanden heb ik overplaatsing aangevraagd naar een andere locatie.

Tijdens mijn 1e zwangerschap viel ik halverwege uit ivm bekken problemen, werkte toen op ene revalidatie afdeling en had t super naar mn zin.
Helaas bleken mij collega's niet zo begripvol te zijn als ik dacht.
Das kwam ik achter toen ik niet kon werken tgv de zwangerschap.
Kreeg opmerkingen te horen dat ik me maar niet aan moest stellen want een andere collega was ook zwanger en die werkte gewoon door, dat t ze niet een boeide wanneer en of mijn kind geboren werd of niet.
Een maand na de geboorte van mn kind werd ik gebeld, of ik inmiddels al was bevallen.
Toen heb ik gezegd dat mn kind al een maand oud was, maar dat t ze geen zak interesseerden en dat ik daarom niet gebeld had
Ik heb ook per direct mn ontslag ingediend.

Je zou toch verwachten dat zorg medewerkers genoeg empathie hebben, nou, niet dus.