Aparte beroepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:09

Palmera schreef:
Ik ben wandel- en berggids. Imo het mooiste beroep ter wereld.

Hoe ben jij hier ooit mee begonnen? Woonde je eerst in Nederland?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:07

Rintah schreef:
DeEenhoorn schreef:
Mijn werk heb ik ook nog niet voorbij zien komen! Ik test alle soorten water die klanten aanleveren in ons laboratorium, en we meten zo'n beetje alles wat je maar in water kan bepalen :D ik heb het hier wel naar mijn zin :j ik werk er nu als startend laborant vanuit een MBO 3 opleiding maar ik heb wel de ambitie om door te groeien naar een functie zoals hoofdanalist of afdelingshoofd

Leuk, waar zit je ergens?
Hier was ik ook een beetje naar op zoek maar kon hier in de buurt niks vinden :7

Hiervoor ontwierp ik waterzuiveringsinstallaties voor bedrijven (vooral slachthuizen, maar ook andere bedrijfstakken (voornamelijk wel food) kwamen geregeld langs).

Nu maak ik inzethorren, en heb me voor vrijwilligerswerk aangemeld om mensen te adviseren hoe ze hun (tegel)tuin kunnen vergroenen/verduurzamen.

Compleet wat anders dus, en geen van allen iets wat je vaak hoort :Y)

Ik werk in Amsterdam, maar in Haarlem en Edam zitten ook 2 van zulke laboratoria, en dan zullen er vast nog wat zitten in de rest van nederland :j alleen denk ik wel dat noord-holland hier goed mee vertegenwoordigd is :D

Liselot

Re: Aparte beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:14

Waterlaboratoria zitten hier ook wel, maar geloof dat er de laatste jaren een aantal opgeslokt zijn door o.a. Eurofins.
In Haarlem heb ik nog mijn stage gedaan op het microlab.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:00

Aangezien dit topic werk gerelateerd is, verplaats is het naar [STW] School, Studie, Werk

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:33

Ik heb als tandarts assistent gewerkt. Ik vond het zelf niet bijzonder maar kreeg altijd veel vragen over hoe ik het kon doen en mensen die er niet aan moesten denken om te ruilen

Door ziekte werk ik nu als huishoudelijke hulp, hondenoppas en heb ik mij net aangemeld als bijles gever

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:54

Barramundi schreef:
Wat een bijzondere beroepen komen er voorbij zeg! Erg leuk om te lezen!

sabineG schreef:
Ja zeker… centralist was de vroegere benaming. Wij krijgen de noodhulp meldingen binnen via bv 112, particuliere alarmcentrales, brandweer of ambulancedienst. Vervolgens ben ik degene die de eenheden aan stuurt naar meldingen! Erg leuke job! En we zoeken nog nieuw personeel!

Dit lijkt mij dus echt super interessant en uitdagend werk. Wat heb je hier voor opleiding voor nodig? En werk je dan in een 24/7 rooster ofzo?

Er staan nu vier vacatures op kombijdepolitie.nl… daar kun je kijken wat ze vragen… je hoeft bij ons in ieder geval geen politie diploma te hebben.. dat was vroeger wel maar is geen eis meer.. regelmatig staan er ook van de andere locaties vacatures op… oost nl heeft er net 1 gehad dus die zal later wel weer komen…

Je werkt inderdaad in de 24/7 diensten…

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:44

Liselot schreef:
Waterlaboratoria zitten hier ook wel, maar geloof dat er de laatste jaren een aantal opgeslokt zijn door o.a. Eurofins.
In Haarlem heb ik nog mijn stage gedaan op het microlab.

Aah ja, eurofins werk ik nu voor, maar helaas begint mijn carriere hier met stakingen, hogerop willen ze niet toegeven aan hogere lonen (nu minimums..) en een CAO opstellen. Kan wel zeggen dat ik hier snel weer weg ben als de lonen zo laag blijven, want dit is niet leefbaar :$

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:54

Ik ben dierverzorger in de dierentuin en ik werk momenteel in een asiel. Ik weet niet of dat bijzonder is?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:20

Ik ben assembly operator. Werk bij een bedrijf dat grote printers in elkaar zet.

Maar ik ben bezig met mij om te scholen en ik ga een eigen trimsalon starten. Voor honden en katten.
Is beter te combineren met mijn cattery en hobby fotografie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:52

eclair98 schreef:
Ik ben dierverzorger in de dierentuin en ik werk momenteel in een asiel. Ik weet niet of dat bijzonder is?

Welke dieren verzorg je?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:37

Ik ben professioneel bemoeial en betweter, past helemaal bij mij!

Onderaan mijn e-mail handtekening staat business analist.

xMvGV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:44

Wat een leuke beroepen komen hier voor bij!

Hier heb ik altijd rundvee geïnsemineerd en ik heb een tijdje sperma 'gevangen' bij beren (varkens) voor de KI.
Daarnaast gaf ik drie maal per week les in paaldansen, en inmiddels ben ik sinds mijn ernstige ongeval niet meer in staat om te werken... Dus momenteel al ruim vijf jaar revalidatante ;-)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:49

Oke het telt niet helemaal omdat ik er niet in werk, maar dat is wel het plan voor de toekomst..

Vanaf morgen ben ik, behalve paraveterinair, ook safari gids :D

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:07

Maureen95 schreef:
Rose123 schreef:
Ik werk als Douane Declerant bij en Customs bedrijf.
Een uitstervend ras, als ik de gemiddelde leeftijd van mijn grijze collega's bekijk...

Dat klinkt interessant! Wat heb je voor opleiding en skills nodig om dit te kunnen doen?

Bij veel bedrijven kun je intern een opleiding volgen of bij Evo Fenedex.
Makkelijk kunnen schakelen en eventueel goed overweg kunnen met een computer zijn wel handig. Verder denk ik dat alles te leren is. En er tegen kunnen dat je veel op kantoor zit.. dat hoort er ook bij.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:13

poes schreef:
Ik ben professioneel bemoeial en betweter, past helemaal bij mij!

Onderaan mijn e-mail handtekening staat business analist.

_/-\o_ dacht even dat je sarcastisch was.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:27

Nee hoor ik haat gewoon buzzwords :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:41

Rose123 schreef:
Maureen95 schreef:
Rose123 schreef:
Ik werk als Douane Declerant bij en Customs bedrijf.
Een uitstervend ras, als ik de gemiddelde leeftijd van mijn grijze collega's bekijk...

Dat klinkt interessant! Wat heb je voor opleiding en skills nodig om dit te kunnen doen?

Makkelijk kunnen schakelen en eventueel goed overweg kunnen met een computer zijn wel handig. Verder denk ik dat alles te leren is. En er tegen kunnen dat je veel op kantoor zit.. dat hoort er ook bij.

Interessant :D Ik dacht eerder dat je echt pakketjes aan het controleren was. Maar dit is dus meer administratief werk dan?

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:17

Makkelijk kunnen schakelen en eventueel goed overweg kunnen met een computer zijn wel handig. Verder denk ik dat alles te leren is. En er tegen kunnen dat je veel op kantoor zit.. dat hoort er ook bij.[/quote]
Interessant :D Ik dacht eerder dat je echt pakketjes aan het controleren was. Maar dit is dus meer administratief werk dan?[/quote]

Het is voornamelijk administratief inderdaad. Voor het in en uitvoeren van producten heb je vergunningen en documenten nodig. Die regel ik zeg maar. Ook zijn er natuurlijk wel eens steekproeven van de Douane en die regel ik van voor tot achter.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:25

Rose123 schreef:

Interessant :D Ik dacht eerder dat je echt pakketjes aan het controleren was. Maar dit is dus meer administratief werk dan?[/quote]

Het is voornamelijk administratief inderdaad. Voor het in en uitvoeren van producten heb je vergunningen en documenten nodig. Die regel ik zeg maar. Ook zijn er natuurlijk wel eens steekproeven van de Douane en die regel ik van voor tot achter.[/quote]

Jij controleert "mijn" zendingen als wij geen VA zouden zijn.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:35

Vind dat er erg leuke en aparte beroepen voorbij komen. Vraag me dan vaak ook af hoe mensen daar zo ingerold zijn :)

Hier geen heel speciaal beroep, ik ben change coördinator bij een IT-bedrijf. Als een klant iets aangepast wil hebben (installeren van een nieuwe applicatie, een nieuwe locatie waar internet/werkplekken/etc geregeld moeten worden, etc), komt dat bij mij terecht. Ik zorg dan dat de juiste informatie achterhaald wordt, er door een engineer gekeken wordt wat er technisch gezien moet gebeuren en welke risico's daar aan vast zitten, er een offerte gestuurd wordt, er indien nodig meetings met klanten en/of leveranciers gehouden worden, etc. Zodra er ergens onduidelijkheid is of iets niet goed loopt kom ik in actie om de boel vlot te trekken. Hiervoor heb ik ruim 10 jaar aan de technische kant gewerkt (en daar doe ik soms nog wel wat zaken voor als het zo uitkomt, ik heb alle rechten nog), maar daar was ik op een gegeven moment wel klaar mee :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:41

Wat een leuke dingen komen er allemaal voorbij!

Ik ben van achtergrond forensisch psycholoog. Ik werk voor de reclassering als adviseur. Dat houdt in dat ik verdachten spreek en daarover rapporten schrijf die gebruikt worden bij de zitting. Ik treed dan ook in de rechtbank op als getuige deskundige. Mijn werk speelt zich dus deels op kantoor, deels in de gevangenis en deels in de rechtbank af. Ik doe met name de zware zaken en schrijf ook de adviezen voor TBS.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:44

saarie schreef:
Wat een leuke dingen komen er allemaal voorbij!

Ik ben van achtergrond forensisch psycholoog. Ik werk voor de reclassering als adviseur. Dat houdt in dat ik verdachten spreek en daarover rapporten schrijf die gebruikt worden bij de zitting. Ik treed dan ook in de rechtbank op als getuige deskundige. Mijn werk speelt zich dus deels op kantoor, deels in de gevangenis en deels in de rechtbank af. Ik doe met name de zware zaken en schrijf ook de adviezen voor TBS.

Wauw wat gaaf!! Maar dit lijkt me ook heftig

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:45

Is het soms ook wel hoor. Je moet echt geschikt zijn voor deze tak van sport. Ik spreek mensen die verdacht worden van winkeldiefstal, maar ook van moord, doodslag of kindermisbruik. Meestal lukt het me wel om dingen op het werk te laten, maar soms blijven zaken echt in je kop zitten.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:48

Mizora schreef:
Ik ben voedingsadviseur voor paarden en heb een kleindierfokkerij voor de particuliere markt (oftewel: ik fok cavia's, konijnen en kippen die ik zelf aan mensen verkoop i.p.v. aan de groothandel).

Wat voor konijnen en kipjes verkoop je?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:20

nu niet heel bijzonder, heb een bedrijf in diervoeding in de breedste zin van het woord met als hoofdmoot momenteel paarden. Daarin geven we ook voedingsadvies.

In opleiding tot voedingsadviseur hond en kat