Palmera schreef:Ik ben wandel- en berggids. Imo het mooiste beroep ter wereld.
Hoe ben jij hier ooit mee begonnen? Woonde je eerst in Nederland?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rintah schreef:DeEenhoorn schreef:Mijn werk heb ik ook nog niet voorbij zien komen! Ik test alle soorten water die klanten aanleveren in ons laboratorium, en we meten zo'n beetje alles wat je maar in water kan bepalenik heb het hier wel naar mijn zin
ik werk er nu als startend laborant vanuit een MBO 3 opleiding maar ik heb wel de ambitie om door te groeien naar een functie zoals hoofdanalist of afdelingshoofd
Leuk, waar zit je ergens?
Hier was ik ook een beetje naar op zoek maar kon hier in de buurt niks vinden![]()
Hiervoor ontwierp ik waterzuiveringsinstallaties voor bedrijven (vooral slachthuizen, maar ook andere bedrijfstakken (voornamelijk wel food) kwamen geregeld langs).
Nu maak ik inzethorren, en heb me voor vrijwilligerswerk aangemeld om mensen te adviseren hoe ze hun (tegel)tuin kunnen vergroenen/verduurzamen.
Compleet wat anders dus, en geen van allen iets wat je vaak hoort
Barramundi schreef:Wat een bijzondere beroepen komen er voorbij zeg! Erg leuk om te lezen!sabineG schreef:Ja zeker… centralist was de vroegere benaming. Wij krijgen de noodhulp meldingen binnen via bv 112, particuliere alarmcentrales, brandweer of ambulancedienst. Vervolgens ben ik degene die de eenheden aan stuurt naar meldingen! Erg leuke job! En we zoeken nog nieuw personeel!
Liselot schreef:Waterlaboratoria zitten hier ook wel, maar geloof dat er de laatste jaren een aantal opgeslokt zijn door o.a. Eurofins.
In Haarlem heb ik nog mijn stage gedaan op het microlab.
Maureen95 schreef:Rose123 schreef:Ik werk als Douane Declerant bij en Customs bedrijf.
Een uitstervend ras, als ik de gemiddelde leeftijd van mijn grijze collega's bekijk...
Dat klinkt interessant! Wat heb je voor opleiding en skills nodig om dit te kunnen doen?
Rose123 schreef:Maureen95 schreef:Rose123 schreef:Ik werk als Douane Declerant bij en Customs bedrijf.
Een uitstervend ras, als ik de gemiddelde leeftijd van mijn grijze collega's bekijk...
Dat klinkt interessant! Wat heb je voor opleiding en skills nodig om dit te kunnen doen?
Bij veel bedrijven kun je intern een opleiding volgen of bij Evo Fenedex.
Makkelijk kunnen schakelen en eventueel goed overweg kunnen met een computer zijn wel handig. Verder denk ik dat alles te leren is. En er tegen kunnen dat je veel op kantoor zit.. dat hoort er ook bij.
Rose123 schreef:Bij veel bedrijven kun je intern een opleiding volgen of bij Evo Fenedex.
Makkelijk kunnen schakelen en eventueel goed overweg kunnen met een computer zijn wel handig. Verder denk ik dat alles te leren is. En er tegen kunnen dat je veel op kantoor zit.. dat hoort er ook bij.
saarie schreef:Wat een leuke dingen komen er allemaal voorbij!
Ik ben van achtergrond forensisch psycholoog. Ik werk voor de reclassering als adviseur. Dat houdt in dat ik verdachten spreek en daarover rapporten schrijf die gebruikt worden bij de zitting. Ik treed dan ook in de rechtbank op als getuige deskundige. Mijn werk speelt zich dus deels op kantoor, deels in de gevangenis en deels in de rechtbank af. Ik doe met name de zware zaken en schrijf ook de adviezen voor TBS.