Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Ik werk 36 uur. Ik wilde dit jaar terug naar 32. Vooral de winter vind ik namelijk enorm pittig met de reistijd er bij. En toen kwam corona. Voorlopig blijf ik nu 36 uur werken omdat het nu beter te handelen is dokr het missen van de reistijd.
Ik ga waarschijnlijk uiteindelijk alsnog naar 32 uur. Maar voorlopig gaat het nog prima zo.
Helderder schreef:Je kan in je CAO terugvinden hoeveel onregelmatigheid je krijgt over welke uren, je kan dan berekenen wat je uurloon in die uren is (uurloon+de onregelmatigheid), dan pogen een soort gemiddelde te berekenen hoe een onregelmatig rooster eruit kan zien.32 uur. Maar aan het dromen over 24 uur. Werk nu regelmatig in de zorg, maar wil eigenlijk uitzoeken hoeveel verschil het nu eigenlijk maakt als ik terug onregelmatig ga werken maar wel minder uur. Weet er iemand hoe je kunt berekenen hoeveel je er dan netto op jaarbasis op achteruit gaat? Dus inclusief belasting et cetera?
Paardenfan25 schreef:Tancreda4 schreef:Ik werk 36 uur. Ik wilde dit jaar terug naar 32. Vooral de winter vind ik namelijk enorm pittig met de reistijd er bij. En toen kwam corona. Voorlopig blijf ik nu 36 uur werken omdat het nu beter te handelen is dokr het missen van de reistijd.
Ik ga waarschijnlijk uiteindelijk alsnog naar 32 uur. Maar voorlopig gaat het nog prima zo.
De reistijd die wegvalt is echt heel fijn. Ik blijf ook nog even op deze uren. Alhoewel videobellen mij op den duur ook wel uitput
Tancreda4 schreef:Ik werk 36 uur. Ik wilde dit jaar terug naar 32. Vooral de winter vind ik namelijk enorm pittig met de reistijd er bij. En toen kwam corona. Voorlopig blijf ik nu 36 uur werken omdat het nu beter te handelen is dokr het missen van de reistijd.
Serendipity1 schreef:Doubtless schreef:40-50 uur per week bij 1 werkgever. Ik vind het lastig: ik zou graag minder willen werken, maar het stigma rond parttime werkende vrouwen houdt me tegen. Financieel zou het wel kunnen. Dus "later" ga ik wel wat minder werken, bijvoorbeeld. Als er kinderen komen.
Waarom houdt het je tegen? Ik snap het wel hoor, ik ben ook de enige in mijn team die parttime werkt. Geen kinderen. Daar wordt ook een beetje raar tegenaan gekeken maar boeien, het is mijn leven
Doubtless schreef:Ik ben er nog niet klaar voor om me bij die club aan te sluitenEr zijn zoveel vooroordelen/hokjes waar je als vrouw in het bedrijfsleven tegen moet vechten om je doelen te behalen, als daar dan de vooroordelen van het parttime werken nog bij komen vraag ik me af of ik mijn ambities waar kan maken.
Ik ambieer een positie hoger in het bedrijf, waarvoor het (denk ik) wel belangrijk is om uren te maken. Dat maakt dat ik er nu voor kies om fulltime te werken, ook al lijkt het me heerlijk om een dag minder te werkenDie tijd komt nog wel.
Daarbij zoek ik het niet om minder te werken en meer zorgtaken op me te nemen (wat je eerlijkheidshalve toch zal doen, gok ik?).