MarliesV schreef:Maar Courses, omdat jij je baan kwijt raakt mag een ander niet gecompenseerd worden voor dat kopje koffie en het opstoken van je woning omdat je thuis werkt?
Vind ik een kromme beredenering. Voorop gesteld dat ik het heel erg vind hoor, dat mensen werkloos raken door Corona en daardoor in de problemen komen. Dat gun ik niemand.
Maar dat betekend in mijn ogen niet dat je zelf maar de extra kosten van het thuiswerken moet dragen, terwijl het je vanuit de overheid en je werkgever wordt opgelegd.
Die kachel niet opstoken, betekend koude handen en minder productief. Zit niemand op te wachten.
Maar het gas is niet gratis en sommige mensen moeten elk dubbeltje omdraaien, ook in loondienst met een baan. Dan is die vergoeding meer dan welkom.
Wij hebben thuis de luxe van een energie neutrale woning, altijd warm en door het energie overschot van onze zonnepanelen lijden we niet wat qua kosten wat we niet kunnen dragen. Daarbij verdienen we beide een royaal inkomen.
Dat zeg ik nergens. Ik zeg wél dat ik het inderdaad een rare beredenering vind t.o.v het grote geheel en de discussie rondom een thuiswerkvergoeding. Niemand verplicht je om koffie te drinken, dus om dat terug te gaan eisen is wel een beetje een gekke manier van zeggen 'oh, thuiswerkvergoeding ja want; mijn koffie'.
MarliesV schreef:Maar er is wel duidelijk te zien dat de eerste 6 weken dat mijn partner thuis heeft gewerkt, er veel meer stroom en water is verbruikt. Ik snap best dat sommige mensen dit vergoed willen zien.
Maar oprecht; hoezo? Als je nou verplicht thuis zat door een situatie die je werkgever gecreëert had (weet ik veel, verbouwing van kantoor loopt dusdanig uit omdat er asbest gevonden is); snap ik. Maar hier kan letterlijk niemand wat aan doen. Dit zijn externe factoren waar niemand een oplossing voor kan bieden op dit moment. Je werkgever bedenkt dit niet voor de grap of om jullie eens even lekker dwars te zitten.
Als we nou praten over aanschaf van een nieuwe laptop (a 1500 euro) omdat je anders je werk niet kan doen en je werkgever weigert dit te betalen, ala. Maar zeker met energie zuinige huizen zoals je zelf benoemd; Waar praten we dan over? Een paar euro? Je bent toch zelf ook bewust van je gebruik? Of je nou thuis werkt of in het weekend 2 minuten langer onder de douche staat, komt op hetzelfde neer.