s*xsuele intimidatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:13

Caira schreef:
Ibbel schreef:
Ik vond de gok van bigone wel een heel goeie, dat TS misschien bij een loonbedrijf werkt. Dan kan je vermoedelijk lang wachten op zowel gesprekken met collega's als op een collega als vertrouwenspersoon. Dat werkt in die wereld niet zo, heb ik vaag het vermoeden...;)

Maar vaak hebben dat soort bedrijven wel een vrouw van de baas. En geloof mij, als dat bij ons zou gebeuren had Henk het met mij niet best }>

Opeens moet ik weer denken aan die paardenopmerking. :j
Wat doe je met een hengst die echt te veel praatjes heeft? Hakkietakkiewegzakkie

Sorry ik ben een beelddenker soms :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:13

Caira schreef:
Ibbel schreef:
Ik vond de gok van bigone wel een heel goeie, dat TS misschien bij een loonbedrijf werkt. Dan kan je vermoedelijk lang wachten op zowel gesprekken met collega's als op een collega als vertrouwenspersoon. Dat werkt in die wereld niet zo, heb ik vaag het vermoeden...;)

Maar vaak hebben dat soort bedrijven wel een vrouw van de baas. En geloof mij, als dat bij ons zou gebeuren had Henk het met mij niet best }>

Dat is nog wel een hele goeie :j
Als die ook in het bedrijf zit heb je daar vaak wel het meeste aan :j
Als het inderdaad zo'n soort bedrijf is.

Ibbel

Re: s*xsuele intimidatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:16

Inderdaad een hele goeie suggestie, ook als het een ander soort familiebedrijf is :j

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:18

foxy80 schreef:
Ik vond het zo erg van mezelf, dat ondanks alle emancipatie, gestudeer en levenservaring mijn instinctieve gedachte was "Wat is er mis met mij vandaag?" ipv "Wat is er nu opeens mis met jou?"

Nou ja, een mens is nooit te oud om te leren :j
Ik heb mijn antwoord volgende keer dus klaar! :D

Haha, ja dat herken ik wel, ik heb dat achteraf ook wel eens, dan denk ik, ben ik nu die feminist die altijd weet wat ze moet zeggen... Totdat het je overrompeld 8)7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:35

Ik zou gewoon nog een keer even heel serieus en duidelijk tegen hem zeggen van joh ik krijg een èrg onprettig gevoel als je me op deze manier benaderd en ik merk dat ik je steeds minder aardig ga vinden hier door. Dat vind ik zonde want je bent een fijne collega. Maar die seksuele toespelingen MOETEN stoppen, ik wil dit echt niet Henk!

Ik zou verder niet gaan dreigen nu direct want een keer uitglijden kan gebeuren, maar de eerstvolgende keer dat hij je weer een onprettig gevoel geeft zou ik wel heel duidelijk aangeven dat de maat ècht vol is en je de baas erbij gaat betrekken als hij het nog eens doet :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:40

pmarena schreef:
...<knip> ik merk dat ik je steeds minder aardig ga vinden hier door. ...<knip>

Reactie Henk: <3 <3 <3 Dus je vindt me aardig?

Oftewel, dat lijken me nou écht de verkeerde woorden...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:46

Áls je dan per se nog een keer iets aan Henk moet schrijven lijkt me zoiets een stuk duidelijker:

Henk, ik ben NIET in je geinteresseerd. NIET, echt helemaal NIET. Ik vind het bijzonder onprettig dat jij je zo aan me opdringt. Ik wil dat absoluut niet, zoals ik al ettelijke keren heb aangegeven.
Ik wil geen persoonlijke appjes van je ontvangen. Geen enkele. Niet, nooit meer.
Als je dat toch doet, dan meld ik je gedrag bij [naam leidinggevende/directeur/eigenaar doorhalen wat niet van toepassing is] inclusief een kopie van je appjes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:47

Ibbel schreef:
Áls je dan per se nog een keer iets aan Henk moet schrijven lijkt me zoiets een stuk duidelijker:

Henk, ik ben NIET in je geinteresseerd. NIET, echt helemaal NIET. Ik vind het bijzonder onprettig dat jij je zo aan me opdringt. Ik wil dat absoluut niet, zoals ik al ettelijke keren heb aangegeven.
Ik wil geen persoonlijke appjes van je ontvangen. Geen enkele. Niet, nooit meer.
Als je dat toch doet, dan meld ik je gedrag bij [naam leidinggevende/directeur/eigenaar doorhalen wat niet van toepassing is] inclusief een kopie van je appjes.

En bij deze ben je geblokkeerd !!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:52

Ik zou nog éven het antwoord van de sukkel afwachten ;)
En als je 'm blokkeert, weet je niet of en hoe hij andere/verdere pogingen gaat doen. Is misschien niet direct heel handig. Als hij dan alleen verbaal (en/of met losse handjes) verder gaat heb je geen bewijs.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:02

Ibbel schreef:
pmarena schreef:
...<knip> ik merk dat ik je steeds minder aardig ga vinden hier door. ...<knip>

Reactie Henk: <3 <3 <3 Dus je vindt me aardig?

Oftewel, dat lijken me nou écht de verkeerde woorden...

Wat een onzin joh :))

Dat TS hem normaal aardig vindt is nogal wiedes, ze geeft keer op keer aan dat ze hem als fijne collega absoluut niet kwijt wil :)*

Ik heb het niet over zeggen dat ze hem een steeds minder lekker hapje vindt :') Eerst even alles proberen om het op vriendelijke wijze heel duidelijk te maken lijkt mij in deze situatie (met de door de TS gewenste uitkomst in het vizier) beter dan meteen vol op oorlogspad gaan. Gezien TS wel gewoon graag leuk om wil blijven gaan met de mannen op de werkvloer en hem als fijne collega niet kwijt wil :)

Met een beetje geluk schrikt hij er van als ze zegt dat ze hem minder aardig gaat vinden en kiest hij eieren voor zijn geld zonder dat het grove geschut uit de kast hoeft te komen :j

Dat NIET - NIET - NIET is de volgende stap. Waarna Henk dan misschien wel kan denken *dikke middelvinger* dan help ik je niet meer ook en laat je links liggen op het werk want je wilt toch niks meer met me te maken hebben. Zo'n escalatie op het werk wil TS nu juist proberen te voorkomen..... als het alleen maar gaat om het laten oprotten van iemand dan is het simpel. Maar ze wil er juist nog fijn mee samen kunnen werken :)*

Dat blokkeren geen optie is heeft TS ook al duidelijk uitgelegd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:05

Pmarena, ik vind dat jij hier een heel gezonde en realistische kijk op hebt. Nuchter en feitelijk.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:06

Maar ik denk dat ts de aardige varianten wel al heeft gehad.
En die snapt Henk of kunnen we hem niet beter Dick noemen niet. Als hij dacht mijn zijn hersens ipv met zijn...nou je snapt het wel, dan was hij allang gestopt.

Een App zoals Ibbel schrijft lijkt me voor nu juist aan de orde.
Ts is dan duidelijk, geeft Dick nog zelf de kans er mee te stoppen, zo niet gaat ze hogerop. Mooi en duidelijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:08

Mannen als Henk snappen het echt niet als je zo omfloerst schrijft. Echt, zo'n idioot grijpt alles aan om in zijn voordeel uit te leggen.
Schrijven dat je hem minder aardig vindt als-ie zo doorgaat (ook al is dat waar) wordt echt gelezen als: je vindt me dus aardig.
Als je zó communiceert naar dat soort lieden geef je ze dus iedere keer een vinger die zij meteen als hele hand aanpakken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:09

dat blijkt toch al uit zijn laatste berichtjes? Daar zag hij ook ruimte voor andere interpretatie

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:11

Ik wil niet het slachtoffer de schuld geven, maar meid, je hebt dit zelf in de hand.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:12

MarcoBorsato schreef:
Ik wil niet het slachtoffer de schuld geven, maar meid, je hebt dit zelf in de hand.

Eens. Het is niet chill wat hij doet, maar als je er echt niet van gedient bent kun je genoeg actie ondernemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:15

Ibbel schreef:
Mannen als Henk snappen het echt niet als je zo omfloerst schrijft. Echt, zo'n idioot grijpt alles aan om in zijn voordeel uit te leggen.
Schrijven dat je hem minder aardig vindt als-ie zo doorgaat (ook al is dat waar) wordt echt gelezen als: je vindt me dus aardig.
Als je zó communiceert naar dat soort lieden geef je ze dus iedere keer een vinger die zij meteen als hele hand aanpakken.

Als Henk of Dick of Bartje of weet ik wie :P zo'n vingerhoedje hersens heeft dat hij die hele zin die ik schreef, opvat als "Tjakka! Ze heeft dus romantische gevoelens voor me en ik ben goed bezig zo" dan zou ik er maar vanuit gaan dat hij ook héél bijzonder kan reageren als je zo'n NIET-NIET-NIET bericht stuurt.

Dat kan wel eens dermate vervelend uitpakken voor de sfeer op het werk, dat eerst nog een laatste duidelijke, vriendelijke poging echt wel de moeite waard is. Want wat kost dat je nu eigenlijk? Helemaal niks toch :)

Kan je een paar dagen later alsnog die NIET-NIET-NIET er in gooien als meneer er niet goed op reageert. Maar dan weet je wel zeker dat jij je best hebt gedaan om te proberen de angel wat rustiger uit de situatie te trekken en hoef je jezelf niet voor je kop te slaan als het escaleert.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:16

Rocamor schreef:
TS: wat wil je nu eigenlijk?

Dit is ook het eerste antwoord wat ik wil weten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:18

Allereerst, je kan niet met iedereen ‘vrienden’ blijven.
Sommige mannen hebben het vermogen niet om het verschil te zien dus klaar mee.
Ik zou hem van alle kanten blokkeren want hij ziet de ernst hiervan niet in en je afzijdig houden van hem.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:20

pmarena schreef:
Dat NIET - NIET - NIET is de volgende stap. Waarna Henk dan misschien wel kan denken *dikke middelvinger* dan help ik je niet meer ook en laat je links liggen op het werk want je wilt toch niks meer met me te maken hebben. Zo'n escalatie op het werk wil TS nu juist proberen te voorkomen..... als het alleen maar gaat om het laten oprotten van iemand dan is het simpel. Maar ze wil er juist nog fijn mee samen kunnen werken :)*

Dat blokkeren geen optie is heeft TS ook al duidelijk uitgelegd....

Als Henk dat zou denken zegt dat vooral veel over Henk!
Henk is een man die zich zit te verlekkeren aan zijn veel jongere vrouwelijke collega. Dat hij dat doet in zijn fantasie is tot daaraan toe dat hij dat soort appjes stuurt en intimideert is een brug te ver.
Dit gaat niet vriendelijk opgelost worden. Henk denkt: ze zegt nee maar bedoeld ja.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:21

TS, je moet je absoluut geen zorgen maken over hoe de sfeer op de werkvloer wordt. Dat is namelijk totaal jouw probleem niet, dat is Henk's probleem. Zijn achterlijke gedrag zorgt ervoor dat jij je nu rot voelt.
Hij moet zich gedragen als een volwassen vent en niet als een hijgerige puber. Kom op zeg. Wat hij allemaal tegen je zegt KAN ECHT NIET.
Ik ben het met Fransje eens, ik denk niet dat hier een vriendelijke oplossing voor is. Je bent duidelijk geweest en keer op keer is hij over de door jou duidelijk aangegeven grenzen gegaan. Om van Henk af te komen is zwaarder geschut nodig. Je moet duidelijk maken dat je het niet langer pikt en eventueel je baas/leidinggevende inschakelen. Geen enkele vent hoort zich zo te gedragen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:21

Jolliegirl schreef:
Rocamor schreef:
TS: wat wil je nu eigenlijk?

Dit is ook het eerste antwoord wat ik wil weten.

Hebben jullie oprecht geen idee wat TS wilt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:23

Ja.

Ze blijft overal omheen draaien en blijft terugappen zonder duidelijk grens te stellen.
Dit word ook al door meerdere bokkers aangegeven.

Dus ik ben benieuwd wat ze zelf nu echt wil.. Hoe ze het nu echt wil zeggen.

Is tevens geen aanval he.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:25

Wat denken/vinden jullie van het volgende berichtje dan?

Hoi Henk,ik vind je een prima collega, maar ook niet meer dan dat. Ik kan in principe fijn met je werken, maar de manier waarop je (privé) naar mij appt is niet oké/grensoverschrijdend en beïnvloed de werkrelatie negatief. Ik verwacht dan ook dat je hier per direct mee ophoud. Als blijkt dat je dit niet lukt ben ik genoodzaakt om dit te melden bij xx(baas).

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:26

Jolliegirl schreef:
Ja.

Ze blijft overal omheen draaien en blijft terugappen zonder duidelijk grens te stellen.
Dit word ook al door meerdere bokkers aangegeven.

Dus ik ben benieuwd wat ze zelf nu echt wil.. Hoe ze het nu echt wil zeggen.

Is tevens geen aanval he.

Het is een jonge meid, die zijn vaak wat onzeker en weten inderdaad niet goed wat te doen met zo'n aandacht. Dat weet die man perfect.

Dus nee, het ligt op geen enkele manier aan TS. Die man is een predator en een dik jaar geleden (als ze inderdaad 19 is), was het nog eens hartstikke illegaal wat hij deed ook... en toch gaan er hier mensen erg licht over.

Haar eigen schuld... ongelooflijk dat dat in deze tijd nog steeds gezegd wordt. Tenzij ze uitdrukkelijk interesse terug toont, moet hij oprotten. En in deze is het vanwege hun werkrelatie en leeftijdsverschil sowieso al heel fout om die eerste stap te zetten, onafhankelijk van haar reactie.