Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
future_vet schreef:Relaxed schreef:Die wordt berekend, staat duidelijk aangegeven bij het betreffende punt in de aangifte.
Ja dat zag ik, er staat dan aftrekbare zorgkosten bedrag x
Maar wat daar verder mee wordt gedaan zie ik nergens?
Of misschien ook wel, maar dan toevallig dat het bedrag wat ik krijg hetzelfde is als de loonheffing die ik heb betaald.
future_vet schreef:Muurp schreef:
Dank maar dat had ik uiteraard al gelezen voordat ik het toestel kocht.
Ik zie dat ik boven de gestelde drempel kom en dat dat bedrag is afgetrokken van mijn inkomsten.
Maar niet dat ik vanuit daar iets terug krijg. Enkel de loonheffing die ik heb betaald.
Relaxed schreef:future_vet schreef:
Dank maar dat had ik uiteraard al gelezen voordat ik het toestel kocht.
Ik zie dat ik boven de gestelde drempel kom en dat dat bedrag is afgetrokken van mijn inkomsten.
Maar niet dat ik vanuit daar iets terug krijg. Enkel de loonheffing die ik heb betaald.
Het is ook een aftrekpost, het verlaagt je inkomen, waardoor je minder belasting betaalt. Je krijgt dat bedrag niet 1 op 1 terug
veerledec schreef:Als je je hele loonheffing terugkrijgt, dan heb je per saldo geen belasting betaald. Je krijgt van de Belastingdienst over het algemeen geen geld. Mensen die iets terug krijgen, hebben gewoon al te veel belasting betaald (meestal via de loonheffingen).
Dus stel jouw inkomen was 100. Er is 30 loonheffing ingehouden. Je hebt nu 100 zorgkosten. Dan is je inkomen 100 -/- 100 = 0. Daarover betaal je 0 belasting. Maar je hebt al 30 betaald. Dus je krijgt nu 30 terug.
Marisje76 schreef:Normaal krijg ik meestal 800 euro terug nu moet ik 1500 bij betalen schrok me een hoedje. Even aan het kijken geweest waar het kan liggen er is niks veranderd ten opzichte van vorig jaar. Zie alleen wel dat er een groot verschil is in mijn jaaropgave bij heffingskorting ten opzichte van vorig jaar. Dit ga ik nog maar eens even goed uitpluizen of er een foutje is gemaakt of dat er bv regeltjes zijn veranderd
Kreeg vorig jaar nog 900 euro terug... Oscar schreef:Marisje76 schreef:Normaal krijg ik meestal 800 euro terug nu moet ik 1500 bij betalen schrok me een hoedje. Even aan het kijken geweest waar het kan liggen er is niks veranderd ten opzichte van vorig jaar. Zie alleen wel dat er een groot verschil is in mijn jaaropgave bij heffingskorting ten opzichte van vorig jaar. Dit ga ik nog maar eens even goed uitpluizen of er een foutje is gemaakt of dat er bv regeltjes zijn veranderd
Heeft het toevallig niet met de combinatiekorting te maken?