Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mazida schreef:Ik vind je zelf ook deels schuld hebben hoor, je hebt zijn gedrag lang gepikt, dus hij denkt dat je alles kan maken. Je kunt je er ook makkelijk vanaf maken. Steek er geen tijd meer in, laat hem zijn stage afmaken met hangen en wurgen en geef die jongen een 6. Geen mot met z'n vader of je directeur en trek er een belangrijke les uit. Tis de makkelijkste weg en je hebt geen gelazer.
En zie het als een les Volgende keer stop je zo'n stage veel eerder.
En nu zal ik wel heel Bokt over me heen krijgen, maar waarom zou je het jezelf allemaal moeilijk gaan maken? Van die jongen komt toch niets meer terecht, daar verandert die 6 niets aan
dalijk denkt hij dat hij die voldoende ook echt waard is, heeft ie nog niks geleerd.
Mazida schreef:Ik vind je zelf ook deels schuld hebben hoor,
Mazida schreef:je hebt zijn gedrag lang gepikt, dus hij denkt dat je alles kan maken
Mazida schreef:Steek er geen tijd meer in, laat hem zijn stage afmaken met hangen en wurgen en geef die jongen een 6
Mazida schreef:Geen mot met z'n vader of je directeur
Mazida schreef:en trek er een belangrijke les uit.
Mazida schreef:En nu zal ik wel heel Bokt over me heen krijgen, maar waarom zou je het jezelf allemaal moeilijk gaan maken?
Mazida schreef:Van die jongen komt toch niets meer terecht, daar verandert die 6 niets aan
Ik had hem gewoon een 1 gegeven en uitgezwaaid
Mazida schreef:Ik vind je zelf ook deels schuld hebben hoor, je hebt zijn gedrag lang gepikt, dus hij denkt dat je alles kan maken. Je kunt je er ook makkelijk vanaf maken. Steek er geen tijd meer in, laat hem zijn stage afmaken met hangen en wurgen en geef die jongen een 6. Geen mot met z'n vader of je directeur en trek er een belangrijke les uit. Tis de makkelijkste weg en je hebt geen gelazer.
En zie het als een les Volgende keer stop je zo'n stage veel eerder.
En nu zal ik wel heel Bokt over me heen krijgen, maar waarom zou je het jezelf allemaal moeilijk gaan maken? Van die jongen komt toch niets meer terecht, daar verandert die 6 niets aan
Cookies schreef:Ik las net de term Curling ouderschap. Van die ouders die met een bezempje alles voor het kind gladstrijken. Met als gevolg dat ze nooit echt verantwoordelijk en zelfstandig worden. Dat doet de vader van deze jongen ook.
Cookies schreef:Ik las net de term Curling ouderschap. Van die ouders die met een bezempje alles voor het kind gladstrijken. Met als gevolg dat ze nooit echt verantwoordelijk en zelfstandig worden. Dat doet de vader van deze jongen ook.
IHN schreef:tja kappen met die hap...maar aangezien iedereen op je werk, en de leraar van de school dit ook al had gezegd, lijkt me dat je die conclusie ook kon trekken, zonder het op een openbaar forum te gooien…
sorry, maar ik vind dit echt niet kunnen...je kunt hem wel niet bij naam noemen, maar zowel hijzelf als iedereen in je bedrijf en ws op zijn school ook, kunnen hier echt wel uit opmaken om wie het gaat als ze het toevallig lezen…
dit kan toch niet??? En sorry, maar ik vind dat Bokt hier ook weleens wat aan mag gaan doen...een woord als banketstaaf wordt er al uit gecensureerd, maar dit soort gevoeligheden over derden, die er niet voor kiezen op een openbaar forum besproken te worden, mag allemaal maar?
Olympia96 schreef:Hoi, daar ben ik weer.
Vanmorgen direct gesproken met HR en directeur 1 en daarna een mail geschreven voor mijn zieke directeur. Terwijl ik in de papieren dook, kwam ik er achter dat hij het spijbelen op het werk wellicht nog 1 en misschien zelfs twee keer gedaan heeft op dezelfde manier als de keer die ik ontdekte afgelopen vrijdag.
Het mag stom klinken, maar voor mij weegt dat heel erg zwaar. Ikzelf (maar ook het bedrijf) hecht veel waarde aan integriteit. Dit voelt als een grote middelvinger in mijn/ons gezicht.
Goed, kort samengevat (ook een beetje voor degenen die mij niet daadkrachtig vinden en/of denken dat ik niet serieus genomen word binnen de organisatie): we hebben enige tijd geleden met z’n drieën een plan van aanpak opgesteld voor de stagiair. G was hier ook van op de hoogte. Áls ik op dat moment de stage had willen beëindigen, dan had ik de zegen van mijn eigen, zieke directeur. Ik vond echter dat G een kans moest krijgen om zijn fouten te herstellen en daar was de andere directeur het mee eens.
Op dit moment zijn we het alledrie eens dat G geen greintje respect heeft getoond en dat we zijn stage onvoldoende zullen beoordelen (ik dus). Mijn zieke directeur heeft aangegeven mij morgen te willen bellen. Ik wil dat gesprek even afwachten, want wellicht komt daar iets uit wat meegenomen moet worden. Hij heeft al wel gezegd het helemaal eens te zijn met onze beslissing.
Het staat in ieder geval vast (ga ik nu vanuit), dat we G donderdag vertellen dat hij een onvoldoende krijgt omdat hij die verdient. Mijn verwachting is dat hij dan per direct zelf zijn stage afbreekt en zijn pa belt om hem op te halen (geen eigen vervoer). Op advies van HR (en ook omdat het mij slim lijkt) voer ik dat gesprek samen met de niet-zieke directeur.
Ik ben bezig een document op te stellen (waar de 15 beoordelingscriteria van school ook een onderdeel van zijn) om onze keuze toe te lichten voor hem. Het is hopelijk de laatste energie die ik erin hoef te steken. Ook al snap ik ook wel dat dat document linea recta in de prullenbak verdwijnt...
Dus tot zover mijn update. Hopelijk is alles na deze week achter de rug.