Motivatie topic; studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:56

Ik heb 6 samenvattingen geschreven en 2 studieresultaten terug *\o/* Practica gehaald en een 8,1 voor mijn programmeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-19 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:56

Maartje9 schreef:
Hoe gaat het bij jullie vandaag? Bij mij niet zo best :+. Totaaaaaaal geen zin meer terwijl ik nog helemaal niet zo heel veel heb gedaan vandaag. Dus nu ga ik even verplicht een frisse neus halen, koken en eten en dan vanavond écht aan de gang. Hoop ik :')

Bij mij gaat het heeeel slecht. :') Zo veel stress en ondertussen zo moe. Wat een drama _O-

MarJon

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:00

Ik meld me ook!

Over 1,5 week tentamens en de motivatie is nergens te vinden. Baal er wel een beetje van, want moet nog heel veel samenvatten. Dus ik heb wel een beetje motivatie nodig.

Hoe vatten jullie samen?

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:03

Het ligt aan het vak hoe ik samenvat. Meestal doe ik wat me een beetje logisch lijkt :') Hoe plannen jullie? In plannen ligt namelijk voor mij een grote valkuil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:12

Ik vat echt altijd en alles samen, ik kan niet zo uit een boek leren. Ik zit achter de computer met mijn boek erbij zodat ik het meteen kan typen, schrijven gaat echt veelste langzaam en dan kan je het ook niet makkelijk aanpassen/iets opzoeken. Samenvattingen zijn altijd de kern/de rode draad en die leer ik dan ook, en dan 1/2 dagen voor de toets hetgeen uit het boek nog 1x snel overlezen.

Op het gebied van plannen schat ik meestal een beetje in hoelang iets gaat duren, maar ik maak nooit planningen op de manier van 15:00 A, 15:45 B ect. want als iets dan uitloopt dan is meteen de hele planning in de war. Ik schrijf meestal gewoon op wat ik moet doen en dan kijk ik wat lang/kort duurt, welke dagen ik veel/weinig tijd heb en dan verdeel ik het onder. En altijd ruimte in de planning houden voor dingen die langer duren dan verwacht.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:13

Ik ben echt zo'n verschrikkelijke twijfelkont. Het ene moment denk ik; oh ik ga m'n samenvatting schrijven deze keer! En dan denk ik na vijf minuten; ''Mweh, ga toch maar typen'' :')

Plannen ben ik een wandelende ramp in. Heb genoeg planners inmiddels, maar echt plannen kan ik niet :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:15

Ik heb de hele middag naar presentaties geluisterd, dus ik ben gaar :') . Vanavond sporten en als ik dan nog zin heb wat aan de verslagen.

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:32

MarJon schreef:
Ik ben echt zo'n verschrikkelijke twijfelkont. Het ene moment denk ik; oh ik ga m'n samenvatting schrijven deze keer! En dan denk ik na vijf minuten; ''Mweh, ga toch maar typen'' :')

Plannen ben ik een wandelende ramp in. Heb genoeg planners inmiddels, maar echt plannen kan ik niet :')

Hahahaha dit is echt zo herkenbaar, zeker de keuze schrijven/typen. Maar ik ben dan weer zo dat als ik eenmaal begonnen ben met schrijven, ik dat wel wil volhouden. Anders ziet het er niet meer mooi uit :')

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:52

Plannen kan ik wel goed. Ook me aan m’n planning houden gaat goed. Wat voor mij werkt is vaste dagen, vaste momenten en dan in een bepaalde volgorde aan het werk. Behalve als ik vakantie heb...dan lukt het niet zo goed :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:02

Ik kom me hier ook even melden. Bij mij gaat het niet per se om specifieke dingen in mijn studie maar echt om het volledige concept van een studie volgen. Moet nog iets van 9 maanden en dan ben ik klaar en dat is prima haalbaar, maar ik ben lui geworden van 2 jaar lang mijn eigen studierooster invullen en het afgelopen jaar eigenlijk niks doen. Zou het liefste stoppen als ik dan niet met een torenhoge schuld zou eindigen.

Heb gewoon echt even een schop onder mijn reet nodig want ik weet dat het allemaal behapbare dingen zijn die ik nog moet doen en dat ik het prima kan, maar ik moet er wel iets aan gaan doen.

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:47

Maartje9 schreef:
Hoe gaat het bij jullie vandaag? Bij mij niet zo best :+. Totaaaaaaal geen zin meer terwijl ik nog helemaal niet zo heel veel heb gedaan vandaag. Dus nu ga ik even verplicht een frisse neus halen, koken en eten en dan vanavond écht aan de gang. Hoop ik :')

hahhahaha ja nou de productiviteit ligt heel erg laag, lang leven de griep -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:30

Beterschap :(:).

Wij hebben extra werk, door een projectgenoot die niet heel productief was. Dus nog ff stress hebben..

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:37

Ik meld me ook maar. Alleen ga ik naast dit topic nog 8 wereldwonderen nodig hebben om mijn studie af te maken denk ik _O- Ik moet al een half jaar nog maar een onbenullig eerstejaarsvak over wiskunde, maar stiekem heb ik er al een hoop omheen gedraaid en ik wil nu het nu écht halen. Dus 29 januari is D-day voor mij.

Ah dat is altijd het vervelende aan groepswerk Esther, heel herkenbaar helaas.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:47

Loolotte schreef:
Ik meld me ook maar. Alleen ga ik naast dit topic nog 8 wereldwonderen nodig hebben om mijn studie af te maken denk ik _O- Ik moet al een half jaar nog maar een onbenullig eerstejaarsvak over wiskunde, maar stiekem heb ik er al een hoop omheen gedraaid en ik wil nu het nu écht halen. Dus 29 januari is D-day voor mij.

Ah dat is altijd het vervelende aan groepswerk Esther, heel herkenbaar helaas.

Ik mis ook nog 1 toets uit het 2e leerjaar. Vind t echt kapot moeilijk en durf het ook niet zo goed meer onder ogen te komen :') 21 januari staat ie er voor mij op. Ben benieuwd.
Jij veel succes in ieder geval :j

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:54

Laatste tentamen voor dit semester dit erop :D Ging wel oke, zeker als ik bedenk hoe slecht ik had geleerd. Nu in februari pas weer überhaupt aan school denken. Forest heeft zeker geholpen!

Ik zou het ook wel gezellig vinden om samen te studeren! Ben ook gelijk een stuk productiever dan. Ik woon in regio West-Friesland/Waterland, werk in Amsterdam en ga op vrijdag naar school in Amsterdam of in Breukelen.

Samenvattingen schrijf ik trouwens altijd, dan onthoud ik het zoveel beter. Paar keer nog doorlezen en ik weet het wel. Het ligt wel aan het vak (en de beschikbare tijd...) of ik een samenvatting maak om te leren of niet.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:34

Freyr schreef:
Laatste tentamen voor dit semester dit erop :D Ging wel oke, zeker als ik bedenk hoe slecht ik had geleerd. Nu in februari pas weer überhaupt aan school denken. Forest heeft zeker geholpen!

Ik zou het ook wel gezellig vinden om samen te studeren! Ben ook gelijk een stuk productiever dan. Ik woon in regio West-Friesland/Waterland, werk in Amsterdam en ga op vrijdag naar school in Amsterdam of in Breukelen.

Samenvattingen schrijf ik trouwens altijd, dan onthoud ik het zoveel beter. Paar keer nog doorlezen en ik weet het wel. Het ligt wel aan het vak (en de beschikbare tijd...) of ik een samenvatting maak om te leren of niet.

Fijn dat het wel oké ging! Nu even uitrusten :)
Mocht je een keer zin hem om samen te studeren in Amsterdam, stuur me maar een pb!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:28

Ik studeer ook in Nijmegen! Alleen met stage heb ik even niet zoveel te studeren haha.

Qua plannen: ga eerst een periode bijhouden hoe je je dagen indeelt als je niet planned. Dus aan het eind van de dag een planner invullen van die dag. Na een tijdje kun je dan hopelijk patronen herkennen (je meest productieve moment van de dag, wat is je grootste afleiding?), en op basis van die patronen is het veel makkelijker om een planning te maken waar je je aan kunt houden :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:02

Bij mij ging het ook echt slecht gisteren, ben me pas echt beginnen focussen vanaf 21u en tot 2u in de nacht doorgewerkt, nu sinds half 8 terug begonnen maar concentratie is weer ver te zoeken. Neem om 13:40 de trein naar mijn examen. Denk dat ik alles wel kan, maar veel leerstof spreekt voor zichzelf dus is moeilijk van buiten te kennen, maar ben bang dat ik een total black-out ga hebben ofso :=

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:46

Ik hoop dat er vandaag nog wat van studeren in zit. Krijg vandaag mijn bestelling binnen en ik kan eigenlijk niet wachten tot het binnen is _O-
Ik ga zo mijn boeken maar pakken en beginnen met het "saaiste van vandaag: wetgeving voorbereiden voor de les van morgen.
Als dat af is eventjes wat boodschappen doen en dan door met chemie! Chemie hoeft gelukkig vandaag niet af, heb daar het hele weekend, maandag en dinsdag nog voor om dat af te krijgen :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:47

Hoihoi! Ik leer voor ondernemer retail. Ik begin 6 weken voor Mn toetsweken met samenvatten, elke dag een uurtje en dan hoef ik niks te doen in Mn toetsweek. Ik vind school echt verschrikkelijk, werk veel liever maar wil graag een papiertje. Dus dat is wat mij motiveert. Als ik deze opleiding heb afgerond dan stop ik ook met leren en ga ik lekker werken :D

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:22

taartjee schreef:
Ik hoop dat er vandaag nog wat van studeren in zit. Krijg vandaag mijn bestelling binnen en ik kan eigenlijk niet wachten tot het binnen is _O-
Ik ga zo mijn boeken maar pakken en beginnen met het "saaiste van vandaag: wetgeving voorbereiden voor de les van morgen.
Als dat af is eventjes wat boodschappen doen en dan door met chemie! Chemie hoeft gelukkig vandaag niet af, heb daar het hele weekend, maandag en dinsdag nog voor om dat af te krijgen :)

Wil ik dus lekker aan de slag gaan, goed begin van de dag, staat de voorbereiding voor morgen dus helemaal niet online... Dit is wel in de les benoemd die ik toen heb gemist vanwege migraine. Was de laatste les voor de vakantie dus was op zich wel fijn geweest als het online had gestaan.
Net maar aan een medestudent gevraagd wat we moesten voorbereiden en die gaat voor me kijken, maar daar moet ik nu dan ook weer op wachten.
Op deze manier vind ik het echt moeilijk om mijn motivatie voor de dag te behouden gezien die altijd al snel de hort op gaat samen met z'n grote vriend concentratie :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:37

Ik had me vandaag voorgenomen vroeg op te staan en heel de dag te knallen. Eindstand ben ik nu net klaar met ontbijten... Kruip nu maar achter mijn laptop.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:40

Zo ik kan dit topic ook wel gebruiken.
Helaas veel pech gehad laatste tijd, waardoor studeren er een beetje bij ingeschoten is.

Vanavond een hertentamen waar ik maar een beetje hoger op hoef te halen dan de vorige keer, dus dat moet goed komen.
Wel weer energie om vol goeie moed hard te gaan studeren en werken aankomende tijd, hopelijk heb ik nu wat meer geluk, want elke keer als ik weer net paar dagen lekker studeer is er weer wat...

Dus nu lekker aan mijn thee sippen en nog wat tentamens oefenen!

Kijk al uit naar morgen lekker uitslapen

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:01

Hier is het studeren door griep op een heel laag pitje komen te staan. Hoop wel dat ik van het weekend weer een beetje beter ben zodat ik alsnog wat kan gaan doen %) :\

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:07

Wat een briljant topic! Motivatie is voor mij ook ver te zoeken. Het werk stapelt zich ook steeds verder op en het is zo moeilijk om het weggewerkt te krijgen. Heb je iets af, komen er weer 3 dingen voor in de plaats. Ik probeer zoveel mogelijk ieder uurtje te pakken.
Wat voor mij niet werkt is thuis studeren. Ik zie altijd wel iets waar nog een sopje overheen moet, of een kussen dat nog even opgeschud moet.

Freyr en Taifoen, wat jammer dat jullie niet in mijn buurt wonen. Samen studeren is ook een leuke optie!