Chauffeurs van bokt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:11

Mijn werkdagen zijn gemiddeld 10 uur en ik koop nagenoeg niets onderweg. Omdat ik weet dat er steeds meer aan mijn vingers blijft kleven en dan meestal niet de gezondste keuzes. Scheelt wel dat ik er geen moeite mee heb om niet warm te eten.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:41

Ik ben er wel achter dat ik niet constant lange zit rij dagen moet hebben.
Ik heb echt tussen door minimaal een half wandel beweeg tijd nodig. Anders word ik gek.
En dan gaat het niet om veel werkuren. Want ik kan heel goed lange dagen maken en 60uur in de week werken als moet. Maar ik moet me wel ook lichamelijk voldaan voelen...klinkt dat gek?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:58

Horsie84 schreef:
Ik ben er wel achter dat ik niet constant lange zit rij dagen moet hebben.
Ik heb echt tussen door minimaal een half wandel beweeg tijd nodig. Anders word ik gek.
En dan gaat het niet om veel werkuren. Want ik kan heel goed lange dagen maken en 60uur in de week werken als moet. Maar ik moet me wel ook lichamelijk voldaan voelen...klinkt dat gek?

Nee dat klinkt herkenbaar!!!
Vorige week een weekje na ameland geweest met paard en hond.
Heerlijk, zoveel kunnen bewegen en doen.
Iets wat ik soms mis als ik werk.
Ahhoewel ik vandaag best moe ben heb redelijk wat qua lichamelijke beweging gehad ipv rijtijd.
Geloof dat ik een rijtijd van 2.5 uur had vandaag

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:59

Ik heb jaren geleden C en CE gehaald incl chauffeursdiploma. Inmiddels zijn deze op mijn rijbewijs on hold gezet omdat ik er niks meer mee doe en ik code 95 nooit heb gehaald.
Kan ik mijn C en CE weer laten activeren als ik wel code 95 haal? Is dat ingewikkeld? Moet je dat elk jaar bijhouden?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:33

Ja dat kan. Code 95 zijn modules. Dagcursussen om geld in t laatje te brengen. Je moet 4 dagen een theoriecursus volgen en 1 dag een praktijkdag. Dit is 5 jaar geldig. Dus jaarlijks een dag volgen en opnieuw indienen voor je rijbewijs. Stelt niet veel voor, je moet aanwezig zijn en t kost je veel geld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 05:47

pipo schreef:
Ja dat kan. Code 95 zijn modules. Dagcursussen om geld in t laatje te brengen. Je moet 4 dagen een theoriecursus volgen en 1 dag een praktijkdag. Dit is 5 jaar geldig. Dus jaarlijks een dag volgen en opnieuw indienen voor je rijbewijs. Stelt niet veel voor, je moet aanwezig zijn en t kost je veel geld.

En wat doe je op een praktijkdag?
Tja als het zoveel tijd en geld kost en ik rijd toch niet meer, dan weet ik het niet, kan het beter gewoon zo laten dan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 05:55

Dan moet je rijden. Het nieuwe rijden zeg maar. Je rijdt eerst een route op jouw manier en later dezelfde route volgens het nieuwe rijden. Uitrollen en eerder gas los voor een stoplicht , motorrem gebruiken ect. Je zou ook alleen je rijbewijs kunnen verlengen zonder code 95. Als je het later nodig heb kan je het altijd nog halen. Rijden kan je vast nog niet aangezien je waarschijnlijk ook geen digitale vhauffeurspas heb. Maar laten verlopen is ook zonde. Weg is weg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 06:00

pipo schreef:
Dan moet je rijden. Het nieuwe rijden zeg maar. Je rijdt eerst een route op jouw manier en later dezelfde route volgens het nieuwe rijden. Uitrollen en eerder gas los voor een stoplicht , motorrem gebruiken ect. Je zou ook alleen je rijbewijs kunnen verlengen zonder code 95. Als je het later nodig heb kan je het altijd nog halen. Rijden kan je vast nog niet aangezien je waarschijnlijk ook geen digitale vhauffeurspas heb. Maar laten verlopen is ook zonde. Weg is weg.

Maar waarom heb ik hem niet kunnen verlengen dan? Er werd gezegd dat hij niet weg was maar dat het in het systeem stond en dat als ik iets ooit ging halen dat ik hem dan weer terug zou krijgen.
Ik snap het niet.

En praktijk wordt dan lastig als het niet meer op mijn rijbewijs staat. Ik heb nog een oud chauffeursdiploma, zo’n papiertje. Meer heb ik niet meer.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:23

Je medische schifting moet je volgens mij altijd hebben (in belgie toch)
Code 95 voor eigen vervoer is niet verplicht. Voor vervoer voor derden wel.

Dus waarschijnlijk is dat het gene wat je ontbreekt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:13

In nl heb je je keuring voor je rijbewijs. Verder code 95. Je hebt het over eigen vervoer dus als jij je eigen product vervoert naar klanten hoeft dat niet? In nl wel.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:35

Denk dat die keuring de medische schifting is. Maar idd er zijn op code 95 uitzonderingen,
Waaronder eigen, niet commercieel vervoer (je eigen paard transporteren met CE combi zonder deze van andere erbij te hebben)
Of als het nodig is voor je werk, maar niet je hoofdberoep is.

https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... ekwaamheid

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:18

Chauffeuren personenvervoer via payroll.... wie heeft er ervaring?
Huidig werkgever wil niet vast aannemen(vanwege onzekerheod in de branch ) maar verder op payroll

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:57

Payroll is dat zoiets als je krijgt loon naar wat je werkt en als je ziek bent heb je niks of als hun geen werk voor je hebben de komende 2 weken of iets dergelijks dan heb je ook geen loon?
Soort van uitzendbasis??

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:26

Onzekerheid in de brance?
Volgens mij staan ze juist te springen om chauffeurs.
Ik zou echt niet tevreden zijn als ik niet gewoon een vaste baan krijg.
Ik moet 173 uur per maand werken en wat ik aan uren overwerk word elke maand gewoon uitbetaald

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:07

En OV chauffeur worden?? werkzekerheid heb je in ieder geval. Als ik zie hoeveel diensten er per dag niet gereden worden in Alblasserdam/Dordrecht/Schelluinen/Nieuwegein/Utrecht omdat er geen chauffeurs zijn....

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:05

Ja klein bedrijf. Begrijpelijk dat er voorzichtig gehandeld word.

Ik ben alleen bang dat ze mij gewoon naar 25uur gaan zetten ipv 10uur meer in de week.
En dat kan ik niet gebruiken,want dan kom ik niet rond.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:21

Ik kom net mn nest uit :+
Mag 01.10 wegrijden op de zaak, 8.00 op locatie in NL, overladen etc en dan met een auto terug naar de zaak.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:55

@horsie, bij twijfel niet doen.
Er zijn echt genoeg banen te vinden.
Gewoon zoeken naar 1 die past.

@jeanine lekker optijd _O-

Ik moet straks met de vrachtauto na de garage. Moet vandaag rond 1 uur beginnen.
Hij had gister alweer storing met het uitlaat schoonmaken.
Sinds ik de volvo rijd heeft hij nog nooit 1 x fatsoenlijk dat gedaan _O- dus in 1.5 jaar elke x weer na de garage met t ding _O-
Dan zegt hij dat hij gaat beginnen, en na 3 minuten zegt hij dat hij klaar is.
Dan begin je weer met rijden en dan wil hij weer beginnen.
En na 3 minuten zegt hij weer dat hij klaar is.
En dat spelletje gaat de hele dag door.
Dus als ik aan het laden ben kan ik de vrachtauto pas na 3 minuten uitzetten als hij "klaar" is. Als ik bij de boer sta en wil uitblazen moet ik 3 minuten wachtet tot ik de compressor aanzet etc etc.
8 wekej geleden bij de garage nog een nieuwe sensor gekregen waardoor het wel gewoon zou moeten lukken maar alsnog, t kren doet niks _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:08

Is dat niet een ziekte van volvo ?
Ons les voertuig had dat ook :j

Mooi op tijd jeanine

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:14

Ik denk idd dat het een volvoziekte is.
De andere volvo van ons was laatst ook bij de garage, die kreeg de melding dat hij nog max 3 uur kon rijden ivm uitlaat die verstopt zit.
Maar omdat er nu alweer een nieuwe sensor ingebouwd is heb ik direct de planners gebeld en gezegd hoor es, dit klopt niet
Als die sensor nu alweer defect is kan dat nog op garantie....

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:39

Ik ben alweer thuis :D
Weekend! Maandagochtend weer geloof 7.30 vertrekken :+

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:11

Das wel een mooie tijd jeanine

Bij ons lag het niet aan de sensor, maar aan iets in het elecktronisch systeem zelf

Wij konden hem gelukkig wel zelf met ern knopje handmatig zuiveren

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:20

Aahh okay, nouu dat knopje heb ik dus niet in de vrachtauto.
Oftewel ze hebben geprobeerd kosten te besparen wat gewoon ontiegelijk dom geweest is achteraf _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:32

onze opleiding werd betaald door sociaal fonds.
Heb eigenlijk geen een volvo geweten die dat had verder dus of het kostenbesparing is geweest weet ik niet

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:12

Volvotje heeft ergens een probleem met de motorgasdruk(heet dat ook zo op zn nederlands).
Toen ik net tegen de monteur zei dat er stiekum een VW motor inzit vibd hij dat niet zo grappig