Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
love_UOGN schreef:anne_1999 schreef:Ik ben rangnummer 270, wat betekent dat het voor mij nog even spannend blijft. Hopen dus dat er net zoveel man afvalt als vorig jaar, maar ik vrees het ergste
Hoeveel vielen vorig jaar af dan? Ik heb namelijk nummer 353.....
warvel schreef:Ik zie dit topic nu pas maar ik ben helaas ook niet aangenomen. Ik zit nu te twijfelen over de universiteit in Gent of Antwerpen. Welke van de twee zou jullie voorkeur hebben en waarom?
emilyslaluna schreef:warvel schreef:Ik zie dit topic nu pas maar ik ben helaas ook niet aangenomen. Ik zit nu te twijfelen over de universiteit in Gent of Antwerpen. Welke van de twee zou jullie voorkeur hebben en waarom?
Ik heb zelf de bachelor in Antwerpen gedaan en ik ga na de zomer naar Gent. Ik ben erg blij met mijn keuze. Ik heb deze keuze gemaakt om de volgende redenen:
- De eerste drie jaar was dichter bij Nederland, waardoor ik elk weekend naar huis kon.
- Door Antwerpen te kiezen leer je twee steden en meer mensen kennen.
- In Antwerpen leer je in de bachelor veel meer praktische zaken, vooral in de omgang met dieren. De bachelorstudenten in Gent leren niet hoe ze bijvoorbeeld met koeien en lama's om moeten gaan.
- In Antwerpen zit je in een kleinere groep dan in Gent, waardoor er meer persoonlijk contact kan zijn. Bovendien stimuleren wij elkaar om vragen te durven beantwoorden in de les terwijl ze in Gent wat terughoudender zijn.
Er zijn vast nog meer voordelen waar ik nu even niet op kan komen. Tegelijkertijd zijn er vast ook wel voordelen aan Gent. Maar dit was mijn keuze