Jongeren geen idee hoe het werkt in het arbeidsleven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: Jongeren geen idee hoe het werkt in het arbeidsleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:36

Schandalig, je komt toch om te werken en te leren?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 01:55

Leerling in kantine: “ik heb dan en dan examen”
Jij: “ok, denk je eraan dan even via de officiële procedure vrij te vragen?”

Zo simpel kan het zijn.

Wat betreft de vakantiewerker over het salaris. Ik zie er niet echt iets geks in. Goed opgelost zo toch?

En die laatste situatie? Mjah. Nee. Niet netjes. Maar kan gebeuren denk ik. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom er tussen huisarts en ziekenhuis niet direct terug gekoppeld is. Maar goed. Dan spreek je diegene daar de keer daarop erop aan. “We rekenden op je. Graag de volgende keer ons op de hoogte houden.”

Niet alles komt vanzelfsprekend. Maar ik vind het ook niet echt heel dramatisch de voorbeelden die je noemt.

Ja het is deels wat laksheid. Maar ook deels onwetendheid. Ze zijn daar om te leren en ervaring op te dien. Dat verantwoordelijkheidsgevoel of leren “wat hoort”, dat komt vanzelf en kan ook totaal wisselen per werkplek.

Als ik in mijn eigen team sochtends app “Hey team, mijn hond is ziek, ik werk vandaag thuis” is er niks aan de hand. In een ander team op dezelfde vloer is dat 300% volkomen NOT-DONE. Mijn collega die van mijn team naar dat team wisselde moest daar ook nog even achter komen.