Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:27

Achter af betalen niet doen, ik lees verhalen en als er iets is geven ze geen geld.

Kaus

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:43

Wat doen jullie met oppassen op meerdere vreemde honden tegelijk? Ik heb nu twee aanvragen van mensen om drie weken op te passen. Maar daarvan overlappen wel vijf dagen.

Is het dan gebruikelijk om korting te geven of gewoon helemaal te weigeren? Vind het namelijk ook wat zonde om drie weken mis te lopen om vijf dagen/vier nachten. En heb de ruimte toch wel.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 17:49

Ik zou eerst even overleggen denk ik, checken of de honden met andere honden kunnen.
Zo ja zou ik beide aannemen, en geen korting geven.
Het zijn maar vijf daagjes en als je huis groot genoeg is moet dat kunnen!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:56

Waarom zou je korting geven als het honden zijn van twee verschillende mensen? Ze komen bij jouw thuis slapen neem ik aan.
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken of het wel klikt tussen de honden.. := De meeste honden waar ik tot nu toe op gepast heb zijn meestal niet sociaal, ofwel 'aanvallend' ofwel kennen ze gewoon geen grenzen en zouden ze gewoon op andere honden springen als ze de kans krijgen.

Ik heb hier op het moment wel een frustratie bij één van de baasjes. :+ Normaal gezien moet ik op vaste dagen gaan maar soms maakt ze de reservaties erg laat, een keer zei ze dat dat ik ook gewoon mocht gaan als ze hem nog niet gemaakt heeft want dan is ze het vergeten (en maakt ze hem later wel). Nuja, dat doe ik dus niet want voor hetzelfde geld zijn de gewoon thuis. :') Dus ik stuur altijd een berichtje als ze geen reservering gemaakt heeft of ik wel moet komen.
Nu ook weer dus, geen reservering. Ik 10 keer lopen checken of het echt zo is dus uiteindelijk maar een bericht gestuurd of ik deze week niet moest komen. Blijkt dus van niet en volgende week ook niet. :+
Opzich zou ik het wel 'netjes' vinden als ze dat gewoon laat weten aangezien er vaste dagen afgesproken zijn.
Verder heb ik gelukkig weinig 'problemen' met de mensen die ik tot nu toe ontmoet heb.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:03

Honden moeten hier sowieso met andere honden kunnen want heb er zelf ook twee.

Maar het gaat al niet meer door. Eigenaar wilde maar €150,- betalen voor 21 dagen :evaw: :=

DezeNaam, hmm das niet heel handig nee. Zou daar echt wel even heel duidelijk in zijn. En anders als je daar wel staat en ze is wel gewoon thuis, alsnog laten betalen. Je bent daar dan gewoon heen gekomen op afspraak.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 18:09

Ja, ook voor je eigen planning is het wel fijn als je het minstens een dag van te voren weet! Ik zou dat ook aangeven, al is dat altijd even lastig maar je moet wel aan jezelf denken.

Zo heb ik ook best wel eens een kennismakingsgesprek, en dan willen die mensen de sleutel pas wat later geven omdat het dan bijvoorbeeld pas over een maand is. En dan zeggen sommige 'wanneer wil je de sleutel komen halen.' Helaas, ik zeg dan altijd vriendelijk dat de sleutel bij mij thuis/in de brievenbus mag worden gebracht. Want ik kom ook al gratis daar op gesprek en anders klep ik overal heen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:19

150 voor 21 dagen is wel heel weinig :=

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:06

Dat is wel weinig geld ja. :o Helaas heb ik kort geleden ook wel zoiets doms gedaan. :') Zou op een hond passen van ergens in juni tot september of zelfs langer als het ging. Voor jawel... 5 euro per dag. :+ Dom genoeg heb ik toen ja gezegd want ik had al eens eerder op de hond gepast en het leek me wel leuk. Ook omdat het voor een langere periode was wou ik wel 'korting' geven maar om te bedenken dat ik normaal gezien 15-20 euro per nacht kreeg...
Door omstandigheden is de hond wel terug vroeger weg gegaan maar ik voel(de) me uiteindelijk ook wel heel dom dat ik het voor die prijs gedaan heb. Het was nog een hond met gedragsproblemen dus uiteindelijk steek je er ook wel je werk in...

Het is inderdaad handig als mensen op voorhand reserveren zodat je je planning kan maken. Soms moet ik ook wel komen als zij thuis zijn maar als er geen reservatie gemaakt is en zij laat mij niks weten ga ik gewoon niet.
Gelukkig komt het niet heel vaak voor maar voornamelijk tijdens vakanties of op feestdagen. Ik werk/studeer dit jaar niet dus ik denk er gewoonweg niet aan dat iemand dan vrij heeft. :+

Wat raar dat sommige mensen de sleutel pas later willen geven als je daar toch al bent. :')
Gelukkig krijg ik zo'n vragen nooit, ze stellen zelf voor om hem in de brievenbus te leggen of onder de bloempot of bij de buren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:06

Kan je meer voor vragen hoor, ik vraag 100 per week, 2 weken is 175 en 3 weken is 250. Ik heb meerdere honden tegelijk en als je de achtergrond weet dan weet je ook of ze bij elkaar kunnen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:22

Marleen, oh ik vraag toch wel een stukje meer := In principe 20€ per 24 uur en als het nou om een lange periode gaat zoals 2-3 weken wil ik best wat korting geven.

DezeNaam, dat is inderdaad wel heel weinig. Jammer ook dat mensen daar zelf mee akkoord gaan. Die hebben echt wel door dat dat onterecht weinig is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:26

Dit is per hond he wat ik vraag, via Holydog krijg ik meer.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:30

Ik vraag zelf niet heel veel omdat ik het niet zo nodig vind haha, maar wel het standaard tarief van Pawshake.
Ik heb naar de vrouw van de puppy ook gestuurd dat het niet gaat werken tussen ons :) die last minute aanvragen zijn niet te doen als je ook niet even een boodschap kan doen met een pup in huis.
Verder is het hier goed gekomen met de vrouw die me contant na de vakantie wilde betalen, gaat nu gewoon via de website :)

Ik doe geen meerdere honden in huis. Ik doe het namelijk leuk voor erbij, en vind ook niet dat ik een risico met iemand anders zijn hond(en) moet nemen vanwege geld wat ik wil verdienen. Als ze het niet met elkaar kunnen vinden heb ik geen plek in huis om ze gescheiden te houden, en misschien wel een ritje dierenarts. Worst case scenario, maar ik zit er dan wel mee.

LilChar, je zegt me daar wel wat. Heb van een iemand ook nog geen sleutel gekregen, dat kwam wel zei ze. Maar ga haar ook maar vrgaen om die langs mij te brengen. Het is wel aan de andere kant van de stad. Als je die ritjes elke keer optelt... :=

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:52

Goh ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan dat je mensen kan vragen om de sleutel bij je langs te brengen :p ik vond het wel irritant dat je dan inderdaad ook steeds een hoop tijd kwijt bent, maar had me niet gerealiseerd dat het ook anders kan... dat doe ik volgende keer dus ook anders

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:12

Hier gooien ze ook vaak de sleutel door de deur en als ik voor de laatste keer ga gooi ik niet de sleutel bij hun er in.Als ze vertraging hebben dan geven ze dat door en dan ga ik nog een keer langs

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:19

Jemig, ik lees hier eens mee, maar mag ik aangeven dat ik jullie echt enorm op geld belust vind en geen reclame voor pawshake?
Wij hebben een superlieve kattenoppas die er gelukkig niet zo over denkt als jullie. Bij haar staat de liefde voor de dieren voorop en geld is een tweede. Bij jullie lijkt dat wel andersom. Jullie vragen nog meer dan mensen die de papieren ervoor hebben.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 21:21

Fitzroy schreef:
Jemig, ik lees hier eens mee, maar mag ik aangeven dat ik jullie echt enorm op geld belust vind en geen reclame voor pawshake?
Wij hebben een superlieve kattenoppas die er gelukkig niet zo over denkt als jullie. Bij haar staat de liefde voor de dieren voorop en geld is een tweede. Bij jullie lijkt dat wel andersom. Jullie vragen nog meer dan mensen die de papieren ervoor hebben.

Vertel?
Ik lees juist ook veel verhalen van mensen die het leuk vinden om met dieren om te gaan en graag wat voor een ander te doen.
Natuurlijk mag je er dan iets voor vragen, het is geen vrijwilligerswerk toch?

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:24

Tsja we hebben niet allemaal de luxe om het enkel uit de goedheid van ons hart te doen, ik doe het natuurlijk in eerste instantie omdat ik het onwijs leuk vind, maar als het niet ook een redelijk geldbedrag op zou leveren zou ik mijn tijd ergens anders in moeten steken waar ik wel van kan leven

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:27

Oftewel, je doet het professioneel en staat ingeschreven bij de KvK en doet aangifte bij de Belastingdienst als ondernemer?

Anyway, door jullie zal ik iig geen gebruik maken van Pawshake. En het ook afraden bij mensen in mijn omgeving. Ik lees nergens iets van ‘leuk vinden’ of ‘liefde voor dieren’ terug in jullie berichten. Alleen hoeveel geld je ervoor kunt vragen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 21:30

Fitzroy schreef:
Oftewel, je doet het professioneel en staat ingeschreven bij de KvK en doet aangifte bij de Belastingdienst als ondernemer?

Anyway, door jullie zal ik iig geen gebruik maken van Pawshake. En het ook afraden bij mensen in mijn omgeving.

Oke +:)+
Ik heb persoonlijk toch al behoorlijk wat reviews gekregen en terugkerende klanten, of als favoriet opgeslagen dus daar haal ik uit dat de mensen die met mij te maken hebben wel erg tevreden zijn.
Daar gaat het toch uiteindelijk om?

Ja, ik heb wel informatie uit dit topic gehaald omtrent de belastingdienst zaken, dus daar zal ik ook gewoon naar kijken hoor.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:32

Fitzroy schreef:

Dat mag je vinden natuurlijk. Maar als je dit doet om echt iets bij te verdienen ga je niet door weer en wind voor vijf euro hoor (niet dat ik zoveel meer krijg, door de 'verzekering' krijg ik 6,48 per keer). Voor mij is enkel erheen fietsen al snel 20 minuten en dan nog met de hond wandelen ongeacht of het is om te bakken buiten, de regen met bakken uit de lucht komt gevallen of je bijna wegwaait... Voor iemand die ik ken prima, maar als je het een langere tijd doet en je daardoor ook niet door de week gewoon kan werken (of je moet een avond job vinden, aangezien de meeste iemand nodig hebben tijdens de middag) mag je toch wel wat verwachten. Ik zou hier ook gerust mee kunnen stoppen en een job vinden waarmee ik misschien vijf keer meer verdien, maar dat doe ik niet omdat ik het graag doe.
Maar ik wil ook graag een beetje geld verdienen inderdaad, zie niet in wat daar mis mee is. :+ Maar blijkbaar kan je het dus niet met liefde voor de dieren doen omdat je er ook graag iets aan wilt 'verdienen'. :') Tussen aanhalingstekens ja want zoveel is het uiteindelijk vaak nog niet.

Oh en omdat we onze liefde hier niet voluit verklaren voor de beesten ga je het afraden?! _O- Volgens mij is hier meermaals geschreven dat we het graag doen. Ik ben altijd enthousiast geweest over mijn oppashonden, en ja daar horen ook soms frustraties bij.
De vaste eigenaars die bij me terugkomen zullen me inderdaad gewoon betalen omdat ik zo slecht ben voor hun dieren en er niet naar omkijk. Mijn vaste oppas mechelaar die hier regelmatig kwam slapen begon als een gek te blaffen als zijn eigenaar met zijn auto mijn straat inreed om hem af te zetten, zal ook wel zijn omdat de hond mij totaal niet uit kon staan en ik geen liefde voor hem had. _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:44

Lekker nuttige bijdrage Fitzroy :evaw: :evaw:

Als ik op een hond pas voor 20€ per dag en dan uitga van een standaard uurloon voor mijn leeftijd is dat +-7€. Dan zou ik dus drie uur op een dag bezig zijn met de hond en reken maar dat dat meer is dan dat :Y) En inderdaad, als ik een hond uitlaat voor 5€ ben ik al snel 1,5 uur weg. Dat is dus nog niet eens de helft van een minimumloon.

En inderdaad, ik hou enorm van honden en pas daarom graag op. Vind het heerlijk om ook de hond een geweldige vakantie te geven. Maar ik heb ook gewoon mijn huur en boodschappen te betalen. Die komen niet uit de lucht vallen -O-

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:54

Dan heb je mijn berichten niet gelezen haha :+ ik krijg nu 9 euro voor 1x pd uitlaten en ben dan zeker 2.5 uur weg. Bereken daar nog benzinekosten bij.. ik verdien er amper aan. Plus, ik heb genoeg af moeten slaan. Mensen willen het er aan uitgeven. Ik wil alleen geen 3 honden tegelijk in huis, ookal zou ik er goed mee verdienen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:00

Wat een vreemde, aanvallende reactie := ik lees nu even mee en vind de meeste juist erg gedreven over komen voor relatief weinig geld.

Dat je zelf niet gebruik wil maken is je goed recht. Maar het is toch raar dat je het gaat afraden aan anderen als je a de mensen niet kent en b afgaat op wat reacties hier.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:21

Fitzroy schreef:

Anyway, door jullie zal ik iig geen gebruik maken van Pawshake. En het ook afraden bij mensen in mijn omgeving. Ik lees nergens iets van ‘leuk vinden’ of ‘liefde voor dieren’ terug in jullie berichten. Alleen hoeveel geld je ervoor kunt vragen.

nou nou dat mag ook wel wat minder, het is een job voor de meeste mensen en het is heel normaal om daar geld voor te krijgen. Als de eigenaren graag terug komen dat zegt genoeg toch? Ik bedoel mijn 2 oppas honden die komen al bijna 2 jaar naar volle tevredenheid ( 1 is als pup gekomen dus zij nu bijna 1 jaar) en die betalen nog meer als hier wordt gedaan.

Zij weten precies wanneer ze naar mij gaan en de eigenaren geven zelf aan dat ze merken dat de hondjes gek op mij zijn. Trouwens toen zij onverwachts naar het ziekenhuis moest heb ik zelf gezegt breng ze maar hier en laat ze lekker bij mij slapen. Dat heb ik gedaan als vriendin dat vond ze ook heel fijn. Andere dagen betalen ze altijd netjes 1 week vooruit :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:52

Ik sta ingeschreven bij de kvk dus alles doe ik officieel, ik heb gezondheidsproblemen en ik kan nu dus van uit huis werken. Mijn hele gezin helpt kosteloos mee, het is mijn werk dat betekend dat ik ook mijn weekenden er voor op geef. Ik krijg ook honden met verlatingsangst, op zulke momenten ben ik echt aan huis gebonden. Iets wat ik niet erg vind, maar we gaan 2 keer per maand een dag naar mijn schoonouders. Ik heb al een tijd niet kunnen gaan, ik kan pas weer in september.De rest van het gezin gaat zonder mij,de oudste heeft straks vakantie en ik kan niet met haar mee om iets leuks te gaan doen.

Ik krijg ook honden met gezondheidsprobelemen, en daar gaat zorg en tijd in zitten iets wat ik ook graag doe.Zo krijg ik ook een hond van een vrachtwagen chaufeur de hond wordt om 5 uur in de ochtend gebracht. Hondjes mogen hier ook op bed slapen als ze dat thuis gewend zijn, en ik hoor heel vaak dat ik niet duur ben. Een gemiddeld pension vraagt meer, en daar krijgen ze niet eens zo veel aandacht als bij een huiselijke opvang.Honden kunnen vanaf 7 uur gebracht worden en tot 11 uur worden opgehaald, normaal ga ik om 10 uur naar bed.Ik heb het leukste werk ooit, en voor mij is het een kans om toch nog te kunnen werken. Als ik een hond heb met angsten dan heb ik daar meer werk aan als aan een hond die de hele dag op de bank ligt te ronken. Dus ja ik vraag daar geld voor en echt niet te veel, en ik heb eind augustus mijn 1e vrije dag weer.

Ik hoef niet te adverteren hier komen ze via mond op mond reclame. Omdat ik alle rassen aan neem, en dus ook honden met een gebruiksaanwijzing.