Geen vrij voor bnor rijexamen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:46

Nabster schreef:
CharleyT schreef:
Gelukkig ben jij mijn werkgever niet. En die 55 uur is al eerder voorbij gekomen, dus die hoefde je niet te ruiken, die kon je lezen.
En de opmerking over wel of niet 100% geschikt zijn ivm met een eenmalig verzoek om 2 uurtjes verlof slaat ook de plank mis.

-O- :(:)
Gaat het weer een beetje?

bedankt voor je bezorgdheid, ja het gaat prima.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 12:46

Gisteren in de werkapp met pauzes er al af 13.5 uur 05:00 tot 18:45

Lange dagen is prima maar meer als 12 uur mag niet dus na de 12 uur heb je wel het recht om je mond open te trekken

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:53

Dientje_Yara schreef:

Lange dagen is prima maar meer als 12 uur mag niet dus na de 12 uur heb je wel het recht om je mond open te trekken

En heeft hij dat gedaan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:01

Dan moet hij gewoon zijn spullen nemen en vertrekken. Maar verder werken, om 4.00 weer beginnen en dan klagen dat dat nu toch niet normaal is en niet kan, sorry. Hij vertrekt toch vrijwillig denk ik, lijkt mij sterk dat ze hem uit bed komen halen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-18 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:05

Dientje_Yara schreef:

Heeft hij dat ook gedaan dan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:12

Dientje_Yara schreef:

Jeeh; heeft hij maar 15 minuten pauze gehad?!
dat is echt niet normaal hoor.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:12

Destination schreef:
Dientje_Yara schreef:

Heeft hij dat ook gedaan dan?

Daar gaat het toch niet om? De vriend van TS doet gewoon zijn job en waar het nodig is ook meer, zonder klagen. Maar als hij op zijn beurt eens iets extra's vraagt zouden de meeste werkgevers daar ook op ingaan. Hier niet, vandaar de teleurstelling. Om dan maar te zeggen dat hij ook pinnig moet gaan doen lost zeker niets op.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:14

Daar gaat het wel om.
Mocht haar vriend namelijk maar 15 minuten pauze hebben gehad en 13.5 uur gewerkt hebben dan overtreed de werkgever namelijk de regels.

hesterve

Re: Geen vrij voor bnor rijexamen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:36

He bah, wat een nare werkgever heeft je vriend! Ben heel benieuwd wat de verklaring is om een cao verhoging niet door te voeren. Kan zijn omdat hij t wettelijk minimum loon verdient en hij in de groep zit die t minimum verdient( als ik me niet vergis kan het dan dat een cao verhoging niet voor deze groep geld)
Hopelijk vind hij gauw een andere baan die bij hem past, om zo n harde werker zitten meerdere werkgevers wel te springen komt vast goed!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:38

quera schreef:
Daar gaat het wel om.
Mocht haar vriend namelijk maar 15 minuten pauze hebben gehad en 13.5 uur gewerkt hebben dan overtreed de werkgever namelijk de regels.

En dan? Daar heeft hij zijn rijbewijs toch niet mee. Of de WG de regels nu net wel of net niet overtreedt, het is blijkbaar iemand die inzet niet waardeert. De meeste bedrijven zullen een werknemer die zich soepel opstelt en moeite doet voor het bedrijf ook iets gunnen. Dit bedrijf blijkbaar niet. Het zou kunnen helpen hierover eens met de chef of de personeelsdienst te praten. Of ander werk zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:41

Ts, ik zou echt even bellen met juridisch loket of een vakbond(die staan je vaak ook best te woord als je geen lid bent). Want het lijkt erop alsof de werkgever zich niet aan de wet en de cao houdt, maar dat kunnen zij beter beoordelen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:41

Sclimpre schreef:
quera schreef:
Daar gaat het wel om.

En dan? Daar heeft hij zijn rijbewijs toch niet mee. Of de WG de regels nu net wel of net niet overtreedt, het is blijkbaar iemand die inzet niet waardeert. De meeste bedrijven zullen een werknemer die zich soepel opstelt en moeite doet voor het bedrijf ook iets gunnen. Dit bedrijf blijkbaar niet. Het zou kunnen helpen hierover eens met de chef of de personeelsdienst te praten. Of ander werk zoeken.

Het gaat al lang niet meer over het rijbewijsexamen Sclimpre, dat is een gepasseerd station.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:48

Nee, het gaat over iemand die zijn best doet in zijn job wel of niet iets gunnen. Of dat nu vrij is voor een rijbewijs of iets anders dat van belang is voor die persoon, dat maakt niet uit.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:50

Sclimpre schreef:
Nee, het gaat over iemand die zijn best doet in zijn job wel of niet iets gunnen. Of dat nu vrij is voor een rijbewijs of iets anders dat van belang is voor die persoon, dat maakt niet uit.

Maar laat hem dan of een goed gesprek voeren, of ander werk zoeken. Zo blijven klagen op Bokt schieten ze in ieder geval niks mee op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:59

quera schreef:
Daar gaat het wel om.

En als haar vriend zijn mond dan niet open trekt, dat maakt hij dat dus zelf mogelijk...
Hij heeft hier zelf ook een verantwoordelijkheid in, het overkomt hem niet, maar hij laat het blijkbaar ook gebeuren.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:14

zanakuzies schreef:
€9 euro jemig daar zou ik mn bed niet voor uit komen hoor hij hoort toch minstens 11 tot 15 euro per uur te verdienen :O echt de belachelijke lage salarissen van tegen woordig. en dan overwerk nog 50% er bovenop! zondagen 200% te gek voor woorden sommige bazen moeten zich toch eens achter de oren krabben.

De regeling voor overuren een weekenden is niet zo standaard als in jouw bericht, maar is cao afhankelijk.
Zou wel 200% willen op zondag.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 18:33

Als de wg zegt morgen 4 uur beginnen doet hij dat. Werkgever dreigt nogal snel met ontslag.
Als de wg wil dat er overgewerkt word doet hij dat.
Het zit niet in zijn aard alleen maak ik me wel zorgen als je nog 15 km terug moet fietsen met dit weer als.je ruim 26 uur maakt in 2 dagen tijd met maar 9 rusturen.
Heb het hem gezegd maar denk dat hij niet durft veel te bang voor ontslag.
En ja dat kan niet zomaar maar ze kunnen het e wel heel.lastig maken.

Hij is op zoek naar wat anders (studeert op zaterdag ict bij loi)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:44

En dan wordt hij ontslagen?? Dan heeft hij nog recht op een uitkering neem ik aan dus nog geen tijd voor paniek.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:44

Wellicht kan iemand mij helpen

Hij is nog steeds aan het werk vanaf 4 uur vamorgen en niemand durft iets te zeggen.
Ze moeten tot 21 uur door
Moet ik me ermee gaan bemoeien ik vind dit erg zorgelijk en ga ook zeker een melding bij arbeidsinspectie doen maar voor nu wat kan ik doen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:44

Het hem zelf laten regelen. Neem aan dat hij volwassen is....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:48

Nee joh, je gaat toch niet als een moeder naar de werkgever? Staat je vriend mooi voor l.l

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:52

Jeetje, wat een reactie’s in dit topic naar de TS zeg. Beetje vriendelijkheid kost niks hoor..

Klinkt absoluut niet als een goede werkgever, je vriend moet gewoon echt even voet bij stuk houden, werken volgens de afgesproken uren en de tijd die hij normaal overwerkt stoppen in het zoeken naar een nieuwe baan.

Wordt er echt verdrietig van dat een werkgever dit normaal vindt en half bokt ook blijkbaar.. en dat voor dit loontje. Sterkte net de situatie TS, kan me voorstellen dat je er mee zit maar je vriend moet dit wel zelf leren op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:57

Dientje_Yara schreef:

Hij is nog steeds aan het werk vanaf 4 uur vamorgen en niemand durft iets te zeggen.
Moet ik me ermee gaan bemoeien ik vind dit erg zorgelijk en ga ook zeker een melding bij arbeidsinspectie doen maar voor nu wat kan ik doen

Ik snap dat het lastig voor je is, maar hij moet toch echt zelf in actie komen. Meer dan melden kun jij niet doen.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 20:04

Dank voor de normale reacties

Voor de andere ik bemoei me nergens mee dat staat nergens ik vraag om advies of ik iets kan doen omdat ik me zorgen maak

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:06

Dientje_Yara schreef:

Is jouw partner niet in staat zelf actie te ondernemen dat jij alles doet voor hem?