Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:48

Hoi hoi!

Toch maar even een berichtje hier posten met mijn 'vraag'.

Ik doe momenteel MBO-V bol, zit in het eerste jaar. Helaas al 2 maanden thuis, maar dit even terzijde. Ik heb tijdens de opleiding niet echt het gevoel gehad dat ik iets deed/was. Je bent 'student', maar ik weet niet of dit mij genoeg voldoening geeft. Ik heb nu gewoon niet echt het gevoel dat ik iets kan betekenen voor de maatschappij, behalve student zijn en achter de kassa zitten. Ik wil graag zo snel mogelijk beginnen, alles gaat mij nogal traag. Vandaar dat ik ben gaan nadenken om misschien de opleiding bbl te gaan doen. Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik hoor het graag!

xZiva_

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:30

denkend aan het 3e jaar ben ik een stage aan het zoeken..
school wil mij 4 jaar lang in de vvt zetten, maar ik wil uiteindelijk in het ziekenhuis werken dus loop dan 4-0 achter..

ik wil nu dus zelf opzoek gaan naar een stage plek in het ziekenhuis. ik doe MBO ( bol) in utrecht en heb nu 2 stages met een ruim voldoende/goed afgerond :=

iemand hier tips?
ben best bereid er lang(er) voor te reizen

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:39

Lizzo: Ik vond de eerste twee jaar ook niet zo leuk. Het derde jaar werd het allemaal wat pittiger en interessanter. Toen had ik ook mijn eerste ziekenhuis stage.
Ziva: heeft school helemaal geen contact met een ziekenhuis voor stages? Over het algemeen willen ze liever geen derde jaars MBO v, maar wel vierde jaars en het liefste met al ziekenhuis ervaring. Je komt heel ver met doorzetten en sollicitaties versturen en bellen. Mocht het dan niet lukken kan je ook kijken naar buitenlandse ziekenhuisstages. Dan is de kans in Nederland ook weer groter dat je in het vierde jaar in het ziekenhuis komt, omdat je dan al ervaring hebt.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:52

ze hebben een contract met een ziekenhuis, maar 15 plekken voor alle 3e jaars.. :=

ben inderdaad al flink aan het mailen etc.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:22

Ja meer kan je denk ik niet doen. Mocht het niet lukken kan je ook altijd even in overleg met school of het mogelijk is om een buitenlandse ziekenhuisstage te doen

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:45

Zijn er hier toevallig ook HBO-Vers die een minor in het buitenland gevolgd hebben? Mijn voorkeur gaat vooral uit naar Nieuw-Zeeland, Londen, Schotland of Canada maar het moet ook met school te regelen zijn en een beetje betaalbaar blijven... Maar ik kan op internet niet echt vinden wat ik zoek dus ik ben eigenlijk vooral benieuwd of hier toevallig ervaringsdeskundigen zitten die wat meer over het proces kunnen vertellen := :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:08

Ja ik heb een stage en mijn minor gedaan in het buitenland.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:55

Voor mijn minor ben ik naar het buitenland geweest. Als je de kans krijgt dan zeker doen! Ontzettend leerzaam.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:00

Ik stuur jullie straks even een PB :)
Nu heb ik ook nog 2 duale sollicitaties lopen dus ik moet ook nog even kijken wat dat doet want mocht dat lukken ga ik wrs alsnog wel daarvoor.. :)
Ik heb 1,5 jaar in Canada gewoond dus ik weet wel een beetje wat het inhoudt dus ik zou ook altijd na afstuderen nog een tijdje in het buitenland kunnen gaan werken, zolang het maar verenigbaar is met mn BIG registratie :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:08

Ik meld mij. :) Ik begin in maart met Verpleegkundige GZ opleiding! BBL dus dat is fijn :D

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:58

Blacky94: Mocht je belangstelling hebben bij een stagebureau in Suriname dan mag je wel PBen. Ik heb daar een super interessante ziekenhuis stage gehad. En het voordeel van Suriname is dat je lekker Nederlands kan praten.
Bralindy: wat leuk zeg. Welkom!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:21

Oh nee Suriname trekt me juist helemaal niet zo haha, net als ontwikkelinshulp in 3e wereldlanden enzo :=
Ik ben zelf veel meer van de Engelstalige landen zoals Canada, N-Z en UK enzo :o
Dat trekt me op de een of andere manier meer en juist omdat ik mezelf ook nog wel voor langere tijd in het buitenland zou kunnen zien werken zie ik het Engels ook als voordeel zeg maar :)

Welkom Bralindy! :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 18:49

Welkom iedereen !

ik wilde juist geen buitenlandse stage, omdat ik meer moeite met de taal heb dan met het werk.

Volgende week begint mn opleiding echt!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:51

Ik vond het juist interessant om een keer mee te maken om zelf buitenlander te zijn en te kijken hoe het in andere landen gaat.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:04

buitenland stage lijkt mij erg interessant maar ook erg duur :( dus weet nog niet of ik het ga doen
mij trekt dan wel 1 van de scandinavische landen

hier de eerste 10 weken stage erop zitten, vond het leuk maar ook beetje tegenvallen doordat stage en ik allebei totaal niet op de hoogte waren wat er nou van mij verwacht werd. wij zijn een nieuw curriculum en ze gebruiken ons een beetje als proefkonijn voor de nieuwe aanpak en die werkt nog niet echt

maar uiteindelijk wel oke gehad, opdrachten niet echt kunnen voldoen maar heb in april weer 10 weken bij dezelfde stageplek. gelukkig waren de bewoners wel echt leuk. ik liep op een somatische afdeling in een verzorgingstehuis

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:05

Ik meld mij ook! Alleen doe ik de opleiding verzorgende-IG. Ik zit in mijn 1e jaar. Hierna wil ik doorstromen naar verpleegkundige, dit kun je dan in 2 jaar doen. Ik begin maandag met mijn eerste stage! Vroeger wel eens een snuffelstage gedaan in een instelling. Maar nu mijn eerste echt stage zeg maar. Pffffff.. Ik ben zo zenuwachtig! Nu al. Morgen ochtend krijg ik geen hap door mijn keel denk ik. :\ Iemand tips op een eerste stage dag minder spannend te maken, maar juist leuk? :?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:13

Gewoon er lekker open in gaan :) Niks verwachten van jezelf of daar.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:55

Eloya: oh wat frustrerend zeg dan weet je ook helemaal niet waar je aan toe bent. Heb je het ook al aangeven op school dat je meer duidelijkheid wil?
Qwerty: ja precies eerste stage is een oriënterende stage dus lekker zonder verwachtingen ingaan. Deze stage leer je waarschijnlijk de basisding zoals wassen en mensen begeleiden.

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:15

Hier 3e jaar verpleegkundige, vandaag mijn verpleegtechnisch rekenen behaald *\%/* *\%/*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:49

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar zou graag van jullie kennis gebruik willen maken.
Ik heb op de middelbare school VWO gedaan. Met een fikse omweg uiteindelijk doktersassistente geworden, en daar nu 4 jaar werkzaam in. Maar wil toch graag verder leren. Nu zit ik eraan te denken om HBO-V te gaan doen. Zijn er opleidings instanties die ik vooral wel of niet moet bekijken?
Ik ben 31, heb 2 dochtertjes, dus voltijd opleiding wordt het niet.
Nog nadelen van het vak waar ik goed rekening mee moet houden?
Alle ervaringen worden zeer gewaardeerd!!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 00:06

Wendy_Komen schreef:
Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar zou graag van jullie kennis gebruik willen maken.
Ik heb op de middelbare school VWO gedaan. Met een fikse omweg uiteindelijk doktersassistente geworden, en daar nu 4 jaar werkzaam in. Maar wil toch graag verder leren. Nu zit ik eraan te denken om HBO-V te gaan doen. Zijn er opleidings instanties die ik vooral wel of niet moet bekijken?

Ik heb vele moeders in mijn klas. Ik doe BBL MBO-V. dus het is te combineren. je moet alleen goed zoeken waar je kan werken etc. ga desnoods naar open dagen en vraag informatie :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:26

Wendy_Komen schreef:

Ik zou bijvoorbeeld hier naar kijken, dus echt via een instelling de opleiding doen. Voornamelijk zijn de opties daarin denk ik binnen ziekenhuizen. Dus dat moet je dan wel willen.
https://www.zaansmedischcentrum.nl/werk ... 02S0000D0P
Verder moet je vaak tijdens de opleiding ook al de wisselende diensten draaien, dus ook de nachtdiensten.
Verder zou ik er zeker voor gaan, de vraag naar HBO verpleegkundige wordt steeds groter :)

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:50

Hoe gaat het hier allemaal? Ik ben nu aan het afstuderen en bezig met mijn kwaliteitsonderzoek. Ik werk nu 36 uur in het ziekenhuis en heb ongeveer 5-7 nachtdiensten per maand. Aan het begin van mijn opleiding had ik verwacht hier wel tegen te kunnen, maar nu blijk ik het echt dramatisch te vinden en ik ervaar er veel klachten door... _-:(
Hier ook lotgenoten die niet goed tegen de nachtdiensten kunnen of valt dat mee?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:52

Nog steeds druk op zoek naar een ziekenhuis die wél stagiaires wil := :+

Nu nog geen nachtdiensten gelukkig, snap dat het slopend kan werken aangezien je volledig je ritme omdraait.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:04

Hier nog nooit nachtdiensten gedraaid!

Ik ben momenteel bezig met mijn minor, allemaal niet zoveel aan, maar wel lekker chill qua tijd en energie :') In september mijn stage 4 opnieuw doen, die had ik niet gehaald dus heb een half jaartje studievertraging.