Lieshorses schreef:Sorry, maar ik word echt krankjorum van al je meningen die je op je zoon baseert. Ik heb tot nu toe alleen maar gezien: onze zoon dit, onze zoon dat, daarom kunnen 16 jarige ......... enz.
Ik kost 3,60 euro per uur. Dat is echt een schijntje. Wij hebben daarnaast een vul norm voor de vakkenvullers (dus vaak meisjes van 15 tm 17 jaar) en wij doelen op minstens 350 stuks per uur vullen. Dus het is zeker niet zo dat alle 16 jarigen 'groene' per definitie sloom werken en veel tijd en moeite kosten. Je krijgt namelijk over 1 leermeester toegewezen en die is maar 3 dagen per week met jou aan de slag. Voor de rest zijn er nog 5 andere leidinggevenden op de vloer aanwezig en daarnaast krijgen hun ook gewoon betaald om jou wat te leren. Plus: een BBL leerplek bied nog altijd zichzelf aan. Dus ze zullen er echt wel profijt aan hebben, anders doen bedrijven dat niet.
Denk dat je je nog eens goed in je werkzaamheden en collega's moet verdiepen. 350 stuks per uur vullen is onzin, verder zijn niet al je collega's leidinggevenden. Dat ze jou vertellen wat je eventueel moet doen maakt ze geen leidinggevende.
Ik heb al jaren te maken met 15-18 jarigen op de werkvloer en het eerste half jaar tot jaar kost deze groep alleen maar tijd.
Je hoopt dat na die tijd het kwartje gevallen is en ze hun werk goed doen.
Als er 10 tegelijk beginnen ben ik blij daar na een half jaar 2 goede van over te houden.

Nee heb je, ja kun je krijgen!

sterker nog, volgens mij slaapt iedereen uit in de vakantie/vrije dagen en doen ze leuke dingen met vrienden. En ook die mensen werken echt hard hoor, ik denk harder dan jij je kan bedenken