HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 17:54

Adindaa schreef:
Ik heb gisteren gesolliciteerd voor een weekendbaantje bij een organisatie die jongeren met verschillende problematieken en problemen thuis begeleid.
Het ging best goed en ik mag vrijdag een dagje meelopen, ben zo benieuwd :)).
Lijkt me echt onwijs leuk én ik doe alvast ervaring op!

Wat super leuk!

Ik zit op de helft van de studiepunten voor mn P, heb dus alles gehaald :D En nogsteeds niet lager dan een 7 :)

Heb al wel bedacht dat ik meteen het eerste semester van het 3e jaar een half jaar naar het buitenland ga voor een minor. Denemarken spreekt mij nu t meest aan :)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:12

Ik studeer Social work aan t Windesheim in Zwolle. Ik loop stage in de Paardencoaching..

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 19:51

Gizeppie schreef:
Ik studeer Social work aan t Windesheim in Zwolle. Ik loop stage in de Paardencoaching..

Leuk! Ik zit ook op Windesheim. Ook eerstejaars?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:42

SophieFT schreef:
Gizeppie schreef:

Ja ik ben ook eerste jaars! :) Leuk dat jij dat ook doet! Misschien zijn we elkaar wel eens tegen gekomen? :)

Slagroomsoes

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:49

En hier nog eentje! Wat leuk :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 07:20

Gizeppie schreef:
SophieFT schreef:

Ja ik ben ook eerste jaars! :) Leuk dat jij dat ook doet! Misschien zijn we elkaar wel eens tegen gekomen? :)

Vast wel! In welke klas zit je?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:43

SophieFT schreef:
Gizeppie schreef:

Sw22c17

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 10:08

Grappig, ook docententeam 2 :D
Dan hebben wij samen hoorcolleges

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:32

SophieFT schreef:
Grappig, ook docententeam 2 :D
Dan hebben wij samen hoorcolleges

Hahah serieus? Morgen heb ik psychologie. Haha zwaai maar als je mij herkent Haha.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:44

Dan hebben we alle drie hetzelfde hoorcollege morgen :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 21:13

Herkenningspunten? :D ben nu wel benieuwd naar beiden!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:27

Haha wat leuk, een hoorcollegemeeting :D

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:12

Ik heb wel een foto in m'n profiel staan, alleen m'n haar is nog iets korter :P

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:10

SophieFT schreef:
Herkenningspunten? :D ben nu wel benieuwd naar beiden!

Ik heb een gouden ananas aan Mn laptop tas Hahah.. ik zal zo eens kijken wat ik aan doe. Ik heb een cognac kleurige cowboyback mee.. en heb bruin haar Haha.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:17

Hoi,

Momenteel studeer is sociologie aan de Universiteit van Tilburg. Ik mis erg het bezig zijn en wordt best wel chagrijnig van de onderlinge competitie. Ik overweeg om de overstap naar het HBO te maken en social work spreekt me erg aan.

Is er iemand die me wat meer info zou kunnen geven?
Bijv. heb je nog veel vrije tijd (zal natuurlijk per persoon verschillend zijn), deeltijd of voltijd, moet je zelf stage/bijbaan regelen of helpen ze je daar evt. bij (heb al een optie open, dus hulp zal waarschijnlijk niet nodig zijn, maar is toch wel fijn dat het er is mocht het nodig zijn), hoe zien de vakken eruit? Etc.

Ik heb binnenkort als het goed is een gesprek op Avans, maar ik vind het fijn om al een beetje meer ingelezen te zijn :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:14

Wat leuk dat je de studie overweegt Myrth!
Ik doe zelf de mwd voltijd variant en ik heb wel nog tijd om ernaast te werken, maar moet zeggen dat ik het wel zwaar vind af en toe om alles te combineren. Vooral de eerste twee jaar was het gewoon heel veel theorie.
Qua vakken moet je echt denken aan psychologie, sociologie, recht, methodiek (verschillend per periode), filosofie etc :)).

Stages moest ik gewoon zelf regelen, maar je werd wel een beetje geholpen door middel van een stagemarkt. Ik zit op InHolland trouwens.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:14

Ik heb vandaag voorlichting gehad over de drie uitstroomprofielen voor volgend jaar, gezien dat helemaal vernieuwd is.
Ik denk dat ik lekker voor jeugd ga :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 20:19

Myrth97 schreef:
Hoi,

Momenteel studeer is sociologie aan de Universiteit van Tilburg. Ik mis erg het bezig zijn en wordt best wel chagrijnig van de onderlinge competitie. Ik overweeg om de overstap naar het HBO te maken en social work spreekt me erg aan.

Is er iemand die me wat meer info zou kunnen geven?
Bijv. heb je nog veel vrije tijd (zal natuurlijk per persoon verschillend zijn), deeltijd of voltijd, moet je zelf stage/bijbaan regelen of helpen ze je daar evt. bij (heb al een optie open, dus hulp zal waarschijnlijk niet nodig zijn, maar is toch wel fijn dat het er is mocht het nodig zijn), hoe zien de vakken eruit? Etc.

Ik heb binnenkort als het goed is een gesprek op Avans, maar ik vind het fijn om al een beetje meer ingelezen te zijn :D

Ik doe voltijd, en ik heb momenteel een halve dag stage, 2 volle dagen school en 1 dag vrij voor project. Vrije tijd heb je dus wel!
Bijbaan regelen dat zal school echt een worst zijn haha, dat gaan ze niet voor je regelen. Wel hebben wij een facebookpagina van Social Work waar regelmatig vacatures op worden gedeeld. Ook stage moet je zelf regelen, maar school organiseert bijvoorbeeld wel speeddate dagen met organisaties etc.

De vakken die ik momenteel heb zijn ethiek, diversiteit, methodiek, psychologie, onderzoekend vermogen, professionele ontwikkeling en integrale beroepstaak.
De vorige periode heb ik levensfasen, recht, sociologie, politicologie, en ik vergeet vast nog wel wat, gehad!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 20:20

Adindaa schreef:
Ik heb vandaag voorlichting gehad over de drie uitstroomprofielen voor volgend jaar, gezien dat helemaal vernieuwd is.
Ik denk dat ik lekker voor jeugd ga :D

Leuk! ik vond de keuze best lastig. Jeugd spreekt mij erg aan, maar ik heb op het mbo jeugdzorg gedaan en het is niet dat ik hierin echt een functie op hbo niveau wil doen.
Ik ga denk ik voor welzijn en samenleving! Heb over 1,5 week al een gesprek bij een wijkteam voor een stage voor volgend jaar!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:24

Ja ik twijfel ook nog een kleeeein beetje of ik niet ook welzijn en samenleving wil doen. Want bij ons kun je er dan een project met buitenlandse studenten naast doen en dat wil ik heeel graag, maar dat kan dus niet met jeugd.
Maar verder trekt w&s me niet heel erg dus lastig -O-

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:31

Ik heb dus geen flauw idee uit welke keuzes wij kunnen kiezen. Ze hadden het erover dat dit jaar de opleiding vernieuwd zou zijn en idd die keuzes van jeugd, welzijn en samenleving en langdurige zorg. Maar nu lijkt het erop dat ze de opleiding pas volgend jaar gaan vernieuwen. Dus dan denk ik dat het bij ons nog sph of maatschappelijk werk is? Maar dat zie ik wel, zorg voor volgend jaar :')

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:38

Leuk topic! Ik zit nu in mijn laatste jaar van SPH op Hogeschool Utrecht en ik volg de minor ggz-agoog. Super leuke studie! Vandaag een sollicitatiegesprek gehad bij een net beginnend wooninitiatief voor jongeren/jongvolwassenen van 12-23 jaar met diverse vormen ontwikkelingsproblematiek die om verschillende redenen niet meer thuis kunnen wonen. Ik hoop echt dat dit gaat lukken, ik voelde me meteen thuis daar! Ik hoor het eind volgende week :wow:

Verder met drie groepsgenoten druk bezig aan ons afstudeeronderzoek over ervaringsdeskundigheid. Ik geef nu alvast de tip: plannneeeeeeen! Het is leuk om te doen maar het is niet niks :')

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:45

@Myrth, op zich vond ik het best te doen met vrije tijd en studie! Het ligt er echt aan hoe veel je ernaast wil werken en vooral ook aan hoe je dingen inplant. Ik ben zelf echt een enorme uitsteller (al komt het altijd net goed :+ ) en dan heb je soms dat je voor een toetsweek echt flink door aan het typen/leren bent en je sociale leven even helemaal niet aanwezig is :') Ik doe voltijd trouwens en zit nu in mijn laatste jaar. Ik vind de vrije tijd die ik nu heb echt wel lekker, maar het ligt er compleet aan hoe je het afstudeeronderzoek inricht. Bij ons gaat het echt in vlagen van heel druk naar even niks.

Stages heb ik zelf moeten vinden, maar de HU heeft wel een soort stagebestand waar stagevacatures te vinden zijn. Dus die organisaties zijn dan echt doelgericht aan het zoeken naar stagiaires. Ik heb er zelf geen gebruik van gemaakt, maar het heeft zeker veel studenten geholpen om (op het laatste moment) aan een stage te komen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:54

Oeh Antics dat klinkt als een leuke werkplek :)) ik hoop dat je wordt aangenomen!

En ik ben nu al bang voor mijn scriptie volgend jaar _O- vind het uberhaupt een raar idee dat ik dan ga afstuderen

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:51

[quote="Adindaa"]Wat leuk dat je de studie overweegt Myrth!
Ik doe zelf de mwd voltijd variant en ik heb wel nog tijd om ernaast te werken, maar moet zeggen dat ik het wel zwaar vind af en toe om alles te combineren. Vooral de eerste twee jaar was het gewoon heel

Theorie heb ik nu ook heeel veel, en misschien kan ik voor de sociologie vakken vrijstelling krijgen (2e jaar sociologie, heb trouwens ook al politicologie, sociale psychologie en wetenschapsfilosofie gehad, zou jammer zijn als alles opnieuw moet _/-\o_ )? Geen idee hoe dat werkt, heb contact geprobeerd te krijgen met Avans voor advies, maar nog even niet veel geïnvesteerd daarin ivm tentamens volgende week.

Ik ken meerdere mensen waar ik evt stage zou kunnen lopen dus het regelen zou wel moeten lukken, maar was benieuwd haha.

Ja ik ben ook een uitsteller, maar toch red ik het op de uni ook (oké op statistiek na, want daar begin ik gewoon helemaal niet aan := ). De meeste van jullie hebben nog redelijk wat vrije tijd dus.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik volg jullie voorlopig eventjes stilletjes mee :o