(en op de opvang eet ze alles, dus wat dat betreft helemaal fijn dat wij beiden gewoon 4 dagen werken, dan krijgt ze in ieder geval genoeg binnen op de dagen dat ze naar de opvang is). Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(en op de opvang eet ze alles, dus wat dat betreft helemaal fijn dat wij beiden gewoon 4 dagen werken, dan krijgt ze in ieder geval genoeg binnen op de dagen dat ze naar de opvang is). Sizzle schreef:Je denkt dat hij/zij boer wordt en de melkboekhouding per hand in een schriftje gaat doen en door het drukke boerenleven geen tijd heeft voor een filmpje?![]()
Ik had totaal geen plannen. Zwanger voelde zo onecht dat ik ook niet echt vooraf al kleertjes gekocht had en de kamer was pas 3 weken ervoor klaar![]()
Laat staan dat ik over opvoeding nagedacht had![]()
Onze dochter ging vanaf 3 maanden in een opbouwfase naar een kdv. Ik heb haar echt nooit huilend afgegeven. Men zegt altijd dat kleine kinderen niet samen spelen en dat klopt ook wel als je hey echt hebt over spelen. Maar ook die kleine wurmen hebben al snel een andere lievelingswurm en soms kunnen die 2 wurmen dan 20 minuten lang schaterlachen samen zonder dat iemand begrijpt waar het over gaat![]()
Als ik het opnieuw zou kiezen zou ik het precies weer zo doen

Jans schreef:En je kan, zoals wij, heel makkelijk zijn met eten. En een makkelijke eter hebben. En ineens is dat over en eet ze alleen nog aardappels en fruit als wij (papa en mama) er bij zijn.(en op de opvang eet ze alles, dus wat dat betreft helemaal fijn dat wij beiden gewoon 4 dagen werken, dan krijgt ze in ieder geval genoeg binnen op de dagen dat ze naar de opvang is).
Ragdollcat schreef:hesterve schreef:Wij hebben 1 zoontje en werk 4 tot 5 dagen per week. Mn man ook. Mijn functie kan niet minder dan in 4 dagen, wel kan ik in de rustigere periode van het jaar ook een aantal x 3 dagen werken maar daar staat dus tegenover dat in de drukke periode ik 5 dagen werk.
Ik vind t best wel te doen nu hij nog jong is ( hij is net 2 geworden) . We hebben een hele lieve gastouder die bij ons om de hoek woont en waar hij altijd welkom is. Dat flexibele geeft ons veel rust. Geen stress wanneer en wie hem opvangt, onze gastouder is bijna altijd beschikbaar. Als wij andere weken op vakantie gaan dan hen dan is er een vervangende gastouder die een paar straten verder woont. Ook eet hij s avonds daar want half 7-7uur vind ik te laat voor hem om avond eten te eten en dat is bij hen geen enkel probleem. Hij is daar bijna onderdeel van het gezin geworden, gaat ook met veel plezier daarheen. We hebben denk ik wel heel veel geluk een gastouder te hebben die zo veel op 1 lijn zit met onze ideeen .
Als hij ouder wordt wil ik wel mn werk zo vormgeven dat ik een aantal dagen hem van school kan halen en de middag met hem kan doorbrengen. Sport, zwemles en vriendjes die komen spelen vind ik ook belangrijk en daar moet dan wel de gelegenheid voor gecreeerd worden. Waarschijnlijk betekend het dan dat ik met mn huidige baan stop en wat anders ga doen.
Sorry, maar dan zie je jouw kind nauwelijks en zelfs met het avondeten ben je er niet bij.
Dan vraag ik mij af waarom men kinderen wil, want de eerste jaren zijn zo voorbij en kan nooit meer ingehaald worden.
Ik zal wel bokt over mij heen krijgen.......maar ik vind dit toch wel te........of zie ik het verkeerd?
Ik kon het oplossen door mijn moeder 1,5 dag op te laten passen en een gastouder ook 1,5 dag. Mijn man werkt 6 dagen binnen een familiebedrijf dus kan helaas geen "papadag" opnemen.. Ik vind het wel belangrijk dat ons kindje zoveel mogelijk bij ons zelf verblijft. Met 3 dagen vind ik dat een goede balans. 

Ragdollcat schreef:MariekeB zei dat ik op haar doelde en dat was niet het geval, ik wilde hier juist laten zien dat ik doel op het verhaal van hesterve.
Daarom ging ik quote om te laten zien waar ik op doelde, thats all.
Ik begrijp heel goed dat men moet werken, dat zou ik zelf ook blijven doen, want dat kan gewoon niet anders, waar moeten wij anders de vaste lasten van moeten betalen.
. , ik voelde me wel aangesproken. manubres schreef:MariekeB...ik denk wel dat als je kiest om kinderen te krijgen je toch je eigen behoeften en carrière plannen wat aan zal moeten passen. Anders is het denk ik beter om geen...of later...kinderen in je leven te nemen. Zelf vind ik het mooie van kinderen dat ze je leren om minder egoïstisch te zijn...Maar je hebt helemaal gelijk dat niet altijd de vrouw zichzelf moet aanpassen, mannen zouden dat ook vaker moeten doen. Die cultuur moet echt nog wel veranderen denk ik....
Gelukkig hou ik van mijn werk.
Of zijn dit de zwangerschapshormonen die praten
Tiggs schreef:manubres schreef:MariekeB...ik denk wel dat als je kiest om kinderen te krijgen je toch je eigen behoeften en carrière plannen wat aan zal moeten passen. Anders is het denk ik beter om geen...of later...kinderen in je leven te nemen. Zelf vind ik het mooie van kinderen dat ze je leren om minder egoïstisch te zijn...Maar je hebt helemaal gelijk dat niet altijd de vrouw zichzelf moet aanpassen, mannen zouden dat ook vaker moeten doen. Die cultuur moet echt nog wel veranderen denk ik....
Dat valt me hier in dit topic ook weer op. Alle vrouwen gaan minder werken, want de man heeft een baan (al dan niet in eigen of familiebedrijf) die écht niet in minder uren kan, maar als 1 vrouw (hesterve) zegt dat ze veel werkt, krijgt ze min of meer de wind van voren
Respect ook voor iedereen, want er is geen goed of fout imo in vader/moederschap. Iedere ouder doet waar hij / zij zich goed bij voelt, ookal is dat soms heel frustrerend. (Ja, mevrouw wilde weer niet eten wat ik had klaargemaakt en gaat voor de afwisseling straks weer met lege maag naar bed.. als ze zo komt met "eten" krijgt ze gewoon dr avondeten weer voorgeschoteld. ) Tiggs schreef:manubres schreef:MariekeB...ik denk wel dat als je kiest om kinderen te krijgen je toch je eigen behoeften en carrière plannen wat aan zal moeten passen. Anders is het denk ik beter om geen...of later...kinderen in je leven te nemen. Zelf vind ik het mooie van kinderen dat ze je leren om minder egoïstisch te zijn...Maar je hebt helemaal gelijk dat niet altijd de vrouw zichzelf moet aanpassen, mannen zouden dat ook vaker moeten doen. Die cultuur moet echt nog wel veranderen denk ik....
Dat valt me hier in dit topic ook weer op. Alle vrouwen gaan minder werken, want de man heeft een baan (al dan niet in eigen of familiebedrijf) die écht niet in minder uren kan, maar als 1 vrouw (hesterve) zegt dat ze veel werkt, krijgt ze min of meer de wind van voren
Tiggs schreef:manubres schreef:MariekeB...ik denk wel dat als je kiest om kinderen te krijgen je toch je eigen behoeften en carrière plannen wat aan zal moeten passen. Anders is het denk ik beter om geen...of later...kinderen in je leven te nemen. Zelf vind ik het mooie van kinderen dat ze je leren om minder egoïstisch te zijn...Maar je hebt helemaal gelijk dat niet altijd de vrouw zichzelf moet aanpassen, mannen zouden dat ook vaker moeten doen. Die cultuur moet echt nog wel veranderen denk ik....