Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:Dat je blijft zitten komt niet van de een op de andere dag, lijkt mij. Je hebt of eerdere signalen vanuit de school gekregen en er niks mee gedaan of de school heeft zitten slapen. Ik zou volgend jaar alsnog je schouders eronder zetten en proberen het beste ervan te maken. Dan eens rustig uit laten zoeken wat je nu uiteindelijk wel wilt bereiken met je leven. Want je moet nog zolang werken dus een passende opleiding is wel zo handig

purny schreef:Dat je blijft zitten komt niet van de een op de andere dag, lijkt mij. Je hebt of eerdere signalen vanuit de school gekregen en er niks mee gedaan of de school heeft zitten slapen. Ik zou volgend jaar alsnog je schouders eronder zetten en proberen het beste ervan te maken. Dan eens rustig uit laten zoeken wat je nu uiteindelijk wel wilt bereiken met je leven. Want je moet nog zolang werken dus een passende opleiding is wel zo handig
Lieshorses schreef:het probleem dat ik nu 'ineens' blijf zitten en eigenlijk amper tijd heb om uberhaupt iets anders te vinden is toch echt de schuld van mijn school.
Goof schreef:Lieshorses schreef:het probleem dat ik nu 'ineens' blijf zitten en eigenlijk amper tijd heb om uberhaupt iets anders te vinden is toch echt de schuld van mijn school.
Hoe dan?
Jij hebt toch zelf inzicht in jouw resultaten, gemiddelden en voortgang? Het is niet de schuld van school dat jij blijft zitten en blijven zitten doe je nooit 'ineens'.

Biebz schreef:Hoezo is dit de schuld van school?
Jij spijbelde.. jouw schuld.
Jij had geen motivatie. Jou schuld.
Het feit dat school zo laat reageerde op dingen had JIJ achteraan moeten gaan.
De verantwoording ligt bij jezelf.
Lieshorses schreef:Nee dat is ook zo Goof, maar dat is t m juist!
Ik had al tijden lang weinig studiepunten maar school bleef mij vertellen dat zolang ik mijn best deed wel over zou gaan, en dat zij wel een leuke uitdagende stagebedrijf voor mij zouden vinden.
Ze hebben me allemaal dingen 'beloofd' als het ware, waarvan ik al zoiets had van; okee... hoe kan dat dan? Met deze resultaten?
Biebz schreef:Maar je weet toch wat de overgangsvoorwaarden zijn?
En je wist dat je daar niet aan voldeed...
Hoe dacht jij je opleiding te halen als je nu al niet genoeg studie punten had?
Scholen maken het altijd mooier dan het is... Kwestie van zelf logisch blijven nadenken..
Niet genoeg punten? Ga je niet ovee. Klaar.
Tuurlijk gaat school je proberen te motiveren om het toch te halen.. voor hun alleen maar slecht als mensen blijven zitten.
Lieshorses schreef:Ik kan zelf logisch nadenken ja, ik weet wat de overgangsvoorwaarden zijn. Ik wist dat ik daar niet aan voldeed.
Maar, als mijn directrice met mij een gesprekje wilt en mij verteld dat ik over kan gaan ongeacht of ik genoeg punten heb (en dus de overgangsvoorwaarden niet haal) dan ga ik niet de eigenwijze lopen spelen die zegt; dat kan toch helemaal niet? dat is onmogelijk!
Als hun mij dat letterlijk zo vertellen, ga ik zeker niet er van uit dat ik alsnog blijf zitten. Wat ze eigenlijk gewoon hebben gezegd is dat ik met zo weinig punten gewoon lekker naar leerjaar 2 kan.Biebz schreef:Maar je weet toch wat de overgangsvoorwaarden zijn?
En je wist dat je daar niet aan voldeed...
Hoe dacht jij je opleiding te halen als je nu al niet genoeg studie punten had?
Scholen maken het altijd mooier dan het is... Kwestie van zelf logisch blijven nadenken..
Niet genoeg punten? Ga je niet ovee. Klaar.
Tuurlijk gaat school je proberen te motiveren om het toch te halen.. voor hun alleen maar slecht als mensen blijven zitten.

Chiave schreef:Ik heb het geloof ik al eerder benoemd, maar waarom open je in godsnaam een topic als je alleen maar bijdehand reageert op mensen?
Wat wil je? Dat school je alles voorkauwt? Lekker als jij straks je MBO-diploma hebt en aan het werk gaat en dan ook maar wat sukkelt achter een bureautje want "ze zeggen er toch niks van." Waar is je motivatie, doorzettingsvermogen en verstand? (En fatsoen, maar goed.)
Phoya schreef:Valt me wel op Lieshorses, dat je voornamelijk ingaat op de geïrriteerde ongenuanceerde reacties en de normale adviezen of support negeert. Dus ik begin me ook af te vragen wat je precies wil.
Danique schreef:Wat had je dan verwacht te horen? Ach meissie wat zielig voor je en wat een poedersuiker?

Phoya schreef:Valt me wel op Lieshorses, dat je voornamelijk ingaat op de geïrriteerde ongenuanceerde reacties en de normale adviezen of support negeert. Dus ik begin me ook af te vragen wat je precies wil.