Bijna...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Bijna op mijn einde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:18

tja, die is vast aan het werk? Niet iedereen checkt Bokt elke minuut.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:21

Kinke schreef:
tja, die is vast aan het werk? Niet iedereen checkt Bokt elke minuut.

Ik hoop dat ze lekker slaapt.

Als je diensten van 2.30 in de nacht tot 11.00 uur in de ochtend duren en je hebt net afgelopen ochtend een pittig gesprek met je baas gehad kan ik mij niet voorstellen dat je nu niet in je bed ligt en bijtankt. Ongeacht de uitkomst van het gesprek.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:42

Exitium schreef:
TS komt uit België, wetgeving kan daar anders zijn.

Rocamor schreef:
Roodvos, volgens mij is TS van Belgie, ik weet niet hoe het daar precies geregeld is.

Met je laatste twee alinea's ben ik het roerend eens.

Excuses, dat had ik niet gezien.
In dat geval is dit van toepassing:
http://www.werk.belgie.be/detailA_Z.aspx?id=882

Dan nog steeds is haar werkgever in grove overtreding :( .

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:56

Ah, je probleem is herkenbaar TS! Mijn vriend heeft precies hetzelfde namelijk! Hij is chef loods bij een transport en logistiek bedrijf en stond ook alleen van 12 uur 's middags tot 9 uur 's avonds. Nu heeft hij een jongen die hij opleid. We hebben laatst 10 dagen vakantie kunnen nemen, voor mijn vriend de eerste keer sinds 3 jaar. Hij stond dus al 3 jaar alleen op de loods... Gewoon aan de bel trekken bij je baas! Dat heeft m'n vriend ook geholpen!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:12

Zo je klinkt super overspannen en overladen. Is dit het leven wat je wil lijden? En stel een vraag? als jij morgen op je stoel dood neer valt? Ben je onvervangbaar? Ik denk het niet? Dan loopt het bedrijf gewoon door zonder jou. Jij cijfert jezelf weg voor een bedrijf. Je vergeet jezelf! En wordt jou villa en luxe er al groot van? Of is het de auto van de baas die je ziet groeien? En hem lekker een luxe vakantie ziet nemen van het geld wat jij met jou diensten extra uitspaart om niet meer personeel te moeten nemen nu.

Ben je echt gelukkig zo? Ik weet wel dat loslaten lastig is. Maar ik zou hier mijn functie opzeggen> En geloof me er zijn werkgevers genoeg die zn werknemer zoeken als jij omdat jij jezelf helemaal geeft. En waarschijnlijk er niet veel rijker op bent geworden door die diensten te draaien.

Wat is nu echt jou eigen droom? In plaats die van een ander te vervullen in dienst van. Volg eens je hart en gevoel. Je bent echt niet onmisbaar hoewel ik heus wel weet dat een baas/bedrijf dat graag zo doet voorkomen. Krijg je wel een schouderklopje dat je dit voor ze doet? Zo niet...zeg je baan op en maak jezelf gelukkig?

Of zeg ik nu hele rare dingen> Wat als jij zou weten dat het morgen jou laatste dag is! Dat je morgen dood zou gaan. Is dit het leven dat je graag gehad had? Is dit het waard geweest? En maak je nu maar geen zorgen als jij morgen daar los laat..het bedrijf draait zonder jou gewoon verder hoor. Daar zorgen ze wel voor.

Een bedrijf moet eens gaan onthouden dat ze zonder goede mensen geen bedrijf hebben of zelfs maar bestaan. Ik hoor het steeds vaker die veeleisendheid van bedrijven. En mensen zoals wij zijn bang onze banen te verliezen en dan niet meer te hebben wat we nu hebben of kunnen betalen> want dat weten die bedrijven ook wel dat je eventueel in de problemen kan komen omdat je niet genoeg verdient of hebt. Maar loslaten is hier de enige oplossing.

En als je dat niet kan..of wil..heb jezelf in die positie gebracht en gehouden en zal je er mee moeten leven. Zeker als ze niet open staan of handelen als je er over praat! Dan zit je niet bij de juiste werkgever. En vermoed..dat jij als je een beetje rond vraagt bij de chauffeurs zo ander werk hebt:) Want..zij weten hoe hard je werkt en snappen je vast wel.

Je hebt maar 1 leven..maak er iets moois van wat jou gelukkig maakt. Volg je eigen hart en dromen. En er komen soms duurt het even altijd oplossingen op je pad die je verder helpen als je er voor open durft te staan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:44

volgens mij wil TS niet meer reageren.

2 dagen terug komen ze 10-tallen berichten plaatsen tijdens haar werkuren en nu kan ze plots 2 dagen niets meer posten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:07

tengeltje11 schreef:
volgens mij wil TS niet meer reageren.

2 dagen terug komen ze 10-tallen berichten plaatsen tijdens haar werkuren en nu kan ze plots 2 dagen niets meer posten?

Hee niet zo voorbarig joh. Ts zit in een moeilijk positie en is niemand nu iets verplicht.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:18

Nou zeg, wat zijn jullie veeleisend! Laat TS even lekker bijkomen!

TS ik hoop dat je het gesprek bent aangegaan met je baas en dat er een oplossing gaat komen. Zoals je reageerd klink je op z'n minst oververmoeid en mss zelfs wel een burn-out / overspannen.
Nee dat is geen kritiek, maar dat geeft wel aan dat je tegen over je baas echt voor jezelf moet gaan opkomen! Dit gaat zo niet langer.... en ja, hoe banketstaaf ook, maar iedereen is vervangbaar, dus ook jij. Dat houd in dat je baas dus écht wel iets kan regelen zodat de druk voor jou minder wordt.

Sterkte met alles

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:19

Nachtdiensten zijn zo zwaar. Ik heb zelf 2 jaar avond/nachtdienst gedraaid en ik was ook helemaal op. Mijn lichaam protesteerde aan alle kanten. Uiteindelijk heb ik ontslag genomen. Mijn man zei dat dwingt je om iets anders te zoeken. Nu heb ik een baan overdag en voel mij elke dag weer een stukje beter. Heerlijk gewoon.

Mensen weten soms niet hoe zwaar nachtdiensten zijn.

Je moet doen wat je zelf wil maar ik zeg neem ontslag en zoek een andere baan. Je hebt maar een lichaam wees er zuinig op.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 08:19

Sinds het heropenen van dit topic, gaan de reacties over een andere boeg en daarvoor wil ik de mensen bedanken.

Morgen en vrijdag blijf ik thuis.
De baas zet personeel vanop de andere afdelingen in om zo goed en zo kwaad mogelijk, mijn aanwezigheid over te nemen.
Ik plan van thuis uit wel wat administratie maar kan dat tussen de soep en de aardappelen in doen, bij wijze van.
Daarna ben ik elke week 1 nacht vrij.
Terwijl blijven ze uiteraard zoeken naar assistentie.

Voor nu ben ik tevreden met dit compromis.

TENGELTJE aka Weidepaard aka Annelies VB: voor jou geen woorden meer over!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:26

Waarom niet gewoon 2 dagen vrij? En waarom werken tussen de soep en de patatten? Neem je nog werk mee naar huis.

Je manager weer blij. Kan weer een maand bezighouden met andere zaken

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:33

Goed om te horen dat er nu in ieder geval iets gebeurt, zal op zn minst een verbetering zijn.
Hopelijk is er snel iemand aangenomen en kun je dan goed je rust pakken :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:03

wat fijn dat je een gesprek hebt gehad en ze er wel mee bezig zijn. Moet zeggen dat ik me afvraag of thuis werken wel een goede optie is nu. Als is het even tussendoor...je bent wel met je werk bezig. Er even helemaal los van komen is voor jou nu juist hard nodig denk ik.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 09:05

Ja klopt hoor dito, maar er zit nu eenmaal momenteel (nog) niets anders op... ik ben al blij met deze tussenoplossing en hoewel ik echt wel drang heb mijn hoofd helemaal even enkele dagen van het werk af te kunnen zetten, kan ik het nu wel nog opbrengen om voor enkele keren een compromis te sluiten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:07

Mooi begin hoor! Maar ga op gegeven moment wel op je strepen staan ipv compromissen te blijven sluiten.
JIj gaat voor.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:17

goed gedaan ts.

en nu gewoon blijven hameren op die extra ondersteuning in de vorm van een nieuwe collega!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:21

Goed gedaan, ik hoop dat je binnenkort nog meer rust hebt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:21

Los van het feit dat ik dit wel een heel magere tussenoplossing vind (laten ze maar iemand inzetten via een uitzendbureau ofzo) ga ik je nu een heel brutale vraag stellen: krijg je eigenlijk wel betaald voor al die extra overuren die je op dit moment structureel maakt?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:18

Mooi begin en nu rustig aan het maar even los laten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:07

Little_Gift schreef:
Ja klopt hoor dito, maar er zit nu eenmaal momenteel (nog) niets anders op... ik ben al blij met deze tussenoplossing en hoewel ik echt wel drang heb mijn hoofd helemaal even enkele dagen van het werk af te kunnen zetten, kan ik het nu wel nog opbrengen om voor enkele keren een compromis te sluiten.

Het siert je dat je je zo in wilt zetten voor je baas, maar denk ook aan jezelf. Fijn dat jullie een compromis hebben gesloten. Wel zou ik nog even met je baas een datum afspreken waarop jij weer je gewone contractdagen/uren gaat werken.
Dat geeft jou meer duidelijkheid en uitzicht op weer terug naar je normale uren. En tegelijk geeft het je baas wat meer druk om harder op zoek te gaan naar een assistent.
Zolang je baas het zo met jou net kan redden, zal hij waarschijnlijk geneigd zijn om het zoeken naar een assistent wat weg te schuiven.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:00

Is er afgesproken hoe lang je dit compromis weer vol moet houden? En de nacht dat je vrij bent ook echt vrij bent? Want anders is het een druppel op de gloeiende plaat en lig je straks een paar jaar eruit met een burn out en reken dan maar dat je baas je dan alsnog probeer eruit te werken:)Want dan kost je veel geld.

Ik zou zeggen kijk eens naar een vakantie die je gaat nemen zonder telefoon of wat ook. En zeg dik een week liefst 2 om op te laden? En spreek een datum af met je werkgever wanneer je die neemt. En dan ook echt onbereikbaar voor alles/ Als het pas 1 jaar later kan:) neem aan dat je vakantie dagen hebt en die ook nog niet hebt kunnen opmaken? Die vervallen altijd 1 juli? Dus dan ben je ze gewoon kwijt tegenwoordig. handig voor je baas maa rniet voor jou. waarom die regel is ingezet is omdat een mens vakantie dagen nodig heeft en rust nodig heeft van werk. Neemt je baas ook:)

Zorg dat je daar naar kijkt voor 1 juli en denk dat je dan per direct lange tijd vrij kan nemen:) Zeker dan toch tot 1 juli:0 Want volgens de wet moet je baas je ook de gelegenheid geven om om vakantie te nemen.

ik zou zeggen...regel dat voor jezelf. Jij hebt er niets aan als je straks onderuit gaat voor langere tijd. En jou werkgever maakt het niet uit want reken maar dat die binnen 1 week een nieuwe assistente heeft dan:)

Of heb lef en stel je baas een eind termijn dat er een nieuwe assistent moet zijn desnoods uitzendkracht tot er een nieuwe vast kan komen. En als hij niet regelt jezelf 3 maanden overspannen meld want dat ben je toch al bijna zo:0 Of zelfs ontslag neemt. dan kan je eens zien hoeveel waardering je werkgever echt voor je heeft als je zoiets doet;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:07

Je bent nog onvoldoende voor jezelf opgekomen.
Laat niet over je heen lopen!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:52

Als ik alle reacties zo lees vraag ik mij af of de mensen met kritiek op TS wel weten hoe het is om 's nachts te werken. Dat is toch echt wel heel wat anders dan 9 uur werken van 8 tot 6. 's nachts werken breekt je gewoon op.

@ TS, ik zou echt nog wat meer op je strepen gaan staan! 1 nacht in de week vrij is nog belachelijk weinig!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:53

Koekeroekus schreef:
Als ik alle reacties zo lees vraag ik mij af of de mensen met kritiek op TS wel weten hoe het is om 's nachts te werken. Dat is toch echt wel heel wat anders dan 9 uur werken van 8 tot 6. 's nachts werken breekt je gewoon op.

@ TS, ik zou echt nog wat meer op je strepen gaan staan! 1 nacht in de week vrij is nog belachelijk weinig!

Niet een hele nacht, maar wel van 04.00 tot een uur of 13/14.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:21

Jij wordt toch betaald voor deze extra uren hoop ik?