NoorW schreef:Nou zit er een verschil tussen hoogbegaafd en hoogintelligent. Hoogintelligent ben je bij een IQ van 130 of meer (in de meeste testen). Bij hoogbegaafdheid komt meer kijken, dan heb je ook dat hoge IQ, maar je bent empatischer dan gemiddeld, je hebt vaak een beetje andere humor, hele brede interesse en je bent goed in veel dingen. Daarnaast ben je creatief, kom je sneller of tot andere oplossingen voor problemen dan gemiddeld, heb je doorzettjngsvermogen, etc etc. Het is dus niet te testen met een IQ test alleen.
Wat je zegt over het komen tot oplossingen.
Hebben jullie er ook last van dat je alles van allerlei verschillende kanten kunt bekijken? En ook volledig kunt begrijpen? Waardoor je moeilijk zelf een mening kunt vormen over een punt. Ik kan me altijd vinden in de meningen of de realiteit van een ander (over bijvoorbeeld politieke punten maar bijvoorbeeld ook wanneer iemand een misdaad pleegt). Mijn brein slaat dan op hol. Mijn empatisch vermogen is inderdaad behoorlijk groot.
En dan bedoel ik ook dat zelfs al zou ik zelf een andere mening hebben, ik helemaal begrijp waarom iemand anders een andere mening heeft. En daardoor eigenlijk altijd een beetje onzeker ben.
Daardoor focus ik me liever op feiten. Die zijn wat ze zijn.
Ik heb wel altijd sterk te neiging om te willen weten waarom iets is zoals het is.
(Het is maar goed dat ik geen rechter wilde worden
ik denk dat ik teveel begrip kan opbrengen voor mensen).
Intelligent zijn maakt je niet perse slim trouwens.