Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:50

Toch vind ik dat verhaal van de babymelk best raar... dat je als klant ineens niet zelf mag weten wat je koopt is best wel een vrij grote inbreuk op de normale gang van zaken, toch?
Ik weet niet hoe normaal ik het zou vinden als de supermarkt ineens zou zeggen dat ik te vaak soep koop ofzo.
(En volgens mij kun je best van een hoger nummer naar een lager, alleen niet altijd omgekeerd.)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:11

Dat heeft te maken met het feit dat Chinezen onze nutrillon naar het buitenland gingen exporteren en wel op zo'n grote schaal, dat er voor de NL baby's niet genoeg meer te krijgen was.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:25

Wat ik in het hele zegeltjes verhaal nooit zo goed snap is:

ER zijn ook klanten, zoals ik, die geen zegeltjes sparen.
Als iemand een zegeltje vraagt om zijn kaart vol te krijgen, snap ik dat probleem niet zo.

Is het geen idee om een grabbelton met overgebleven zegeltjes te maken?
Dan kan iemand die net een zegeltje mist er eentje pakken.

En aan het einde van de rit, doneer je de overgebleven zegeltjes aan bv een blijf van mijn lijf huis of iets dergelijks.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 11:27

Wat ikkedus zegt.

Er word bij ons zo veel opgekocht door chinezen (het zijn altijd dezelfde bij ons) dat klanten met echt kleine kinderen niks meer hadden. Zelfde geld dat wij de regel hebben max 4x dezelfde aanbieding per klant. Omdat er anders gewoon niks overblijft voor een ander.

Wanneer ze 3x per dag komen om nutrilon te kopen (en ik snap best dat mensen met een tweeling bijvoorbeeld 2 pakken nutrilon nodig hebben omdat het gewoon heel hard gaat, daar zijn we ook echt niet moeilijk in, maar dan laten wij de klant het in 2en afrekenen), en vaak komen ze ook nog met zn 2'en zodat ze allebei een pak kunnen halen (wat wij dus ook weigeren aangezien ze samen binnenkomen en vertrekken, want er wordt er maar 1 per klant per dag verkocht) dan verkoop je dus 6 pakken aan 1 klant. Laat er in een normaal vak 3 pakken nutrilon passen op 1 rijtje dus dan heb je al te weinig. Nu krijgen wij dagelijks een behoorlijk aantal dozen nutrilon binnen en hebben wij dit apart staan zodat wij dit zelf een beetje kunnen sturen. Gemiddeld hebben we zo'n 20 pakken per soort/nummer staan. Staat het vak vol, krijgen ze echt wel dat pak per dag. Maar staan er nog maar 4 pakken, dan zeggen we eigenlijk gewoon dat hij op is zodat de mensen die het hier wel echt nodig hebben gewoon hun nutrilon kunnen krijgen.

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar toen ik een baby was wilde mijn moeder mij borstvoeding geven. Ik ben toen op het randje dood geweest omdat ik blijkbaar niet voldoende voeding kreeg via mijn moeder. Ik was net optijd in het ziekenhuis anders had ik hier niet meer gezeten. Het zou wat zijn dat je stad en land af moet om die babymelk te kunnen kopen (omdat jij qua borstvoeding niet voldoende voeding kan bieden aan je kindje), en je anders gewoon een dik, vet probleem hebt met kans dat je kindje overleid, omdat alles wordt verscheept naar china.

Dan spreek ik nu voor mij persoonlijk maar ook uit dat principe kies ik ervoor dat wanneer zo'n vak bijna leeg is, ze die nutrilon niet van me mee krijgen, maar ik deze verkoop aan mensen die het hier wel echt nodig hebben..

Als cassiere krijg je dat heel goed mee, hoevaak iemand komt voor een bepaald product, of die persoon wel echt die kleine kindjes heeft of niet, vaste klant of niet, koopt die persoon al zijn boodschappen bij ons of alleen die ene aanbieding en al die dingen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 11:37

A3a1 schreef:

Als iemand een zegeltje vraagt om zijn kaart vol te krijgen, snap ik dat probleem niet zo.

En aan het einde van de rit, doneer je de overgebleven zegeltjes aan bv een blijf van mijn lijf huis of iets dergelijks.

Probleem met dingen die 'gratis' zijn: er zijn altijd mensen die er misbruik van maken.
Hebben wij, ik noem even wat, koekjes die we niet goed kunnen scannen of wat dan ook, mogen wij die mee geven tot ze op zijn. Aan iedere klant. Wanneer je deze op je band legt zodat je er zelf makkelijker bij kan zijn er altijd mensen die stiekem nog even een extra pak gratis koekjes mee nemen. Zijn er altijd mensen die dan net familie op bezoek krijgen en geen 6 maar 8 koekjes nodig hebben en dan een extra pak willen. Je krijgt het gratis, wees blij met wat je krijgt.. Waarom dan extra mee willen nemen?

Er zijn ook genoeg klanten die achter iemand staan die niet spaart en wel sparen maar maar voor 5 euro boodschappen doen, die dan even aan de klant ervoor vragen of zij de zegeltjes mogen hebben op het moment dat die klant aangeeft ze niet te willen.

Wanneer je een doos met zegels neerzet omdat andere ze niet willen, zijn er altijd mensen die een hele hand zegels mee nemen. Dat is makkelijk sparen op die manier. Dat kost een winkel een hoop geld :+
De zegels krijg je gratis. Als je boodschappen moet doen voor 25 euro, geef je die 25 euro toch wel uit, en die 2 zegels krijg je er gratis bij. Stel je hebt 10 zegels nodig, en je doet voor 100 euro per maand boodschappen heb je met een maand je kaart vol en ontvang je een behoorlijke korting op een bepaald product, of het product ontvang je gratis, ligt maar net aan de actie natuurlijk.

De zegels krijg je er als extra bij. En zeker als je er geen extra boodschappen voor doet is het een leuke actie. Waarom dan een grabbelton mee geven en als winkel zijnde het risico lopen dat mensen dat ene product laten liggen om wel die 3 zegels te krijgen omdat ze er anders maar 2 krijgen. Als winkel ben je dan toch gek als je dat doet? :+

Ik snap het wel hoor, maar ik ken mijzelf, en ik zou me als een jekker irriteren aan de 'hazen' onder ons die er misbruik van maken..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:54

Tja, maar uiteindelijk is dat jouw probleem dat jij je er aan doodergert *D

Ik snap de heisa niet om die paar zegeltjes als iemand er om vraagt.
Er wordt gedaan alsof je die uit je eigen zak moet betalen.
Ook vind ik het niet erg eerlijk als iemand die je mag het wel krijgt, de ander niet.

Gelijke monniken, gelijke kappen, dat geld ook voor klanten.

Als iemand te dicht in je prettige ruimte komt, kun je ook vragen of hij een stap naar achteren wil doen.
Dat vraag ik ook aan opdringerige verkoopsters, die in mijn zone komen om me hun spullen te verkopen.

Gewoon een beetje klantvriendelijk en coulant zijn, is het halve werk.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:10

Bij ons gebeurd het 9 van de 10x dat als iemand de zegels niet wilt, zelf aan de volgende klant vraagt spaar jij de zegels of wil jij ze hebben?

Mooi opgelost.
Toen ik nog alleen woonde kreeg ik nooit een spaarkaart vol.
Maar als mensen voor je de zegels niet nemen en je krijgt ze...Dat is mooi mee genomen.

Vragen heb ik nooit gedurfd.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:18

Ja, vraag het ook vaak, maar idd veel die niet hoeven.
Meestal vraag ik een kaart en plak ze daar op, leg ze vervolgens in het zicht.

Maar als iemand 1 of paar zegeltje vraagt, snap ik de heisa niet zo.
Als vaste klant moet dat toch gewoon kunnen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:19

Ik vraag dan wel aan klanten of ze ze sparen of meestal geven de klanten ze weg. Soms hoor ik wel eens de vraag of een klant die bij mij afrekend of ik wat extra zegeltjes mee wil geven. Dat is leuk voor 3 keer maar de hele dag door word strontvervelend. Er word vaak vergeten dat alles geregistreerd word als ik draai, van de 123 plu gebruiken tot het gebruiken van de algemene bonuskaart.
Zo zou m'n leidinggevende zich achter haar oren gaan krabben als ik meer zegels meegeef dan in het bakje zit.
En ik ben echt de rotste niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:21

Ik zou het niet eens durven om extra zegels te vragen, de brutaliteit zeg... Het is een service en geen recht dat je ze krijgt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:23

A3a1 schreef:
Ja, vraag het ook vaak, maar idd veel die niet hoeven.
Meestal vraag ik een kaart en plak ze daar op, leg ze vervolgens in het zicht.

Maar als iemand 1 of paar zegeltje vraagt, snap ik de heisa niet zo.
Als vaste klant moet dat toch gewoon kunnen.

Dus geeft het jou maar het recht om extra dingen te krijgen?
Ik heb zat vaste klanten maar als je het echt zwart op wit gaat bekijken zou iemand die voor 9,98 boodschappen heeft geen recht hebben op een zegel

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:24

Volgens mij Purney heb jij gewoon een pesthekel aan klanten.
Ik hoor je echt alleen maar onvriendelijke dingen zeggen, wordt het niet gewoon tijd om een andere baan te zoeken?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:25

We gaan wel erg off topic zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:37

Purny, wat ik dan alleen niet snap.. Je wil principieel geen bonuskaart scannen als iemand die niet heeft, want dat is tegen de regels. Maar als iemand 19 euro afrekent wil je diegene wel 2 zegels geven ipv 1. Maar dat is toch ook tegen de regels dan? Wat is dan het verschil tussen die kaart en die zegels? Ben ik oprecht benieuwd naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:42

A3a1 schreef:

Zegels zijn eigendom van de winkel.
Geef je extra zegels weg? Dan is het officieel diefstal, dit omdat je 'geld' weggeeft. (Tis toch ook niet zo dat ik achter de kassa zit, een klant 5 cent tekort heeft en ik zeg: 'neem maar mee!'?)

Nu zal het qua zegels niet zo mal lopen dat ze je bestempelen als dief als je een zegeltje extra geeft :P Maar het gaat uiteraad om het idee. En bij ons werden de zegels ook via de computer geregistreerd.

Ik gaf wel zegels als een persoon niet spaart en vertelde dat de zegels wel naar de volgende klant kunnen. De klant accepteerd de zegels maar geeft ze weg. Dat is legaal.
(Als ik koekjes koop, mag ik de koekjes ook aan mijn familie geven)

En dat is waarom wij geen 'potje' hebben ;)
Er zijn wel klanten die niet sparen maar de zegels bij de spaarkaarten leggen. Ook prima!

Terug naar het onderwerp.. Ik heb zo snel niet nog iets te vertellen :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:44

A3a1 schreef:
Volgens mij Purney heb jij gewoon een pesthekel aan klanten.
Ik hoor je echt alleen maar onvriendelijke dingen zeggen, wordt het niet gewoon tijd om een andere baan te zoeken?

Nee hoor ik vind m'n baan leuk. Maar als klanten eigen regels gaan opstellen vind ik minder leuk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:46

Anoniem schreef:
Purny, wat ik dan alleen niet snap.. Je wil principieel geen bonuskaart scannen als iemand die niet heeft, want dat is tegen de regels. Maar als iemand 19 euro afrekent wil je diegene wel 2 zegels geven ipv 1. Maar dat is toch ook tegen de regels dan? Wat is dan het verschil tussen die kaart en die zegels? Ben ik oprecht benieuwd naar.

Er zijn ook klanten die de zegels niet sparen. En m'n kassawerk word geregistreerd. Dus heb ik geen zin om me te moeten verantwoorden waarom ik zo vaak de algemene kaart gebruik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:48

Maar houd jij dan bij hoeveel zegels er niet gebruikt worden waardoor je de zegeltjes weg kan geven aan wie jij vind dat dat wel mag?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:50

Ik heb het idee dat ze bij de AH in 'mijn' dorp eigenlijk ook niet de algemene kaart mogen gebruiken.
Sommige cassières gebruiken een nieuwe bonuskaart, die hebben ze standaard op voorraad liggen. Andere vragen aan de eerst volgende in de rij of ze de bonuskaart mogen lenen.

Het lijkt me lastig om als cassière in zo'n bocht gewrongen te worden. AH heeft als beleid dat de bonuskaart benodigd is, maar als cassière moet jij dat gaan vertellen aan de klant. Lijkt me geen pretje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:54

Anoniem schreef:
Maar houd jij dan bij hoeveel zegels er niet gebruikt worden waardoor je de zegeltjes weg kan geven aan wie jij vind dat dat wel mag?

Ik heb geen zin om mijn hele functioneren aan jou te gaan verantwoorden. Als een klant ze niet spaart geef ik ze aan de volgende klant. En nu hou ik erover op. Wat een gezeik zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:57

Het was geen vraag om te verantwoorden, was gewoon een vraag uit interesse over het hoe en waarom.

Maar goed. Ik ben blij dat jij het meer naar je zin hebt op je werk dan dat je op bokt laat blijken :')

Hier vanmorgen weer zonder bonuskaart korting gehad. Schandalig. En het viel ze zelfs op dat ik een andere kinderwagen had :')

Verder geen rare dingen eigenlijk waar ik werk. Ja, een man die vroeg als hij iets voor mij zou mogen kopen, wat ik dan graag zou willen qua sierraad (werk in een sierraden winkeltje). Heb maar stug gevraagd of het voor zijn dochter of voor z'n vrouw was waar hij iets voor zocht zodat ik hem daarmee kon helpen.

Uiteindelijk zocht hij iets voor z'n vrouw maar mocht ik ook wel wat uitkiezen. Vond het heel lief, maar heb toch bedankt :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:04

Ik hou wel van m'n werk. Maar als je best veel gezeik krijgt van klanten is het op een gegeven moment niet meer leuk. Ik gebruik nu ook gewoon de algemene kaart als de klant hem echt niet bij zich heeft maar meld dan wel dat ze hem echt mee moeten nemen. Die instructie heb ik ook gekregen van hogere hand.
Gelukkig heb ik nog geen klachten gehad.
Bij ons staat service heel hoog in het vaandel. Ligt ook aan de wijk. En heel soms maken klanten er gewoon misbruik van.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:07

Ik werk ook achter de kassa en wij hebben van die betaald stickers die klanten dan op een kratje bier moeten plakken zodat wij kunnen zien of ze betaald zijn of niet.
Nu was er zo'n mannelijke klant die kwam naar me toe ( ik was bezig met de bloemen ) en plakte die sticker recht op mijn voorhoofd. Ik schrok me helemaal rot, en hij zei ' zo nu ben JIJ betaald, kom maar eens even met mij mee dan kunnen we spannende dingen samen gaan doen' en hij trok mij letterlijk mee.
Ik ben serieus gewoon gaan schreeuwen dat hij mij nu los moest laten maar dat deed hij niet. Gelukkig heeft een collega de leiding gevende geroepen en heeft hem de winkel uitgestuurd, wat een rare ervaring was dat :=

Ik heb ook zo vaak gehoord dat klanten mij wel even op zouden wachten rond sluitingstijd want dan konden we 'wat leuks gaan doen'. Nou nee bedankt. Het is dan toch griezelig als je savonds in het donker de winkel verlaat. Wat als hij er wel staat

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:25

SindyKaya: heel verstandig dat je hebt geschreeuwd. En dit zijn dingen die volgens mij ook echt over wettelijke grenzen heengaan, totaal niet aanvaardbaar, in de verste verte niet, dus als de politie ervoor geroepen wordt is dat ook prima. (Hoe haalt zoiemand het in z'n hoofd?)

(Is best een idee eigenlijk: 'bij ongewenste intimiteiten bellen we altijd de politie' - net als bij winkeldiefstal.)

Joaltijd schreef:
Geef je extra zegels weg? Dan is het officieel diefstal, dit omdat je 'geld' weggeeft. (Tis toch ook niet zo dat ik achter de kassa zit, een klant 5 cent tekort heeft en ik zeg: 'neem maar mee!'?)

Zulke grote woorden... zo dramatisch is het niet. En ik hoop eigenlijk dat als er eens iemand 5 ct tekort heeft, daar ook niet zo dramatisch over wordt gedaan.

(Wat betreft koopzegels is dat al iets anders, maar zeker gewone zegels, gebruik dan alsjeblieft de zegels die ik niet neem om dat allemaal een beetje redelijk te houden. Net als mijn wuppies of dierenplaatjes - lang niet iedereen wil ze, dus een beetje ruimte om wat flexibel te zijn mag er best zijn.)

Overigens is dat iets anders dan iemand die extra zegels *eist*.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:39

Misschien een idee om weer verder te gaan waar het eigenlijk over ging klanten/gasten die je ongemakkelijk laten voelen. En niet over zegeltjes en spaarkaarten.