VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manonnevot

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:08

Ik heb het over Grieks en wiskunde, over de meetkunde van Euclides, wat we precies gaan onderzoeken weten we nog niet :')

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:56

Mijn pws gaat over biologie en gym, we onderzoeken wat de beste herstelmethode is na een zware fysieke inspanning. Is een best lastig onderwerp, maar wel heel leuk! Ik heb vorige week mijn voorlopige versie ingeleverd, de theorie is zo goed als af en met het verwerken van de resultaten zijn we nog bezig.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:34

Ik/wij doe(n) kort door de bocht onderzoek naar etische/morele vraagstukken, we hebben nog 3 weken tot het theoretisch deel af moet en we moeten nog griezelig veel doen :P

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:41

Ik zit ook in V6!
Met het profiel NG, met aardrijkskunde, informatica, Duits en wiskunde A.
Ik las net al een reactie van iemand die op kamers wilde en het ook lastig had met zijn paard.
Hier hetzelfde verhaal..
Of alleen dan nog in het weekend of verkopen :(
Mijn pws gaat over de invloed van geraffineerde suikers in het dieet bij diabetes.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:51

Wij doen onderzoek naar de invloed van grote grazers op een natuurgebied.
Ik merk ook dat V6 echt wel drukker is. Ik zou dan ook nodig wat meer moeten gaan doen, maar het lukt me nog niet echt om me daartoe te zetten. Ik doe soms dagen niets voor school waardoor ik dan later ineens weer heel veel moet doen. Dus een beetje beter plannen zou misschien een goed idee zijn :j

Over dat paard en op kamers: Waarom zou je je paard niet mee kunnen verhuizen naar de stad waar je gaat studeren?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:43

WillBokkers schreef:
Ik zit ook in V6!
Ik las net al een reactie van iemand die op kamers wilde en het ook lastig had met zijn paard.
Hier hetzelfde verhaal..
Mijn pws gaat over de invloed van geraffineerde suikers in het dieet bij diabetes.

Jep dat was ik! Moeilijk he :(:)

En waarom het een moeilijke keus is, omdat ik nu hulp heb van hele flexibele mensen als ik op vakantie ben of niet kan. Ook omdat het belangrijk vind om ook tijd te hebben voor een sociaal studentenleven :)

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:22

Ik doe mijn PWS over non-verbale communicatie, toegespitst op lichaamstaal. Ik betrek paarden er (natuurlijk :Y) ) bij!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:53

AnnevM schreef:
WillBokkers schreef:
Ik zit ook in V6!
Hier hetzelfde verhaal..

Jep dat was ik! Moeilijk he :(:)

En waarom het een moeilijke keus is, omdat ik nu hulp heb van hele flexibele mensen als ik op vakantie ben of niet kan. Ook omdat het belangrijk vind om ook tijd te hebben voor een sociaal studentenleven :)

Precies ook mijn dilemma..
Ik moet voor als ik ze zou houden ook nog een goede verzorgster zoeken voor 5 dagen per week, dat is ook niet gemakkelijk.

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:57

Ik doe mijn PWS samen met een vriendin over de invloed van opvoeding van kinderen op de maatschappij.

@Thirza_99 Ik heb precies hetzelfde als jouw... ik plan ook voor geen meter. Ik doe door de weeks niets en moet dan op zondag nog zo veel doen.. :(

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:37

Ik deel mijn Haf met mijn zusje (nu 4VWO), maar die heeft het ook druk, ik zou niet alles op haar af willen schuiven. Verzorgsters wil ik eigenlijk niet, ik ben zelf verzorgster geweest voor zo lang, ik weet hoe het voelt en ik ken de voor- en nadelen.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:01

Wat dat aangaat ben ik wel blij dat ik geen eigenpaard heb en die beslissing niet hoef te nemen. Nou zou ik so wie so nog thuis willen blijven wonen en in utrecht studeren en dat is vrij dicht bij elkaar waardoor het mijn inziens geen probleem zou moeten zijn.
Heb wel een bijrijdpaardje voor drie keer in de week en ben niet van plan dat op te geven of daarmee te stoppen, denk ook niet dat dat nodig gaat zijn :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:12

Is er hier iemand met ook de plannen om een tussenjaar te nemen en naar Engeland/VS te gaan nog een jaartje naar school oid?

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:44

Yasmijntje schreef:
Is er hier iemand met ook de plannen om een tussenjaar te nemen en naar Engeland/VS te gaan nog een jaartje naar school oid?

Is wel in mij opgekomen, lijkt mij een super gave ervaring! Wel erg duur.

Deze zomervakantie gewerkt in Canada, dat is mij erg goed bevallen. Misschien wil ik wel naar het buitenland om te werken.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:24

Yasmijntje schreef:

Het lijkt me heel gaaf om naar Engeland te gaan maar dat ga ik denk ik niet doen.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:11

Hier is het druk vanwege sport op een hoog niveau, veel verslagen, veel werken en een PWS schrijven, maar het komt allemaal goed en zolang alles goed gaat en leuk blijft maak ik mij geen zorgen.

Ik had nog een vraagje, zouden jullie mij willen helpen bij mijn PWS door het invullen van de enquête?

http://www.survio.com/survey/d/Y7S5O7G1R7E1V2C6O

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:38

Ayla_4Ever schreef:
Hier is het druk vanwege sport op een hoog niveau, veel verslagen, veel werken en een PWS schrijven, maar het komt allemaal goed en zolang alles goed gaat en leuk blijft maak ik mij geen zorgen.

Ik had nog een vraagje, zouden jullie mij willen helpen bij mijn PWS door het invullen van de enquête?

http://www.survio.com/survey/d/Y7S5O7G1R7E1V2C6O

Gedaan!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:41

Heb de enquête voor je ingevuld!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:12

Ik had gisteren de eindwerkstukpresentaties van mijn klas. Mijn eigen presentatie ging erg goed (4 uur voordat de presentaties van start gingen had ik mijn generale, die eindigde in een mental break-down...).
In de pauze en vandaag op school kwamen er leraren en ouders naar mij toe om te zeggen dat ze mijn presentatie heel bijzonder vonden. Ik had niet verwacht dat iets waar ik zo bang voor was (presenteren), zou resulteren in zoveel positieve feedback en energie.

Mijn klasgenoten hebben het ook allemaal zo goed gedaan! Bijzondere sfeer en zo leuk! Een paar mensen hebben mij zelfs aan het huilen gekregen, zo ontroerend mooi!

Onze eindwerkstukken worden beoordeeld op basis van je theoretisch -en praktisch deel, je presentatie en je proces.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:43

Biscuitje schreef:
Ik had gisteren de eindwerkstukpresentaties van mijn klas. Mijn eigen presentatie ging erg goed (4 uur voordat de presentaties van start gingen had ik mijn generale, die eindigde in een mental break-down...).
In de pauze en vandaag op school kwamen er leraren en ouders naar mij toe om te zeggen dat ze mijn presentatie heel bijzonder vonden. Ik had niet verwacht dat iets waar ik zo bang voor was (presenteren), zou resulteren in zoveel positieve feedback en energie.

Mijn klasgenoten hebben het ook allemaal zo goed gedaan! Bijzondere sfeer en zo leuk! Een paar mensen hebben mij zelfs aan het huilen gekregen, zo ontroerend mooi!

Onze eindwerkstukken worden beoordeeld op basis van je theoretisch -en praktisch deel, je presentatie en je proces.

Watvoor presentaties waren dat dan? Onze werkstukken zijn vaak goed, maar niet om door ontroerd te raken.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:35

Bij ons heeft (bijna) iedereen een persoonlijke motivatie tot het kiezen van een onderwerp. Persoonlijke connectie tot een onderwerp zorgt voor een speciale sfeer.

En wat ik al zei: wij maken een praktisch deel. Dit kan een toneel/muziekstuk zijn, iets wat je gemaakt hebt bij teken/schilderen, houtbewerking, smeden.
De Vrije school leerlingen hebben soms 'zweverige' onderwerpen voor hun eindwerkstuk.

Een meisje uit mijn klas had een filmpje gemaakt over haar zoektocht naar geluk en het geluk wat ze had gevonden, zo mooi en ontroerend!
Een jongen uit mijn klas had het over hoe wij omgaan met vluchtelingen, hij zong een heel zielig liedje aan het begin van zijn presentatie.
Ja, dan ben ik aan het janken! :+

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:24

Biscuitje schreef:
Bij ons heeft (bijna) iedereen een persoonlijke motivatie tot het kiezen van een onderwerp. Persoonlijke connectie tot een onderwerp zorgt voor een speciale sfeer.

En wat ik al zei: wij maken een praktisch deel. Dit kan een toneel/muziekstuk zijn, iets wat je gemaakt hebt bij teken/schilderen, houtbewerking, smeden.
De Vrije school leerlingen hebben soms 'zweverige' onderwerpen voor hun eindwerkstuk.

Een meisje uit mijn klas had een filmpje gemaakt over haar zoektocht naar geluk en het geluk wat ze had gevonden, zo mooi en ontroerend!
Een jongen uit mijn klas had het over hoe wij omgaan met vluchtelingen, hij zong een heel zielig liedje aan het begin van zijn presentatie.

Wat grappig zit je op een vrije school? Ik heb op de basisschool gezeten (dit beviel me wel) en op de middelbare de eerste 3 jaar, dit was voor mij echter zo'n slechte ervaring dat ik geswitcht ben van school. Maar de eindwerkstukken waren idd wel altijd heel anders en bijzonder!

Ik heb net ook mijn presentatie gehad en voor mijn gevoel ging het wel goed... Nu even t cijfer afwachten natuurlijk haha

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:45

Merelll schreef:
Biscuitje schreef:

Wat grappig zit je op een vrije school? Ik heb op de basisschool gezeten (dit beviel me wel) en op de middelbare de eerste 3 jaar, dit was voor mij echter zo'n slechte ervaring dat ik geswitcht ben van school. Maar de eindwerkstukken waren idd wel altijd heel anders en bijzonder!

Ik heb net ook mijn presentatie gehad en voor mijn gevoel ging het wel goed... Nu even t cijfer afwachten natuurlijk haha

Yep, Vrije School. Ik heb de basisschool niet gedaan. De middelbare vind ik super leuk, behalve dat sommige dingen bij mij op school zo hectisch en onduidelijk geregeld zijn!

Ik heb na de herfstvakantie een reflectie gesprek met mijn begeleidster, ik ben benieuwd!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 11:53

Ik probeer alles zo goed mogelijk bij te houden voor zover dat lukt met mijn toch wel luie instelling, maar soms heb ik van die dagen dat de muren echt op me af lijken te komen... (bergen) (moeilijk) huiswerk, kleine toetsjes, pws, engels boeken, nederlands boeken en toetsweek in zicht.. daarnaast nog een beetje proberen te werken, naar de manege gaan en af en toe iets sociaals doen met vrienden of meegesleurd naar een familiefeest terwijl ik eigenlijk geen tijd heb en wil huilen van de stres om vervolgens opgelucht te zijn dát ik niks kan doen op dat moment en even 'vrij' te zijn.. om de volgende dag zorgeloos door te brengen en niet eens aan school te denken..

Help :')

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:44

Herkenbaar! Plan even een me-avondje in: yogha oefeningen, thee en vroeg naar bed.

En daarna: geen idee _O-
Boeken lezen waar je kan (voor het slapen, tijdens eten) en prioriteiten stellen?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:34

@biscuitje bij mij paste de manier van leren gewoon helemaal niet, ik heb echt veel structuur nodig en die had ik daar te weinig, wel vond ik het creatieve stuk ontzettend leuk!

@kirstenhorse super herkenbaar... nu vakantie maar volgende week toetsweek met toetsen van 2uur ipv 1uur... dus meer leren dan echt vakantie vieren helaas, is volgende vakantie weer net zo gepland, dus dat is best vervelend (zacht uitgedrukt)