Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:24

Ik heb een afstudeerplek *\o/*
Ontzettend leuk bedrijf waar ze me veel vrijheid geven om me te ontwikkelen in wat ik zelf graag wil en met de mogelijkheid om daar uiteindelijk als consultant te komen werken :))
De details van de opdracht moeten we nog uitwerken maar voor de kerstvakantie zal dat waarschijnlijk geregeld zijn.

Succes met het zoeken naar een opdracht!
Ik vond het zelf ook erg moeilijk maar door met mijn stagedocent en het bedrijf te brainstormen zijn we al een eind gekomen :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:39

35 mailtjes verstuurd en 30 keer nee gehad, gaat lekker *\o/*

karlli

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:44

@xMaxxiee Lastig zeg! Er zijn geen opstaande plaatsten/opdrachten beschikbaar bij zorginstellingen die gaan/willen bouwen die nog vacatures open hebben? Vanuit school zijn er verschillende plekken om open vacatures te delen, hebben jullie niet zoiets? Of nog ergens contacten binnen een netwerk vanuit school?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:49

School heeft een beperkt aantal opdrachten beschikbaar waarvan er al een hoop vergeven zijn, of een hoop in de richting van logistiek..
Verder wil school graag dat je je eigen netwerk gebruikt en wil daar dus zo min mogelijk in helpen. Maar bij de organisaties van mijn contacten hebben ze geen tijd :n

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:52

Hmmm bummer, snap wel dat school dat je zo veel mogelijk via eigen netwerk wilt werken maar dat maakt het er niet makkelijker op -O-

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:09

Ik meld me ook hier! Februari 2017 start ik met mijn bachelor scriptie voor 4 maanden en studeer dus in juni af. Vind het maar spannend hoor! ik had nog best wel even door willen studeren, heb het wel naar mijn zin waar ik nu zit :+ .
Maar gelukkig heb ik een leuke plek gevonden voor mijn scriptie dus ik heb er wel zin in :)

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:41

Ik start vanaf volgende week met afstuderen. Spannend! Zijn er meer mensen die er best wel tegenop zien?

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:48

xLiez schreef:
Ik start vanaf volgende week met afstuderen. Spannend! Zijn er meer mensen die er best wel tegenop zien?

Ik zie er vreselijk tegenop omdat ik zo gigantisch veel moet doen om af te studeren!

- Scriptie
- Startbekwaam dossier
- Startbekwaam assessment
- Minor
- Vakken van vorig jaar
- Vakken van dit jaar
- Stage van 2 dagen per week -O-

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:09

Ik zie er ook enorm tegenop ondanks dat ik niet kan wachten om klaar te zijn.
Het is meer dat het inderdaad zo veel is..
Wij moeten onze scriptie alleen schrijven, daarnaast 3 dagen per week stage lopen en 1 dag school. Bij de stage moeten we ook een heel stageplan schrijven en de leerdoelen behalen. Best wel weer een pittig half jaar denk ik..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:15

Ik kijk er ook heel erg tegen op... ben best slecht met verslagen. Lessen enzo heb ik de motivatie voor maar thuis uit mijzelf zonder echte deadline aan een verslag werken....

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:07

Ik loop nu vast bij mijn onderzoeksvraag en deelvragen :Z
Steeds denk ik dat mijn onderzoeksvraag goedgekeurd is voor mijn PP docente, en de keer erna heeft ze weer feedback erop.

@Annenas: Ja hebben wij ook, zoiets. Alleen dan een heel jaar lang. 4 dagen in de week stage, vaak op vrijdag 1 of 2 lessen op school en dan moeten we ook nog het profilerings project maken.
En ook nog voor stage (reflectie)verslagen schrijven, alle bijbehorende werkzaamheden op stage, inclusief sessies voor cliënten voorbereiden en rapporteren, evalueren enz....
Vaak denk ik dan ga ik 's avonds aan mijn onderzoek werken, maar vaak ben ik al zo gesloopt door stage, dat ik mijn concentratie daar echt niet voor heb. Ben nu in het weekend eraan aan het werk.

Gelukkig stelt mijn docent wel soort van deadlines voor de tussenstappen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 22:50

Gamova: klinkt als de pabo? Met stage etc.

Bij mijn studie hebben we het onderzoek en twee vakken (iets met ondernemerschap en dilemma's). Het onderzoek is 20 EC en die andere twee vakken 5 EC per vak.

Wij hebben inmiddels de literatuur en methode afgerond. De praktijk bestaat uit verschillende gedeeltes (ontwerponderzoek). Het eerste deel is nu af en we zijn nu bezig met het tweede (en laatste) deel van de uitvoering. Het is allemaal zoveel werk! Maar ik ben wel blij dat het hele theoretische gedeelte af is.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:05

@CarolienR

Lero; leraar middelbaar onderwijs. Biologie in mijn geval!
Zal inderdaad vergelijkbaar zijn met pabo qua afstudeeronderdelen!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:57

Ik heb sinds vorige week ook een plek om af te studeren! Wat was ik opgelucht zeg, viel echt een last van mijn schouders af. Morgen ga ik weer langs om het 1 en ander door te spreken zodat ik mijn startdocument kan schrijven.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:10

Lekker gevoel is dat hé? :)

Ik heb in januari een gesprek staan met het afstudeerbedrijf om de details te bespreken

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:13

Ik meld me ook!

Ik ben momenteel druk bezig met afstuderen. Nu laatste twee weken op stage. En dan in januari als het goed is mag ik mijn verdediging doen!

Ik ben in februari gestart met mijn opleiding, vandaar dat ik ook in deze tijd afstudeer.
Iedereen die moet gaan afstuderen, heel veel succes!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:12

Wow Annenas, dat lijkt me echt heel pittig! Wat heb je dan de andere helft van je laatste jaar? Voor hoeveel EC heb je stage en scriptie?

Fijn dat je een afstudeerplek hebt V_eraa! Wat ga je doen? :)

Spannend Hanneke, eind is in zicht dus! :D

Wij hebben alle resultaten voor onze scriptie verzameld. Dat moet deels nog uitgewerkt worden. En daarna de conclusie en discussie nog. Gelukkig geeft onze begeleidster heel veel feedback (zowel positief als opbouwend), dus daar hebben we echt veel aan! :) Maar het einde komt zo wel in zicht.
Maandag over een week nog een tentamen van een ander vak. Daar moeten we daarnaast nog 4 verslagen voor schrijven en een discussie voeren en daar ook weer bij iedereen feedback op geven. Gaat behoorlijk wat tijd in zitten.. := Gelukkig is het eerste stuk daarvan voor mij voldoende! :)

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:17

Fijn dat je begeleidster zoveel feedback geeft.

Ik zit wat dat betreft qua feedback best lastig. Mijn project is hartstikke breed, en valt dus over meerdere afdelingen. En mijn begeleider valt onder geen van deze afdelingen. En bij de docent van school hoef ik al helemaal niet aan te kloppen. Wat een koekwaus is dat.

Elke persoon welke ik heb gesproken over mijn onderzoek koppel ik terug wat ik heb ondervonden. Zo weet ik dat mijn onderzoek inhoudelijk correct is. Maar het maakt het wel een stuk uitdagender.

Verder is mijn begeleider van stage wel heel goed in het corrigeren van mijn teksten. Want dat is ook een zwakke kant van mij. Daar heb ik wel veel baat bij! Maar inhoudelijk is het minder. Maar buiten dat vind ik het wel super leuk om binnen dit bedrijf stage te lopen. En ik heb al zoveeel geleerd. Ik werk nu in de metaalbranche, terwijl ik daar nog nooit wat mee van doen had. Dus leerzaam is het zeker.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 12:57

Feedback blijft lastig zo te lezen.

Wij doen een heel specifiek onderzoek met allerlei medische termen erbij. Met een sociale studie begrijpt de helft de termen niet, wat logisch is. Daarom hebben we bij bijna alle termen aangegeven wanneer ze uitgelegd worden, maar dit is voor docent van school en studenten niet duidelijk genoeg.
Nu maar even nadenken hoe we dat kunnen oplossen. Opdrachtgever + belanghebbenden snappen de termen wel.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:28

CarolienR schreef:
Feedback blijft lastig zo te lezen.

Wij doen een heel specifiek onderzoek met allerlei medische termen erbij. Met een sociale studie begrijpt de helft de termen niet, wat logisch is. Daarom hebben we bij bijna alle termen aangegeven wanneer ze uitgelegd worden, maar dit is voor docent van school en studenten niet duidelijk genoeg.
Nu maar even nadenken hoe we dat kunnen oplossen. Opdrachtgever + belanghebbenden snappen de termen wel.

Oef dat lijkt me ook lastig.

Ik heb dat een klein beetje met de termen uit de metaal. Ik heb voor de begrippen welke ik gebruik over metaal een begrippenlijst opgesteld. Deze komt in de bijlage. Willen ze de exacte betekenis weten dat kunnen ze het daar lezen.
Als het niet direct een meerwaarde heeft voor het verslag kan dat ook prima.

Maar dit verschilt ook weer sterk per opleiding. Binnen de fontys heb je per opleiding al andere eisen. Soms heel verwarrend. Werk namelijk veel samen met andere studenten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:05

@Carolien: Werken voetnoten daar niet bij? :) Weet niet hoor, is maar iets wat in mijn hoofd opkomt haha.

Mijn onderzoeksoriëntatie is nu helemaal goed. Hoewel ik alleen morgen nog ff de nieuwe onderzoeksvraag en deelvragen ga bespreken in de les. Maar verder was ze super tevreden over mijn geschreven aanleiding. Terwijl ze eerst heel veel feedback had. Gelukkig dus goed verwerkt. Dan kan ik eindelijk bijna verder met de volgende stap O:) :P

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:19

Saskiaa_ schreef:
Wow Annenas, dat lijkt me echt heel pittig! Wat heb je dan de andere helft van je laatste jaar? Voor hoeveel EC heb je stage en scriptie?

Fijn dat je een afstudeerplek hebt V_eraa! Wat ga je doen? :)

Spannend Hanneke, eind is in zicht dus! :D

Wij hebben alle resultaten voor onze scriptie verzameld. Dat moet deels nog uitgewerkt worden. En daarna de conclusie en discussie nog. Gelukkig geeft onze begeleidster heel veel feedback (zowel positief als opbouwend), dus daar hebben we echt veel aan! :) Maar het einde komt zo wel in zicht.
Maandag over een week nog een tentamen van een ander vak. Daar moeten we daarnaast nog 4 verslagen voor schrijven en een discussie voeren en daar ook weer bij iedereen feedback op geven. Gaat behoorlijk wat tijd in zitten.. := Gelukkig is het eerste stuk daarvan voor mij voldoende! :)

Stage en scriptie samen is 30 EC
Heb nu vanaf september t/m januari een half jaar mijn minor ook voor 30 EC.

Fijn dat je zoveel feedback krijgt!

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:58

Mag ik me hier ook melden? Ik zit momenteel in het 4e jaar van de pabo en mag dus dit jaar ook afstuderen. Sta twee dagen in de week voor de klas (eindelijk een eigen groep! :D ) en de rest van de dagen vooral flink bezig met alle afstudeeropdrachten, bachelor thesis etc :) Hoop dat ik eind dit schooljaar kan zeggen dat ik afgestudeerd ben!

Ik vroeg me trouwens ook nog iets ander af en die vraag kan ik hier ook mooi stellen: iedereen hier studeert natuurlijk nog en er wonen ook vast nog mensen thuis. Betalen jullie kostgeld en zo ja hoeveel? Kan alleen een topic vinden maar dat gaat over mensen die al werken...

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 17:42

Welkom! Ik woon niet meer thuis, maar werken en afstuderen valt niet mee :o

Vrijdag is bij mij de uitvoering helemaal klaar en is het tijd om alle resultaten te verwerken! Stiekem wel spannend. Over 38 dagen is de deadline al :\

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:01

Succes Carolien!
Melissa, ik woon nog thuis maar hoef (nog?) geen kostgeld te betalen. :)
Een deel van mijn studiefinanciering gaat naar mijn ouders omdat ze mijn studie betalen, maar dat is niet echt kostgeld.