Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:03

Haha, ik ken er ook wel 1.

Ik werkte toen bij walibi en in 1 van die restaurants moet je tafels bijhouden enzo dus ik liep steeds heen en weer met een dienblad om zooi naar achter te brengen. Dus ik had een mooi vol dienblad verzameld en loop daarmee richting klapdeur.

Je raad het al, iemand van de andere kant komt door die deur zetten en gooit hem met geweld open :').

Hele dienblad zo van de arm geschoven. Bleek het ook nog een supervisor te zijn. Oepsie.

Ze kon er wel om lachen maar kreeg wel de opmerking om de volgende keer dat dienblad niet zo vol te stapelen.

Natuurlijk genoot het hele restaurant mee, die mensen hadden allemaal een hart verzakking van dat gekletter :')

Britta31

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:21

Ik liep als preutse 16 jarige stage in een verzorgingshuis.Ging een mijnheer douchen en zeg tegen hem'gaat u mee dan gaan we samen douchen'.Zegt de mijnheer 'leuk dan zeep ik jou rug in en jij die van mij en mag ik ook jou lichaam afdrogen'

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:20

Haha wat heb je daar op geantwoord?

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:10

Britta31 schreef:
Ik liep als preutse 16 jarige stage in een verzorgingshuis.Ging een mijnheer douchen en zeg tegen hem'gaat u mee dan gaan we samen douchen'.Zegt de mijnheer 'leuk dan zeep ik jou rug in en jij die van mij en mag ik ook jou lichaam afdrogen'

Dit gebeurt mij dagelijks.
Ik werk met nog al mondige volwassen mannen ( lees tussen de 50 en 70 ), en nog maak ik regelmatig de opmerking: ' kom we gaan douchen '.

Geen verstandige opmerking voor een meid van 20 met 12 seksueel ontremde mannen om je heen :')

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:41

loeloemoekie schreef:
Britta31 schreef:

Dit gebeurt mij dagelijks.
Ik werk met nog al mondige volwassen mannen ( lees tussen de 50 en 70 ), en nog maak ik regelmatig de opmerking: ' kom we gaan douchen '.

Geen verstandige opmerking voor een meid van 20 met 12 seksueel ontremde mannen om je heen :')

- Ik heb gewerkt in een verzorgingstehuis en hielp soms de verpleging mee met wassen. We waren bij het bed van een oud mannetje, ''van onder'' moest even even gewassen worden. Dus ik zei tegen die man ''Ik hou hem even omhoog hoor!'', zegt hij: "Fijn meiske, dat lukt mij al jaren niet meer'' met een grote :D

- Ik heb ook gewerkt op een kinderboerderij waar verstandelijk gehandicapten het horeca en de sanitaire voorzieningen runden. Een van de begeleiding sprak mij steeds aan, dacht dat ik ook bij de verstandelijk gehandicapten hoorde. En bedankt. :')

- Een van mijn eerste dagen bij mijn vakantiewerk bij het bedrijf met die grote Toekan. We hadden een bruiloft en het bruidspaar wilde proosten met een fles rode wijn van meer dan 70 jaar oud. Ik loop zenuwachtig naar het bruidspaar toe, miste op de trap een tree en die fles spatte zo op de grond uiteen. Hele jurk onder de wijn.. Mijn baas was zo boos dat hij mij nog voor de stomerijkosten op wilde laten draaien. :x Laat het duidelijk zijn dat het toen die dag mijn laatste werkdag was...

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:43

Hahahaha! Geweldig topic!

Ik heb laatst echt een blunder gemaakt. Ik geef les op een basisschool en daar hebben we kwartiergesprekken met ouders. Tijdens deze gesprekken vertellen we ouders hoe hun kind ervoor staat.
Ik had een nogal lange en drukke week achter de rug en op een vrijdagmiddag bij een van mijn laatste gesprekken versprak ik me echt verschrikkelijk! Ik was druk in gesprek met een moeder die ik redelijk goed ken. We komen aan bij het kopje motoriek...in plaats van dat ik zeg: uw kind is motorisch gezien vrij onbehouwen en heeft veel ruimte nodig om te bewegen... Zeg ik: uw kind is motorisch gestoord -O-
Gelukkig voor mij is deze moeder zelf ook een enorme grappenmaker, dus konden we er heel hard om lachen, maar ik schaamde me echt dood!
Komt ze na het weekend haar kind weer op school brengen zegt ze: hier is mijn motorisch gestoorde kind weer hoor! Zij heeft er het hele weekend om in een deuk gelegen. Ik daarentegen ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:48

Ik vind het altijd zo jammer dat bazen woest worden als je een trap van de trede mist of iets dergelijks. :( Ik bedoel: ik ben op mijn gezicht gegaan door een gladde trede, waarbij ik een fruits de mer schotel van 200 euro liet vallen. Mijn baas was bezorger over mijzelf, dan om die hele schotel.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:52

Alsof je inderdaad met opzet die trede mist.. Snap dat ie er niet blij mee is maar jij wordt op het moment zelf al gestraft.

Herinner me weer een mooie blooper van mij.
Ik liep met en vol dienblad richting een tafel en moest daarvoor twee treden op. Blijf ik toch hangen achter een trede. Klap op mijn elleboog met dat dienblad in mijn hand, maar het viel niet! Ik sta op en loop verder om het uit te serveren. Zowel de gasten die het zagen als de manager die mij nog probeerde te vangen (stond achter mij) waren compleet flabbergasted.
Was heel grappig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:59

Hilarisch topic dit :')

Ik heb een aantal jaar in een ziekenhuis gewerkt, waar ik de inschrijving en betaling deed van patiënten voor hun consultatie. De consultatie psychiatrie zit bij ons helemaal aan de andere kant van de gang. Het meeste gebeurde in het Frans, aangezien het ziekenhuis in Brussel zat.

Er komt een man voor psychiatrie, ik schrijf 'm in, niks bijzonders. Tot de beste man vraagt "en waar moet ik naartoe?"
Wij zeggen altijd "tout au bout" of "tout au fond". Ik zat met mijn gedachten even ergens anders, en antwoord doodleuk "vous allez tout au foux" (u gaat helemaal naar de gekken). Kon me gelijk herpakken en er "fond" achteraan kleven. De beste man had niks door, mijn collega naast me lag echter onder haar bureau voor de rest van de dag met de slappe lach :')

Diezelfde collega heeft het wel gepresteerd om vrolijk door de gang van de consultaties te huppelen met een strook toiletpapier dat uit haar panty omlaag fladderde :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:57

its_daantjee schreef:
ook niet werk gerelateerd, maar zoals vanapeijk zei, heb ik ook wel eens mn docent gemaild, en dan (een man) eronder xxx daan of liefs, daan
In dat kader heb ik ook wel eens op m’n werk richting de bank een e-mail gestuurd met als afsluiting, groetjes Sammie..

Toen kreeg ik terug héeeyyy Sammie..

Euh…. :){

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:56

Britta31 schreef:

Niet echt een blooper, want ik deed niets, maar zo zei een klant (man van eind 70) eens tegen mij: is dat product lekker? (Dus ik bevestig dat mensen het veel kopen, dus goed in de smaak valt) zegt ie: "nou, doe mij liever maar zon lekker jong ding als jij!"

Ik dacht hem verkeerd te hebben verstaan, maar de grijns van mijn collega zei genoeg.
Maar het was wel op het randje vind ik. Als ik hem direct goed had verstaan had ik er wel wat van gezegd. Zo praat je als klant niet tegen (jong) vrouwelijk personeel.

Een grapje is leuk, maar hij was net iets te serieus:p hij schijnt daarna nog meerdere keren naar mij gevraagd te hebben aan mijn collega...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:05

Ik ben nu aan het afstuderen als verpleegkundige (alleen eindscriptie nog indienen en verdedigen in januari en ik ben klaar) en dit soort opmerkingen heb ik ook zo ontzettend vaak gehoord en meegemaakt. Eerlijk, ik heb om die reden een paar keer gevraagd op stage om bepaalde personen niet meer bij de ochtendzorg ingedeeld te krijgen. Vaak werd er dan gezorgd dat een mannelijke collega/student hun ging wassen/kleden en dergelijke.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:15

Varekaj schreef:
Ik ben nu aan het afstuderen als verpleegkundige (alleen eindscriptie nog indienen en verdedigen in januari en ik ben klaar) en dit soort opmerkingen heb ik ook zo ontzettend vaak gehoord en meegemaakt. Eerlijk, ik heb om die reden een paar keer gevraagd op stage om bepaalde personen niet meer bij de ochtendzorg ingedeeld te krijgen. Vaak werd er dan gezorgd dat een mannelijke collega/student hun ging wassen/kleden en dergelijke.

Hilarisch topic dit!

Ik loop ook stage in het ziekenhuis als verpleegkundige, en we hebben een 'stevige' vrouwelijke collega rondlopen van russische afkomst. Het is een mega lieve vrouw maar kwa looks echt een olga zeg maar. Meestal aan haar de eer dit soort mannen te verzorgen :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:11

Ik werkte in een bloemenwinkeltje op zaterdag. En ik moest sochtends een keer nodig plassen toen ik uit bed kwam voor dat ik ging werken. Dus ik had me niet helemaal aangekleed, alleen een vest aan over mijn bh. Maar na het plassen was ik dat een beetje vergeten en verder niet meer gedacht om nog een shirt aan te trekken.. Dus ik wilde op m'n werk m'n vest uit doen en toen stond ik dus in mn BH :+

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:12

Sababber schreef:
Ik werkte in een bloemenwinkeltje op zaterdag. En ik moest sochtends een keer nodig plassen toen ik uit bed kwam voor dat ik ging werken. Dus ik had me niet helemaal aangekleed, alleen een vest aan over mijn bh. Maar na het plassen was ik dat een beetje vergeten en verder niet meer gedacht om nog een shirt aan te trekken.. Dus ik wilde op m'n werk m'n vest uit doen en toen stond ik dus in mn BH :+

_/-\o_ _/-\o_ _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:27

Oh dat had een klasgenootje op de middelbare ook een keer :oo die wilde midden in de aula tijdens de pauze haar vest uittrekken... Shirt vergeten :oo

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:36

Sababber schreef:

Pfff, ben altijd zo bang dat mij dat een keer overkomt!! Hahahaha. Gelukkig zal ik dan niet de enige zijn!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:41

Heerlijk topic dit.
Ik werk in de horeca, restaurant met a la carte maar ook in t seizoen een enorm terras en daarnaast hebben we regelmatig kleine of grote feesten en partijen.

1 avond in de grote zaal hadden we groot feest 200 man. Zaten flinke drinkers bij. Ik was zelf al niet zo lekker, beetje trillerig, dus heb mezelf achter de bar gezet om bardienst te draaien. Ik had net van achter uit de "slijterij" een nieuwe heule grote fles Berenburg gehaald, echt 2x zo groot dan de normale, werd nl veel gedronken en dit was t enige wat we nog hadden. Verder met glazen spoelen ed en drankjes schenken. Collega komt een cola Berenburg bestellen. ... en ja, PATS laat ik verdorie die heeeele grote nieuwe fles zo achter de bar vallen. Trilhanden die nog nat en glibberig waren want in mn haast vergeten handen te drogen. Ohhhhh wat voelde ik me toen K*T zeg..... heb wel duizendmaal mn excuses aan eigenaresse geboden en gezegd dat ze t maar van mn loon moest aftrekken in dit geval. Dat heeft ze niet gedaan, was ook echt niet boos oid, (wat ik hier soms wel ns lees.... want t is gewoon risico vh vak) en heeft me toen ook echt ff getroost want voelde me echt heel vervelend hierdoor. Een glas kopje flesje oid gebeurd iedereen wel ns, haar ook en mij ook , dan lachen we en "scherven brengen geluk", maar dit was toch wel ff ietjes meer dan een kopje glas of flesje....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:46

Ik dacht tijdens mijn sollicitatiegesprek dat er een muis zat.... Dus ik heb alles bij elkaar gegild en stond al bijna op de tafel :')

Bleek dus geen muis te zijn, maar 1 van de personen was aan t schrijven, hierdoor schudde de tafel en de mappen die er op stonden schuurde tegen de muur en dat klonk net als een knaagende muis :+ ik ben overigens wel aangenomen toen haha

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:51

Bij mijn eerste echte baan (in het vakgebied waar ik voor gestudeerd had) heb ik ook een onuitwisbare indruk achtergelaten.

Voor de pauze nog even naar de wc geweest en stapte daarna in de lift om buiten een rondje te lopen. Twee mannen die sinds kort ook bedrijfsruimte huurden in het pand (en later zelfs mijn werkgever zouden overnemen) stapten ook in. Er hing wat spanning en eenmaal beneden wisten ze niet hoe snel ze weg moesten komen. Toen de deur open ging voelde ik een briesje down under; had ik mijn rok achter in mijn panty zitten... :x . In eerste instantie dacht ik nog, gelukkig stond ik met mijn rug naar de wand; om later te beseffen dat alle wanden van spiegelglas waren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:55

Ik ben accountant (trainee) en zat vorige week vrijdag nog met een collega te grappen dat het echt onze ergste nachtmerrie zou zijn om bij een client aan te komen zonder laptop en dat we ons daar altijd zorgen om maken. Zonder laptop kunnen wij namelijk zo goed als niets.

Maandagochtend zat ik in de auto en ik was al aan de late kant, had 's ochtends haast gehad en normaal ligt m'n laptop op de keukentafel op maandagochtend maar ik had in het weekend opgeruimd waardoor alles verplaatst was. Wat denk je?

... Laptop vergeten :') Ik schaamde me echt dood!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:57

Sababber schreef:

Hahaha :') Ik kan me dit echt niet voorstellen, maar wat hilarisch :') Arme jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:07

Ik heb afgelopen week op een beurs gewerkt voor alles wat groothandel is voor horeca. Heb me verdomd laten vangen aan het geintje om een touw te halen om de soep te binden :+

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:09

Geen blooper van mij,

maar werkte in een bouwmarkt, en kwam een keer iemand aan de balie vragen.
Hij was op pad gestuurd om een plintenleertje te halen. Wist die arme man veel dat
het helemaal niet bestond :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:20

Ik heb wel 10x gezegd eerst dat ik 'm niet geloofde, dat het inderdaad zo'n mopje was als dat plintenleertje. Een tijdje later ben ik druk bezig, en ik stond te bedenken "wat moest ik nou nog doen?". De kok heeft dat gezien en riep "vergeet mijn touw niet" en tjah, hoppa, lekker op pad bij de buren :') Touw gaan zoeken.