Sheran schreef:Misschien is dat alleen een term die op de universiteit gebruikt wordt dan. Wij noemen ze scholieren of cursisten.
stu·dent (de; m,v; meervoud: studenten), stu·den·te (de; v; meervoud: studentes, studenten) 1iem. die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool - See more at: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... fa1QGG-daU
MBO dus niet, volgens de Van Dale.
Oef, goed voorbeeld van de neerbuigendheid op de uni idd.... HBO'ers zijn toch echt gewoon studenten (zelf vind ik MBO'ers daar ook onder vallen trouwens, ook als dat officieel misschien niet zo is)
Ik moet zeggen dat ik zelf weinig merk van neerbuigendheid richting MBO'ers (door HBO'ers), maar vanaf de uni wel meer richting zowel HBO als MBO. Misschien juist omdat er op HBO ook wel vaker MBO'ers zitten. Maar ik denk dat je neerbuigendheid overal wel hebt, zelfs al tussen alpha/bèta studies bijv.
Elk opleidingsniveau is imo even belangrijk... ze zijn allemaal verschillend, maar wel hard nodig.
Doe zelf een HBO studie, die is er nl. niet op universitair niveau. Daarnaast is de uni ook gewoon niks voor mij, ik zocht iets met zowel theorie als praktijk (op HBO eigenlijk ook al amper te vinden!) Het huidige schoolsysteem vind ik zelf niet zo prettig. Op enkele bètastudies na zijn er eigenlijk geen studies met meer praktijk maar wel universitair niveau.
In het buitenland is het ook lastig, die kennen HBO niet. Voor hen is het meestal gewoon hetzelfde als uni.
F_Orumster schreef:Tink89 schreef:De HBO'ers in mijn omgeving doen dingen zoals ze ze geleerd krijgen, zonder dat ze zelf weten welke wetenschappelijke grondslag er voor een bepaalde methodiek is.
Oneens en denigrerend. Wanneer je meer toegepast bent opgeleid maakt dat nog niet dat je enkel doet wat je geleerd hebt zonder overweging van wetenschappelijke gronden! Echt, dit raakt dus.
Oneens inderdaad. Overigens is er zeker een verschil tussen HBO/WO, natuurlijk (dat is ook meteen de reden dat ik weinig heb met WO, ik wil niet alleen maar theorie). Maar dat wil niet zeggen dat je op het HBO alleen maar dingen doet zoals je die geleerd krijgt etc. Het zal ook enorm per studie verschillen maar vooral ook met hoe jij je opstelt (bij mijn studie hypothetiseren we bijv juist erg veel, maar ik ben ook bij HBO studies gaan kijken die een heel andere manier van handelen hebben. Dat is niet negatief, maar gewoon per studie heel verschillend. Mijn studie is ook niet voltijd, ook alweer heel anders en minder 'schools' qua uren.)
. Wij noemen ze scholieren of cursisten.

Je kunt ook prima iets wat je leuk vindt en wat je ligt combineren met iets waar toekomst in zit.