En dan moeten ze me nog geloven dat ik 't prima vind om een stal uit te mesten? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joscaa schreef:Maar waarom kan per definitie volgens sommige een spijkerbroek niet? Hoe willen jullie dan dat ik ga solliciteren op stallen? In een mooi rokje tot m'n knie, op pumps en een leuke blouseje aan?En dan moeten ze me nog geloven dat ik 't prima vind om een stal uit te mesten?
Eulogy schreef:lieveli schreef:Iemand zei 'beter overdressed dan underdressed'.
Joe ik heb in mijn jonge jaren gesolliciteerd bij de bouwmarkt in een chique lange jurk op palen van 10 cm. Ik kan er niet aan terugdenken zonder me kapot te schamen.
Want hakken van 10cm zijn netjes
Aan je reactie te zien heb je de baan niet gekregen? 
UhNee schreef:Joscaa schreef:Maar waarom kan per definitie volgens sommige een spijkerbroek niet? Hoe willen jullie dan dat ik ga solliciteren op stallen? In een mooi rokje tot m'n knie, op pumps en een leuke blouseje aan?En dan moeten ze me nog geloven dat ik 't prima vind om een stal uit te mesten?
Als je iets beter had gelezen had je gezien dat ze hadden gezegd dat het natuurlijk ook aan de functie ligt waarvoor je soliciteerd
sologirl schreef:Ik vind een spijkerbroek echt niet kunnen. Maakt niet uit om wat voor functie het gaat.
Joscaa schreef:UhNee schreef:
Als je iets beter had gelezen had je gezien dat ze hadden gezegd dat het natuurlijk ook aan de functie ligt waarvoor je soliciteerdsologirl schreef:Ik vind een spijkerbroek echt niet kunnen. Maakt niet uit om wat voor functie het gaat.
.
. Maar gelukkig ken ik mezelf en zou ik op zo'n dergelijke functie niet solliciteren.
. Dierenarts is ook hoogopgeleid, maar een dierenarts op slippers neem ik niet serieus. Evenals een dierenarts in pak. Maar ook andere functies vind ik soms een dresscode nodig hebben. Als ik bij een willekeurig Hilton incheck en er staat een meid aan de balie met een of ander hoerig jurkje, ga ik me zeker afvragen of ik wel juist zit. 
Joscaa schreef:Maar waarom kan per definitie volgens sommige een spijkerbroek niet? Hoe willen jullie dan dat ik ga solliciteren op stallen? In een mooi rokje tot m'n knie, op pumps en een leuke blouseje aan?En dan moeten ze me nog geloven dat ik 't prima vind om een stal uit te mesten?
sologirl schreef:Ik vind een spijkerbroek echt niet kunnen. Maakt niet uit om wat voor functie het gaat.

Yonker schreef:Ik las vanochtend dit:
http://www.metronieuws.nl/binnenland/20 ... -met-hitte
Ook rechters kleden zich anders met deze hitte
En terecht vindt ik.
_sharonnn schreef:Yonker schreef:Ik las vanochtend dit:
En terecht vindt ik.
Ik vind dat dus echt niet![]()
Zoals in het artikel staat, hadden ze zich ook zwart of wit kunnen kleden.
Ik snap dat de toga uitgaat, maar een blauwe polo of rode top? Nee..
_sharonnn schreef:Yonker schreef:Ik las vanochtend dit:
En terecht vindt ik.
UhNee schreef:_sharonnn schreef:
Waarom niet? Het zijn ook maar mensen... Het is bloedheet buiten....
Moest buiten schieten en verging echt al half van de hitte van dat kleine kwartiertje terwijl ik al amper wat aan had. Heb er totaal geen commentaar over gehad en mijn collega's vonden het allemaal prima 
(niemand ziet me daar toch) Blijheid schreef:Volgens mij is het tijdens de werkdag besloten en aangepast, en gingen de rechters er tot die tijd van uit dat ze 'gewoon' in toga moesten. Dan kan je ze moeilijk kwalijk nemen dat ze niet iets neutraals/formeels aan hebben.

Ayasha schreef:_sharonnn schreef:Laat ik je eerst een vraag stellen.
Weet je waarom een rechter een toga draagt?
Zoals ik zei, prima dat ze de toga uitdoen, maar houd je kleding dan zwart of wit
Omdat Napoleon dat een teken van neutraal zijn vond...
Want een rood topje maakt haar spontaan partijdig.
Blijheid schreef:edit; over de rechters;
Volgens mij is het tijdens de werkdag besloten en aangepast, en gingen de rechters er tot die tijd van uit dat ze 'gewoon' in toga moesten. Dan kan je ze moeilijk kwalijk nemen dat ze niet iets neutraals/formeels aan hebben.
Als ze het wel wisten zou ik inderdaad ook voor iets neutralers gekozen hebben