Ziekmelden op tweede werkdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:38

bruintje123 schreef:
Of haar werknemer schappelijk genoeg is weet je nog niet.

Nee, ik had het over mezelf. Ik ken TS niet en haar werknemer niet. Misschien ligt TS wel met 41 graden koorts op bed. Ik heb het hier alleen over mijzelf

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:39

Palmera schreef:
Laat ik het zo zeggen: als ik de werkgever van TS was had ze bij mij direct in de twijfelmodus gestaan.

Ik ben zelf erg hard voor mezelf en helaas projecteer ik dat ook op mijn werknemers.

En overigens hoop ik voor TS dat niet één van haar collega's toevallig ook bokker is. Dit zou op mij heel knullig overkomen als ik de bokkende collega van TS was....

Zoekt u nog iemand deze zomer, breng graag weer een zomer door op la Palma :D

Palmera

kimberly1995 schreef:
Fijn dat je helaas zegt inderdaad. Je eigen grenzen bepalen is prima, maar ik vraag me af in hoeverre het 'mag' om iemand anders haast te verplichten eventueel over de eigen grenzen heen te gaan. Die lijn van de grens ligt namelijk voor ieder anders..

En dus bestaat er een reële kans dat ik als werkgever TS liever inruil voor iemand die hierin meer bij mijn 'grenzen en eisen' past.
Nogmaals: direct in de twijfelmodus.

bruintje123

Was een reactie op kimberly

Maar het gaat zo snel hier :)

Bhodi

Ailill schreef:
_sharonnn schreef:
Dat controleren gaat ver inderdaad, maar ik snap het wel.
Ts doet voor dat ze erg ziek is en mensen, nieuwsgierig als ze zijn, controleren dit, vanwege de geloofwaardigheid van de ts.

Snap ik, maar zoiets doe je niet. Althans, niet met de vervolgstap het openbaar te maken.

Heeee maar ik heb t ook niet gedaan ;)

Ik zeg alleen me te kunnen verplaatsen in die mensen :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:40

Mee eens Palmera. Werknemer en werkgever moeten qua moraal wel bij elkaar passen, anders geeft dat veel stress.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:40

kimberly1995 schreef:
Palmera schreef:
Laat ik het zo zeggen: als ik de werkgever van TS was had ze bij mij direct in de twijfelmodus gestaan.

Ik ben zelf erg hard voor mezelf en helaas projecteer ik dat ook op mijn werknemers.

En overigens hoop ik voor TS dat niet één van haar collega's toevallig ook bokker is. Dit zou op mij heel knullig overkomen als ik de bokkende collega van TS was....

Fijn dat je helaas zegt inderdaad. Je eigen grenzen bepalen is prima, maar ik vraag me af in hoeverre het 'mag' om iemand anders haast te verplichten eventueel over de eigen grenzen heen te gaan. Die lijn van de grens ligt namelijk voor ieder anders..

Waar lees jij dat ze dit verwacht en dus dat haar werknemers het haast verplicht zijn? Lijkt me niet meer dan normaal.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:41

_sharonnn schreef:
Ailill schreef:
Snap ik, maar zoiets doe je niet. Althans, niet met de vervolgstap het openbaar te maken.

Heeee maar ik heb t ook niet gedaan ;)

Ik zeg alleen me te kunnen verplaatsen in die mensen :)

Zeg ook niet dat jij dat hebt gedaan ;)

Ben het met je eens, ik snap het. Zou het zelf alleen niet doen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:41

Ailill schreef:
Palmera schreef:

In de winter wellicht.... dan is het hier hoogseizoen. :D Maar op vakantie komen naar dit mooie eiland kan toch altijd? {:}

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:42

Ailill schreef:
Feit. Maar de nu oudere generatie was ook ooit de nieuwe/jonge generatie ;)

Klopt maar iets is er toch veranderd in de maatschappij. Ik durf niet te zeggen wat.

Het is wel de reden dat ik verschillende 50+ers in dienst heb. De mentaliteit die zij hebben en ik voor het merendeel niet zie in de generatie 20-35 jarigen.. Gek eigenlijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:44

Palmera schreef:
Ailill schreef:

In de winter wellicht.... dan is het hier hoogseizoen. :D Maar op vakantie komen naar dit mooie eiland kan toch altijd? {:}

Huh? Jullie hebben toch een restaurant (en bar)? Toen ik nog op het eiland woonde waren die tenten juist in de zomer open.

Vakantie is ook een optie, maar dan ga ik liever naar een onbekende plek, er is nog zoveel om te zien.

Maar. . . nog veel liever; een betaalde baan, ik pb je tegen de winter ;)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:44

Oh ik vind dat zo jammer he. Dat medewerkers zo benauwd zijn om zich ziek te melden. Vraag me af hoe productief je bent als je ziek bent. Daarbij steek je wellicht je collega's aan en zit je met nog meer zieken thuis. Verder zijn er bij ons meer mensen overspannen door de werkdruk dan dat er mensen met een griep thuis zitten. Dus een beetje ademruimte en begrip van beide kanten kan geen kwaad denk ik :)

Tuurlijk, verzuimdrempel moet hoog blijven, maar wat heb je er aan dat mensen gedwongen op werk zitten te snotteren terwijl ze er helemaal niet willen/kunnen zitten. Heeft niets met werkethiek te maken, is gewoon bangmakerij en druk vanuit leidinggevende.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:45

Maiske
Ook zo ervaren.
Hier op stal wel komen rijden, fanatiek zelfs, maar wel ziek melden op het werk.
Dat heb ik bij de oudere weer niet gezien.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:47

Maiske schreef:
Ailill schreef:
Feit. Maar de nu oudere generatie was ook ooit de nieuwe/jonge generatie ;)

Klopt maar iets is er toch veranderd in de maatschappij. Ik durf niet te zeggen wat.

Het is wel de reden dat ik verschillende 50+ers in dienst heb. De mentaliteit die zij hebben en ik voor het merendeel niet zie in de generatie 20-35 jarigen.. Gek eigenlijk.

Wat er daadwerkelijk is veranderd is lastig te benoemen, denk meerdere zaken. Denk hierbij aan een andere opvoeding, andere normen en waarden, mensen moesten vroeger veel meer moeite doen. En, heel belangrijk, saamhorigheid en team spirit.

Kan daarnaast volmondig bevestigen dat 55+ers verstandige werklui zijn, heb twee ouders in die categorie en kan daar met mijn 26 jaar enorm veel van leren. Ma een eigen zaak en pa al 35 freelancer.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:48

leeneliefje schreef:
Oh ik vind dat zo jammer he. Dat medewerkers zo benauwd zijn om zich ziek te melden. Vraag me af hoe productief je bent als je ziek bent. Daarbij steek je wellicht je collega's aan en zit je met nog meer zieken thuis. Verder zijn er bij ons meer mensen overspannen door de werkdruk dan dat er mensen met een griep thuis zitten. Dus een beetje ademruimte en begrip van beide kanten kan geen kwaad denk ik :)

Tuurlijk, verzuimdrempel moet hoog blijven, maar wat heb je er aan dat mensen gedwongen op werk zitten te snotteren terwijl ze er helemaal niet willen/kunnen zitten. Heeft niets met werkethiek te maken, is gewoon bangmakerij en druk vanuit leidinggevende.

Maar hoe denk je dat het werkproces, en de bijbehorende werkzaamheden, er na 6 maanden zo'n beleid uit gaan zien?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:48

Ik ben ook eigen baas. En dus nooit ziek. Soms met koppijn doorgaan. Soms smiddags ff slapen en dan savonds weer doorgaan. Soms in het weekend werken. Ziekmelden? Bij wie moet ik dat doen? haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:49

Ik moet zeggen dat ik de verontwaardigde reacties wel een beetje kan voorstellen.
TS heeft een kantoorbaan waarbij ze vooral met een beeldscherm werkt. Dat kan ze nu niet vanwege oa hoofdpijn. Vervolgens zit TS wel achter elkaar op Bokt (komt ook een schermpje bij kijken :P). Of dat nou via de telefoon is of niet, heel handig voor je hoofdpijn is het ook niet.

Maar dat is de keus van TS :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:51

bruintje123 schreef:
Maiske
Maar als jij dan denkt dat werken voor mij dan aanvoelt als werken met de snotneus heb ik niet het idee dat ik dan in welke vorm ook die waardering terug ga krijgen.

Zoals gezegd. Iemand die kan bokken kan ook werken in mijn ogen.
Maar je vergelijk en zelfs daarna conclusie dat het wel de snelle ziek melders zullen zijn vind ik nergens over gaan.

Natuurlijk..
Ik scheet mezelf leeg...gaf over als een malle..
En had fikse koorts.

En ja..ik kon bokken als ik wakker was!
Je ligt niet in coma als je ziek bent hoor.....

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:51

Ik zou gewoon gaan, paar paracetamol erin en proberen. Als het inderdaad echt niet gaat kan je altijd nog in overleg naar huis.
Buiten dat is een kantoor baan lichamelijk niet al te zwaar, dus gewoon lekker rustig aan doen. En van te voren aangeven dat je niet zo lekker bent.

bruintje123

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:55

Joliegirl

Je haalt er dingen bij die nergens over gaan.
Ts heeft hoofdpijn. Kan niet werken maar wel bokken.

Dat is het verhaal

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:58

Ailill schreef:
leeneliefje schreef:

Maar hoe denk je dat het werkproces, en de bijbehorende werkzaamheden, er na 6 maanden zo'n beleid uit gaan zien?

Ik ben dan wel een HR-softie, maar ik ben er stellig van overtuigd dat beloning en positieve bekrachtiging altijd beter werkt dan ' afstraffen' en regels. Vrij gebruikelijk is bijvoorbeeld een regel waarbij je iets extra's krijgt als je verzuim percentage onder de 0.8 zit (o.8 is gemiddeld p jaar, dus nog niet eens 1 x! is wel anders per bedrijf) verder lijkt het mij juist interessant na te gaan waarom iemand zich zo makkelijk ziek meld. Dat heeft inderdaad met werkhouding en betrokkenheid te maken. Wanneer iemand frequent verzuim laat zien krijgen wij daar een melding van en gaan wij het gesprek aan om te achterhalen waar dit aan ligt. Vaak heeft dit te maken met onvrede, demotivatie of een moeilijke thuissituatie. Hiermee vind ik het aan de werkgever om hier vervolgens iets mee te doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:59

Jolliegirl schreef:
bruintje123 schreef:
Maiske
Maar als jij dan denkt dat werken voor mij dan aanvoelt als werken met de snotneus heb ik niet het idee dat ik dan in welke vorm ook die waardering terug ga krijgen.

Zoals gezegd. Iemand die kan bokken kan ook werken in mijn ogen.
Maar je vergelijk en zelfs daarna conclusie dat het wel de snelle ziek melders zullen zijn vind ik nergens over gaan.

Natuurlijk..
Ik scheet mezelf leeg...gaf over als een malle..
En had fikse koorts.

En ja..ik kon bokken als ik wakker was!
Je ligt niet in coma als je ziek bent hoor.....

en dit gaat niet over jou maar een TS die "oh zo pijn" heeft dat ze niet naar een computerschermpje kan kijken, en vervolgens wel op een schermpje zit te bokken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:00

Ik heb dagelijks hoofdpijn, en ik werk dan gewoon. Wel ben ik een echte brokkenpiloot en de leren dat ik niet heb kunnen werken is omdat ik een gekneusde enkel ofzo had of zoals nu een gekneusde pols xD ik werk in de horeca en dan ren je hele tijd heen en weer en moet je je ledematen wel kunnen gebruiken. Heb afgelopen zondag mijn pols en enkel gekneusd, voor maandag ziek gemeld en ben woensdag gewoon weer gekomen ondanks dat ik nog steeds pijn heb. Verder betreft de hoofdpijn, ik heb wel eens migraine en dan kan ik echt niks. Dan lig ik in bed, slaap ik de hele dag en kan ik niet eens lopen. Dan zou ik mij dus ook ziek melden :j maar dan kan ik ook niet licht zien zoals een mobiel of scherm xD

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:02

bruintje123 schreef:
Was een reactie op kimberly

Maar het gaat zo snel hier :)

Ik zeg toch ook alleen maar dat ik het hoop?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:04

Ailill schreef:
kimberly1995 schreef:

Waar lees jij dat ze dit verwacht en dus dat haar werknemers het haast verplicht zijn? Lijkt me niet meer dan normaal.

Zeg ik nergens.