bruintje123 schreef:Of haar werknemer schappelijk genoeg is weet je nog niet.
Nee, ik had het over mezelf. Ik ken TS niet en haar werknemer niet. Misschien ligt TS wel met 41 graden koorts op bed. Ik heb het hier alleen over mijzelf
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Palmera schreef:Laat ik het zo zeggen: als ik de werkgever van TS was had ze bij mij direct in de twijfelmodus gestaan.
Ik ben zelf erg hard voor mezelf en helaas projecteer ik dat ook op mijn werknemers.
En overigens hoop ik voor TS dat niet één van haar collega's toevallig ook bokker is. Dit zou op mij heel knullig overkomen als ik de bokkende collega van TS was....
kimberly1995 schreef:Fijn dat je helaas zegt inderdaad. Je eigen grenzen bepalen is prima, maar ik vraag me af in hoeverre het 'mag' om iemand anders haast te verplichten eventueel over de eigen grenzen heen te gaan. Die lijn van de grens ligt namelijk voor ieder anders..
Ailill schreef:_sharonnn schreef:Dat controleren gaat ver inderdaad, maar ik snap het wel.
Ts doet voor dat ze erg ziek is en mensen, nieuwsgierig als ze zijn, controleren dit, vanwege de geloofwaardigheid van de ts.
Snap ik, maar zoiets doe je niet. Althans, niet met de vervolgstap het openbaar te maken.
kimberly1995 schreef:Palmera schreef:Laat ik het zo zeggen: als ik de werkgever van TS was had ze bij mij direct in de twijfelmodus gestaan.
Ik ben zelf erg hard voor mezelf en helaas projecteer ik dat ook op mijn werknemers.
En overigens hoop ik voor TS dat niet één van haar collega's toevallig ook bokker is. Dit zou op mij heel knullig overkomen als ik de bokkende collega van TS was....
Fijn dat je helaas zegt inderdaad. Je eigen grenzen bepalen is prima, maar ik vraag me af in hoeverre het 'mag' om iemand anders haast te verplichten eventueel over de eigen grenzen heen te gaan. Die lijn van de grens ligt namelijk voor ieder anders..
_sharonnn schreef:Ailill schreef:Snap ik, maar zoiets doe je niet. Althans, niet met de vervolgstap het openbaar te maken.
Heeee maar ik heb t ook niet gedaan![]()
Ik zeg alleen me te kunnen verplaatsen in die mensen

Ailill schreef:Palmera schreef:Laat ik het zo zeggen: als ik de werkgever van TS was had ze bij mij direct in de twijfelmodus gestaan.
Zoekt u nog iemand deze zomer, breng graag weer een zomer door op la Palma
Maar op vakantie komen naar dit mooie eiland kan toch altijd?
Ailill schreef:Feit. Maar de nu oudere generatie was ook ooit de nieuwe/jonge generatie
Palmera schreef:Ailill schreef:Zoekt u nog iemand deze zomer, breng graag weer een zomer door op la Palma
In de winter wellicht.... dan is het hier hoogseizoen.Maar op vakantie komen naar dit mooie eiland kan toch altijd?
Maiske schreef:Ailill schreef:Feit. Maar de nu oudere generatie was ook ooit de nieuwe/jonge generatie
Klopt maar iets is er toch veranderd in de maatschappij. Ik durf niet te zeggen wat.
Het is wel de reden dat ik verschillende 50+ers in dienst heb. De mentaliteit die zij hebben en ik voor het merendeel niet zie in de generatie 20-35 jarigen.. Gek eigenlijk.
leeneliefje schreef:Oh ik vind dat zo jammer he. Dat medewerkers zo benauwd zijn om zich ziek te melden. Vraag me af hoe productief je bent als je ziek bent. Daarbij steek je wellicht je collega's aan en zit je met nog meer zieken thuis. Verder zijn er bij ons meer mensen overspannen door de werkdruk dan dat er mensen met een griep thuis zitten. Dus een beetje ademruimte en begrip van beide kanten kan geen kwaad denk ik![]()
Tuurlijk, verzuimdrempel moet hoog blijven, maar wat heb je er aan dat mensen gedwongen op werk zitten te snotteren terwijl ze er helemaal niet willen/kunnen zitten. Heeft niets met werkethiek te maken, is gewoon bangmakerij en druk vanuit leidinggevende.
). Of dat nou via de telefoon is of niet, heel handig voor je hoofdpijn is het ook niet.
bruintje123 schreef:Maiske
Maar als jij dan denkt dat werken voor mij dan aanvoelt als werken met de snotneus heb ik niet het idee dat ik dan in welke vorm ook die waardering terug ga krijgen.
Zoals gezegd. Iemand die kan bokken kan ook werken in mijn ogen.
Maar je vergelijk en zelfs daarna conclusie dat het wel de snelle ziek melders zullen zijn vind ik nergens over gaan.
Ailill schreef:leeneliefje schreef:Oh ik vind dat zo jammer he. Dat medewerkers zo benauwd zijn om zich ziek te melden. Vraag me af hoe productief je bent als je ziek bent. Daarbij steek je wellicht je collega's aan en zit je met nog meer zieken thuis. Verder zijn er bij ons meer mensen overspannen door de werkdruk dan dat er mensen met een griep thuis zitten. Dus een beetje ademruimte en begrip van beide kanten kan geen kwaad denk ik![]()
Tuurlijk, verzuimdrempel moet hoog blijven, maar wat heb je er aan dat mensen gedwongen op werk zitten te snotteren terwijl ze er helemaal niet willen/kunnen zitten. Heeft niets met werkethiek te maken, is gewoon bangmakerij en druk vanuit leidinggevende.
Maar hoe denk je dat het werkproces, en de bijbehorende werkzaamheden, er na 6 maanden zo'n beleid uit gaan zien?
Jolliegirl schreef:bruintje123 schreef:Maiske
Maar als jij dan denkt dat werken voor mij dan aanvoelt als werken met de snotneus heb ik niet het idee dat ik dan in welke vorm ook die waardering terug ga krijgen.
Zoals gezegd. Iemand die kan bokken kan ook werken in mijn ogen.
Maar je vergelijk en zelfs daarna conclusie dat het wel de snelle ziek melders zullen zijn vind ik nergens over gaan.
Natuurlijk..
Ik scheet mezelf leeg...gaf over als een malle..
En had fikse koorts.
En ja..ik kon bokken als ik wakker was!
Je ligt niet in coma als je ziek bent hoor.....
maar dan kan ik ook niet licht zien zoals een mobiel of scherm xD Ailill schreef:kimberly1995 schreef:
Fijn dat je helaas zegt inderdaad. Je eigen grenzen bepalen is prima, maar ik vraag me af in hoeverre het 'mag' om iemand anders haast te verplichten eventueel over de eigen grenzen heen te gaan. Die lijn van de grens ligt namelijk voor ieder anders..
Waar lees jij dat ze dit verwacht en dus dat haar werknemers het haast verplicht zijn? Lijkt me niet meer dan normaal.