Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:48

Ik heb ook nooit het gevoel 'ik heb nu goed genoeg geleerd voor hoog cijfer'. Ik ben een enorme perfectionist met lichte faalangst en maak mezelf helemaal gek de uren voor de tentamens. Echt verschrikkelijk. Ik wil altijd beter doen en heb eigenlijk nooit rust in mijn hoofd. Dat moet ik nog even afleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:50

Of we nu trots moeten zijn op onze high five.... :')

Dat van dat boek herken ik ook! Alleen heb ik dus het probleem dat ik in een boek begin 2 dagen van te voren, het meer met mijn ogen scan dan het echt te lezen en dan.... Toch een 10 haal voor het boekjes so. Motiveert ook niet echt om eerder te beginnen. :+ Want in de bovenbouw gaat dit zeker niet lukken. Nu was het nml 3/4 meerkeuze...

Wij zijn gewoon hopeloos... :')

CCCC,
Ooooh, ik herken mezelf zo erg daarin/in jou! Ik stress zó veel in de pww. Ik val ook echt serieus minstens 2 kilo af in die dagen, ondanks dat ik dan echt niet het meest gezondst eet.
Ik kan ook nooit echt trots zijn op de cijfers die ik heb gehaald. Mede doordat mijn vriendinnen allemaal echt hogere cijfers halen dan ik. Dan is mijn cijfer echt wel goed, maar nooit zo goed als dat van hen.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:53

Deetjeeuh schreef:
Ghostattack schreef:
CCCCC, dat heb ik ook.. Eigenlijk heb ik altijd wel een spijt gevoel. Vooral op een tentamen als je een vraag krijgt die je had kunnen weten. "Had ik maar beter geleerd" := En het gekke is, ik leer er niet van. Het gebeurt me gewoon elke keer weer, ook al weet ik dat ik spijt ga krijgen.

Helemaal waar!
"Volgende keer begin ik echt op tijd" ---> spijt van mijn pww.
"Morgen ga ik op tijd slapen" ---> 's ochtends/overdag moe/niet uit bed kunnen komen.
"Had ik nu maar in de les opgelet" ---> eind v.h hoofdstuk erachter komen dat je niets snapt.
Zucht.

Oh, zóóó herkenbaar. Ik baal dan altijd erg, maar het blijft bij mij ook gewoon gebeuren..

ElinaSK

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:23

Ik meld me ook :D.

Ben momenteel een 2de jaars bioinformatica student . En dinsdag beginnen de tentamens weer...

Ben al goed bezig geweest, maar de stof is zoooooo droog en saai dat ik geen motivatie kan vinden om de laatste belangrijke details te leren.

En daarnaast nog niet begonnen aan een vak waarvoor we 500+ blz moeten kennen Oeps :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 23:59

Heftige verhalen hier, veel sterkte Ghostattack!

Bah, net een rotvergadering gehad. Jeetje ik ben echt aan het koken, heb een hele fijne club maar ben vandaag toch echt teleurgesteld :n

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:42

Jeetje wat een heftige verhalen hier, leraar, leerling en vriendinnetje.. Sterkte Ghostattack! :(:)

Van wat voor club had je vergadering Snollygoster? Vervelend zijn dat soort dingen soms!

Sinds ik die planner heb ingevuld zit ik een beetje in de stress, nu zie ik pas wat ik allemaal nog moet doen binnen 2 weken.
A.s. maandag een brief inleveren, volgende week vrijdag een betoog, die week erna vrijdag de groepsopdracht en dan de maandag erop tentamens. En ik moet ook nog alles lezen en samenvatten en leren. Oh my god.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 01:29

Oooooh Grieks :') Wat een 3 jaar lange hel was dat! Ik had Grieks gekozen omdat we in de 3e een slechte leraar voor Latijn hadden, en dus al een achterstand op had gelopen. Wat bleek.. Diezelfde leraar hadden we in het 4e en 5e jaar grieks ;( Constant 3en, no matter what I did.... Zesde jaar kregen we de goede leraar gelukkig weer en uiteindelijk geslaagd met een 5.3 ofzo, maar maaaan.

Op het moment zie ik het ook niet helemaal meer zitten :') Sinds half 11 thuis en nog steeds niks gedaan, terwijl ik eigenlijk vanavond iets op moet sturen. Gok dat ik er een uurtje (gefocust) mee bezig ben. Maar de wekker gaat ook om 8 uur...

Ik ben zo blij als volgende week voorbij is :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:28

Ik heb vier pagina's bij gelezen, maar moet zeggen dat ik het meeste alweer vergeten ben. :o

Sterkte Ghostattack, :(:).

Vervelend van de clubvergadering die niet zoals gepland liep!

Voor vandaag staat er hier niet heel veel op de planning omdat ik moet oppassen, maar wil toch wat schoolwerk meenemen zodat ik wel íets doe.

08:30u - 09:45u: Opstaan, ontbijten, de pony's buiten zetten en de stallen vast doen.
09:45u - 10:15u: Weekplanning maken.
10:30u - 17:00u: Oppassen.
17:00u - 18:00u: Even met de pony's aan de gang.

Tijdens het oppassen wil ik graag de eerste van de vier Duits brieven perfectioneren en wat ik niet af krijg maak ik vanavond af. :)

Succes allemaal weer vandaag!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:21

Dat is lang oppassen zeg. Zijn de kinderen wel dusdanig rustig dat je je Duits zou kunnen doen?
Succes in elk geval! :)

Vandaag ga ik sowieso een boek lezen, wellicht twee. Maandag heb ik een mondeling maar sommige boeken zijn echt totaal weggezakt en een samenvatting werkt niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:55

Naomi,
Dat probleem heb ik ook altijd! Ik moet ook maar eens gauw gaan aankleden nu en een planning voor vandaag maken. Vrees dat ik héél erg veel moet gaan doen en leren. Daaamn.

Succes cowgirl! Hopelijk zijn de kinderen rustig. :j

Nayomie, succes met het lezen van boeken!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 11:45

Goeiemiddag iedereen!

Het is gewoon een paardenclub, van de LRV, Naomi :)

Iets later opgestaan dan gepland, maar ik vlieg er nu alvast in. Ga even mijn cursus ontwikkelingspsychologie doornemen tot ik moet gaan rijden.

Veel succes iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:59

Succes Snollygoster! Helaas had ik dat probleem ook, vanavond maar vroeg naar bed en morgen vroeg op. Moet echt nog veel meer doen dan gedacht.. Daaamn. :')
Zo ook nog 2 uur bijles...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:01

Succes met doornemen, Snollygoster! :)
Succes met bijles, Deetjeeuh!

Ik heb ondertussen zo'n 40 pagina's gelezen van de 265. Die komt vandaag wel uit. Eerst lekker thee pakken. :)
Weet je wat zo grappig is? Doordat iedereen gaat studeren, ga je zelf automatisch ook bezig. Het werkt wel, voor mij in elk geval. :D

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:10

Hard leren beloont, door dit topic donderdag gezien te hebben ben ik flink gaan leren voor Nederlands, had een toets op vrijdag, heb ik een 10. Altijd fijn. :)

Succes met lezen Nayo!
Snollygoaster, succes met het doorlezen en veel plezier met rijden!
Deetjuh, succes met bijles! :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:13

Jeetje, netjes gedaan Selena! Wees er maar trots op. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:15

Zou ik me hier ook mogen melden? :) Kan soms wel wat motivatie gebruiken, ook al denk ik die op dit moment wel weer redelijk te hebben gevonden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:39

Het zijn m'n neefjes en ik pas eigenlijk wekelijks op. :) Ze spelen samen (5 en 7) dus dan kan ik gewoon lekker m'n gang gaan. Zo zijn ze nu helemaal druk met hun 'hut' dus ga ik de tafel afruimen en maar even met school aan de slag.

Fijn dat je een 10 hebt gehaald en het leren zich beloont heeft! Altijd fijn.

Goed bezig Nayomie! Wat moet je lezen?

Succes allemaal vandaag.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:40

Fijn dat het lukt met school. :D

Ik lees op dit moment Hersenschimmen van J. Bernlef. :)

Edit: :Y)
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 28-03-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:42

Dankjewel beide! Bijles was eerder afgelopen omdat we eerder klaar waren, dus altijd fijn. Nu ook even kunnen lunchen dus nu weer aan de slag. :)

Welkom Frummels!

Cowgirl, fijn dat ze lekker zelf aan de slag kunnen! Dat is wel lekker. :j Succes met je schoolwerken!

Nayomie, schiet het al een beetje op, het lezen? :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:42

Schijnt een mooi boek te zijn! Succes nog even met lezen. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:49

Ja hoor, lezen gaat zijn gangetje. :j

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:55

Ik meld me ook!

Naam: Sanne
Studie: Geneeskunde en biomedische wetenschappen

Doel van vandaag:
- Planning maken
- Eerste deel van de planning uitvoeren. :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:58

Nayomie schreef:

Ik lees op dit moment Hersenschimmel van J. Bernlef. :)

Hersenschimmen zeker? :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:00

Ik zal me dan ook even voorstellen. :)

Naam: Kymberley
Studie: HBO Rechten, 4e jaars, bezig met afstuderen

Doel van vandaag: 2 hoofdstukken Rechtsfilosofie samenvatten.

Ik moet mijn minor Rechtsfilosofie op 7 en 9 april herkansen. Wil ik deze zomer afstuderen zal ik de minor nu dus moeten gaan afsluiten met drie voldoendes (1 theorie tentamen, 1 tentamen over boeken en films, 1 essay).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:01

MarJon schreef:
Nayomie schreef:

Ik lees op dit moment Hersenschimmel van J. Bernlef. :)

Hersenschimmen zeker? :))

Goedemorgen _O-