Varekaj schreef:Nou, deze dames vinden het schandalig dat ze vakantiedagen moeten opnemen als kindlief ziek is. //
..Ouders kunnen dus via dit systeem per ouder (!) 3 vakantiedagen sparen als kindlief ziek is. Het gaat dan om een hulpbehoevend gezinslid.
Wij, als kinderlozen, wij krijgen die dagen alleen maar in geval van ernstige ziekte bij 1 van onze ouders of partner. Tegen de tijd dat mijn ouders of partner zodanig ziek zijn dat ze hulpbehoevend worden zodat ik thuis moet blijven, dan moet er al heel wat meer aan de hand zijn dan een griepje of wat koortsig...
Och arme.. Ben je ook jaloers op de mensen die naast kinderen óók nog ouders hebben? Want die krijgen óók vrij als díe ziek zijn.
Meestal is thuis zijn bij een ziek kind niet equivalent aan vakantie vieren hoor...
Overigens ben ik nu thuis met zieke peuter, hele dag spugen en diarree. Dat is misschien geen 'erge ziekte', maar kind voelt zich toch behoorlijk ellendig en moet in de gaten gehouden worden ivm uitdroging. Dan vind ik het toch héél fijn dat ik dat thuis kan doen zonder dat ik collega's heb die op de achtergrond in mijn nek hijgen en zich afvragen waarom mijn kind 'alweer' ziek is!
Laatst bijgewerkt door dovish op 26-02-15 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt