Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:40

Ik ga er nog wel een achteraan hoor. Heb ook wel eens gemaild en daar krijg je dus ook mooi geen reactie meer op terug.......

En het banketstaaf is........ze gaan ons nog hard nodig hebben binnen nu en pak úm beet, 2 jaar....... Kijken of ze dan nog steeds zo hard ass met ons om gaan }>

Ash_

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:33

Ik ben nu 3 weken aan het solliciteren, per 1 juli sta ik op straat bij mijn huidige werk.

5 sollicitaties verzonden, eentje was al opgevult, andere zijn in behandeling genomen, ben benieuwd. Hoop zo voor 1 juli een baan te hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:39

Succes aan iedereen!
Ik had gisternacht een nachtmerrie. Dat ik op bezoek ging bij mijn oud-collega's. En dat mijn bazin helemaal vergeten was dat ik ontslag had genomen en me een berg werk in mijn armen duwde. En ik durfde geen nee te zeggen. Dus ik heb de halve nacht daar terug liggen werken, en er kon nog steeds geen goed woord vanaf bij haar.

Ik denk dat een psycholoog geen slecht idee is _O- :') .

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:46

Ik ben ook alweer druk aan het solliciteren lig er in mei uit omdat ik dan 6 weken op buitenland stage ga :( Als ik terug kom wil ik graag weer werken aangezien ik het geld wel nodig ben..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 01:10

Jans schreef:
Jij was niet op zoek naar SEH toch Gomir? Diakonesse Utrecht heeft daar 3FTE Artsen voor nodig.

Ben ik niet voor opgeleid helaas. SEH-artsen zijn niet aan te slepen...:o

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 01:14

Dimple schreef:
Wat aso! En de gemaakt kosten dan?

En vragen jullie trouwens altijd de gemaakte reiskosten terug bij het bedrijf waar je op solli bent geweest?
Daar is een regeling voor, maar doe het nooit. Jullie?

Echt waar?! Nooit geweten.
Niet dat ik het ga doen, want ik zou het niet durven, maar het loopt wel flink op qua kosten. Nu voor 1 gesprek en een keer een dag meelopen op een andere locatie in totaal al ruim 1000 km gereden. En bij eerste locatie ook nog 8 euro parkeergeld moeten betalen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:08

Heb ooit ergens gesolliciteerd waar je standaard een formulier voor de teruggave van de reiskosten kreeg. Vind ik erg netjes.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:49

Ik wist dat ook niet van die regeling .. meeloopdagen heb ik wel altijd betaald gekregen :j wich is nice :) Hier ook een dipje :') ik weet even gewoon niet meer wat ik moet

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:08

ik heb mijn meeloopdagen niet betaald gekregen. :(
Nou ja hier ook weer aan het schrijven vandaag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:15

Bij een 2 maandse proefplaatsing krijg ik helemaal geen reiskosten. Werk 12 uur per week verdeeld over 4 dagen. In de eerste maand al 90 euro eigen reiskosten kwijt. Moet parkeerkosten zelf betalen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:16

yvje86Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:26

Dan ga ik ook maar de stap nemen om me in dit forum te melden. Hier een Toos werkloos opzoek naar een baan in de accountancy /bedrijfsadministratie voor ongeveer 32 uur in de week (ik zit namelijk nog 1 dag in de week op school, Hbo bedrijfseconomie) regio Zeeland.

Iedereen succes met solliciteren!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:48

Je potentiële werkgever is helemaal niet verplicht om je reiskosten te vergoeden hoor, zelfs niet voor je proefplaatsing en al helemaal niet voor je sollicitaties. Ze mogen het wel doen, maar zeker in de branches waar het toch al krap is, zou ik er echt niet zomaar om vragen.

Ik lees hier verder ook even mee. Heb een toffe baan, maar hou voor m'n lief de vacaturesites in de gaten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:50

Tink89 schreef:
Je potentiële werkgever is helemaal niet verplicht om je reiskosten te vergoeden hoor, zelfs niet voor je proefplaatsing en al helemaal niet voor je sollicitaties. Ze mogen het wel doen, maar zeker in de branches waar het toch al krap is, zou ik er echt niet zomaar om vragen.

Ik lees hier verder ook even mee. Heb een toffe baan, maar hou voor m'n lief de vacaturesites in de gaten.

Motiverend werkt het niet. Trouwens wel een goedkope oplossing voor personeelstekort. Kan me heel goed voorstellen dat niemand meer in een straal van 75 tot 90 km solliciteert.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:54

purny schreef:
Bij een 2 maandse proefplaatsing krijg ik helemaal geen reiskosten. Werk 12 uur per week verdeeld over 4 dagen. In de eerste maand al 90 euro eigen reiskosten kwijt. Moet parkeerkosten zelf betalen.

Bedoel je dat je twee maanden gratis "proef" moet werken? :oo . Of begrijp ik het verkeerd en word je wel betaald, behalve voor de reiskosten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:55

2 maanden met behoud van uitkering. Reiskosten worden niet vergoed ook niet door het UWV.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:56

Klopt, een vriendin van mij heeft dit ook := belachelijk

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:57

Bij alle sollicitaties die ik heb gedaan, heb ik slechts 1x mijn reiskosten uitbetaald gekregen. Dat was bij een gemeente, kreeg direct een formulier in de mail en ter plekke werd gevraagd of ik hem ingevuld mee had genomen. Vond ik erg netjes! Wellicht is dit nog gebruikelijk binnen de overheid maar binnen alle commerciële bedrijven heb ik nooit dit aanbod gekregen (en er ook niet om gevraagd).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:58

Kennis van mij is bij diverse proefplaatsingen misbruikt. Kon na 2 maanden weer gaan.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:05

Hier in duitsland is het normaal en krijg je ook de tijd vergoed, dan kun je er ook om vragen bij de werkgever, omdat ze het verplicht zijn te vergoeden. Dan voel ik mij ook niet belast. In Nederland ben ik mij daar niet zo zeker van en dan laat ik het meestal maar achterwege.

Ik heb totaal geen inspiratie voor brieven vandaag...... :( :(

Als je twee functies bij 1 bedrijf ziet die beide passen, zouden jullie dan 1 brief schrijven, of twee? Moeten beide naar de personeelsafdeling.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:13

Hoi! Ik meld mij hier ook even. Jaartje in bijstand gezeten bij DWI. Inmiddels wel een baan gevonden, maar daar ben ik niet op mijn plek dus ik zoek even verder voor een andere baan.

Dat van proefplaatsing, dat heb ik helaas ook gehad en ook nog eens 3 maanden (!!). Dus ik heb hier al 3 maanden gewerkt met behoud van uitkering en daarna pas contract gekregen. Wel worden ze hier goed in gaten gehouden qua proefplaatsing, mijn collega hoefde hier maar iets van 1,5 maand proef te lopen aangezien ze eerder ergens al 1,5 maand op had gemaakt.
Maar ik snap het frustratie ook, 3 maanden dik onderbetaald gewerkt. Maarja, beter dan niets zullen we maar zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:19

Ik vind het wel fijn om weer aan de slag te zijn maar ik moet elke week wel een paar keer 2 uur werken. Dus ik ben ongeveer als ik met de bus ben voor 2 uur werken 4 uur totaal onderweg. Ik durf ook niet goed te zeggen dat ik graag meer uren op een dag wil werken. Ben bang dat ze dan de stop eruit trekken. Ik heb het ook naar me zin daar. Vandaag heb ik mijn evaluatiegesprek.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:34

purny schreef:
Ik vind het wel fijn om weer aan de slag te zijn maar ik moet elke week wel een paar keer 2 uur werken. Dus ik ben ongeveer als ik met de bus ben voor 2 uur werken 4 uur totaal onderweg. Ik durf ook niet goed te zeggen dat ik graag meer uren op een dag wil werken. Ben bang dat ze dan de stop eruit trekken. Ik heb het ook naar me zin daar. Vandaag heb ik mijn evaluatiegesprek.

Je kunt het toch aangeven, dat je onwijs blij bent met je uren en dat je weer aan de slag bent. En of er misschien een mogelijkheid is om meer dan 2 uur op een dag te werken? Gewoon omdat je het onwijs naar de zin hebt (en omdat het practisch is)?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:35

NenaC schreef:
Hier in duitsland is het normaal en krijg je ook de tijd vergoed, dan kun je er ook om vragen bij de werkgever, omdat ze het verplicht zijn te vergoeden. Dan voel ik mij ook niet belast. In Nederland ben ik mij daar niet zo zeker van en dan laat ik het meestal maar achterwege.

Ik heb totaal geen inspiratie voor brieven vandaag...... :( :(

Als je twee functies bij 1 bedrijf ziet die beide passen, zouden jullie dan 1 brief schrijven, of twee? Moeten beide naar de personeelsafdeling.

Ik heb laatst aangegeven dat mijn aandacht werd getrokken door de ene vacature, maar dat daarna een andere ook passende functie mij opviel en dat ik op beide graag wilde reageren...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:00

Purny: eens met fargo ik zou dat ook aangeven, succes met je evaluatiegesprek!