[HK] Sprechen sie deutsch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:55

Haha al dat eten klinkt zo anders in het Duits :')

Kip met rijst of Hühn mit Reis.. Dat klinkt gewoon alsof het heel anders smaakt :')

Jespri

Re: Sprechen sie deutsch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:57

Mit!! Dat was het. :') Kon er even niet op komen.

aber, ich muss wieder an die Arbeit gehen.
Auf Wiedersehen :wave:

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:02

sans6 schreef:
M_D_H schreef:
Trot - stap
Trab - draf
Galop- galop.

Ich habe keine anlung aber die grammatica.

Ich habe en stage gehabt bij die Lengelshof in Ratingen.
Ser gut fur die Deutsch

Stap is schritt ;)

Stap is Schritt. Trot ist Englisch für traben.

Haben wir auch noch Anlehnung, Durchlässigkeit, von hinten antreten, Rittigkeit, Schulterherein, traversalen, Wechsel durch die ganze Bahn, Cirkel, Durch-parieren, schenkelweichen :D usw. usw.
Gut ne für ein Westernreiter :+

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:06

Haha nah sehr gut! Ich bin stolz auf dich/dir (?) ;)

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:15

Ein freundin von mir hat Reit Unterricht in Deutschland und ich mochte das auch ausprobieren aber ich kann die deutsche reit Begriffe nicht verstehen :')

rina schreef:
Stap is Schritt. Trot ist Englisch für traben.

Haben wir auch noch Anlehnung, Durchlässigkeit, von hinten antreten, Rittigkeit, Schulterherein, traversalen, Wechsel durch die ganze Bahn, Cirkel, Durch-parieren, schenkelweichen :D usw. usw.
Gut ne für ein Westernreiter :+

Jemand eine Übersetzung für diese Begriffe ?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:42

Danke IMD, der kann aber auch ein richtiges Souvieh sein :') (der Hund)

Anlehnung= aanleuning, Durchlässigkeit=geen idee hoe te vertalen, wij gebruiken dit altijd :+, von hinten antreten= van achteren doortreden, Rittigkeit=?, Schulterherein= schouderbinnenwaarts, traversalen=?, Wechsel durch die ganze Bahn= door een S van hand veranderen?, Cirkel= volte, Durch-parieren= terugnemen in tempo, schenkelweichen = wijken

Zoiets geloof ik! :D

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:03

Hallooo,
Ich möchte auch gern mitreden. Ich heiße Melissa und ich bin 16 Jahre Alt. Ich gehe in die Realschule und habe Deutsch. Ich kann es meistens gut verstehen aber sprechen finde ich schwierig. :( Vielleicht wurde es so einfacher und krieg ich mehr vertrauen in mich selb :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:54

Jespri schreef:
Hattet ihr einen angenehmen Tag/Schönen Tag gehabt?

Ik krijg in dit topic wel ontzettend zin om dingetjes te verbeteren, mag dat? :+ :o
Wil niet zeggen dat ik alles goed heb hoor, maar der/die/das/dem/den was ik vroegâh altijd best goed in.. :=

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:41

Aulaantje_x schreef:
Danke IMD, der kann aber auch ein richtiges Souvieh sein :') (der Hund)

Anlehnung= aanleuning, Durchlässigkeit=geen idee hoe te vertalen, wij gebruiken dit altijd :+, von hinten antreten= van achteren doortreden, Rittigkeit=?, Schulterherein= schouderbinnenwaarts, traversalen=?, Wechsel durch die ganze Bahn= door een S van hand veranderen?, Cirkel= volte, Durch-parieren= terugnemen in tempo, schenkelweichen = wijken

Zoiets geloof ik! :D

Durchlässigkeit is in het Nederlands denk ik losgelatenheid?
Traversalen= travers denk ik dan?
En zou 'von hinten antreten' dan ook verzamelen kunnen betekenen?(achterhand eronder>verzameling)

Und kann jemand mir dann auch erklären wie die Deutsche Turniere funktionieren? Bei uns fängt man ja im B an und bekommt dann nach zehn Punkten das Recht L1 zu reiten und dann weiter ins L2, M1 etc. Wie ist das in Deutschland?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:51

_l_amanda_l_ schreef:
Jespri schreef:

Ik krijg in dit topic wel ontzettend zin om dingetjes te verbeteren, mag dat? :+ :o
Wil niet zeggen dat ik alles goed heb hoor, maar der/die/das/dem/den was ik vroegâh altijd best goed in.. :=

Wat mij betreft: graag! Ik ben er namelijk erg slecht in :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:13

_l_amanda_l_ schreef:
Jespri schreef:

Ik doe alles op gevoel. Op school heb ik het vaak goed maar als ik het ga schrijven heb ik heel vaak fouten :+ En wat betreft die ein- etc. Heb ik opgegeven. Ik kan het wel, maar ik ben wel 10 minuten bezig om één woord zo te krijgen en dan hopen dat het goed is :+

Van mij mag je, maar of ik er wat van leer wat dat betreft, geen idee _O-

Willkommen allen! :D

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:20

Haha, ja graag verbeteren! Dan leer je er ook nog wat van, is handig voor duits op school :)

Ich habe einmal gehört dass mit dem wettbewerbe, dass du im Deutschland 1e, 2e oder 3e musst werden vor dem einen gewinn punkt könnt fangen. Ist dass wahr? Dass habe ich einmal gehört von eine pferdehändler aus Deutschland!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:00

Und kann jemand mir dann auch erklären wie die Deutsche Turniere funktionieren? Bei uns fängt man ja im B an und bekommt dann nach zehn Punkten das Recht L1 zu reiten und dann weiter ins L2, M1 etc. Wie ist das in Deutschland?

Kan ik, ondanks westernruiter, maar dan sorry wel even in het Nederlands :D

In Duitsland heb je verschillende Leistungsklassen. LK5 t/m LK1. Waarbij LK5 het begin is en LK1 de internationale ruiters (Isabel Werth ed voor de dressuur). Daarnaast heb je Klasses: E, A, L, M en S. In de verschillende Leistungsklasses rijdt je ook in de verschillende Klasses. Zeg maar KL5 met Klasse E of A. Is even heel kort door de bocht uitgelegd zo, er komen nl nog wat meer dingen bij kijken. Bv in de KL3 kan je in de L ook een Klasse op Kandare hebben (Stang en trens).

Hier gaat het ook niet op punten maar op plaatsingen. Daarvoor krijg je dan weer punten die je wel of niet een klasse/Leistungsklasse hoger tillen. Of dat bij de dressuur ook zo is, durf ik niet helemaal zo uit mijn hoofd te zeggen, maar western gezien moet je zoveel plaatsingen (en dus punten) te hebben om een LK hoger te komen. En die punten moet je het jaar erop zien te behouden anders ga je weer een LK onderuit. Het zal bij de dressuur wel ongeveer ook in die richting gaan.

En in het kader van humor, de laagste klasses rijd je dus je proef te samen met 3 andere ruiters :D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:04

Gute Abend! Ich spreche ein klein bisschen Deutch, aber mein Gramatica ist nicht sehr gut. Ich wil es gern verbessern!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:13

Ich weiß nichts von Pferden. Ins Holland schon kaum, geschweige denn ins Deutschland :D

Ich habe heute mittag meinen Weihnachtsbaum aufgestellt! Das freut mich sehr! Geht jemand hier noch ein Deutsche Weihnachtsmarkt besuchen? Ich habe das vergangenes Jahre gemacht, aber das finde ich nicht so spaß. Dieses Jahre hat meine Mutter mir gefrägt ob ich auf eine Niederlandische Weihnachtsmark stehen mocht. Weil sie selbst ein(es) andere(s) Termin hat, gehe ich das Tun.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:18

Ich hab meinen Weinachtsbaum noch nicht aufgestellt. Gehe erst mal ins Ikea um einen neuen Sofa zu kaufen, vielleicht stellen wir den Baum irgendwo in der nächsten Tagen noch auf :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:23

Oeh, einen neuen Sofa! Welches willst du kaufen?

Ich habe einen Ikea Baum gekauft, aber es war abgeleiert. Das hatte ich nicht ins Kalkül geziehen, und deshalb habe ich es jetzt wieder ins ein Pott gesatzt :') Er steht aber nicht recht :')

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:48

Hier noch kein Weihnachtsbaum. Nächste woche hat mein Son Geburtstag uns erst wann das vorbei ist fangen wir mit die Weihnachts Vorbereitungen an.

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:57

Hat jemand einen trick für die Fälle ? Ich brauche für immer die gute Fälle zu finden.
Präpositionen, verben, hij / hem / aan hem.... er dauert mir viel zo lange die gute Fäll zu finden.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:12

rina schreef:

Kan ik, ondanks westernruiter, maar dan sorry wel even in het Nederlands :D

In Duitsland heb je verschillende Leistungsklassen. LK5 t/m LK1. Waarbij LK5 het begin is en LK1 de internationale ruiters (Isabel Werth ed voor de dressuur). Daarnaast heb je Klasses: E, A, L, M en S. In de verschillende Leistungsklasses rijdt je ook in de verschillende Klasses. Zeg maar KL5 met Klasse E of A. Is even heel kort door de bocht uitgelegd zo, er komen nl nog wat meer dingen bij kijken. Bv in de KL3 kan je in de L ook een Klasse op Kandare hebben (Stang en trens).

Hier gaat het ook niet op punten maar op plaatsingen. Daarvoor krijg je dan weer punten die je wel of niet een klasse/Leistungsklasse hoger tillen. Of dat bij de dressuur ook zo is, durf ik niet helemaal zo uit mijn hoofd te zeggen, maar western gezien moet je zoveel plaatsingen (en dus punten) te hebben om een LK hoger te komen. En die punten moet je het jaar erop zien te behouden anders ga je weer een LK onderuit. Het zal bij de dressuur wel ongeveer ook in die richting gaan.

En in het kader van humor, de laagste klasses rijd je dus je proef te samen met 3 andere ruiters :D

Thanks! In dat geval ga ik maar in Duitsland starten :+

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:20

Oh, redet boß nicht von Weihnachtsmärkten! -O- Ich hatte gestern einen Termin in der Stadt (Aachen) und dort herrscht reines Verkehrschaos! Ich bin so froh wenn der Weihnachtsmarkt wieder verschwunden ist...

Einen Weihnachtsbaum stellen wir diesmal nicht auf. Nächstes Jahr wieder. Aber natürlich wird geschmückt.

Neej schreef:
Ich hab meinen Weinachtsbaum noch nicht aufgestellt. Gehe erst mal zu Ikea um ein neues Sofa zu kaufen, vielleicht stellen wir den Baum irgendwo in der nächsten Tagen noch auf :)

imd schreef:
Uh,ein neues Sofa! Welches willst du kaufen?

Ich habe einen Baum bei Ikea gekauft, aber es war abgeleiertwat wil je daarmee zeggen?. Damit hatte ich nicht gerechnet, und deshalb habe ich ihn jetzt wieder in einen Topf getan :') Er steht aber nicht gerade :')

@Herlinde98: Einen Trick für die Fälle gibt es leider nicht.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:23

Aber natürlich kenne ich Deutsch! Wieso nicht?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:28

Kein Baum oder Weihnachten hier. Mag Weihnachten seit 2005 nicht mehr. Mein Vater ist am 25-12-2005 verstorben.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:43

Rina dat is dan zeer begrijpelijk, wat een rottijd moet dit voor jullie zijn. Sterkte! Mijn vader is in juni 2 jaar terug overleden en zelfs dan is de kerst raar, kan me zo voorstellen dat je daar dan in jouw geval geen trek meer in hebt...

imd schreef:
Oeh, einen neuen Sofa! Welches willst du kaufen?
Ich habe einen Ikea Baum gekauft, aber es war abgeleiert. Das hatte ich nicht ins Kalkül geziehen, und deshalb habe ich es jetzt wieder ins ein Pott gesatzt :') Er steht aber nicht recht :')

Ich hätte gerne die Friheten gekauft (diese: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90242863) aber wir sind ohne Sofa wieder nach hause gegangen :') Der Auto war zu klein (oder der Sofa zu groß haha!) morgen versuchen wir es nochmal mit einen großeren auto _O-

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:58

Hallo, bin ich wieder!! :wave:

Und ein ganz herzlichen Wilkommen an alle neuen Leuten hier! Vor allem M_D_H <3

Citaat:
Schritt = stap
Trab = draf
Gallop = galop
Durch die Bahn wechseln = van hand veranderen op de (lange) diagonaal (KXM bijv.)
Durch die Länge der Bahn wechseln = van A naar C (of andersom) van hand veranderen
Durch die Hälfte der Bahn wechseln = van hand veranderen op de (korte) diagonaal (EM bijv.)
Aus dem Zirkel wechseln = bijv. grote volte bij A gevolgd door grote volte bij C (omstellen op X)
Auf dem Zirkel wechseln = van hand veranderen op de volte
Einfache Schlangenlinien = gebroken lijn
Mehrfache Schlangenlinien = slangevolte
Zirkel = grote volte
Volte = kleine volte
Schenkel weichen = wijken voor het been
Traversalen = verzamelbegrip voor alle traversale/zijwaartse gangen
Durch parieren = overgang terug rijden
Anhalten = halthouden
Schulter rein = schouderbinnenwaarts
Kurzkehrt = (als ik het goed heb) keertwending om de achterhand

Ich habe 3-4 Jahre Reitunterricht im Deutsch gehabt (von einer Italienerin :') ).

Das Deutsche Turniersystem im Dressurreiten mach ich mal kurz in niederländisch :o
Voor zo ver ik weet kent het Duitse (dressuur) wedstrijdsysteem het WBO (Wett Bewerbungs Prüfung, het 'onofficiele' wedstrijd rijden, voor de leuk) en het LPO (Leist Prüfungs Ordnung, het 'officiele' wedstrijd rijden). Beide zijn weer opgedeeld in E(insteiger), A(nfänger), L(eicht), S(chwer). Je begint in de E bij voldoende 'Platzierungen' kun je de overstap naar A maken, etc. etc.
Maar (en hier komt het m.i. 'slechte' van het Duitse systeem) je bent niet verplicht om over te stappen! Zelfs als je een keer L bent gestart kun je een wedstrijd later weer inschrijven voor A en/of E.
Verder worden de lagere proeven (E en A) meestal met min. 2-3 ruiters tegelijk in de baan gereden achter elkaar. Waarbij de rijd-volgorde wordt bepaald aan de hand van je startnummer. Als je een groot lopend paard hebt en je komt achter een D/E pony te rijden... pech gehad en je ziet maar hoe je jouw tempo kan houden zonder de rest tot last te zijn. En in alle proeven moet je doorzitten.
Owja, WBO mag iedereen starten. Voor LPO moet je eerst je Basispass halen en voordat je een rubriek hoger mag starten moet je eerst weer een of andere certificaat halen (ketsjing :$ ).

Ich habe einmal in Deutschland gestartet mit meinem niederländische Startpas (Euregio Turnier) aber... niemals wieder!! Ausser mal auf unserem (deutschen) Vereinsturnier.

Hier noch keine Weihnachtsbaum aufgestellt. Wird wohl dieses WE kommen.