Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:47

Renee1991 schreef:
Goed, ik ben vandaag niet vooruit te branden... Komt ook bij dat ik ziek ben. Ik denk, da's een mooi voordeel van een nadeel, kan ik mooi de hele dag aan m'n scriptie werken. Toch is m'n concentratie weer ver te zoeken :n
Heb zoveel feedback om te verwerken dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen, en als ik dan iets aanpas slaat meteen de twijfel weer toe of ik het dan nu wél goed doe. Er zitten ook puntjes tussen waar ik gewoon niet mee verder kom, daardoor loop ik ook meteen weer vast. Blegh, baaldag!

Kop op je kunt het! Ik zat ook telkens in zak en as met mijn onderzoek maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Kijk eerst naar de punten die duidelijk zijn voor je en ga dan pas kijken naar de onduidelijke punten. Je kunt het!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:55

lampjerulez schreef:
jazeker :j maar dat was bij mij vrij simpel
wij moesten de scirptie samen doen :roll: (dont ask me why)
en het meisje waarmee ik samenwerkte vonden ze helemaal geweldig (terwijl ze super slecht was :') ze kon niet eens fatsoenlijke interview vragen maken laat staan fatsoenlijk nederlands schrijven

maar goed mede daardoor wel de scriptie gehaald incl verdediging
al zal ik met mijn eindgesprek wel weer vragen krijgen.

als ik alle stituaties van school zo naloop kom ik steeds weer tot de conclusie dat het een groot vriendjes politiek gedoe is tenkoste van goeie studenten.
En dan heb ik het niet over mezelf hoor, maar weet dat een medestudent tevens een rechtszaak had aangespannen. Zij had alle punten, maar 1 gezamelijk verslag was onvoldoende. Deze mocht ze niet herkansen omdat de medestudenten die ook aan dat verslag hadden gewerkt onvoldoende punten hadden.
:roll:

toen heb ze een advocaat op ze afgestuurd

Whut?! Dat is helemaal erg.. Al krijg ik zelf dat gevoel ook wel een beetje. Bij ons waren er ook een aantal die onvoldoende kregen bij de eerste keer inleveren maar wel een hoop feedback. Hadden ze de feedback verwerkt, opnieuw ingeleverd en weer een onvoldoende maar op hele andere punten!

En Renee, Concentratie en motivatie zijn inderdaad het allerlastigste om te vinden haha. Hoewel ik toch van 9 tot 15.00 uur aan m'n scriptie heb gewerkt vandaag. Best een prestatie toch?!

lampjerulez

Re: Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:56

Ja of een verslag te laat inleveren maar een doos morkoppen mogen meenemen voor de betreffende docent en dan is het goed :roll:
En mij wel een jaar laten wachten op volgende inlever moment
(en dat speelt dan vrolijk voor je neus af he)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:05

Oh dat is wel héél erg, dat is bij ons dan 'gelukkig' weer niet zo!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:08

Ooh wat een herkenning hier zeg!

Ik ben al goed begonnen om 7 jaar over de havo te doen :') Tenminste, begonnen op het gymnasium, een keer gedoubleerd, na jaar 4 naar 5 atheneum gegaan en daarna naar 5 havo en geslaagd gelukkig. In 2009 gelijk begonnen aan hbo bouwkunde, bleek toch niets voor mij. Gestopt en begonnen met Small business and retail management duaal.
Dit 2 jaar gedaan, maar door persoonlijke omstandigheden en contractbeëindiging door mijn werkgever moeten stoppen. In 2012 begonnen aan dezelfde studie maar dan thuisstudie en nog steeds daar mee bezig... En nog geen P op zak. Gelukkig in de tussentijd wel een onwijs leuke baan gevonden waar ik redelijk succesvol ben en leuk carrière maak. Maar wil nu toch wel gas gaan geven om toch eindelijk dat hbo papiertje te gaan halen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:48

Christeltjuh schreef:
Kop op je kunt het! Ik zat ook telkens in zak en as met mijn onderzoek maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Kijk eerst naar de punten die duidelijk zijn voor je en ga dan pas kijken naar de onduidelijke punten. Je kunt het!

Thanks, heb nu een héél klein stukje gedaan. Al beter dan niets :D

Jeska2 schreef:
En Renee, Concentratie en motivatie zijn inderdaad het allerlastigste om te vinden haha. Hoewel ik toch van 9 tot 15.00 uur aan m'n scriptie heb gewerkt vandaag. Best een prestatie toch?!

Nou, dat beschouw ik als een zeer productieve dag! Zo ver kom ik zelden.. Hulde! *\o/*

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 18:58

Muisbal schreef:
Ooh wat een herkenning hier zeg!

Ik ben al goed begonnen om 7 jaar over de havo te doen :') Tenminste, begonnen op het gymnasium, een keer gedoubleerd, na jaar 4 naar 5 atheneum gegaan en daarna naar 5 havo en geslaagd gelukkig. In 2009 gelijk begonnen aan hbo bouwkunde, bleek toch niets voor mij. Gestopt en begonnen met Small business and retail management duaal.
Dit 2 jaar gedaan, maar door persoonlijke omstandigheden en contractbeëindiging door mijn werkgever moeten stoppen. In 2012 begonnen aan dezelfde studie maar dan thuisstudie en nog steeds daar mee bezig... En nog geen P op zak. Gelukkig in de tussentijd wel een onwijs leuke baan gevonden waar ik redelijk succesvol ben en leuk carrière maak. Maar wil nu toch wel gas gaan geven om toch eindelijk dat hbo papiertje te gaan halen :')

ah! Tot in zekere mate zeer herkenbaar. Ik was ook zo'n langplakker op de middelbare school. (9 jaar over het VWO gedaan :') ) Uiteindelijk heb ik hem wel gehaald en ben ik naar de TU in Delft gegaan, maar ik heb dus ook mijn P nog niet. Dit jaar rond ik de laatste vakjes af en ik hoop hem in het voorjaar wel te hebben.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:14

as vrijdag nieuwe deadline voor portfolio en reflectie
portfolio is af maar moet nog op cd/dvd *dat wordt wat...
en reflectie..... uhm tsja die moet nog even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:19

Ik ga vandaag weer proberen een stuk verder te komen. Maar ik moet eigenlijk ook nog naar de dierenwinkel, stofzuigen, hardlopen en de was doen :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:37

Ik heb nu al buikpijn voor de uitslag over twee weken. elke keer als ik feedback verwerkt heb, krijg ik weer nieuwe feedback waardoor iets niet goed is. Ene slaat totaal niet op het andere. Heb nu ook al twee keer gehad dat ik voor een onderdeel volledige punten had gekregen, dus niks veranderd. Krijg ik het terug heb ik maar 1 pt voor dat onderdeel.. Hoe dan... :\ Dat mag niet eens.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:14

serieus?
en jij heb nog geen geschillencommissie of beroep aangetekend?

pff ik had dat echt niet gepikt hoor
zou scan maken van de feedback en dan vervolgens weer van de nieuwe waar dan ineens maar 1 punt wordt gegeven. Als je dat naar de geschillencommissie stuurt zweten ze peentjes :+)

krijg jij gewoon je punten en blijf je niet eindeloos aan jezelf twijfelen

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:26

Ga ik deze keer ook zeker doen. Laatste kans namelijk, anders moet ik een nieuw onderzoek..

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:34

Na een aantal hele productieve dagen kan ik de concentratie en motivatie vandaag echt niet gevonden krijgen. Opzich is het voor het huishouden wel goed dat ik me een keer niet op school concentreer. Nu kan ik even 4! (oeps) wasmachines was wegwerken. En morgen maar weer heel hard aan de slag.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:36

heb je de vorige feedback ook nog?
Of kan je daar nog aan komen?
Want ik zou mooi alles inscannen en bewaren voor het geval dat.
En nu kan je dat nog verzamelen omdat je nog geen beoordeling binnen hebt.

Echt hoor, je had die koppen moeten zien toen ik naar de geschillencommissie was gestapt
(dat is dus niet de examencommissie he.. de geschillen commissie staat los bvan de opleiding en bestaat uit juristen en advocaten. )
Ik had gezegd dat de toetsvragen zodanig waren geschreven dat het niet te beantwoorden was.
Jurist heeft de toets ingekeken, en kwam met dezelfde conclusie voor de meerderheid van de vragen. (van de 150 vragen waren er meer dan 100 niet op een correcte manier te beantwoorden)

dit is ook de reden waardoor mijn slber mij vervolgens al een jaar lang mij op allerlei manieren tegenwerkt. Maar goed :+ hij is straks mijn probleem niet meer :P
Hij zelf echter, is mooi voor schut gezet bij zijn collega's doordat hij een onfatsoenlijke toets had gemaakt.

Christel
ik ga ook maar eens opruimen :')

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:53

Ik ben ook een langstudeerder. Ik zit inmiddels in m'n vierde jaar vervolgstudie en ik heb nog zeker 2 jaar te gaan. (1 jaar HBO Communicatie, 1 jaar Psychology en inmiddels alweer 2 jaar Engelse Taal en Cultuur).

Ik hoop echt dat ik m'n studie deze keer wèl afmaak.. :Y)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:44

lampjerulez schreef:
as vrijdag nieuwe deadline voor portfolio en reflectie
portfolio is af maar moet nog op cd/dvd *dat wordt wat...
en reflectie..... uhm tsja die moet nog even

Hup aan je reflectie jij!

En Renee, zo herkenbaar haha. Ik vind ook altijd dat ik nog van alles moet doen, stofzuigen, hardlopen, even wat in de winkels halen. Het is natuurlijk gewoon uitstelgedrag maar toch, ik móét het doen :')

Oh en Noa/Marjolein (even in je profiel gespiekt), dat hoor ik bij ons dus ook heel vaak. De ene keer is het goed en de andere keer niet. Weet je ook wie je nakijkers zijn? Je zou dan eventueel ook een gesprek bij hun aan kunnen vragen. Althans dat kan bij ons, dan kun je je feedback formulier van de vorige keer ook meenemen en laten zien.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:52

moest ook nog even naar het werk dus reflectie nog niet aan begonnen :')
En straks paardrijden
Maar daarna ga ik echt aan de slag!
moet gewoon vanavond klaar want morgen heb ik al helemaal geen tijd

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:12

Jeska2 schreef:
Oh en Noa/Marjolein (even in je profiel gespiekt), dat hoor ik bij ons dus ook heel vaak. De ene keer is het goed en de andere keer niet. Weet je ook wie je nakijkers zijn? Je zou dan eventueel ook een gesprek bij hun aan kunnen vragen. Althans dat kan bij ons, dan kun je je feedback formulier van de vorige keer ook meenemen en laten zien.

Ja dat is het vervelende. Ik heb al zo ontzettend vaak gesprekken gehad, gaat nergens meer over. Ze luisteren nergens naar en doen poeslief als je daar zit. En vervolgens flikken ze hetzelfde kunstje nogmaals. Dat is ook de reden geweest dat ik tegen mijn eerste examinator een klacht had ingediend. Schijnbaar krijg je maar 1x zo'n kans want ook deze huidige man is een flapdrol. Maar nu mag ik geen klacht meer indienen.. Blijkbaar zijn ze allemaal zo.. :')

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:23

klachten kan je altijd indienen hoor
je moet alleen wel even weten waar je moet zijn ~~}>

en dan kan ineens ALLES :Y)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:56

Het is soms wel lastig om uit te vinden waar je moet zijn voor klachten. Waarom zou je maar 1 keer een klacht kunnen indienen dan? Een klacht is een klacht, toch? Ze willen gewoon geen vervelende leerlingen haha

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:22

Ik heb het al uitgezocht :D
Examencommissie; kan maar meestal zitten de mensen waar het om gaat hier ook bij
dus helpt niet
Teamleider; doet er meestal niks mee

Geschillencommissie, zit bij iedere school/organisatie/instantie
je moet even zoeken wat de contactgegevens zijn maar die kan je eventueel ook krijgen via een decaan.
Decaan helpen je sowieso verder met dit soort problemen.
Je moet het wel zelf oplossen maar ze kunnen wel vertellen waar je moet zijn.

Geschillen commissie is objectief en zijn juristen, staan los van school
Oftewel school scheit in hun broek
bij mij wel in elk geval, het woord alleen was al voldoende.
Ineens kon alles, echt bizar

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:59

Oeh interessant...!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:12

Jeetje, wat ben ik blij dat het bij ons toch een stuk relaxter is. := Examencommissies en studiecoördinatoren zijn doorgaans heel meedenkend en meewerkend, evenals de docenten overigens. Wij hadden vorig jaar wel een situatie waarin een studente een beetje genaaid werd door haar scriptiebegeleider, maar doordat alles wel volgens de regels was gegaan en ze haar scriptie wel had gehaald, heeft de examencommissie er niets aan gedaan. Dit soort dingen waarin studenten een soort speelbal worden van hun begeleiders heb ik gelukkig nog niet gehoord.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:03

tsja, denk ook niet dat ze daar mee te koop lopen.
neemt niet weg dat ik hoop dat het grootste gedeelte gewoon normaal hun studie door kan komen zonder dit soort praktijken.

:n

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:31

Vandaag hoop ik meer concentratie en motivatie te kunnen behouden over de dag heen. Maar dat zal wel aangezien ik vandaag mijn presentatie voor mijn afstudeeronderzoek in elkaar ga zetten. Daar kan ik de concentratie vaak wel voor vinden en voor grote lappen tekst niet.