Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

sparen is er bij mij echt ingebrand en ben nu nog steeds erg van het sparen. Air schreef:Voor MBO studenten is het sowieso vrijwel onmogelijk om er veel naast te werken.. ik zou niet weten hoe ik naast mijn studie en stage 20u in de week zou moeten werken.. Ik zit nu tot 5 op school en op stage tot half 6.
Je moet maar net het geluk hebben fijne schooltijden te hebben en een flexibele bijbaan
. Nu ben ik begonnen aan een tweede studie en tijdens de zomervakantie heb ik gewerkt, dat geld staat nu op mijn spaarrekening (2000 euro). En ik wil proberen tijdens deze studie (2jarig) wel te blijven sparen, ik kan ongeveer 200 euro per maand sparen, dus dat probeer ik nu vol te houden. En dus ook niks terug te boeken van mijn spaarrekening naar mijn lopende rekening, want dat was echt mijn valkuil vroeger
. pimaude schreef:Air schreef:Voor MBO studenten is het sowieso vrijwel onmogelijk om er veel naast te werken.. ik zou niet weten hoe ik naast mijn studie en stage 20u in de week zou moeten werken.. Ik zit nu tot 5 op school en op stage tot half 6.
Je moet maar net het geluk hebben fijne schooltijden te hebben en een flexibele bijbaan
Margoooo schreef:Ik snap echt dat iedereen zoveel kan sparen haha, of ik faal gewoon heel hard. Ik werk zo'n 40 uur per maand, en dan kom ik net aan rond of soms net niet en soms houd ik wat over. Ik woon op mezelf en ben een fulltime student die ook wel het nodige feest en borrelt..
Ik betaal dus alles zelf, krijg niets van mn ouders...

ZoZenn schreef:Sparen? Wat is dat? Some sort of mythical land?
Ik betaal alles zelf + een deel van de stalling van m'n paard. Geen sparen voor mij dus