moslims, hoe en wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:20

LadyMadonna schreef:
Hier in t dorp, waar de moslims op 1 hand te tellen zijn is enkele jaren terug iemand weg gepest omdat het een transseksueel/transgender was... En niet door de moslim gemeenschap hoor :n

Het valt mij sowieso vaak op, dat dorpelingen vaak een mening hebben over zaken waar zij amper mee geconfronteerd worden. :D
Kijk maar naar het stemgedrag in sommige kleine gemeenten ;)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:16

Oliiviia schreef:
purny schreef:
Maar als je de keus zou moeten kiezen tussen een transport vol met stress of ritueel slachten...

Ja want het dier dat ritueel geslacht wordt moet niet vervoerd worden? :?

Haha nee die worden geboren op balkon of in de douchecel :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:42

Electra63 schreef:
Laten we niet doen of homosexualiteit algemeen geaccepteerd is in Nederland. Vraag maar aan de inwoners van bijv. de biblebelt.
Al is het in Nederland volgens de wet wel toegestaan en geaccepteerd, maar niet door alle inwoners.

Nee is niet zo, maar volgens mij heeft dat nu niets met het geen hand geven te maken.
Als je als man een vrouw geen hand geeft om niet in de verleiding te komen maar je geeft een man wel een hand, dan ontken je dus dat mannen ook in de verleiding kunnen komen van andere mannen.
Daar ging het punt over.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:24

Oliiviia schreef:
purny schreef:
Maar als je de keus zou moeten kiezen tussen een transport vol met stress of ritueel slachten...

Ja want het dier dat ritueel geslacht wordt moet niet vervoerd worden? :?

Ben vorig jaar voor en tijdens het slachtfeest in Marokko geweest, hoe ze daar dieren vervoeren 8)7
Ik hield mijn hart vast bij het zien hoe de dieren mee moesten.
Voorop de brommer tussen de benen van een jochie van net 10 jaar.
Achterop de bagage drager van een fiets geknoopt. Aan een touwtje mee over een heel erg drukke straat, als het beest 10 cm opzij zou springen dan... #)
En ga zo maar door.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:50

jorika1986 schreef:
Ben vorig jaar voor en tijdens het slachtfeest in Marokko geweest, hoe ze daar dieren vervoeren 8)7
Ik hield mijn hart vast bij het zien hoe de dieren mee moesten.
Voorop de brommer tussen de benen van een jochie van net 10 jaar.
Achterop de bagage drager van een fiets geknoopt. Aan een touwtje mee over een heel erg drukke straat, als het beest 10 cm opzij zou springen dan... #)
En ga zo maar door.

Maar hé, de dieren hebben het daar hartstikke goed....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:57

__elise__ schreef:
jorika1986 schreef:
Gedraag je gewoon als een dame.
Bied ze geen sigaretten, drank (alcohol) of eten (varkensvlees) aan.
Beleefd goede morgen zeggen of een kort praatje. Voor de rest zijn ze niet anders als niet moslims.
Dat ze geen hand willen schudden, ach ja. Dat moeten ze zelf maar weten.
Ook zoenen met verjaardagen of andere gelegenheden vinden ze vreemd zoals wij dat doen hier in NL.
Gewoon ''gefeliciteerd'' zeggen is voldoende.
Het tonen van blote lichaamsdelen, (anders dan het hoofd, de armen en de onderbenen) vinden ze vaak ook ongemakkelijk.
Denk aan de mega korte broek en de naveltruitjes met spaghettie bandjes.

Maar daarvoor hoeven wij ons eigen toch niet aan te passen? Ons land en onze cultuur; hun komen hierheen, dus passen zich maar aan aan onze cultuur.

Waar in dit geval word er gevraagd om ons aan te passen? Dit is toch gewoon beleefdheid en respect. Sowieso verschijn je niet op je werk in een mega korte broek of naveltruitjes ;). Voor de rest zou ik mijn kleding natuurlijk niet aanpassen voor ze, maar enig respect als in niet half naakt voor hun neuzen gaan dansen is niets mis mee. Dat doen we ook voor onze werkgever of als we op zondag in de kerk zitten.

Een vegetariër hoor je ook geen vlees aan te bieden als je weet dat die vega is. Dat is niet netjes. Niet aanbieden is gewoon respect hebben voor zijn of haar levenskeuzes. Dan kunnen we het ons ook permitteren om moslims geen varkensvlees, sigaretten of alcohol aan te bieden.

Het leven is één en al aanpassen aan elkaar en rekening houden met.. Net zoals de hondeneigenaren in het park en de niet-honden eigenaren die daar een ommetje doen. Van beide kanten word wat inlevingsvermogen gevraagd.

En ja, dat is soms lastig, maar niet meer dan normaal en beleefd.

Wat we leven in deze wereld nu eenmaal samen en dan moet iedereen wat water bij de wijn doen.. In alles. Leven is constant compromissen sluiten, want iedereen houd er eigen persoonlijke visies op na en/of denkt anders.

Anoniem

Re: moslims, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:02

Moderatoropmerking:
Graag wil ik jullie verzoeken om on-topic te blijven en respectvol naar elkaar toe te reageren.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:15

Mooie opmerking ElineS: Wat mij betreft de definitie van SAMENleving.

Ik denk dat meer mensen nieuwsgierig zouden mogen zijn naar de wereld en de mensen om hen heen. Gewoon oprechte nieuwsgierigheid, geen wij-zij of Goed-Slecht. Wie weet haal je er nog wat interessants uit? Ieder mens is anders, iedere cultuur is anders, ieder geloof is anders maar bedenk je dat diegene die jij anders vindt, jou waarschijnlijk net zo anders vind. Is het een beter of slechter dan het ander? Ik vind van niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:20

gewoon jezelf zijn en als je benieuwd bent naar dingen dan kun je het hen vragen. Is voor hen ook leuk als je interesse toont.