Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schoentje schreef:Dus volgens jullie werkt iedereen in de paardenwereld voor een hongerloontje waar je niet van rond kan komen?
Het klopt inderdaad dat je altijd onderaan begint in dit wereldje. Uiteindelijk zal je moeten zorgen dat je onmisbaar wordt voor je werkgever. Dat kan bijvoorbeeld als ruiter of groom, maar ook als stalmedewerker die zich opwerkt tot stalmanager. Naar dat onmisbare zal je salaris dan ook naar worden.
Blijf je je hele loopbaan voor dat hongerloontje werken, dan ben je simpelweg niet onmisbaar genoeg, waarschijnlijk net niet goed genoeg in je vak dus.
Klinkt misschien wat lomp in de oren van sommigen, maar de succesvolle mensen in dit vak hoor je niet klagen.
Dat dit vak niet voor iedereen is weggelegd, is een feit en dat er te veel mensen zonder toekomst in dit vak op een paard gerelateerde opleiding zitten ook. Voor zulke is het advies om een 'normaal' vak te leren inderdaad beter, maar dat geldt dus niet voor iedereen zoals jullie aangeven.
Schoentje schreef:1 op 100 of 1000 wat? Mensen? Mensen die ooit op een paard hebben gezeten? Mensen die een paard gerelateerde opleiding hebben gedaan? Of mensen die ooit in de paarden gewerkt hebben?
Vragen om getallen in een discussie is altijd zo onzinnig, wanneer je weet dat die getallen er niet zijn.
Bovendien bewijs je je gelijk een niet mee, omdat ik in de door jou gequote post duidelijk schrijf dat het maar voor weinige is weggelegd. Maar voor die weinige is er wel een prima boterham in te verdienen.
In principe hebben we dus dezelfde mening, alleen door mijn positie in de paardenwereld zie ik het iets minder zwart dan de meesten die een mislukte carrière in dit vak hebben.
Een discussie beginnen terwijl we het grotendeels eens zijn is dus nutteloos in mijn ogen.
Schoentje schreef:De getallen interesseren me gewoon niet zo omdat ik het niet van belang vind. Jij vind dat duidelijk wel, dus kom maar op met die getallen. Daarnaast zou ik niet weten hoe ik aan de exacte getallen moet komen.
Beetje vreemd dat in elke discussie die ik met je krijg, je zo aanvallend reageert. Waarom zou ik iets te verbergen hebben? Ik proef nogal wat opgekropte frustraties bij je, beetje jammer.
Ik ken om mij heen nou eenmaal genoeg mensen die prima kunnen leven van een vak in de paarden. Dat kan zijn in loondienst van bijvoorbeeld een handelsstal of manege, of zelfstandig als ruiter, handelaar of instructeur. Meestal is het een combinatie van deze 3 en kunnen ze daar zonder sponsor goed van leven. Daar is niks verborgen of geheimzinnigs aan. Dat jij er misschien minder kent, betekent niet dat ze er niet zijn.
Nogmaals, dit is inderdaad voor weinige weggelegd, daarom zal ik niet snel iemand adviseren een opleiding richting de paarden te gaan doen. Maar iemand die over de talenten en het doorzettingsvermogen beschikt om een eind te komen in dit vak, zal ik het ook zeker niet afraden om een baan hierin te gaan zoeken.
Offline schreef:Ik heb ook de opleiding gedaan . NHB Deurne. Kwam nergens aan de bak. Zelfs bij de paarden niet omdat ik meer wilde dan het minimum loontje voor 60 uur werk! Na een hoop mazzel nu toch uiteindelijk op kantoor en doe daarnaast lessen geven en heb 1 eigen paard. Dus hobby en werk gescheiden!
Je wordt vaak behandeld als een stuk stront op een stal.
Dus voor mij niet gezien...
paardje1983 schreef:ik werk op een stal in loondienst en kan de maand makkelijk rond komen en houd nog aardig geld over ook. moet wel iets speciaal in de paarden kunnen wat veel vraag naar is en weinig mensen kunnen of durven.
Schoentje schreef:Nee Ikke, het gaat hier over een baan in de paarden, niet over de opleidingen. Zie titel.
Ik schrijf iedere keer hetzelfde, dus van terugkrabbelen is ook geen spraken. Je probeert alleen steeds de discussie zo te draaien dat je recht tegenover de ander staat, terwijl onze meningen niet eens zo ver uit elkaar ligt. Iets met opgekropte frustraties?
Ik noemde geen getallen, vind ik nogmaals niet van belang. Jij wel, want in elke discussie spreek je over getallen. Ik vertel alleen dat ik genoeg mensen in dit vak ken, terwijl door anderen beweerd wordt dat die mensen er niet of nauwelijks zijn.
kwita schreef:als het je passie is?? dan moet je er voor gaan, maar je mag toch ook onderhandelen en x bedrag per maand eisen?
en tja het is leuk maar beestig zwaar lichamelijk als je jong bent ach maar als je ouder word kan het te veel zijn.
Schoentje schreef:Nee Ikke, het gaat hier over een baan in de paarden, niet over de opleidingen. Zie titel.
Ik schrijf iedere keer hetzelfde, dus van terugkrabbelen is ook geen spraken. Je probeert alleen steeds de discussie zo te draaien dat je recht tegenover de ander staat, terwijl onze meningen niet eens zo ver uit elkaar ligt. Iets met opgekropte frustraties?
Ik noemde geen getallen, vind ik nogmaals niet van belang. Jij wel, want in elke discussie spreek je over getallen. Ik vertel alleen dat ik genoeg mensen in dit vak ken, terwijl door anderen beweerd wordt dat die mensen er niet of nauwelijks zijn.
Schoentje schreef:Dus volgens jullie werkt iedereen in de paardenwereld voor een hongerloontje waar je niet van rond kan komen?
Het klopt inderdaad dat je altijd onderaan begint in dit wereldje. Uiteindelijk zal je moeten zorgen dat je onmisbaar wordt voor je werkgever. Dat kan bijvoorbeeld als ruiter of groom, maar ook als stalmedewerker die zich opwerkt tot stalmanager. Naar dat onmisbare zal je salaris dan ook naar worden.
Blijf je je hele loopbaan voor dat hongerloontje werken, dan ben je simpelweg niet onmisbaar genoeg, waarschijnlijk net niet goed genoeg in je vak dus.
Klinkt misschien wat lomp in de oren van sommigen, maar de succesvolle mensen in dit vak hoor je niet klagen.
Dat dit vak niet voor iedereen is weggelegd, is een feit en dat er te veel mensen zonder toekomst in dit vak op een paard gerelateerde opleiding zitten ook. Voor zulke is het advies om een 'normaal' vak te leren inderdaad beter, maar dat geldt dus niet voor iedereen zoals jullie aangeven.
Ikke schreef:Het feit dat jij toevallig wat mensen kent in dat wereldje, het voor elkaar zegt te hebben, maakt nog altijd niet dat er veel fatsoenlijk betaald werk in is, zie post van xPenny.