Ilja000 schreef:Veulen84 schreef:Het kan een leuke richtlijn zijn. Maar overleg wanneer er een machtsverhouding is, zal nooit helemaal onpartijdig zijn. Altijd meer in het voordeel van de werkgever. Ziekte (zeker door ongeluk) brengt vaak meer met zich mee dan alleen de lichamelijke uitwerking.
Voor onpartijdigheid is er de arbowet en ik vind het schokkend om te horen dat er zomaar van af geweken wordt. Het is een wet, in het leven geroepen om mensen te beschermen. Niet iets wat door een werkgever vervangen mag worden door een richtlijn.
Lol, misschien moet je mijn stukje nog een keer lezen en dan tot het einde.
De richtlijn vervangt de wet helemaal niet. Het is wel een richtlijn over hoe met elkaar om te gaan. En ja, leidinggevende heeft mach, maar gelukkig staan wij in de praktijk heel dicht bij elkaar, zijn de lijnen kort en open. Heel soms denk jij dat je niet kunt werken en blijken er andere taken mogelijk. In mijn geval misschien soms een andere afdeling, of aangepaste tijden andere invulling. En soms ook niet, dan kun je beter thuis blijven.
Kortom: wij overleggen samen.
Prima toch als het zo goed werkt! zo zou het overal moeten werken, helaas is dat niet en is er een wet voor nodig, maar als je dit zo afspreekt op je werk is het toch top geregeld.