Joolien schreef:Ik zit er nu over na te denken om wellicht als ik mn P heb naar de Uni te gaan, aangezien ik toch echt graag klinisch uitvoerend psycholoog wil worden, wellicht psychotherapeute. Maar ik vraag me af, hoe lang duurt zo'n traject en hoe zit dat met de verschillende mogelijkheden? Stel dat ik psychotherapeut wil worden, wat moet ik daar allemaal voor doen?
Je hebt al antwoord gekregen van RoodZonnetje, maar ik wil er nog aan toevoegen dat die trajecten echt pokkeduur zijn
In België kun je wel gewoon een 2-jarige master Klinische Psychologie doen en dan afstuderen als volwaardig klinisch psycholoog. Psychotherapeute gaat dan nog via een opleiding die iedere psycholoog kan doen naast zijn/haar werk, je hoeft dus niet te wachten tot je geselecteerd wordt.
Ik ken veel studenten in Maastricht die om die reden hun master in België zijn gaan doen.
Ik moet sowieso na mijn master in NL nog eentje in België doen omdat werkgevers je over het algemeen niet willen aannemen met een NL diploma, ook al is het op papier wel gelijkgesteld, de praktijk leert anders. Andersom betekent dat wel dat Belgische psychologiediploma's in NL extra gewild zijn