VWO 3 - 2014/2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Re: VWO 3 - 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:59

Ook weer zo herkenbaar. Alles wordt aan jou gevraagd want'als gymnasiast weet je dat wel' :p. Vermoeiend hoor.

Maar jongens, vertel eens wat over jullie (verzorg)paarden, manegepaarden of hoe jullie ook maar met paarden omgaan. Ben wel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:04

Faat, ja precies. :') Ik dacht ook al zo van, like whut?! Maar goed..
Oh ja dat ook! Als je eens iets doms zegt dan is het meteen 'wist je dat niet?' *zucht*
Mijn algemene kennis is zéér slecht. Alles wat ik weet is geleerd. Omdat het moest, ik het gelezen heb of er in geinteresseerd ben.. :+

Pacific, ik verzorg momenteel 2 verzorgpaarden. Eentje daarvan heeft een veulentje. De eerste sinds het begin van de zomervakantie. Andere pas sinds kort, staan samen in de wei en eigenaresses zijn bevriend. :P Ene is een leuke haflinger merrie, andere een exmoor pony. Ben nu al dol op beide. :D Ze zijn echt héél verschillend, maar heerlijk om me te werken. Momenteel rijd ik helaas niet meer op de manege..

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:05

Toen ik 6 was zat ik een half jaar op paardrijden, toen ik 8 was ergens anders ook een half jaar. Daar was ik bang geworden voor paarden en ben ik gestopt. Ik wilde het wel altijd graag weer proberen dus toen ik 11 was ergens 3 lessen gehad toen bleek dat het toch niet "ging". Nu rijd ik alweer bijna 1 jaar bij de stal waar ik van m'n angst ben af gekomen en daar ga ik nu in de vakantie bijna elke dag heen. Ik rijd daar niet alleen in de "normale" les, ik help natuurlijk met alle klusjes, maar ik doe ook aan heel veel andere activiteiten/takken van de paardensport mee. :D

Ik heb helaas geen tijd voor een lease/verzorg/bijrijd/eigen paard, maar hoop hier als ik klaar ben met school wel tijd voor te hebben

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:07

Welkom Fatima! :D

Het is wel irritant als mensen denken dat alles je veel makkelijker af gaat... Maar ik vind het niet zo erg meer om verbazing te wekken :+ ik snap het soms ook, de reactie HUH DOE JIJ VWO?. Bij mij dan :')

En ik rijd op de manege een keer in de week en heb een bijrijdpaard voor 1x in de week, een tuiger merrie genaamd Zabrina :). En ze is heerlijk lomp maar wel erg lief :'). Alleen dat lompe is soms wat onhandig, omdat ik niet zo groot ben :+. Ik was begonnen met rijden net voordat ik 12 werd. In 't begin had ik er nog niet zoveel vertrouwen in en mensen om mij heen wisten ook niet of het goed kwam met me :+. Maar dat is het uiteindelijk wel gekomen :D

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:11

Dankjewel Franka! :)

En ik rijd alleen in de vakanties, dan ga ik soms naar Portugal of Duitsland of gewoon ergens in Nederland om buitenritten te maken. Vaak dan in combinatie met natural horsemanship etc. Ik heb ook een paar jaar natural horsemanship les gehad.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:17

Het wordt afwachten of 3 vwo lukt te combineren met 2x per week naar m'n verzorgpony :+

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:17

Ik had eigenlijk gymnasium advies, maar de school die ik het leukste vond, geeft Atheneum. (Op die school zit ik dus nu)

Ik rijd 1x in de week paard, maar ik ben dan meestal wel een paar uurtjes op de manege.

Ik weet niet of het al is gezegd, maar is Gymnasium niet gewoon VWO?
Ik had namelijk ergens gelezen dat VWO uit drie dingen bestaat; Atheneum, Gymnasium en Technasium.
Laatst bijgewerkt door Sylvia_S op 06-08-14 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:18

Ik ben op mijn 9e begonnen met rijden, sinds begin dit jaar (dus 4 jaar later) moest ik dus stoppen. Maar ik rij nog wel af en toe een les. Alleen niet meer wekelijks..

Kimara, fijn dat je over je angst heen bent! :D Lijkt me een heerlijke plek daar!

Frankaas, je hebt een leuk bijrijdpaard! Hij is gaaf. :P Misschien moet ik maar eens langskomen met de camera (A) GRapje haha. Hoe oud ben je nu?

Fatima, dat klinkt ook héél gaaf! Wij gaan niet veel verder dan Frankrijk, en alleen paardrijden op eigen manege. :') NH lijkt me ook zeer gaaf. Zelf ben ik nu alleen bezig met grondwerk, wat VD en parelli (behoort onder grondwerk haha)

Maar nu ga ik slapen, truste!

Nikkie,
daar ben ik ook bang voor. Dan heb ik er nog eens 2 + ik ga vaker dan 2x per week. :+

Gymnasium is VWO met grieks en latijn. ;)

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:30

Deetjeeuh schreef:
Kimara, fijn dat je over je angst heen bent! :D Lijkt me een heerlijke plek daar!

Fatima, dat klinkt ook héél gaaf! Wij gaan niet veel verder dan Frankrijk, en alleen paardrijden op eigen manege. :') NH lijkt me ook zeer gaaf. Zelf ben ik nu alleen bezig met grondwerk, wat VD en parelli (behoort onder grondwerk haha)

Maar nu ga ik slapen, truste!

Nikkie,
daar ben ik ook bang voor. Dan heb ik er nog eens 2 + ik ga vaker dan 2x per week. :+

Jaa :D is het ook, ben blij dat ik die plek gevonden heb.

NH, grondwerk, VD en parelli lijken mij ook allemaal geweldig, maar dat kan meestal alleen als je een eigen (verzorg/bijrijd)paard hebt :(

Welterusten!

Ik snap ook niet dat jullie het redden met verzorgpaarden én school :=

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:37

Wel leuke verschillende dingen hier zo met de paarden :D

@Desiree: Dankjewel :D, hahaha ja dat zou leuk zijn :) Alleen de eigenaren er van hebben niet zo graag dat ik mensen meeneem, dus ik denk niet dat het wat wordt :+ Ik ben nu 14!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:59

Inderdaad, leuke dingen komen er voorbij! Vooral Desirée heeft het getroffen zeg!

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:02

Even heel iets anders, maar is er hier iemand anders nog bang in het donker? :+
Of ben ik weer de enige O:)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:07

Kimara_00 schreef:
Even heel iets anders, maar is er hier iemand anders nog bang in het donker? :+
Of ben ik weer de enige O:)

Meldt zich! Soms wacht ik heel lang totdat mijn moeder ofzo naar bed gaat, vind het echt griezelig alleen boven :+

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:14

Dat had ik eerst ook altijd, nu al iets minder, maar ik vind het nog steeds griezelig :+
Ik zet wel altijd overal waar ik kom gelijk het licht aan en slaap nog met een nachtlampje :')

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:19

hooi wat een gymdozen :+ Nee hoor, grapje! Ik vind jullie allemaal even lief :):)
Ik ben niet zo'n grammatica perfectionist! Ik heb er wel degelijk geen irritatie bij, bij. mensen die beroerd typen. Sterker nog, als ik op mijn mobiel zit vind ik het wel eens fijn om lekkur niet goed te type ~~}> ~~}> _O-

Edit: Ik was even melig. :')
Ik combineer school met mijn new forest en we mogen nu naar M1. Ik rij Beau (mijn pony) zo'n 4x in de week en op de fiets is het een halfuurtje van mij vandaan.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:54

Kimara_00 : Ja.. Hier ook eentje die bang is in het donker. Altijd zo snel mogelijk het licht aan en even in de hoekjes kijken :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:03

Jezus mina, wat moest ik veel bijlezen! maar ik ben weer helemaal bij.
Ik heb op school niet zo veel moeite met Grieks en Latijn, maar wel met Natuurkunde.
Mijn laatste cijfer in de pww was een 3.6 := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:11

Kimara, ik heb ze pas gevonden aan het begin van de vakantie. :D Dus komt goed uit voor mij! Wel wordt het lastig combineren, zeker 3e.. We hebben dan 16 vakken :oo
Dus ik hoop dat het goed gaat.

Frankaas, ooh, dan zit je er ook al weer even in :P

Pacific, daar ben ik me ook erg van bewust ja! Ben dol op ze. Beide zijn het ook nog eens prachtige paardjes. <3 Hoop dat ik er dus mee door kan gaan.. Naja, de haflinger staat helaas wel te koop. Maar dat zal nog wel even duren.

Cathy, wat gaaf! :D Red je dat allemaal (makkelijk)? Of moet je er veel voor aan de kant schuiven?

En nee, ik ben niet (meer) bang in het donker. Alleen na een eng boek bv. dat ik eventjes rare dingen in mijn hoofd haal. Maar verder niet. Heb dan vaak ook zo'n zinnetje in mijn hoofd (te vroeg om goed engels te schrijven :+) en dat helpt ook wel. Maar ik slaap in pikkedonker. Dat ik in een hoogslaper slaap heeft mij vroeger wel geholpen. :j Zo van, moet eerst binnnenkomen, dan trapje op, dan pas is ie bij me. :')

Kimmiee, dat moest je zeker!
Ai, dat is wel minder. Voor NASK stond ik een 8. Dat ging me wel goed af. Welke methode heb je? Volgend jaar hoop ik op dezelfde leraar. Is namelijk de enige goede (!) Dus dat is tja... Het feit dat als je bij ons een voldoende haalt voor een pw dat dat dus een wonder is. :+

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:13

Wat fijn dat veel van jullie een verzorgpaard hebben! En ik vind NH inderdaad heel leuk ja :)

Kimara_00, ik ben meestal niet echt bang in het donker haha

Kimmie25501, ik heb ook geen moeite met Latijn en Grieks. En voor natuurkunde had ik vorig jaar een prutdocent die niet kon uitleggen, dus dat ging niet zo best :') Maar ik heb er verder geen onvoldoendes voor gehaald ofzo. Ik hoop dat het met jou beter gaat volgend jaar!

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:32

Combineren ging tot nu toe nog wel! (zie ochtendje van te voren leren :') Als nog een dikke voldoende )

Of ik bang in het donker ben? Een beetje :P ach, iedereen heeft wel zijn angsten denk ik !

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:23

Pfoe, jullie zijn snel gegaan! :P

Cathy, wow, knap! Ik vond dit jaar 2x per week al pittig, laat staan 4x :+

Desirée, 16 vakken :o !? Welke vakken hebben jullie dan allemaal?

Waar wonen jullie allemaal? Ik in Zuid-Holland :p

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:40

Ik woon in Amsterdam :)

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:48

Ik woon in Leiden :)

(Ik weet niet of dit al gevraagd is) Weten jullie al wat je na de middelbare wilt doen? Of wat je later wilt worden?

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:54

Ik in de buurt van Apeldoorn :)

@cathyenbeau: Wow, dat je dat zo lukt, 4x in de week :oo! Wel heel leuk natuurlijk :)
@Kimmie25501: Hier nog zo'n natuurkunde held ahum :'), ik ben er ook verschrikkelijk slecht in :+.
Ik ben trouwens niet echt bang in het donker, maar wel een beetje. Wc's in het donker 's nachts zijn nog enger :D

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:54

Ik heb echt geen idee :') Fotograferen en tekenen zijn mijn twee grote hobbies en het lijkt me eigenlijk wel leuk om iets grafisch te gaan doen, maar aan de andere kant lijkt iets met grammatica, linguïstiek of wiskunde me ook leuk. Dus ja, geen idee.