Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:28

korbakimmy8 schreef:
Mijn vriend werkt nu zn 14 jaar bij de mac. Eerst als gewoon keuken personeel en nu al een erg lange tijd als maneger. Het is er vreselijk geregeld!!
Voorbeeld:

Vrijdag tot 02:00 uur open. Staan ze vanaf 22:00 uur met zijn 2e (mijn vriend en iemand bij de kassa) hoe onverandwoord is dat??

Werken in weekend en avonde is bij mijn vriend verplicht. En pauze heeft hij nooit. Eet snel wat tussendoor. Ik walg werkelijk van de mac qua werkomstandiheden!

Als jouw vriend manager is zal hij weten dat hij verplicht recht heeft op pauze en hij kan aangeven bij mcDonalds NL dat het slecht geregeld is bij hem.

Ik heb er zelf 3.5 jaar gewerkt, mijn broer werkt er al 14 jaar als manager en heeft daar echt een topbaan! Werkt bij de Mc in Beverwijk :) Ik ben erg positief over het bedrijf en hoe het er geregeld is.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:30

Ik lees echt met verbazing sommige verhalen, ben ik even blij dat ik bij een prettig filiaal werk.. Wij hebben na sluit en half uur om schoon te maken en dit is prima te doen. Sochtends zijn er schoonmakers en die krijgen gewoon betaald. Dit is geen McDonald's crew maar mensen die voor het schoonmaken zijn aangesteld. Ook pauzes zijn bij ons prima geregeld en we mogen altijd 'achter' even gauw water drinken als we dorst hebben.

Ik ben benieuwd of ik hierna en vast contract krijg, anders wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn bij een ander filiaal :) Werk nu ook heel af en toe bij het andere filiaal van de franchise en dat vind ik erg leuk :)

Zonnetje81

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:33

Wij mochten ook altijd drinken en gewoon frisdrank uit de automaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:36

Zonnetje81 schreef:
Wij mochten ook altijd drinken en gewoon frisdrank uit de automaat.

Uit Eigen bekers :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:38

Haha, bij ons werden er op bepaalde momenten van die crewbekertjes uitgedeeld waar iedereen omstebeurt drinken mocht pakken. Alleen frisdrank. Maar ik was crewtrainer..ik mocht buiten mijn pauze ook beperkt drinken pakken uit de koeling :P Moest het dan alleen wel afschrijven op de managementverspil 8-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:40

Bij ons stonden er kleine bekertjes en als het rustig was, dan meldde je dat aan je collega's dat je even 5 minuten drinken was.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:42

Dat bedoel ik ook. Maar omdat er mensen misbruik van gingen maken lagen deze bij de managers op kantoor en deelde die ze uit op bepaalde momenten.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:10

friendly schreef:
Dat bedoel ik ook. Maar omdat er mensen misbruik van gingen maken lagen deze bij de managers op kantoor en deelde die ze uit op bepaalde momenten.

Bij ons is idd ook dat je ff aan de manager moet vragen of je wat moet drinken, ivm misbruik ook ja.

De verplichting om in het weekend te werken, lijkt me niet zo heel gek bij een bedrijf dat in het weekend open is. Als je aan de bar staat kun je ook niet zeggen dat je niet op zaterdag wilt werken.
Wel moet het natuurlijk onderhandelbaar zijn hoe vaak en wanneer enzo, maar 1-2x in de maand verplicht weekend vind ik niet zo heel raar..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:12

Bij ons wordt er sowieso wel gehamerd op zelfstandigheid ja.
Bij ons tref je er ook maar weinig die de bende niet strak trekken als het rustig is.

Klokken als het rustig is of onbetaald schoonmaken komt bij ons echt niet voor..

Mijn beste vrienden bij de mac zitten ook tussen het management, maar ik word daardoor ook echt niet voorgetrokken. Gooi daarom juist het tempo erop.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:16

Ja dat deed ik ook inderdaad. Als je juist zorgt voor een nette werkplek en doorwerkt wordt je gewaardeerd door het management en kan je ook vriendschappen opdoen. Maar het in mijn voordeel laten werken moest ik niet eens aan denken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:17

Wij hadden een managementkamertje in de keuken (hing het rooster/geld tellen etc) achter de frisdrankautomaat en we mochten daar drinken pakken met kleine bekertjes die daar stonden en een prullenbak. Dus je kon bij ons geen misbruik ervan maken. Je dronk ook gewoon als het rustig was en er weinig te doen was.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:19

Eerst werden de bekers bij ons bij de bin gezet. Nadat de bekers er wel héél snel doorheen gingen heeft het management besloten ze in hun kantoor te bewaren die op slot zit en waardoor je dus moet vragen of je mag/kan drinken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:21

Ja bij ons ook.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:27

Bij ons wordt het onderling meestal gevraagd, ook als je veel gaat drinken wordt dat onderling opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:35

Mjetterd schreef:
Op de site stond er een vacature, maar voor de locaties in zwolle stond dezelfde.
Zijn ze gewoon altijd op zoek naar nieuwe medewerkers of is dit puur toeval dat elke vestiging hier in de buurt een vacature heeft open staan?

Kampen gaat van 75 naar 95 personeel. En heerde worden mensen gezocht vanuit kampen omdat daar weinig tieners wonen en de mac naast de snelweg ligt ipv in het dorp. Dus je kan ook in heerde gaan werken, dat wordt met sollicitatie verteld (breng en haal zit erbij)

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:43

Als het na de drukte heel even rustig is, zie je iedereen (in overleg) naar de taptoren gaan om ff snel een slokkie te drinken, om daarna weer verder te gaan :)

@Upendo: een kleinigheidje: we hebben gasten, geen klanten :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:20

Sommige mensen zijn gewoon irritante wannabe bajesklanten! :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:38

pimaude schreef:
Mjetterd schreef:
Op de site stond er een vacature, maar voor de locaties in zwolle stond dezelfde.
Zijn ze gewoon altijd op zoek naar nieuwe medewerkers of is dit puur toeval dat elke vestiging hier in de buurt een vacature heeft open staan?

Kampen gaat van 75 naar 95 personeel. En heerde worden mensen gezocht vanuit kampen omdat daar weinig tieners wonen en de mac naast de snelweg ligt ipv in het dorp. Dus je kan ook in heerde gaan werken, dat wordt met sollicitatie verteld (breng en haal zit erbij)

Ooh, dus ik maak zeker wel kans om op gesprek te komen *D!
Nu maar afwachten of ik gebeld ga worden. Hoor je ook iets als ze geen interesse hebben?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:55

upendo schreef:

Hehehe, bij sommige zou je het zó geloven he?! :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:57

friendly schreef:
upendo schreef:

Hehehe, bij sommige zou je het zó geloven he?! :')

Breek me de bek niet open... :=

(Dan krijg ik bokt weer over me heen.... :') )

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:00

Och...ik kan ook wel een leuke vertellen hoor. Bij mij is er een keer zelfs een stoel door het restaurant gevlogen omdat ik iemand die brutaal was niet meer wilde helpen na een paar keer gevraagd te hebben of hij zijn taalgebruik aan kon passen. Vervolgens slaat ie bijna een andere gast die zijn gedrag ook belachelijk vond. En ik mij maar druk maken of ik geen gezeur kreeg van het management omdat ik die man geweigerd had :P En eentje die het goed vond om mij ''schatje'' te noemen. Sorry...ben je schatje niet. Uiteindelijk bij die man weg moeten lopen want ik werd een beetje furieus van hem. Wel gezegd dat ik mijn leidinggevende ging halen om hem verder te helpen. Hij vond het namelijk belachelijk dat dat niet mocht en hij bepaalde zelf wel of hij mij schatje mocht noemen. Ehhh...nee dus. Heb een naam, die staat op mijn badge, als je me dan zo nodig iets wil noemen dan gebruik je de naam maar die daar op staat ;)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:06

Hoewel al die mensen die slim denken te zijn omdat ze je naam op je badge hebben gezien ook irritant zijn...

bij ons kunnen ze trouwens ook altijd personeel gebruiken, omdat er vrij veel verloop is. Veel mensen zijn scholier of student en gaan dan een stage doen of studeren in een andere stad, en dan zijn ze weg. Moeten ze bij ons weer nieuwe mensen zoeken natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:10

Wij zaten bij de zwarte markt en daar zat een feestruimte in de straat, waar zeer regelmatig allochtone bruiloften waren, en die bleven niet altijd even netjes. Ik had bijna altijd countrsluit en ik ben wel eens onder begeleiding van de politie opgehaald door mijn moeder. :+ En het gebeurde regelmatig dat ik met de vuilnisprakker mensen uit het 1e of 2e raam moest duwen :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:12

ik kan niet begrijpen dat het tegenwoordig normaal lijkt zo enorm veel eisen te stellen aan een baan. je moet toch lij zij dat je werk hebt? het is echt niet zo dat ze zo blij met jou (niet alleen tegen ts, maar meerdere mensen hier) maar jij moet blij zijn met werk en een salaris....
weekenden, avonden, feestdagen.... wat maakt het uit??? je gaat zelf toch ook op dat soort dagen en tijden wat ondernemen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:13

Wat een feest he? Toen ik net overgeplaatst was naar de mcdrive in Alkmaar, (zat eerst in het centrum) hoorde ik ook dat een paar weken ervoor overval was bij raam 1. Fijn als je de week erop daar training krijgt omdat je als CT overal inzetbaar moet zijn en ik deze plaats nog neit kende omdat die er niet was in het centrum..