Aankomende WO studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Re: Aankomende WO studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:48

Voor mij was het verplicht, omdat ik officieel van hbo kom. Best gezellige mensen verder, dus hoop dat ik er nog wat tegenkom dit jaar. Heb ook het bangmaakpraatje weer gehad. 40 uur aan studie en iedereel faalt blabla :')

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:34

Ik ben best geschrokken vandaag. Vond t al wat vreemd dat ik zo weinig informatie had dus heeft m'n moeder even gebeld naar de uni: sta ik gewoon voor geen 1 cursus ingeschreven :oo. Als het goed is wordt dat nu voor 15u geregeld en komt alles goed, maar anders had ik daar maandag toch mooi gestaan... ;(

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:38

Ik heb morgen een gesprek met de studieadviseur van Midden-oostenstudies, maar kreeg net ook
automatisch bericht dat ze mijn inschrijving niet in behandeling kunnen nemen omdat ik niet heb
deelgenomen aan de matchingsactiviteit. :( Ik hoop dat het alsnog mogelijk is.. Anders heeft dat
gesprek van morgen ook niet zoveel zin.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:05

Balen Sem_! Ik had gehoopt voor je dat je die studie kon gaan doen.
Cros95 wees blij dat je gebeld had, dadelijk had je daar gestaan.
Grrr die studies, soms wordt je er helemaal gek van :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:12

Ja ik weet het niet zeker.. Die studieadviseur had het in haar mail wel gewoon over studiejaar 2014/2015..

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:15

elinedeau95 schreef:
Balen Sem_! Ik had gehoopt voor je dat je die studie kon gaan doen.
Cros95 wees blij dat je gebeld had, dadelijk had je daar gestaan.
Grrr die studies, soms wordt je er helemaal gek van :=

Ja dan had ik dus geen werkgroep, geen intro gehad niks. Als het goed is heb ik voor het eind van de week meer info, als dat niet is moet ik bellen. Maar men het levert wel even nog meer stress op zeg..
Sem_ schreef:
Ja ik weet het niet zeker.. Die studieadviseur had het in haar mail wel gewoon over studiejaar 2014/2015..

Pff rot Sem, hopen dat het toch gaat lukken. Ik duim voor je!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:16

Ik zou er gewoon heen gaan, Sem. :) Er is meestal nog wel een mouw aan te passen, en studiecoördinatoren hebben een hoop macht. :))

CRos95: Komt goed joh! Zolang je in Studielink goed ingeschreven staat, kan alles op de uni nog handmatig worden ingevoerd door ofwel de studiecoördinator ofwel het secretariaat. Bij ons wordt er tot het laatste moment nog geschoven met werkgroepen en je krijgt ook pas op de introdag je werkgroep en mentor te zien. Wel goed dat je aan de bel getrokken hebt, maar ik zou me er niet al teveel zorgen over maken. :) If it's of any help: ik ben 4 jaar geleden naar Wales vertrokken en ik had ook helemaal geen info gekregen van de uni -- ze waren vergeten het land erop te zetten en de post was dus in Frankrijk geëindigd omdat de plaatsnaam enigszins Frans aandoet -- maar ook dit is allemaal goed gekomen! Als je eenmaal daar staat en er blijken dingen nog niet helemaal rond te zijn, doen ze dat gewoon ter plekke. In mijn geval moest ik zelfs nog een kamer toegewezen krijgen, maar dat was in een kwartiertje opgelost.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:23

Raar cros95! Bij ons worden alle eerstejaars automatisch ingeschreven voor alle vakken van periode 1 en 2.

Ik zou er wel nog even over bellen Sem. Ik heb ook niet meegedaan aan de matching maar kon me eind juli nog gewoon ingeschreven.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:51

Bij recht sta je automatisch ingeschreven voor alles.. Werkgroepen, vakken, tentamens. Nu bij bestuurskunde moet ik me ook voor alles in gaan schrijven, volgens mij ga ik het echt vergeten :') Snap sowieso niet waarom dat moet, want we hebben een BSA van 60 punten, je moet dus toch naar alle vakken. Lijkt me voor hun ook veel minder administratief werk om gelijk iedereen in te schrijven, in plaats van inschrijving voor inschrijving te behandelen. Maar oké ik vind wel meer vrij onlogisch op de uni :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:01

Zo ik ben vandaag naar Groningen geweest voor een gesprek, bijna 6 uur met de trein gereisd heen en
terug! Gelukkig was mijn moeder gezellig mee. :) Midden-oostenstudies lijkt me nog steeds heel erg gaaf
alleen bij het gesprek had ik niet zo'n goed gevoel.. Ik ben wel echt een gevoelsmens! Groningen zou
betekenen dat ik per direct moet verhuizen en dat vind ik ook wel moeilijk moet ik zeggen! Inschrijven
kan gelukkig toch nog wel, omdat ik wel matching heb gedaan aan 2 andere universiteiten.

Maar goed! Ik heb geregeld dat ik morgen in Nijmegen (waar ik woon) ook nog op gesprek kan bij de
studievoorlichter van Islamstudies! Stiekem lijken sommige van de vakken daarvan me nog leuker
en het is ook nog eens om de hoek, dus ik hoop eigenlijk dat het gesprek van morgen de doorslag gaat
geven. :)

Pff CRos95, dat moet even stressen zijn geweest! Wel fijn dat jullie er op tijd achter zijn gekomen.

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:52

Ik hoor het graag van je na het weekend![/quote]

Ik kom net thuis, ben helemaal kapot :z . Maar het was echt een onwijs gezellig weekend, heb het heel erg naar m'n zin gehad![/quote]

Aaaah mooi! hoeveel eerstejaars waren er uiteindelijk?
En ben je al klaar voor dinsdag?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:11

Het is definitief ik ga Islamstudies doen aan de Radboud universiteit, een super leuk gesprek gehad
vanochtend en volgende week beginnen!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:31

Hmmm altijd handig, krijg je een mailtje van de universiteit voor je gebruikerscode. Staat er in het mailtje dat in een ander mail je wachtwoord staat. Krijg ik twee keer de zelfde mail met mijn gebruikerscode! Kan ik nog steeds niet inloggen. Nou ja dan gaan we dat maandag maar regelen op de universiteit.

Gefeliciteerd Sem_!
CRos95 hoe is het afgelopen? Gewoon nog lekker kunnen inschrijven?

_Retje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:36

charlie_x schreef:
Aaaah mooi! hoeveel eerstejaars waren er uiteindelijk?
En ben je al klaar voor dinsdag?

Geen idee, denk sowieso wel 100 :j .
Ik weet het nog niet haha, heb net m'n boekenpakket binnengekregen. Hopelijk kan ik alle gebouwen een beetje vinden aankomende week :P . Welke werkgroep zit jij in?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:34

Heeft iedereen er een beetje zin in?

Ik begin maandag, heel benieuwd naar mijn mini klasje! Als het goed is heb ik voor nu alles geregeld met betrekking tot de inschrijving, ben er toch wel 2 volle dagen mee bezig geweest!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:41

nou waar ik wel tegenop zie...

hoe ga ik daar in hemelsnaam de weg vinden?!

vijf (of meer) verschillende gebouwen,
honderden zalen en lokalen,
gangen klasjes hokjes en kantoortjes...

pffff...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:44

Ja dat is inderdaad wel even nieuw op de uni, maar tot nu is het me overal gelukt om alles op tijd te vinden. :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:05

Sem, fijn dat het nu wel allemaal geregeld is!

En ja, de weg vinden is altijd lastig in het begin. En bij ons hebben ze nu ook nog eens de rondleiding overgeslagen doordat we uitliepen. Nu weet ik het dus nog steeds niet :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:05

Ik krijg net ineens een mail dat ik morgen met spoed mijn inlog gegevens en email van de UvA moet ophalen. Punt 1: Eerdere mails daarover heb ik niet gehad. Punt 2: Ik zit in Zuid Frankrijk. Top geregeld uni! Ik heb nog 0 boeken want ik weet niet wat ik moet bestellen want ik heb geen boekenlijst ofzo. _-:(

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 00:42

Boeken moet je via je studievereniging regelen (met korting) of via Atheneum! Iig via studievereniging moet via de dertigste hoorde ik net wil je ze op tijd binnen hebben.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:30

_Summerly_ schreef:
Ik zou er gewoon heen gaan, Sem. :) Er is meestal nog wel een mouw aan te passen, en studiecoördinatoren hebben een hoop macht. :))

CRos95: Komt goed joh! Zolang je in Studielink goed ingeschreven staat, kan alles op de uni nog handmatig worden ingevoerd door ofwel de studiecoördinator ofwel het secretariaat. Bij ons wordt er tot het laatste moment nog geschoven met werkgroepen en je krijgt ook pas op de introdag je werkgroep en mentor te zien. Wel goed dat je aan de bel getrokken hebt, maar ik zou me er niet al teveel zorgen over maken. :) If it's of any help: ik ben 4 jaar geleden naar Wales vertrokken en ik had ook helemaal geen info gekregen van de uni -- ze waren vergeten het land erop te zetten en de post was dus in Frankrijk geëindigd omdat de plaatsnaam enigszins Frans aandoet -- maar ook dit is allemaal goed gekomen! Als je eenmaal daar staat en er blijken dingen nog niet helemaal rond te zijn, doen ze dat gewoon ter plekke. In mijn geval moest ik zelfs nog een kamer toegewezen krijgen, maar dat was in een kwartiertje opgelost.

In dat geval moet het wel goedkomen. Inmiddels sta ik voor 2 cursussen ingeschreven en voor 2 nog niet, dus dat moet nog even gefixt worden en ik moet nog een werkgroepnummer krijgen. Die zou ik via de mail te horen krijgen, maar ik kan die mail iig niet vinden. Nu bleek mijn inlogcodes ook die van vorig jaar te zijn dus misschien vind ik hem in de mails van 2013 :+.
Maar stressen was het zeker Sem, ook qua boeken weet ik nog zo goed als 0,0. Sta ook nog niet ingeschreven bij de studievereniging aangezien ik ook niet naar de UIT-week ben geweest.

@sem knap dat je nog durft te switchen! Ik zou dat heel eng vinden en gaan twijfelen haha

Ohja en over de weg vinden; ik hoop dat m'n Google maps goed werkt in Utrecht :'). En anders volg ik de meute wel gewoon :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:56

Wat raar dat jullie ook gelijk vanaf het begin moeten in schrijven.. Dat ze dat niet gewoon uitleggen op de introdag voor de volgende blokken en dat in het begin automatisch gaat. Lijkt me veel logischer..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:50

Bij mij werd het vorig jaar ook de 1ste 2 periodes gedaan. Nu niet, kwam ik vd week achter omdat ik nog steeds een leeg vakkenoverzicht had. Was nog wel op tijd gelukkig.
En dat is dan bij dezelfde uni alleen andere faculteit..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:54

Dat inschrijven voor vakken vind ik soms zo vaag! Bij Tilburg ging het het eerste blok vanzelf, maar in
Nijmegen schijnbaar niet. Het is me wel gelukt in Osiris maar in Blackboard kan ik nergens enrollen, ik
snap het in ieder geval niet. :+ Maar maandag begin ik met een instructiecollege dus dan zal het wel
uitgelegd worden denk ik..

Ik twijfel nu juist helemaal niet meer CRos95, ben helemaal blij met mijn keuze! :D Vind het wel
spannend om mijn klas te ontmoeten, juist omdat het zo klein is.

Morgen waarschijnlijk ook nog bij wat kamers kijken die eind dit jaar opgeleverd gaan worden. :)
Verder geen haast om op kamers te gaan, woon 10 minuten fietsen van de uni. :Y) Maar na 2 jaar
HBO wil ik weleens uit huis!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:07

Goede beslissing geweest dus, Sem_! :D Islamstudies doet een vriendin van mij ook en er is bij ons in Leiden in elk geval wel wat overlap tussen Midden-Oostenstudies en Islamstudies. :)

CRos95: Wat raar dat jullie boeken niet in de studiegids staan. Dat maakt het er niet echt rustiger op zo vlak voor het begin van het jaar. :=