Ik voel me zo'n zeikerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Re: Ik voel me zo'n zeikerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:18

Klopt. Uiteindelijk, als je er hard genoeg je best voor doet wel ja. Ik ben er al 4 jaar naar op zoek, en ik heb het nog steeds niet gevonden, dus tot die tijd doe ik nog steeds werk wat ik niet leuk vind, omdat ik geen andere keuze heb. Geld komt niet vanzelf binnen rollen, en ik heb het wel nodig.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:19

Ik vind je op sommige vlakken wel wat zeurderig overkomen. Maar op andere vlakken niet. Je moet echt in gesprek met je leidinggevende of degene die de roosters maakt. En dan moet je zeggen wat je wilt.

Ik snap best dat je niet elke week vrijdag, zaterdag en zondag wil werken. Maar om de week een weekend vrij zoals eerder ergens werd genoemd, gaat hem ook niet worden. Dan hebben ze niks aan je.

Alleen zondag werken, wordt hier ook niet geaccepteerd, want dat wil iedereen wel (makkelijk verdiend). Wat hier wel bespreekbaar is of de zaterdag of de zondag. Dus de ene week zaterdag en de andere week zondag.

Over het Max 7 uur werken: ja dat vind ik zeuren. Gewoon de hele dag werken of niet. En de ene keer is dat 7 uur en de andere keer 8 uur. Zeg nou zelf: dat ene uurtje maakt ook niks uit!

Dus geef je beschikbaarheid goed door! En niet miepen als je 8 uur wordt ingeroosterd.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:08

kijk als je bij de supermarkt werkt moet je weldegelijk op de woorden passen. Als jij teveel eisen gaat stellen en nooit kan invallen, dan kan je gaan. Want er zijn er 10 anderen die niks te doen hebben naast school en die wel willen invallen.
Voor wat hoort wat.

Dus als ik jou was zou ik eerst een gesprek aanvragen met leidinggevende, over het aantal uren en hierin duidelijk maken wat je wensen zijn(Wees wel bereid om compromisen te sluiten) en uitleg te geven.. en ondertussen zou ik solliciteren naar een andere baan waar je misschien beter tussen past.
Maar ik maak me ook wel zorgen om het feit dat je aangeeft dat je soms geen zin hebt omdat je te moe bent.
Je hebt meer vrienden, meer bezig met school en sporten.
In principe hoor je dat wel redelijkerwijs te kunnen doen zonder erg vermoeid te raken.
Weet niet hoevaak je sport?
En daarin zul je ook prioriteiten moeten stellen zoals hierboven al vaker benoemt.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:18

Sja, ik ben het met je eens, je bent een zeikerd :j
Ik werk (op contract) 28 uur per week, wat vaak meer rond de 32-40 is, verdeeld over 4 dagen. Ik ga 1 dag in de week naar school (HBO), daarnaast moet ik ook nog 1 dag stage lopen, wat ik dan doe op de ochtend voor ik naar school ga en aanvullend in de ''vrije'' uurtjes naast mijn werk. En dan moet ik nog mijn huiswerk doen. En tóch heb ik ook nog een goed sociaal leven, haal ik zevens en achten op school, zijn ze op mijn stage tevreden. Ik date, ik heb uurtjes die ik lekker voor mezelf hou (series of boeken). En gemiddeld maak ik nachten van 7 uur.

Ik denk dat je zeurt of je prioriteiten moet bijstellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:33

Je kunt ook bijvoorbeeld een planning maken wanneer je wat gaat doen.