2014: beginnen met afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: 2014: beginnen met afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:59

Wieldop, succes met de afspraak!

Die uitleg over databases en bronnen vinden hebben ik al in mijn eerste bachelorjaar, in de eerste periode gehad. Ruim 4 jaar geleden dus, want in de master verandert er niets aan de beschikbare informatie. Grappig dat dat zo per studie en richting verschilt. Hebben jullie die bronnen nooit eerder in je studie moeten gebruiken dan?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:01

Ik volg een wat afwijkende studierichting, heb dus ook het propedeusejaar niet gedaan aan de uni. Maar het wordt hier wel speciaal aangeraden voor scriptieschrijvers, misschien om het op te frissen of omdat je nu van andere databases gebruik maakt? Mijn studie bevat nogal wat groepswerk en dus cases helaas, en dan heb je meestal aan die databases weinig. Maak dan meer gebruik van het boek enzo.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:01

Mag ik mij ook melden?
Ik studeer in juni af als alles goed is!
Doe nu mijn 7 maanden afstudeerstage en ben eind april klaar, mits ik geen vakantie tussendoor nog opneem, dan plak ik die er aan vast.
Moet in maart een posterpresentatie houden en in juni voor het afstuderen een eindpresentatie. En natuurlijk moet er een scriptie geschreven worden..
Ik doe de opleiding biologie en medisch laboratorium onderzoek met nu de richting moleculaire virologie :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:06

imd: dat klinkt inderdaad heel logisch. Wij werken zelden met cases, dus had daar niet bij stilgestaan.

Welkom myrt :wave: 7 maanden afstudeerstage is een flinke tijd zeg.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:08

Myrt, welkom inderdaad. Wat voor stage/onderzoek doe je? Lijkt me fascinerend, moleculaire virologie!

Szan, ja da's net ff anders. Wij helaas wel dus. Ik dacht, als ik naar de uni ga ben ik ein-de-lijk af van dat nare groepswerk. Mooi niet :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:10

imd schreef:
Szan, ja da's net ff anders. Wij helaas wel dus. Ik dacht, als ik naar de uni ga ben ik ein-de-lijk af van dat nare groepswerk. Mooi niet :')

Had je mijn studie moeten gaan doen :D Heel weinig groepswerk. Groepswerk dat we hebben zijn vooral kleine projecten, dus niet zo ingrijpend. Wel veel duo-papers en dat soort grappen, maar ook dat zijn relatief kleine opdrachten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:14

Ja ik heb echt de verkeerde studie gekozen, in dat opzicht dan. Verder is het helemaal mijn ding dus dat moet ik er maar even voor over hebben :D

Zo, ik ga eens inpakken en op naar onze eerste meeting met het afstudeergroepje :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 11:14

Welkom Myrt! Wat een leuk onderwerp! Als je mag uitwijden, dan hoor ik uiteraard graag meer. :D

Succes Imd!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:51

7 maanden is inderdaad pittig, maar moet zeggen wel erg fijn. Want in de research weet je nooit hoe iets zal lopen.. Mijn afstudeeronderzoek is helaas confidentieel, maar ik ben bezig in de richting van vaccin ontwikkeling :)

Gelukkig heb ik al het groepswerk achter me, we hebben hier wel veel werkbesprekingen maar dat is eigenlijk alleen maar fijn.

Ik zal een terug lezen wat jullie allemaal doen!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:33

Even alle motivatie verzamelen en dan weer typen.. Vanmiddag om 3 uur eindelijk bellen! (hoop ik.. := )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:51

Klinkt ook zonder details al super interessant Myrte!
Missy, is het nog gelukt?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:49

Welkom Myrth!
Imre, ik wist eigenlijk niet eens dat jij verder was gaan studeren :P

Mijn afstudeerpartner heeft vandaag gesprek gehad met bezuyen. Hij zei: het is wel HBO-waardig maar niet universiteitswaardig onderzoek en dat moet eigenlijk wel. Maar nu gaat hij het met de major-coördinator bespreken of die het wel goed vind.. Maar dat gebeurd pas over 1 week, vanwege de vakantie.. GRRRRRRRRRRR prutzoooi.. ik wil gewoon beginnen!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 02:32

Hi, mag ik me ook melden?

Ik heb vanochtend mijn thesis proposal ingeleverd, nu wordt er binnen 2 weken een supervisor toegewezen. Ik doe een MSc. Climate Change, en ga het onderzoek voor mijn scriptie in Oostenrijk doen. Het onderwerp is het wiskundig modelleren van de uitwerking die toekomstige klimaatverandering heeft op het smelten van gletschergebieden en de daaruit voortvloeiende rivierafvoer.

Zal even terug lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn, ben benieuwd! :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:10

Laura, ja ik heb eerst nog gewerkt, maar toch maar weer gaan studeren haha. Naar dat die vakantie er tussen zit, die heb ik dan niet en daar baal ik soms van, maar in jouw geval is het alleen maar vervelend natuurlijk :\
Klinkt interessant Dirndl. Jij studeert aan de WUR dan zeker?

Hier gister weer groepsbijeenkomst gehad. Onze vragen zijn in principe allemaal prima dus dat is erg fijn. Nu mogen we maandag met een conceptueel model gaan kloten, altijd fijn :')

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:15

Welkom nieuwe mensjes! (al val ik daar ook onder)

Whoehoe, net een gesprek gehad op stagebedrijf. En alles is goedgekeurd *\%/*
Ben nu even helemaal in de wolken, eindelijk iets wat wel naar mijn zin kan gaan :D
Nu lekker de notulen uitwerken en feesten hahaha

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:56

Ohh wat fijn!!
Ik ben eindelijk ook een keer uit m'n dipje :P Zat een beetje in een vicieuze cirkel want voor mijn onderzoeksopzet had ik beleidsstukken nodig en ik weet dat ik die kan vinden op het intranet van de instelling maar ik heb geen inloggegevens want ik heb geen contract, en een contract krijg ik pas op het moment dat mijn opzet is goedgekeurd waar ik dus die stukken voor nodig heb.. Snappen jullie het nog? :))
Dus ik had mijn opdrachtgever aan de telefoon en toen ben ik gister langs gegaan en heeft zij voor mij ingelogd zodat ik bij die stukken kon! :D
Net een groot deel aangepast en naar mijn begeleider gemaild. Met sommige stukken zit ik nog steeds muurvast en heb ik geen idee, maar ik heb morgen weer een afspraak met hem dus dan kan ik die punten mooi even voorleggen :)

En nu mag ik even pauze van mezelf! *\o/*

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:04

Fijn dat je nu toch aan die stukken kon komen, Missy!
Hopen dat je opdrachtgever je morgen weer een duwtje in de goede richting kan geven

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:35

Ja precies! Meestal als ik weer een afspraak heb gehad heb ik weer nieuwe energie enzo dus komt vast goed :)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:53

Herkenbaar, ik heb ook veel geluk met mijn opdrachtgever. Ze is Super enthousiast en kan niet wachten om met mijn project aan de slag te gaan

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:04

Wat goed van jullie voortgang. *\o/*

Welkom nieuwlingen!

Hier zijn we flink aan het werk met de PvA. Schiet mooi op zo en donderdag leveren we concept II in. :)

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:07

Welkom allen en goed bezig! Zie ook leuke opdrachten voorbij komen :j

Ik heb echt absoluut geen motivatie meer :') Ben net een nieuwe rijbroek wezen shoppen, straks naar mijn oma, dan door naar mijn zus en dan weer naar huis en dan heb ik geen zin meer :+

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:25

Ohh herkenbaar! Als ik aan mn scriptie moet werken dan moet dat ook wel het eerste zijn wat ik die dag doe! Als ik eerst allerlei klusjes ga doen dan heb ik ook geen zin meer, maar doe ik eerst mn scriptie heb ik daarna nog tijd zat voor al die klusjes :P
Maar bezoekjes zijn natuurlijk weer wat anders, succes!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:28

Ik kom me ook melden!
Had me gemeld in het andere afstudeertopic, maar die ging ineens zo snel en was inderdaad voor mensen die al vrijwel aan het afstuderen waren :)

Ik doe MA Cultural Economics & Entrepreneurship aan het Erasmus en had momenteel al moeten beginnen met m'n eindscriptie :P Helaas was mijn proposal over Soldaat van Oranje goedgekeurd door de docent van Research Workshop, maar een maand later afgekeurd door m'n supervisor >;) Weg werk...
Opdracht voor komende donderdag: verzin een nieuwe vraag... En dat is nu juist waar het probleem zit, geef me een opdracht en ik werk het hoe dan ook wel uit, maar dat zelf verzinnen is zo lastig!
27 mei moeten we de draft versie inleveren en 9 juni de eindversie (15.000-20.000 woorden). Dan begin juli nog verdedigen en dan is het klaar! Tot eind maart hebben we er alleen ook nog gewoon 2 vakken naast lopen, waar ook gewoon opdrachten voor gemaakt moeten worden.

De 2 opties momenteel:
*Een vraag op het gebied van mijn grootste interesse, Arts management en educatie, waarbij ik nog een goede vraag moet verzinnen. Het hangt nu op 'The added value/The need of a manager these days for 4th year or just graduated performing arts students in the process of finding and auditioning for a job'. Maar het is gewoon nog niet goed genoeg denk ik...

*Kijken naar de 4 gesubsidieerde dansgezelschappen (Scapino, NDT, Introdans, Nationaal Ballet) en de veranderde subsidies & beleid. Door zowel de artistiek als zakelijk leider en eventueel hoofd marketing te interviewen, wil ik dan kijken of de goals van de gezelschappen veranderd zijn van product focus naar markt focus en wat de gevolgen daarvan zijn voor de gezelschappen.

Jullie nog een goed idee? :')
Moet die van jullie ook rond de 50 pagina's tellen?

@Magda_90: Wat is een PvA?
@Straww_: Je kan het!! Gewoon een uurtje aan de slag gaan!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:03

Ilse wat een gave onderwerpen! Ik denk dat je met jouw 2e optie best wel wat informatie enzo kunt vinden omdat dat nu zo actueel is! Ik denk dat je met je eerste optie kans hebt dat je snel vast loopt.
Die van mij moet geloof ik 35-40 pagina's zijn en ik zit nu met mijn opzet op 18 pagina's en dat is het eerste deel van het uiteindelijke stuk.

Ik gok dat PvA een Plan van Aanpak is?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:13

Ik meld me ook maar even! Kwam net dit topic tegen :D

Ik doe master Beleid, communicatie & organisatie, en nu bezig/net begonnen met masterthesis te schrijven. Wij zijn al sinds 1 januari bezig met de afstudeerperiode. Eerst onderzoeksvoorstel geschreven, dat is nu goed gekeurd :D
Dus nu begint het echte werk!

Ik doe onderzoek naar de tevredenheid en carrière perspectieven van jonge wetenschappers met tijdelijke contracten aan de universiteit. Er is vorig jaar al een vergelijkbaar onderzoek gedaan aan een andere uni, dus dat scheelt me een hoop werk/moeilijkheden!

Wij hebben trouwens geen aantal pagina's/woorden (of in ieder geval nog niet gezien) :+
M'n inleiding en de helft van theoretisch kader zijn al 20 pagina's :o